اشتباهات رايج چيدمان كمد لباس

۴۹ بازديد
آيا كارهاي هر روز صبح شما با تلاش براي پوشيدن چند لباس متفاوت شروع مي‌شود و سپس آن‌ها را روي تخت خوابتان مي‌اندازيد؟
چيدمان كمد لباس

به هم ريختگي كمد لباس

آيا وسايل درون كمد لباس شما بيشتر اوقات را به جاي اينكه در كمد قرار بگيرد، در اتاق خوابتان پخش شده است؟ با استفاده از اين نكات، قفسه لباس خود را به مسير اصلي آن برگردانيد. اگر در تلاش هستيد تا كمد لباس خود را مرتب كنيد، ما نكات و ترفندهايي براي ايجاد كمي نظم در چيدمان كمد لباس شما را در اين نوشتار از مجله دلتا آورده‌ايم.

چيدمان كمد لباس

 

نصب يك قلاب در كمد لباس براي لباس‌هاي اضافي

از پرت كردن لباس خودداري كرده و شروع به آويز كردن لباس‌هاي اضافي خود كنيد. يك قلاب را در پشت در كمد لباس خود قرار دهيد و هنگام تعويض لباس‌هايي كه نپسنديده‌ايد، مي‌توانيد آن‌ها را كه باعث جلب نظر شما نشده است،  آويزان كنيد. به اين ترتيب همه چيز را بدون چين و چروك نگه مي‌داريد و مي‌توانيد وقتي زمان بيشتري پيدا كرديد، آن‌ها را در جاي خود و مرتب آويزان كنيد.

چيدمان كمد

يك رخت آويز ايستاده را با يك كيسه مخصوص آويز لباس اضافه كنيد

از چوب لباسي كمد براي آويزان كردن لباس‌هايي كه مرتب مي‌پوشيد استفاده كنيد، به خصوص چيزهايي مانند كت‌ كه هر روز مي‌پوشيد يا شلوار جين مورد علاقه خود. هر چيزي كه براي لباسشويي در نظر گرفته شده باشد، مي‌تواند تا زماني كه نوبت به شستشوي آن برسد، در كيسه مخصوص آويز لباس ريخته شود.

چيدمان لباس

نحوه سر و كله زدن با انبوه جواهرات در كمد لباس

اگر جواهرات شما مكاني براي مرتب‌سازي مانند كمد لباس ندارند، در نهايت باعث به هم ريختگي كمد مي‌شوند. براي رفع اين مشكل درهم و برهمي دو گزينه ساده وجود دارد.

آويز كردن جواهرات مورد علاقه خود در پشت در كمد لباس، يك راه حل خوب براي زماني است كه كمد شما كوچك است. مي‌توانيد انواع گزينه‌ها را براي آويز كردن مرتب جواهرات پيدا كنيد، اما اگر بودجه كافي داريد، چند قلاب يا حلقه كوچك اين كار را به خوبي انجام مي‌دهد.

چيدمان كمد لباس

با داشتن مقادير زيادي جواهرات و لوازم جانبي كوچك، اغلب راحت‌تر مي‌توان همه چيز را در يك كشو ترتيب داد. اگر با بودجه سازماندهي شده كار مي‌كنيد، مجموعه‌اي از فنجان‌ها و وسايل مربوط به آن، يك راه حل جالب و مقرون به صرفه را فراهم مي‌كند.

چيدمان كمد

قفسه‌هاي آزاد، كمك به فضاسازي كمد لباس

قفسه‌بندي باز و آزاد در اتاق خواب يا كمد لباس، مكان مناسبي را براي نمايش برخي از وسايل مورد علاقه شما ايجاد مي‌كند. اين قفسه را مرتب نگه داريد و سعي كنيد همه چيز را جوري نگه داريد كه اتاق تنفس كافي داشته باشد.

چيدمان كمد

تقسيم‌كننده‌هاي فلزي كمد لباس

مجموعه‌اي از تقسيم كننده‌هاي فلزي در كمد لباس باعث مرتب‌سازي چيدمان كمد لباس‌هاي شما در قفسه‌هاي باز مي‌شود. آن‌ها نه تنها جلوه‌اي مدرن به قفسه مي‌دهند، بلكه به جدا كردن تكه‌هاي لباس شما نيز كمك مي‌كنند. براي جلوگيري از ازدحام بيش از حد، سعي كنيد گروه‌هاي لباس خود را به پنج عدد يا كمتر محدود كنيد.

كمد لباس

آيا كمد لباس شما در حال خفه شدن است؟

اگر لباس‌ها در حال سرازير شدن از كمد لباس است، مواردي وجود دارد كه ممكن است كمك كند چند اينچ اضافي را در آن اضافه كنيد. چوب لباسي‌هاي غير يك شكل را از كمد لباس خود خارج كنيد. براي ايجاد يكنواختي بيشتر روي ميله كمد خود، از چوب لباسي‌هاي يك شكل استفاده كنيد. اين كار به وسايل شما امكان مي دهد كه به طور مرتب در كنار هم قرار بگيرد و فضا را ذخيره مي‌كند. از اين فرصت استفاده كنيد تا چوب لباسي خود را به يك نوع روكش‌دار مخملي تغيير دهيد تا از ليز خوردن لباس‌ها جلوگيري شود.

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “ويژگي‌هاي كمدديواري مناسب در اتاق‌خواب” را بخوانيد.

فرش سالن پذيرايي؛ كليدي‌ترين عنصر خانه

۴۹ بازديد
هماهنگ كردن فرش با ديگر وسيله‌ها بسيار كار سختي است. اما به راحتي مي‌توانيد با خريد فرش، ديگر وسايل را با آن هماهنگ كنيد. 
فرش سالن پذيرايي

فرش سالن پذيرايي

فرش‌هاي ماشيني از جنس پلي استر، آكريليك، پي پروپيلن و … تهيه مي‌شوند. هر كدام از اين جنس‌ها ويژگي‌هاي مخصوص به خود را دارند. فرش‌هاي دستباف نيز به صورت پشمي و ابريشمي در بازار وجود دارند. فرش سالن پذيرايي بهتر است بسيار با كيفيت و بادوام و همچنين ضخيم باشد زيرا رفت و آمد در سالن پذيرايي زياد است. در اين نوشتار از مجله دلتا به نكات انتخاب فرش پذيرايي پرداخته‌ايم.

سالن پذيرايي

انتخاب بهترين طرح

يكي از مهم‌ترين كارها براي چيدمان خانه، انتخاب طرح و رنگ فرش سالن پذيرايي است. با توجه به تنوع بالايي كه فرش‌ها دارند بسياري از افراد در انتخاب بين آن‌ها سردرگم مي‌شوند و نمي‌دانند چه طرحي براي خانه آن‌ها مناسب‌تر است. بايد قبل از خريد فرش بدانيد كه قرار است چه دكوراسيوني را براي منزل خود در نظر بگيريد. در اين صورت راحت‌تر مي‌توانيد خريد فرش سالن پذيرايي را انجام دهيد.

فرش

بسياري از افراد دكوراسيون با طرح‌هاي كلاسيك را مي‌پسندد. در اين صورت آن‌ها بايد از فرش‌هاي با طرح سنتي و كلاسيك استفاده كنند. اين طرح از فرش‌ها اصولا داراي نقش‌هاي ريزي است و شلوغ به نظر مي‌رسند. در اين فرش‌ها رنگ‌هاي بسيار زيادي به كار رفته است. فرش با طرح  سنتي و كلاسيك مي‌تواند نشاط و گرما را به محيط خانه شما بياورد.

دكوراسيون مدرن از سبك‌هايي است كه هم اكنون طرفداران زيادي را به خود جذب كرده است. اين دكوراسيون فرشي متناسب با خود مي‌خواهد. فرش با طرح مدرن و امروزي بسيار ساده‌تر و خلوت‌تر از فرش‌هاي كلاسيك و سنتي است. در اين فرش‌ها تنوع رنگي كمتري ديده مي‌شود. اين فرش‌ها زيبايي در عين سادگي را به نمايش مي‌گذارند.

فرش پذيرايي

برخي از فرش‌ها حالت تلفيقي دارند و نمي‌توان آن‌ها را در شمار فرش‌هاي مدرن يا كلاسيك قرار داد. اين فرش‌ها نيز زيبايي خاص خود را دارند و داراي تنوع رنگي بيشتر و طرح شلوغ‌تري دارند، اما مانند فرش كلاسيك‌ نيستند. فرش با اين سبك حالت ميانه را دارد.

نكات مهم در خريد فرش سالن پذيرايي

براي خريد فرش بايد به نكات فراواني دقت داشت تا بتوان فرش سالن پذيرايي را به نحوي خريداري كرد كه بيشترين هماهنگي را با دكوراسيون منزل داشته باشد. برخي از اين نكات مهم شامل موارد زير است:

فرش

  • اگر سرويس مبلمان داراي پارچه‌هاي طرح‌دار و شلوغ است، حتما فرش خود را از بين طرح‌هاي ساده انتخاب كنيد. اگر فرش‌هاي شلوغ را انتخاب كنيد چشم را خسته مي‌كند و زيبايي چنداني نخواهد داشت.
  • لزومي ندارد اگر دكوراسيون مدرن بود، فرش مدرن و ساده را انتخاب كنيد. مي‌توانيد با يك ديد هوشمندانه فرشي را خريداري كنيد كه زيبايي منزل را دو چندان كند. اين تضاد با خلاقيت و بكارگيري سليقه مي‌تواند بسيار خاص و متفاوت باشد.
  • اگر سالن پذيرايي كوچك است به هيچ عنوان از فرش‌هاي شلوغ خريداري نكنيد، زيرا اين فرش‌ها فضاي محيط را كوچكتر نشان مي‌دهد. بهتر است براي فضاهاي كوچك از فرش خلوت استفاده كنيد.

فرش سالن پذيرايي

 

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “اصول پهن كردن فرش” را بخوانيد.

چگونه مبل بزرگ را در نشيمن كوچك جا دهيم؟

۵۰ بازديد
طراحي دكور براي آپارتماني كوچك با فضايي محدود دشوار است، اما بين فضاهاي مختلف آپارتمان كوچك، دكوراسيون اتاق نشيمن، چالش‌هاي خاص خود را دارد.
مبل بزرگ در نشيمن كوچك

مبل بزرگ در نشيمن كوچك

با انتخاب مبلمان مناسب و وسايل مورد نياز مي‌توان از فضاي اتاق نشيمن استفاده بهينه داشت و در نتيجه بدون چشم پوشي از دكوراسيون دلخواهمان، به طرحي ايده‌آل براي اتاق نشيمن خانه برسيم. پس با اين نوشتار از مجله دلتا همراه باشيد تا راه هاي استفاده از مبل بزرگ در نشيمن كوچك را بررسي كنيم.

فضا را پر كنيد

همان طور كه در اين نشيمن مشاهده مي‌كنيد، از يك مبل ال شكل استفاده شده و يك عثماني ست مبلمان نيز در وسط اتاق قرار داده شده است. هيچ چيز اضافي ديگري در اين فضا وجود ندارد در عين حال كه فضاي نشستن كافي نيز در اختيار ساكنين قرار داده شده است.

مبل بزرگ در نشيمن كوچك

استفاده از كاناپه بدون دسته

دسته‌هاي كاناپه را بر مي‌داريد و متوجه مي‌شويد كه مي‌توانيد به راحتي آن را در فضاي مورد نظر جاي دهيد. اين ترفند يك روش براي استفاده از مبل‌هاي بزرگ و سه نفره است. در نتيجه كار، مشاهده مي‌كنيد كه يك فضاي نشستن بزرگ را در يك مكان جمع و جور در اختيار شما قرار داده و نبود دسته‌ها مشكلي پيش نياورده است.

نشيمن كوچك

پايه‌هاي كاناپه را نشان دهيد

گاهي اوقات اين سبك مبلمان است كه باعث مي‌شود مبل كوچك يا بزرگ به نظر برسد نه اندازه‌اش! اين موضوع زماني كه مي‌خواهيد يك كاناپه بزرگ را در نشيمني كوچك جاي دهيد، خود را نشان مي‌دهد. زماني كه كاناپه داراي پايه‌هاي چوبي و مشخص باشد راحت‌تر مي‌تواند در فضا قرار بگيرد. دليل اين امر اين است كه پايه‌هاي ظريف فضاي زير كاناپه را نيز نشان مي‌دهند و به طور كلي كاناپه از لحاظ بصري فضاي كم‌تري را اشغال خواهد كرد. بنابراين علاوه بر حس سبكي و ظرافتي كه به فضا انتقال مي‌دهد در نشيمن هم جا مي‌شود.

نشيمن كوچك

استفاده از فضاي زير پنجره

يك مبل بسيار كوچك را انتخاب كنيد اما آن را با يك صندلي كنار پنجره كامل كنيد. طراحي محل نشستن جمع و جور و كوچك در يك فضاي بدون استفاده، در عين حال كه محيط نشستن را براي شما افزايش مي‌دهد، فضا را در اطراف كاناپه بزرگ خالي كرده و از تنگ و كم جا شدن نشيمن جلوگيري مي‌نمايد و در عين حال شما دو جاي نشستن متفاوت در خانه طراحي كرده‌ايد.

مبل بزرگ

از گوشه‌ها استفاده كنيد

تنها چيزي كه در همه خانه‌ها و نشيمن‌هاي كوچك پيدا مي‌شود، كنج‌ها و گوشه‌هاي ديوارهاست. پس سعي نماييد از آن‌ها به بهترين شكل استفاده كنيد. از مبل‌هاي ال شكل استفاده كرده و آن‌ها را در كنار ديوارهاي نشيمن بچرخانيد تا بتوانيد بهترين محل را پيدا نماييد. با اين كار به راحتي مبل‌هاي راحتي بزرگ در فضاي كوچك جاي مي‌گيرند.

مبل بزرگ در نشيمن كوچك

ساخت نيمكت در كنار كاناپه

در فضاهاي بدون استفاده مانند فرورفتگي ديوارها از نيمكت استفاده نماييد. يك نيمكت ساده مي‌تواند متناسب با هر فضايي طراحي شده و به راحتي زاويه‌هاي ناقص را در خود جاي دهد. همچنين مي‌توانيد از فضاي زير آن براي ذخيره‌سازي استفاده كنيد. با اين كار ساير قسمت‌هاي نشيمن براي قرار دادن كاناپه بزرگ خالي مانده و به راحتي مي‌توانيد آن را جاي دهيد، بنابراين  مجبور نخواهيد بود براي افزايش فضاي نشستن از مبل‌هاي تكي در كنار كاناپه استفاده كنيد و فضاي نشيمن را از دست بدهيد.

مبل نشيمن كوچك

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “ايده‌هايي براي ديزاين مبل‌ها” را بخوانيد.

كاغذ ديواري مناسب راهرو

۶۷ بازديد
براي ايجاد دكوراسيوني شيك و متفاوت در فضاي راهروي منزل از مدل كاغذ ديواري راهرو براي پوشاندن ديوارها استفاده نماييد.
كاغذ ديواري راهرو

كاغذ ديواري راهرو

امروزه دكوراسيون منزل با كاغذ ديواري طرفداران زيادي پيدا كرده است و شما مي‌توانيد براي تزيين راهرو و سالن پذيرايي و اتاق خواب و… از كاغذديواري با طرح و رنگ‌هاي متنوع استفاده كنيد. در اين نوشتار از مجله دلتا تصاويري از انواع مدل كاغذ ديواري راهرو را معرفي خواهيم كرد تا بتوانيد از بين آن‌ها كاغذديواري با طرح و رنگ مناسبي را انتخاب نماييد.

مدل كاغذ ديواري راهرو شيك و جديد

تزيين راهرو ورودي با كمك كاغذديواري محبوبيت زيادي در بين افراد و طراحان دكوراسيون داخلي پيدا كرده است و شما مي‌توانيد براي جذابيت بيشتر دكوراسيون راهرو منزل از انواع كاغذديواري‌ها با طرح و رنگ‌هاي چشمگير استفاده و فضايي متفاوت را در راهروهاي منزل ايجاد نماييد.

كاغذ ديواري راهرو

كاغذ ديواري طرح‌دار و ساده راهرو

كاغذديواري‌هاي طرح‌دار و برجسته از انواع مدل كاغذهاي ديواري پرطرفدار است كه از آن‌ها مي‌توانيد در بخش‌هاي مختلف منزل استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه اگر تمايل داريد ديوارهاي راهروي منزل را به كمك كاغذديواري طرح برجسته و طرح‌دار بپوشانيد بهتر است طرح و رنگ اين مدل كاغذهاي ديواري را با توجه به طرح و رنگ ساير وسايل موجود در منزل و اندازه ابعاد راهرو انتخاب نماييد.

اگر فضاي دكوراسيون داخلي خانه به صورت مينيمال و تك رنگ طراحي شده است مدل كاغذ ديواري‌هاي ساده و تك رنگ براي پوشاندن ديوارهاي راهرو انتخابي مناسب و ايده‌آل محسوب مي‌شوند.

كاغذ ديواري

علاوه بر طرح كاغذديواري بايد هنگام انتخاب رنگ كاغذديواري براي راهروي منزل توجه لازم را داشته باشيد. كاغذديواري‌ها با رنگ‌هاي روشن براي راهرو انتخابي مناسب و ايده‌آل است، زيرا در اين بخش از منزل معمولا منبع نور قوي وجود ندارد. بنابراين مي‌توانيد به كمك كاغذهاي ديواري رنگ روشن فضاي دلباز و بي‌نظيري را در راهروي ورودي و راهروي اتاق‌خواب‌ها ايجاد نماييد. اگر شما تمايل داريد از رنگ‌هاي تيره كاغذ ديواري براي پوشاندن ديوارهاي راهرو استفاده كنيد، بهتر است كاغذهاي ديواري با زمينه روشن و طرح‌هاي تيره را انتخاب نماييد.

كاغذ ديواري راهرو

با انتخاب يك مدل كاغذديواري راهرو با طرح و رنگ جذاب و خاص مي‌توانيد حال و هوايي بي‌نظير را در دكوراسيون داخلي راهروي ورودي و راهروي اتاق خواب‌ها ايجاد كنيد. از اين رو بهتر است  هنگام انتخاب مدل و رنگ كاغذديواري براي راهرو حساسيت لازم را به خرج دهيد.

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر “دكوراسيون راهروي باريك” را بخوانيد.

رنگ مناسب اتاق غذاخوري

۴۵ بازديد
رنگ اتاق غذاخوري بخشي از طراحي و دكوراسيون داخلي اين بخش از خانه است.
رنگ مناسب اتاق غذاخوري

رنگ‌هاي ديدني براي اتاق غذاخوري

يكي از المان‌هاي مهم در طراحي و چيدمان دكوراسيون داخلي انتخاب يك رنگ مناسب و البته زيباست. رنگها به فضا روح مي‌بخشند و در اتاقي كه مخصوص سرو غذاست مي‌توانند يكي از تحريك كننده‌هاي اشتها باشند. با استفاده از تغيير رنگ، محل غذا خوردن را به فضايي دل نشين و زيبا تبديل كنيد، از رنگ قرمز گرفته تا رنگ‌هاي ملايم‌تر براي اين فضاها به كار ببريد. در اين نوشتار از مجله دلتا چند نمونه از رنگ مناسب اتاق غذاخوري را معرفي مي‌كنيم، پس با ما همراه باشيد.

چند پيشنهاد حرفه‌اي براي تغيير رنگ اتاق غذاخوري

قرمز روشن :رنگ‌هاي سفيد و بژ را كنار بگذاريد و ريسكي انجام دهيد و ديوارها را با رنگ قرمز نقاشي كنيد. البته اين رنگ براي همه افراد توصيه نمي‌شود و براي كاهش انرژي آن مي‌توانيد بخشي از ديوار را سفيد كنيد.
اتاق غذاخوري
زرد خردلي : هواي گرم تابستان را با اين رنگ خنك‌تر كنيد. اين رنگ اشتها را تحريك مي كند و هچنين مي توانيد پرده و صندلي و لوستر را با هم هماهنگ كنيد. اين پيشنها باعث درخشندگي بيشتر منزل مي‌شود.
رنگ اتاق غذاخوري
آبي روشن : آبي روشن باعث خيرگي چشم مي‌شود ، اين رنگ روي ديوار بسيار خيره كننده است و وسايل روشن تاثيرات زيادي را روي اتاق مي‌گذارد. قاب آينه و عكس‌ها را رنگ طلايي بزنيد چون ارزشمند ديده  مي‌شود.
اتاق غذاخوري
صورتي :اين رنگ بسيار رمانتيك و قابل پسند براي نوجوان و جوانان است. اگر تمايل داشته باشيد مي‌توانيد كل ديوارها را با صورتي نقاشي كنيد.
رنگ
سبز تيره :با استفاده از اين رنگ مي‌توانيد طبيعت را به منزل بياوريد، سبز ويژگي آرام‌بخشي هم دارد و مناسب وضعيت پر استرس جامعه است.
 اتاق غذاخوري

پرتقالي : با استفاده از رنگ‌هاي شاد و دلربا انرژي را به منزل بياوريد. همان طور كه مي‌دانيد رنگ پرتقالي براي محل غذاخوري بسيار مناسب است. نكته قابل توجه اين است كه از رنگ نامناسب در محل مناسب استفاده كنيد. با انتخاب رنگ مناسب به چشم دردتان پايان دهيد يا از وسايل پرتقالي براي چشم نوازي آشپزخانه استفاده كنيد.

اتاق غذاخوري

بنفش : معمولا از رنگ بنفش بيشتر در اتاق خواب استفاده مي‌شود، اما مي‌توانيد در اتاق‌غذاخوري هم از اين رنگ استفاده كنيد، چون اين رنگ بسيار چشم‌گير است.
رنگ اتاق غذاخوري
سبز نعناعي : محل غذاخوري را با رنگ نعناعي طراوات و شادي ببخشيد. اين رنگ روي ديوار و وسايل زيبا به نظر مي‌رسد اين رنگ را با رنگ‌هاي ديگر تركيب كنيد تا فضايي آرام و راحت بدست بيايد كه بعد از يك روز كاري پر استرس بتوانيد نهايت آرامش را ايجاد كنيد.
رنگ اتاق غذاخوري
پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “اتاق غذاخوري لوكس و پرجلوه” را بخوانيد.

ميز تلويزيون براي كنج ديوار

۴۵ بازديد
تا همين چند سال پيش، تلويزيون‌ها از لحاظ ابعاد به گونه‌اي طراحي مي‌شدند كه براي قرار گرفتن در دكوراسيون و استفاده، نيازمند يك ميز تلويزيون بودند.
ميز تلويزيون براي كنج ديوار

ميز تلويزيون

امروزه با پيشرفت تكنولوژي، ابعاد بورد‌ها و ساير قطعات الكترونيكي تلويزيون‌ها، به طرز قابل توجهي كوچك شده؛ تا آن جا كه مي‌توانيد تلويزيون باريك را به راحتي روي ديوار نصب كنيد و از تماشاي برنامه‌ها لذت ببريد! اما با اين وجود، چرا هنوز هم ميزهاي تلويزيون روز به روز با مدل‌هاي جديد متنوع‌تري توليد و عرضه مي‌شوند؟! در اين نوشتار از مجله دلتا ميز تلويزيون براي كنج ديوار را معرفي كرده ايم، با ما همراه باشيد.

ميز تلويزيون براي كنج ديوار

ميز تلويزيون براي كنج ديوار

بهتر است ديوار كانوني اتاق نشيمن را به عنوان محل قرارگيري ميز تلويزيون در نظر بگيريد، اما اگر چيدمان مبلمان به گونه‌اي است كه كانون توجه به كنج ميان دو ديوار معطوف مي‌شود، مي‌توانيد از ميز تلويزيون كنج استفاده كنيد. ايده ميز تلويزيون كنج، ايده متفاوت و خاص مي‌تواند باشد.

تلويزيون براي كنج ديوار

خريد ميز تلويزيون كنج

اگر مي‌خواهيد تلويزيون را در كنج اتاق قرار دهيد، بهتر است ميز‌هاي طولي با طول بيش از ۱.۲ متر را فراموش كنيد! چرا كه هرچه طول ميز بيش‌تر باشد، فضاي خالي و بي‌استفاده كنج ديوار بيش‌تر خواهد شد و از لحاظ بصري تاثير چندان خوبي نخواهد داشت.
اگر هم ميزهاي كشيده و طولي دوست داريد، بايد از انواع بازودار آن‌ها خريداري كنيد تا بدنه اصلي ميز (محل قرارگيري تلويزيون)، در كنج ديوار قرار گرفته و مفصل‌هاي كناري (كشوها و دكور‌هاي جانبي)، بر ديوارها مماس شوند.

ميز تلويزيون

مدل ميز تلويزيون كنج

ميز تلويزيون‌هاي كنجي با تلويزيون‌هاي معمولي كمي تفاوت دارند. اگر خوب دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه گوشه‌هاي آن‌ها معمولاً پخ خورده است و در بسياري مدل‌ها، صفحه ميز با قاعده مثلث طراحي مي‌شود تا كنج ديوار را به صورت كامل پر كرده و كاملاً ميان دو ديوار فيكس شود.

  • ميز تلويزيون كنجي ديواري

مدل‌هاي ميز تلويزيون كنجي، طوري طراحي شده‌اند كه با تعدادي نبشي فلزي يا پايه داخلي به راحتي به ديوار كنسول مي‌شوند. مزيت اين ميز تلويزيون‌هاي كنجي در اين است كه مي‌توانيد تلويزيون را دقيقاً در ارتفاع مدنظر قرار دهيد. علاوه بر آن، از فضاي خالي زير ميز هم مي‌توانيد به خوبي استفاده كنيد.

ميز تلويزيون كنج ديوار

  • ميز تلويزيون ديواري مدرن

ميز تلويزيون‌هاي ديواري اصولا به سبك مدرن و مينيمال ساخته مي‌شوند و شايد كمتر ميز تلويزيون ديواري را پيدا كنيد كه كلاسيك باشد و اين موضوع با اصل پايداري و جزئيات در سبك كلاسيك بي ارتباط نيست.

ميز تلويزيون براي كنج ديوار

  • ميز تلويزيون خاص

ميز تلويزيون كنجي شما حتماً نبايد ويژگي‌ها و طراحي عجيب و پيچيده‌اي داشته باشد؛ مي‌توانيد با اضافه كردن يكي دو شلف ديواري و المان‌هاي متناسب با ميز، آن را به يك ميز تلويزيون خاص تبديل كنيد.

 

ميز تلويزيون

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “طراحي ديوار پشت تلويزيون” را بخوانيد.

بوفه و ويترين در دكوراسيون

۵۵ بازديد
وسايلي همچون بوفه و ويترين براي نمايش وسايل مجلل، دكوري‌ها و ظرف‌هاي زيبا ساخته شده اند.
بوفه و ويترين در دكوراسيون

بوفه و ويترين در دكوراسيون

هر چه جمعيت بيشتر و خانه‌ها كوچك شد، ويترين‌ و بوفه‌ها هم جاي خود را به شلف و استندها دادند. در صورتيكه با هدف قرار دادن ظروف‌چيني و كريستال آن‌ها را خريداري مي‌كنيد بايد جاي مناسبي هم براي قرار دادن قاشق، چنگال و ظروف استيل در نظر بگيريد و مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه درب شيشه‌اي در قسمت بالا و كشوهاي ذخيره سازي و دراور در قسمت پاييني داشته باشد. اگر فقط هدف نگهداري از وسايل و ظروف است به دنبال مدل‌هايي با ارتفاع كوتاه‌تر و كشيده‌تر كه فقط داراي فضاي ذخيره‌سازي اند باشيد. با اين نوشتار از مجله دلتا همراه باشيد تا از جنبه‌هاي مختلف بوفه‌ها را بررسي كنيم.

بوفه و ويترين در دكوراسيون

تفاوت‌ها و شباهت‌هاي استند و بوفه

بوفه و استند از انواع ويترين است و با هدف زيباتر كردن فضاي خانه خريداري و صرفا براي زيباتر شدن فضاي منزل استفاده مي‌شوند و جنبه كاربردي ندارند. اغلب بوفه‌ها ابعاد بزرگتري نسبت به استندها دارند و معمولا داخل آنها ظروف تزييني بزرگ قرار مي‌دهند. بوفه‌ها معمولا محفظه‌ي بسته و در‌دار اند كه گرد وغبار كمي را روي ظرف‌ها مي‌نشاند ولي استندها اندازه كوچكتري دارند و مناسب محيط‌هاي كوچك و محدود اند.

ويترين در دكوراسيون

پس با توجه به اينكه بوفه‌ها در دارند، مي‌توان ظرف‌ها را درون آن‌ها قرار داد و در را قفل كرد و براي خانه‌هايي كه بچه كوچك دارند مناسب‌تر است. ولي استندها در ندارند و وسايل به راحتي قابل دسترس اند.

تفاوت ديگري كه دارند اين است كه بوفه‌ها اغلب مانند كمدي زيبا و محل خوبي براي نگهداري اشياء اند پس عمق بيشتري دارند، در صورتي‌ كه استندها عمق كمي دارند و در هر جايي فقط يك وسيله مي توان گذاشت. بطور كلي چون استندها جنبه تزييني دارند نسبت به بوفه‌ها زيباترند.

بوفه

جذابيت بيشتر با ايجاد هماهنگي بوفه و ويترين در دكوراسيون منزل

قبل از اينكه جاي مناسب ويترين و بوفه را انتخاب كنيد بايد مدل متناسب با سبك محيط و دكوراسيون منزل را برگزينيد. به طور مثال اگر سبك دكور منزل به صورتي است كه مبلمان كلاسيك در خانه داريد بهتر است مدل بوفه و ويترين به نسبت وقتي كه محيط مدرن است متفاوت باشد.

بوفه و ويترين در دكوراسيون

در چيدمان حتما به ابعاد خانه توجه كنيد

هميشه ابعاد خانه را براي خريد وسايل از هر نوعي در نظر بگيريد بوفه‌هاي كوتاه سبك جديدي از ويترين در طراحي خانه محسوب مي شوند كه به خاطر فضاي كمي كه اشغال مي‌كنند براي منازل كوچك بسيار مفيدند. شما مي‌توانيد براي زيبايي بيشتر روي بوفه‌هاي كوتاه تابلوهاي زيبا قرار دهيد تا دكوراسيون شما زيباتر شود . اگر خانه‌اي با ابعاد كوچك داريد پيشنهاد مي‌كنيم كه از ويترين و بوفه استفاده نكنيد زيرا فضاي زيادي را اشغال مي‌كند و نه تنها نمي‌توانيد دكوري‌هاي خود را به نمايش بگذاريد بلكه به عنوان يك وسيله اضافه در خانه به حساب مي‌آيد.

بوفه و ويترين

بهترين محل براي بوفه در منازل

در هر خانه‌اي بهترين جايي كه براي گذاشتن بوفه مناسب است نزديك محل غذاخوري است تا بتوانيد به راحتي به آن دسترسي داشته باشيد. در صورتي كه خانه شما كوچك است مي‌توانيد با يك ويترين آينه‌دار فضاي خانه را بزرگتر جلوه دهيد و فقط بايد توجه كنيد كه نبايد داخل ويترين را زياد از كريستال پر كنيد زيرا باعث مي‌شود كه فضا شلوغ‌تر جلوه كند و نتيجه عكس بگيريد. پيشنهاد مي‌كنيم زمينه‌ بوفه و ويترين خود را با ست غذاخوري هماهنگ كنيد تا جلوه بهتري به محيط ببخشيد. حتي مي‌توانيد تركيب رنگ‌ها را طوري انتخاب كنيد كه هماهنگي بين ميز غذاخوري ويترين برقرار شود.

بوفه و ويترين در دكوراسيون

با توجه به تنوعي كه امروزه ويترين‌ها دارند مي‌توانند در جاهاي مختلف خانه با توجه به دكوراسيون آنها را قرار داد ولي بهترين جا بين مثلث نشيمن غذاخوري و آشپزخانه است كه باعث مي‌شود فضا مناسب‌تر ديده شود. در صورتي كه شما تصميم داريد كه ويترين يا بوفه خود را در اتاق نشيمن بگذاريد بايد توجه كنيد كه فضايي كه در نظر ميگيريد كنج خانه باشد تا بتوان به دكور ديد داشت. اگر دكوري در پشت مبلمان قرار گيرد و قسمتي از ديوار نشيمن يا غذاخوري را اشغال كند، بهتر است در كنج خانه باشد.

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “بوفه چوبي و نقش آن در زيبايي دكوراسيون داخلي” را بخوانيد.

دكوراسيون اتاق خواب كم جا

۶۰ بازديد
مسلما فضاهاي خانه با ديگري تفاوت دارد، البته شايد در ظاهر همگي يك شكل باشند اما تفاوت در ماهيت‌شان است.
دكوراسيون اتاق خواب كمجا

اتاق خواب كم جا

فرار از يك روز پرتنش و رسيدن به آرامش بايد يك اتفاق معمولي در اتاق خواب باشد. اما آيا دكوراسيون اتاق خواب كم جا هم مي‌تواند زمينه را براي رسيدن به اين آرامش فراهم كند؟ اتاق‌خواب كوچك شما مي‌تواند با كمك تنها چند ايده ساده به اتاقي رويايي تبديل شود. شناخت بايد و نبايدهاي چيدمان، وسعت و آرامش بيش‌تر را به اتاق كوچك شما خواهد آورد. با اين نوشتار از مجله دلتا همراه باشيد.

حذف هر گونه شلوغي در دكوراسيون اتاق‌خواب كم جا

هر چه تعداد وسايل موجود در دكوراسيون اتاق‌خواب كوچك بيش‌تر باشد فضا تنگ‌تر به نظر مي‌رسد. فضا را از  هرگونه وسيله بي‌استفاده خالي و آن را خلوت كنيد. در اين صورت هنگام ورود به اتاق چشم به آساني مي‌توانيد اتاق را برانداز كنيد و در نتيجه دكوراسيون اتاق‌خواب وسيع‌تر به نظر مي‌رسد. حتي اگر ميز پاتختي يا هر ميز ديگري در اتاق خود داريد سعي كنيد هميشه روي آن را خلوت نگه داشته و وسايل را در كمدها جاي دهيد. اگر سادگي بيش از اندازه را دوست نداريد، نهايتا از چند وسيله دكوري يا گياهان استفاده كنيد.

 اتاق خواب كمجا

گوشه دنج مطالعه در دكوراسيون اتاق‌خواب كم جا

اين كه دكوراسيون اتاق‌خواب كوچك تنها جايي براي خوابيدن و لباس عوض كردن باشد، باوري نادرست است. با قرار دادن يك صندلي كوچك و يك چراغ در گوشه‌اي از اتاق به راحتي يك گوشه دنج و راحت براي مطالعه بسازيد. برخلاف تصور، يك ميز حتما نبايد فرم مستطيل شكل و پايه‌هاي قطور داشته باشد، يك شلف ساده نصب شده روي ديوار هم مي‌تواند همان نقش را براي شما بازي كند.

دكوراسيون اتاق خواب

فضاهاي ذخيره سازي در دكوراسيون اتاق خواب كم جا

براي نجات اتاق از شلوغي و خلوت و منظم نگه داشتن فضا، استفاده از سبدهاي تزييني و قفسه‌ها و طبقه‌هاي ديواري براي ذخيره سازي اشيا و عناصر مختلف كه لازم نيست ديده شوند بسيار توصيه مي‌شود، در اين خصوص نوآور و مبتكر باشيد. حتي از فضاي زير تخت نيز استفاده كنيد و با قراردادن سبد و جعبه‌ها درآن فضا، فضاهاي ذخيره سازي نو به وجود آوريد. در اين صورت مي‌توانيد براي قرار دادن كتاب‌ها، مجله‌ها و اسباب بازي‌هاي فرزندان نيز جاي مشخص تدارك ببينيد.

دكوراسيون اتاق خواب

رنگ در دكوراسيون اتاق‌خواب كوچك

رنگ‌هاي تيره در يك اتاق‌خواب كوچك مي‌تواند باعث كوچك‌تر شدن آن شود. اگر به استفاده از رنگ‌هاي تيره براي اتاق‌خواب كوچك خود علاقه زيادي داريد، براي وسايل جانبي از قبيل كوسن‌ها، قاليچه‌ها و ملحفه تخت‌خواب از رنگ‌هاي تيره و براي رنگ قسمت‌هاي اصلي دكوراسيون اتاق خواب كم جا از قبيل ديوارها و سقف از رنگ روشن استفاده كنيد تا فضا باز و وسيع به نظر برسد. تا آن جا كه مي‌شود نور طبيعي را به داخل دكوراسيون اتاق‌خواب خود راه دهيد، زيرا نور طبيعي در بزرگ نمايي فضا بسيار خوب عمل مي‌كند. اگر تم رنگي اصلي دكوراسيون اتاق خواب كم جا خود را روشن در نظر بگيريد، براي انتخاب رنگ ساير وسايل با محدوديتي مواجه نخواهيد شد و به راحتي مي‌توانيد رنگ‌هاي تيره‌تر را با آن تركيب نماييد.

اتاق خواب كمجا

تعيين مقياس دكور را با اندازه تخت

مسلما شاخصه اول تخت‌خواب راحتي آن براي استراحت و خوابيدن است، اما در دكوراسيون اتاق‌خواب كوچك كمي انتخاب مشكل به نظر مي‌رسد. بسته به اندازه اتاق‌خواب، تخت خواب مي‌تواند به نقطه كانوني در فضا تبديل شود. وجود يك تخت خواب بزرگ در يك اتاق كوچك مي‌تواند سبب شود تا اتاق بسيار تنگ و ناراحت به نظر برسد. براي اتاق‌خواب خود تخت خوابي كوچك‌تر و ظريف در نظر بگيريد و از ميز كنار تختي مناسب با آن استفاده كنيد. البته تخت خواب تاشو هم مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.

اتاق خواب كمجا

جذابيت‌هاي ديداري سقف

در يك دكوراسيون اتاق خواب كم جا به خاطر وضعيت قرارگيري براي خوابيدن، ناخودآگاه سقف را زياد خواهيم ديد. در واقع مي‌توان گفت در سال‌هاي اخير، دكوراسيون سقف در اتاق خواب به كاري محبوب تبديل شده است. در حقيقت اين كار مي‌تواند يك بعد پنجم را به اتاق بيفزايد، كه اغلب ناديده گرفته مي شود. اگر اتاقي با سقف استاندارد داريد تو صيه مي‌كنيم سقف را با رنگي روشن رنگ آميزي كنيد. اين كار سبب ايجاد خطاي ديد شده و اتاق را باز و وسيع نشان  مي‌دهد، برعكس سقفي كه با رنگ تيره رنگ آميزي شود اتاق را تنگ و خفه مي‌كند. سقف شما هرچه ساده تر باشد، از شلوغي اتاق جلوگيري مي‌كند. در صورتي كه به آويز و لوستر علاقه داريد مدل هاي ساده و كوتاه آن را انتخاب نماييد.

دكوراسيون اتاق خواب كمجا

ايجاد يك نقطه كانوني براي دكوراسيون اتاق خواب كم جا

اگر شما يك اثر هنري فوق العاده زيبا داريد، آن را بالاي تخت خود بياويزيد و چشم‌ها را از قست‌هاي ديگر اتاق به سمت تخت خواب جذب كنيد. اگر تخت خواب جذابي نداريد و به جاي آن ميز توالت به نظرتان زيبا و خاص مي‌آيد و علاقه منديد در جايگاه نقطه كانوني قرار بگيرد، يك گلدان رنگي زينتي را روي آن قرار دهيد تا نظرها را به آن سمت بكشاند. در دكوراسيون اتاق خوب كم جا خود ايجاد جذابيت و گيرايي كنيد تا كوچكي اتاق خواب به چشم نيايد. اين نقطه كانوني مي‌تواند خيلي ساده ايجاد شود، مثلا رنگ آميزي خاص يك ديوار يا حتي آينه‌اي قديمي در بالاي تخت.

دكوراسيون اتاق خواب كم جا

 

ايده‌هايي براي ديزاين مبل‌ها

۶۰ بازديد
در حالي كه نشيمن داراي وسايل دكوري زيادي است، هيچ چيز مهم‌تر و برجسته‌تر از مبل راحتي نيست.
ديزاين مبل

ديزاين مبل

از كوسن‌هاي دكوري تا ميز جلو مبل، هر روشي كه براي ديزاين مبل انجام دهيد روي فضا و محيط خانه تاثير خواهد گذاشت. شما با ديزاين مبل مي‌توانيد ظاهر جديدي به دكوراسيون نشيمن خانه دهيد. پس با اين نوشتار از مجله دلتا همراه باشيد.

براي ديزاين مبل، به رنگ مبل توجه كنيد.

قبل از اينكه شروع به خريدن هر محصول جديدي براي مبل كنيد، به رنگ مبل توجه كنيد. بهترين مبل‌هاي راحتي كه مي‌توان آن‌ها را ديزاين كرد، مبل‌هايي به رنگ خنثي است. اگر چه اين جمله به اين معني نيست كه  مبل‌هايي با رنگهاي روشن‌تر زيبا نيستند! يك يا دو عكس از مبلتان بگيريد كه هنگام خريد دكوريجات، به آن‌ها مراجعه كنيد. اين عكس‌ها به شما كمك خواهد كرد تا خريد راحت‌تري داشته باشيد. عكس‌ها را در ميزان روشنايي و نورهاي مختلفي بگيريد تا وسايلي كه براي آن انتخاب مي‌كنيد در هر شرايطي مناسب باشند.

 

چيدمان مبلمان

كوسن‎هاي دكوري براي ديزاين مبل راحتي

وقتي كه نوبت به تزيين مبل مي‌رسد، ببينيد كه آيا مبل شما به اندازه مورد نياز كوسن دارد؟ شما بايد كوسن‌هايي با انواع شكل‌ها و اندازه‌ها تهيه كنيد. كوسن‌ها اجازه مي‌دهند تا سبك دكوراسيون خانه بسيار خاص شود. يك قانون براي ديزاين مبل، استفاده از كوسن به تعداد عدد فرد است. ديگر ترفند فوق العاده براي كوسن‌هاي دكوري، تركيب آن‌ها با انواع و اقسام سايز‌ها است. بزرگ‌ترين كوسن را نزديك دسته مبل قرار دهيد. اگر مقدور است يك كوسن نيز براي وسط مبل در نظر بگيريد كه بسيار ايده خوبي مي تواند باشد.

چيدمان مبل

پتوهاي نازك دكوري براي ديزاين مبل راحتي

همه دوست دارند كه با پتوهاي مورد علاقه خود به روي مبل استراحت كنند. اين بهترين راه براي استراحت كردن است و همين طور يك عنصر عالي براي اين كه بخواهيد مبل را ديزاين كنيد. اين نكته را در نظر بگيريد كه استفاده از اين پتوها روي مبل به فضاي اتاق حس و حال غير رسمي و خودماني مي‌دهد، ولي مورد علاقه همه است. پتو را به پهنا تا كنيد و به نحوي آن را قرار دهيد كه بخشي از آن دسته مبل را بپوشاند. همچنين مي‌توانيد آن را سه گوش تا كنيد و در گوشه مبل قرار دهيد تا جلوه خودماني و راحت بدهد. كوسن‌ها را نيز در جلو پتو قرار دهيد.

ديزاين مبل

ديزاين مبل با استفاده از ميز كناري

اگر فضا خانه به شما اجازه مي‌دهد از ميزهاي كوچك كنار مبل استفاده كنيد تا جلوه بهتري به محيط خانه دهند و از آن ميز نيز استفاده كاربردي كنيد. اين ميز مكان بسيار مناسبي است براي قرار دادن ليوان چاي و قهوه و حتي مي‌توانيد با قرار دادن يك گلدان زيبا روي آن منزل خود را زيبا كنيد. ارتفاع ميز كناري مبل بايد حداقل تا قسمت نشيمن مبل باشد.

چيدمان مبل

استفاده از آباژور براي ديزاين مبل

آباژور براي مبل يك عنصر دكوري عالي به شمار مي‌آيد، همين طور اگر زياد مطالعه مي‌كنيد براي شما كاربرد نيز خواهد داشت. شما مي‌توانيد از آباژورهاي روميزي در كنار مبل استفاده كنيد. اين نكته را در نظر بگيريد كه براي نشيمن‌هايي كه مبل‌ها به صورت بخش بخش و با فاصله زياد از هم چيده شده‌اند، آباژورهاي روميزي مناسب نيستند. بلكه بايد از آباژورهاي پايه بلند در اين نشيمن استفاده كنيد تا نور كافي براي تمام فضا ايجاد كند.

مبل

ديزاين مبل و دكوراسيون ديوار پشت آن

در حالي كه كل تمركز خود را روي دكور مبل و فضاي نزديك آن گذاشته ايد، بايد بگوييم كه تزيين ديوار پشت مبل را نبايد فراموش كنيد. دكور ديوار پشت مبل، فضايي عالي با دكوراسيوني زيبا براي اتاق نشيمن به وجود مي‌آورد. براي مثال مي‌توانيد از آينه روي ديوار استفاده كنيد تا فضا را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهد.

ديزاين مبل

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “تزيين ميز جلو مبل” را بخوانيد.

ديزاين ديوار، دكوراسيون خانه شما را زيبا مي كند!

۵۵ بازديد
ديوار يكي از مهم‌ترين قسمت هاي يك خانه است. ديزاين ديوار مناسب مي‌تواند تمام توجه‌ها را به خودش جلب كند و تبديل به قلب خانه شود.
ديزاين ديوار

ديزاين ديوار

اگر خانه شما سفيد و خالي است از همين حالا به فكر ديزاين شيك و مناسب ديوار آن باشيد. در اين نوشتار از مجله دلتا به پيشنهادهاي ارائه شده توجه كنيد و هر يك از آن‌ها را كه به سليقه شما نزديك تر بود اجرا كنيد.

شلف‌هاي باز نصب كنيد.

شلف‌ها اكثرا از چوب ساخته شده‌اند و به روي ديوار به راحتي نصب مي‌شوند. مي‌توانيد انواع و اقسام دكوري‌هاي زيبا را روي آن‌ها بگذاريد. شلف‌ها را در كنج ديوار‌ها نيز مي‌توانيد نصب كنيد. اين نوع ديزاين، انتخاب‌هاي هوشمندانه‌اي براي ديوارهاي خالي است.

دكور ديوار

ديزاين ديوار با قاب عكس‌ها

شما مي‌توانيد ديوار خالي خود را با سايزهاي مختلف قاب عكس بپوشانيد. قاب عكس‌ها را با طرح و سليقه كنار هم نصب و در ديوار خانه خود جاذبه ايجاد كنيد. اگر مي‌خواهيد فضايي مدرن و خاص در منزلتان داشته باشيد، از قاب عكس‌هاي خالي استفاده كنيد.

طراحي ديوار

 نصب بشقاب طرح‌دار

بشقاب‌هاي طرح‌دار با طرح‌هاي هنري، سنتي يا قديمي تهيه كنيد و به روي ديوار مورد نظر آن‌ها را نصب كنيد.

ديزاين ديوار

استفاده از شابلون و استيكر ديواري 

  شابلون و استيكرهاي ديواري با طرح هاي متنوع در بازار موجودند. استفاده از آن‎ها ايده شيكي براي ديزاين ديوار اتاق‎خواب است. در نظر داشته باشيد  كه بايد در نصب آن‎ها دقت كنيد يا از متخصص آن براي نصب، كمك بگيريد.

ديزاين ديوار

استفاده از چوب، روشي ساده براي ديزاين ديوار

استفاده از چوب مي‎تواند راه حل ساده‌اي باشد. شما مي‌توانيد از چوب با طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف استفاده كنيد و روي ديوار خود نصب كنيد.

دكور ديوار

فرش و پارچه طرح‎دار در ديزاين ديوار اتاق

پارچه‌هاي طرح‌دار و هنري و حتي تابلو فرش‌ها، امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين پارچه‌ها و تابلو فرش‌ها بهتر است روي ديوار سفيد استفاده شوند تا جلوه بيشتري داشته باشند.

طراحي ديوار

 ديزاين ديوار با رنگ كردن آن

رنگ كردن ديوار هميشه به خانه زيبايي و گرمي منحصر به فردي مي‎دهد. شما مي‎توانيد از طيف رنگي يكسان براي ديوار‎هاي خانه خود استفاده  و روي آن‎ها از شلف‎هاي مختلف استفاده كنيد و جذابيت و گرما را به خانه خود بياوريد.

ديزاين ديوار

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر مطلب “ايده‌هايي براي كتابخانه ديواري” را بخوانيد.