طراحي دكوراسيون خانه كوچك

۲۵ بازديد

دقت داشته باشيد كه اگر چيدمان خانه‌هاي كوچك به درستي صورت نگيرد، فضا كوچك‌تر از اندازه واقعي به نظر خواهد رسيد.

دكوراسيون خانه كوچك

طراحي دكوراسيون داخلي منزل كوچك در دنياي  امروز كه اغلب افراد به زندگي در آپارتمان گرايش پيدا كرده‌اند؛ از اهميت  بسيار زيادي برخوردار شده است. مجله اينترنتي دلتا در ادامه ترفندهاي بسيار كاربردي را براي دكوراسيون مناسب خانه كوچك معرفي مي‌كند.

دكوراسيون مناسب خانه كوچك

با رعايت نكات مهم در طراحي دكوراسيون  خانه‌هاي كوچك آپارتماني، علاوه بر نظم بخشيدن به محيط زندگي، مي‌توان فضا  را بزرگ‌تر نشان داد. برخي از اين نكات عبارتند از:

رنگ‌ها را با دقت انتخاب كنيد

رنگ‌ها يكي از مهم‌ترين فاكتور در طراحي دكوراسيون داخلي است؛ كه در انتخاب آن‌ها علاوه بر در نظر گرفتن تاثيرات روانشناسي، بايد ابعاد محيط و خانه را مد نظر قرار داد. در دكوراسيون خانه كوچك بايد توجه كنيد كه تا حد امكان از رنگ‌هاي خنثي و با تنوع رنگي كم استفاده  كنيد. استفاده از وسايل رنگارنگ محيط‌هاي كوچك را آشفته و كوچك‌تر نشان  مي‌دهد.

تاثير نور در دكوراسيون منزل كوچك

نوع نورپردازي در اتاق و ساير بخش‌هاي  خانه‌هاي كوچك اگر هوشمندانه صورت گرفته باشد مي‌تواند تاثير مثبتي بر  بزرگ‌تر به نظر رسيدن محيط داشته باشد. اگر منزل كوچك آپارتماني‌تان از نور  طبيعي خوبي برخوردار نيست، سعي كنيد از نورهاي مصنوعي استفاده كنيد.

مبلمان‌هاي راحتي به جاي استيل

نوع طراحي مبلمان‌هاي استيل به گونه‌اي  است كه فضا زيادي اشغال مي‌كند، به همين خاطر در منازل با وسعت و متراژ  بالا از اين سبك مبلمان بايد استفاده كرد. به همان اندازه كه مبلمان استيل  فضاهاي بزرگ را زيبا مي‌كند، در طراحي دكوراسيون داخلي منزل كوچك  غيركاربردي است.

دكوراسيون خانه كوچك

آينه نصب كنيد

آينه با ابعاد ايده‌آل و تقريبا بزرگ كه  به صورت عمودي روي ديوار و در مقابل لامپ و سيستم‌هاي روشنايي نصب مي‌شوند،  به شدت بر بزرگنمايي فضاهاي كوچك تاثيرگذار هستند. از ديگر مزاياي استفاده  از آينه در دكوراسيون داخلي منزل كوچك مي‌توان به تقويت نورپردازي محيط و  روشن‌تر شدن آن اشاره كرد.

فرش‌هاي كوچك براي خانه‌هاي كوچك

يكي از مهم‌ترين اصول در طراحي دكوراسيون  خانه‌هاي كوچك، انتخاب فرش‌هاي كوچك‌تر از كف اتاق است. سراميك و كفپوش‌هاي  مختلف باعث مي‌شوند تا تركيب زيبايي به وجود آيد و علاوه بر اين، فضا  بزرگ‌تر به نظر خواهد رسيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نكات بيشتر، مطلب “از كدام نوع مبل در دكوراسيون خانه استفاده كنيم؟” را در مجله دكوراسيون دلتا بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

چيدمان مبل بزرگ در نشيمن كوچك 

اصول چيدمان تخت در اتاق خواب 

دكوراسيون پذيرايي كلاسيك اما مدرن 

دكوراسيون اتاق خواب چوبي با طراحي كاربردي و جالب 

زيبايي اتاق پذيرايي با نورپردازي 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

چه مبلي مناسب خانه‌هاي كوچك است؟

۲۹ بازديد

انتخاب مبل متناسب با فضاي خانه يكي از  مهمترين اصول دكوراسيون منزل است. به‌همين دليل در انتخاب مبل مناسب خانه  كوچك بايد وسواس و دقت به خرج داد.

مبل مناسب خانه كوچك

در دكوراسيون منزل كم متراژ يكي از رايج‌ترين سوالات اين است كه كدام مبل مناسب خانه كوچك است. در اين مطلب از مجله دلتا به اين پرسش پاسخ مي‌دهيم. با ما همراه باشيد.

ويژگي‌هاي مبل براي خانه كوچك

مبل مناسب خانه كوچك بايد سه ويژگي داشته باشد:

  • فضاي كمي اشغال و از فضاهاي پرت خانه، مثل كنج‌‌ها استفاده كند.
  •  اين تصور را در افراد به وجود آورد كه فضاي كمي اشغال كرده است.
  •  چند منظوره باشد و بتواند نياز خانه به ديگر وسايل را كم كند.

مبل مناسب خانه كوچك

معمولا مبل‌‌هاي ال را به صورت مبل‌‌هاي  راحتي زيبا و باكيفيت مي‎‌شناسيم؛ اما امروزه تنوع اين مدل مبلمان بسيار  زياد است و هر فرد با هر سليقه‌‌اي را مي‌‎تواند راضي نگه دارند. هر نوع  مبلي را كه بپسنديد نوع ال آن هم وجود دارد.

اندازه مبل مناسب خانه

رنگ مناسب مبلمان

رنگ روشن موجب بازتر به نظر رسيدن فضا  مي‌شود. همچنين، ساده بودن رنگ‌‌بندي و طرح‌‌بندي مبل‌‌ها، مانع از خفه‌‌تر  شدن فضاي يك خانه كوچك مي‌شود. بنابراين مبل روشن مناسب خانه‌ كوچك است.

 تاثير فرش در دكوراسيون

در دكوراسيون داخلي تاثير فرش و اندازه و رنگ آن‌ را در فضاسازي و هدايت چشم فراموش نكنيد.  همانطور كه رنگ ديوار و مبل اگر روشن باشد خانه را بازتر نشان مي‌دهد، رنگ  فرش هم از اين قاعده مستثني نيست.

ميز عسلي

عسلي و ميز جلوي مبل مناسب خانه‌ كوچك

ميز جلو مبلي خود را حتي ‎الامكان ظريف  انتخاب كرده و بهتر است از ميزي استفاده كنيد كه تاشو است. همچنين  مي‌توانيد از ميزهاي جلومبلي چند منظوره مثل پاف‌‌ها استفاده كنيد. پاف‌‌  هم مي‌تواند گنجه باشد و هم با متصل كردن آن‌ به مبل به صورت يك تخت‌خواب  شود. در صورت تمايل مي‌توانيد روي پاف شيشه يا سيني قرار دهيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نكات بيشتر، مطلب “از كدام نوع مبل در دكوراسيون خانه استفاده كنيم؟” را در مجله دكوراسيون دلتا  بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

ايده‌هاي متنوع براي چيدمان مبلمان راحتي 

ست كردن مبل با فرش و پرده 

زيبايي خانه خود را با اكسسوري دو چندان كنيد 

۵ اشتباه در دكوراسيون كه انرژي مثبت را از بين مي‌برد 

دكوراسيوني گرم براي فصل سرد سال 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

ست كردن مبل با فرش و پرده

۳۴ بازديد

رنگ‌هاي شاد و زيباي مبلمان و همچنين فرش‌ها و پرده‌ها به قدري متنوع هستند كه انتخاب بين آن‌ها كار سختي مي‌شود.

ست كردن مبل و فرش و پرده

ست كردن مبل و فرش و پرده در فضاي پذيرايي يكي از دل مشغولي‌هاي خانم‌هاي خانه‌دار است. به دليل  تنوع رنگ‌ها و مدل‌هاي اين عناصر، شايد انتخاب براي افراد، كمي سخت باشد.  در اين مطلب از مجله دلتا چند راهكار مفيد به شما ارائه داده شده است. با ما همراه باشيد.

دكوراسيون منزل

ست كردن مبل با فرش و پرده

ست كردن مبل و فرش و پرده، بسيار در  دكوراسيون داخلي منزل شما تاثير گذار است، هر چه قدر انتخاب رنگ خوبي براي  پرده‌ها و مبلمان داشته باشيد اين زيبايي فقط با انتخاب يك فرش مناسب تكميل  خواهد شد.

بعد از ست كردن مبل با پرده، رنگ فرش را  انتخاب كنيد. از فرش روشن نترسيد، درست است كه در نظر اول تميز كردن آن،  كاري دشوار به نظر مي‌آيد اما نمي‌توان از جلوه و زيبايي كه به دكوراسيون داخلي مي‌بخشد به سادگي گذشت.

 هماهنگي رنگ مبل با فرش و پرده

اگر خواهان فضايي با حس و حال كلاسيك و  آرامش‌بخش هستيد، از طيف رنگ‌هاي گرم استفاده كنيد و از تركيب تمام  رنگ‌هايي كه انتخاب كرده‌ايد در جزييات مبل و فرش و پرده بهره ببريد.

در سبك كلاسيك، براي عمق دادن به فضا،  تمام رنگ‌ها در بافت‌ها و شكل‌هاي مختلف مي‌توانند در منزل شما تكرار شوند.  در اين صورت، فضاي كلاسيك زيبايي را مي‌توانيد در منزل خود تجربه كنيد.

ست كردن مبل و فرش و پرده

 تركيب رنگ‌هاي مختلف در دكوراسيون

اگر مايل هستيد تا در فضاي داخلي خانه خود  تفاوت ايجاد كنيد، مي‌توانيد تمام رنگ‌هايي را كه براي ست كردن مبل و فرش و  پرده در دكوراسيون منزلتان انتخاب كرده‌ايد به كار ببريد.

اين كار مهارت زيادي مي‌خواهد اما اگر  نتيجه خوب از آب درآيد، بسيار هيجان انگيز است. مي‌توانيد چند مبل با  رنگ‌هاي مختلف و فرشي با طيف‌هاي رنگي متفاوت و پرده‌اي از تركيب رنگ‌هاي  مختلف منزل را در كنار هم ست كنيد.

 فرش ايراني در دكوراسيون منزل

براي اين‌كه فضاي اتاق‌تان را از كسالت و  بي‌روح بودن خارج كنيد، بهترين گزينه استفاده از فرش‌هاي پر نقش و نگار  ايراني با رنگ‌هاي بسيار شاد است.

براي اين كه فضا زيبا‌تر باشد مي‌توانيد  از كوسن‌هايي زيبا با نقش‌مايه‌هاي همان فرش‌ها استفاده كنيد. فرش ايراني  پر نقش و نگار است به همين دليل، سعي كنيد در كنار آن از پارچه‌هاي ساده‌تر  استفاده كنيد تا فضا سنگين و شلوغ نشود.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطالب بيشتر در اين زمينه، “دكوراسيون اتاق خواب مدرن و اروپايي” را در مجله دكوراسيون دلتا را از دست ندهيد.

همچنين بخوانيد:

ايده‌هاي متنوع براي چيدمان مبلمان راحتي 

زيبايي خانه خود را با اكسسوري دو چندان كنيد 

۵ اشتباه در دكوراسيون كه انرژي مثبت را از بين مي‌برد 

دكوراسيوني گرم براي فصل سرد سال 

در چيدمان اتاق كودك به چه نكاتي توجه كنيم؟ 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

فرش ايراني در خانه‌هاي مدرن !

۳۸ بازديد

از ديرباز نقوش فرش ايران و نگاره‌هاي  تزييني آن نشاني از اصالت هنر ايراني بوده و در خانه‌هاي ايراني از اجزاي  اصلي دكوراسيون محسوب مي‌شود.

فرش ايراني در خانه مدرن

خانه‌هاي مدرن ايراني با سبك‌هاي مختلف  فرش ايراني مزين شده و زيبايي فضا را نيز دوچندان كرده است طرح‌هاي فرش  ايراني به ۸ گروه اصلي طبقه‌بندي مي‌شود. در ادامه همراه مجله دلتا طر‌ح‌هاي فرش ايراني را بشناسيد تا بهترين فرش ايراني در خانه مدرن را انتخاب كنيد.

فرش ايراني در خانه هاي مدرن

  •  طرح‌هاي آثار باستاني و ابنيه اسلامي
    كليه‌ طرح‌هايي كه ملهم از نقوش و اشكال تزييني بناها، عمارات و  كاشي‌كاري‌هاي آن‌ها است در اين گروه جاي دارند. البته طراحان فرش در برخي  از طرح‌هاي اصلي نقوش اين بناها حسب سليقه‌ خود تغييراتي را وارد نموده‌اند  اما ساختار و تشابه اصلي طرح فرش با طرح اصلي بنا كاملا حفظ گرديده است .
  • طرح‌هاي اسليمي
    قالب اصلي اين طرح بر مبناي گردش‌هاي منظم و به‌غايت سنجيده‌ بندهاي اسليمي  است. از آن‌جايي كه اسليمي خود داراي انواعي است، با توجه به نوع و شكل آن  نيز مي‌توان طرح‌هاي اسليمي را طبقه‌بندي نمود. معروف‌ترين طرح آن، اسليمي  جهان اژدر است. و حالتي شبيه به فكين اژدها را به وجود مي‌آورد، در دكوراسيون مدرن طرح هاي اسليمي براي فرش عالي است.

طرح‌هاي فرش ايراني

  • طرح‌هاي بته‌اي(بته جقه)
    كليه طرح‌هاي اين گروه بر مبناي كاربرد بته جقه است، به انواع و اقسام  مختلف به تزيين متن و حاشيه فرش با بته جقه‌ها مي‌پردازد. اين نوع فرش  ايراني در خانه مدرن بسيار عالي است.
  • طرح‌هاي هندسي
    همان‌گونه كه از نام طرح‌هاي اين گروه پيداست، كليه نقوش اين گروه به صورت هندسي و با استفاده از خطوط زاويه‌دار به وجود مي‌آيند.
  • طرح‌هاي تلفيقي
    طرح‌هاي اين گروه به مرور زمان و با ادغام شدن طرح‌هاي مختلف بوجود آمده  است و ده‌ها و بلكه صدها نوع از آن را مي‌توان در ميان مناطق مختلف ايران  مشاهده كرد. برخي از طرح هاي فرش ايراني تلفيقي به جهت تلفيق زيبا و صحيح  نقوش مختلف از جذابيت بالايي برخوردارند. اما برخي از آن‌ها ناشي از تلفيق  نابه‌هنجار چند طرح بوده‌اند.

انواع طرح هاي فرش ايراني

  • طرح‌هاي درختي
    در طرح‌هاي اين گروه درخت‌هاي كوچك و بزرگ به ويژه به صورت انفرادي تركيب اصلي را تشكيل داده‌اند و با اجزاي ديگري تركيب شده‌اند.
  • طرح‌هاي افشان
    در اين طرح كليه‌ بندها و نگاره‌هاي فرش پيوستگي و ارتباط كاملي دارند به  نحوي كه به نظر مي‌رسد نقاش از هنگام شروع طرح تا پايان آن قلم از كاغذ بر  نداشته و يك ارتباط مداوم بين قسمت‌هاي مختلف نقش به‌وجود آورده، به عبارت  ساده‌تر همان‌گونه كه از نام نقوش اين گروه پيداست، تمامي گل و برگ‌ها و  بندهاي موجود در طرح، در متن فرش پراكنده و افشان شده‌اند. طرح‌هاي افشان  اصولاً به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه هيچ يك از گل و برگ‌ها قرينه نداشته و  اصول قرينه‌نگاري در آن وجود نداشته باشد.
  • طرح‌هاي شاه عباسي
    اساس كليه طرح‌هاي شاه عباسي بر مبناي كاربرد گل معروف شاه عباسي در اين  طرح است. در اين طرح‌ها گل‌هاي شاه عباسي به همراه بندهاي ختايي و گاه  تلفيق آن‌ها با اسليمي‌ها، انواع مختلفي از نقوش فرش را ارائه مي‌دهند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نكات دكوراسيون  مطلب “دكوراسيوني براي بلند جلوه دادن سقف كوتاه” را در مجله دكوراسيون دلتا بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

ايده‌هايي براي ديزاين مبل‌ها 

چيدمان مبل بزرگ در نشيمن كوچك 

اتاق نشيمن به رنگ آبي و خاكستري 

چطور كنج‌هاي خانه را تزيين كنيم؟ 

دكوراسيوني گرم براي فصل سرد سال 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

در چيدمان اتاق كودك به چه نكاتي توجه كنيم؟

۳۵ بازديد

تزيين اتاق كودك از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ زيرا زيبا بودن محيط سبب مي‌شود فرزند شما روحيه‌اي شاد داشته باشد.

تزيين اتاق كودك

اتاق كودك يكي از فضاهاي مهم هر خانه‌اي  است كه در صورت رعايت برخي نكات و بهره‎‌مندي از چيدمان درست و اصولي، محيط  خانه‎ را عوض مي‌كند. با مجله دلتا همراه باشيد.

اتاق پسرانه

توجه داشته باشيد كه تزيين اتاق كودك  زماني درست و اصولي به نظر خواهد رسيد كه با سليقه آن‌‌ها چيده شود نه با  نظر بزرگ‌ترها؛ زيرا در نهايت اتاق براي كودك است و او زمان زيادي را در آن  سپري خواهد كرد. به طور مثال براي اتاق پسرانه كه معمولا به فوتبال علاقه  دارد مي‌توانيد از وسيله‌هايي مانند توپ و اشكال مختلف موجود در زمين  فوتبال استفاده كنيد.

تزيين اتاق كودك پسر

اتاق دخترانه

براي رنگ ديوارهاي اتاق مي‌توانيد از  رنگ‌هاي ملايم كمك بگيريد كه باعث مي‌شود اتاق بزرگ‎‌تر از آنچه كه هست  ديده شود. علاوه بر اين، به كار بردن رنگ‌‌هاي جذاب و پويا نيز مي‌تواند در  روحيه كودك تاثير مثبتي داشته باشد؛ مثلا رنگ صورتي يا تركيب دو رنگ  نارنجي و سبز زيبايي بي‌نظيري را براي اتاق دخترانه ايجاد مي‌كند. البته  مي‌توانيد به جاي رنگ از كاغذ ديواري هم استفاده كنيد.

تزيين اتاق كودك دختر

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان را از رنگ‌هاي روشن انتخاب كنيد.  رنگ‌‌هاي آبي، سفيد و كرم از جمله رنگ‌هايي است كه در برجسته‎‌تر كردن  تركيب اتاق كودك مي‌تواند نقش مهمي را ايفا كند. همچنين در تكميل تزيين  اتاق كودك مي‌توانيد از تخت خواب و كمد لباس متناسب با ساير وسيله‌ها  استفاده كنيد. علاوه بر اين، وجود قفسه‌هاي رنگي كتاب نيز مي‌تواند نقش  مهمي را در دكوراسيون داخلي ايفا كند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطالب بيشتر در اين زمينه، “تخت خواب دو طبقه، استفاده بهينه از فضاي اتاق” را در مجله دكوراسيون دلتا را از دست ندهيد.

همچنين بخوانيد:

اتاق مستر و چند نكته براي طراحي آن 

نكات كاربردي در دكوراسيون اتاق‌خواب كوچك 

تابلوهاي بزرگ، ايده‌اي جذاب براي دكوراسيون 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهيد 

چطور كنج‌هاي خانه را تزيين كنيم؟ 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

نكات تركيب رنگ قهوه‌اي!

۴۵ بازديد

رنگ قهوه‌اي جز رنگ‌هاي خنثي و گرم محسوب مي‌شود. به لحاظ روانشناسي اين رنگ حس آرامش و امنيت را به انسان منتقل مي‌كند. 

تركيب رنگ قهوه‌اي

رنگ قهوه‌اي يك رنگ تركيبي محسوب مي‌شود.  اين رنگ به طور گسترده در طبيعت، انواع چوب‌، خاك، رنگ موي انسان و  رنگدانه‌هاي سازنده رنگ چشم و پوست ديده مي‌شود. بر اساس نظرسنجي انجام  شده، تركيب رنگ قهوه‌اي كم‌ترين علاقه عمومي را به خود جلب كرده است. با  بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

قهوه‌اي

تركيب رنگ مشكي با قهوه‌اي

هيچ قانون قطعي در استايل زنانه نداريم، اما به شكل عمومي استايليست‌ها از تركيب رنگ قهوه‌اي با مشكي دوري مي‌كنند.

پالت رنگي مناسب

هميشه قبل از اينكه سراغ رنگ قهوه‌اي برويد، پالت‌هاي رنگي پوشش خود را انتخاب كنيد.
عموما وقت ست كردن رنگ قهوه‌اي سراغ تركيب رنگ‌هاي قهوه‌اي يا كرم مي‌روند.  هر چند تركيب زيبايي است اما پالت‌هاي رنگي منطبق با قهوه‌اي بسيار  متنوع‌تر از كرم-قهوه‌اي صرف است. نمونه پالت را اينجا مي‌بينيد.

پالت رنگي

پوشيدن لباس‌هاي قهوه‌اي طرح‌دار و خلاقانه

اگر تصميم به پوشيدن كت يا پالتو قهوه‌اي  يا هر پوششي كه نزديك يا بيش از ۵۰ درصد سطح بصري پوشش شما را اشغال كرده،  داريد (به زبان ساده يعني وقتي خود را نگاه مي‌كنيد رسما قهوه‌اي  پوشيده‌ايد) از پالتو/كت‌هاي طرح‌دار يا با برش‌هاي خلاقانه استفاده كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطلب «ٰٰبراي خوش تيپ بودن حتما بايد لباس خارجي پوشيد؟» بخش مد و فشن دلتا را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

رنگ‌هايي كه هيچ وقت از مد نمي‌افتد! 

هر خانمي به يك شوميز سفيد نياز دارد! 

بايدها و نبايدهاي شلوار فاق بلند 

استايلي براي مهماني زمستاني 

سر خودتان كلاه بگذاريد و خوشتيپ شويد 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

۴ نكته براي زيبايي در مهماني‌ها!

۳۵ بازديد

خريد كفش زنانه را چند روز قبل از  مهماني انجام دهيد و آن را چندين ساعت بپوشيد. كفش نو را اگر يك مرتبه به  پا كنيد ممكن است به پايتان آسيب بزند.

لباس مهماني ها

مدل لباس مهماني ها براي  همه‌ خانم‌ها اهميت زيادي دارد. براي اين‌كه بتوانيد لباس شيكي براي  مهماني كه در پيش رو داريد انتخاب كنيد، خوب است به نكاتي كه در ادامه  مي‌خوانيد توجه كنيد. اين نكات استايل شما را زيباتر و به روزتر مي‌كند. با  مجله دلتا همراه باشيد.

چه زماني رسمي بپوشيم؟

مدل لباس مهماني كه قد دامنش بلند و شامل زرق و برق شود، معمولا رسمي است. براي پوشيدن اين لباس دو نكته را بايد در نظر گرفت:

  • لباس مجلسي براي جشن‌هاي عروسي، نامزدي و گزينه‌هاي هم رده‌ اين دو مناسبت دارد.
  • نسبت شما با كسي كه به مهماني‌اش دعوت شده‌ايد مهم است.

رنگ لباس مهماني ها

در كنار مدل لباس، رنگ آن نيز اهميت دارد. قبل از خريد لباس به اين نكته‌ها دقت كنيد:

  • به رنگ پوست دقت كنيد.
  • ميكاپ صورت بايد با رنگ لباس هماهنگ باشد.
  •  در عروسي‌ها از پوشيدن رنگ سفيد خودداري كنيد. يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات اين است كه خواسته يا ناخواسته شبيه عروس به نظر برسيد.
  •  مشكي رنگ خوبي براي لاغر به نظر رسيدن است، اما پوشيدن رنگ‌هاي شاد مي‌تواند جذابيت بيشتري داشته باشد.
  • در مهماني‌هاي عصرانه لباس‌هاي رنگ روشن بپوشيد.
  • قرمز يكي از رنگ‌هاي جذابي است كه در مهماني‌هاي شبانه مي‌تواند انرژي زيادي به شما و اطرافيان بدهد.

چه مدلي انتخاب كنيم؟

به طور كلي اين چند قاعده كمك مي‌كند مدل لباس مهماني انتخاب كنيد تا بيشتر به استايل زنانه شما بيايد:

  •  اگر گردن كوتاهي داريد، از لباس‌هاي يقه هفت استفاده  كنيد. كساني كه گردن كشيده‌اي دارند نيز از چوكر يا گردنبند طوق يا دستمال  گردن استفاده كنند.
  • اگر شكم و پهلو داريد، از مدل‌هايي كمك بگيريد كه از زير قفسه‌ سينه آزاد مي‌ايستد.
  • اگر قد كوتاهي داريد، سراغ لباس‌هاي تك رنگ و تيره برويد.
  • و اگر خيلي لاغر هستيد، لباس‌هاي چين دار يا پفي استفاده كنيد.

لباس مهماني ها مدل

كيف و كفش

بعد از اين‌كه مدل لباس مهماني‌ را انتخاب كرديد، تمركز را روي كيف و كفش بگذاريد.

  • بين رنگ كيف و كفش و لباس هماهنگي برقرار كنيد.
  • به پاشنه كفش دقت كنيد.
  • پاشنه‌هاي پهن و مربعي، فشار كمتري روي پا و كمر ايجاد مي‌كند.
  • كفش‌هايي كه بندهاي بلند دارد با دامن‌ كوتاه يا ميدي زيباتر است. اين كفش‌ها را با لباس ماكسي نپوشيد.
  • تا جايي كه امكان دارد سراغ كيف‌هاي كوچك يا Clutch Bag برويد. كيف‌هاي بزرگ رسميت كمتري دارد.
  • مدل بند زنجيري كيف رسميت بيشتري نسبت به بندهاي چرمي دارد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطلب «لباس زنانه و اكسسوري‌هايي كه بايد بخريد!» بخش مد و فشن دلتا را دنبال كنيد.

 

همچنين بخوانيد:

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق! 

چند نكته‌ براي ست كردن لباس مجلسي! 

مدل بستن شال و روسري 

خوش تيپي در استايل روزمره زمستاني 

استايلي براي مهماني زمستاني 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

لباس زنانه و اكسسوري‌هايي كه بايد بخريد!

۳۷ بازديد

مدل لباس زنانه‌اي كه انتخاب مي‌كنيد نشان مي‌دهد در هر موقعيت چقدر به قوانين لباس پوشيدن و انتخاب بهتر لباس اهميت مي‌دهيد.

آيتم هايي كه بايد بخريد

انواع مختلفي لباس زنانه وجود دارد كه  شايد فكر كنيد چندان به استايل شما نمي‌آيد يا از آن اصلا استفاده  نمي‌كنيد. اين لباس‌ها دقيقا همان‌هايي است كه در موقعيتي كه لباس مناسبي  براي پوشيدن نداريد، به آن‌ها نياز خواهيد داشت. با مطلب « آيتم هايي كه بايد بخريد » همراه مجله اينترنتي دلتا باشيد.

آيتم هايي كه بايد بخريد

  • كت زنانه مشكي رنگ

يك كت زنانه كلاسيك با دوختي زيبا و شيك نه تنها يك انتخاب با روحيه‌ كاملا زنانه است بلكه براي هر فرم بدني مي‌تواند مناسب باشد. يكي از سه استايل زير را انتخاب كنيد:

  1. استايل روزمره : كت مشكي با تيشرت و شلوار جين زنانه
  2. استايل مجلسي: كت مشكي يا تاپ مجلسي با دامن كوتاه مشكي رنگ
  3. استايل رسمي: كت مشكي با شلوار پارچه‌اي يا كرپ زنانه و كفش پاشنه بلند
  • شال زنانه با طرح پلنگي

شال پلنگي زنانه يكي از آن اكسسوري‌هاي كلاسيكي است كه با هر بلوز يا تيشرتي، چه در استايل زنانه نيمه رسمي يا كاملا روزمره مي‌تواند ست شود. با شال خود يكي از دو تركيب زير را انتخاب كنيد:

  1. شال پلنگي در كنار تيشرت و شلوار جين براي تيپ روزمره
  2. بلوز و دامن مجلسي همراه شال پلنگي براي رفتن به مهماني

آيتم هايي كه بايد بخريد شال

  • كفش عروسكي براي تابستان

كفش عروسكي مهم‌ترين مدل كفشي است كه بايد داشته باشيد، با هر لباسي ست مي‌شود و ظاهري بانمك و دخترانه دارد.

  • بلوز و تيشرت راه راه

طرح راه راه به اندازه‌ كافي كلاسيك است  تا در هر موقعيتي كاربرد داشته باشد. يك بلوز يا تيشرت زنانه‌ راه راه را  مي‌توانيد زير كت مشكي بپوشيد يا با يك دامن كوتاه ست كنيد.

  • گردنبند 

براي آن‌كه در هر موقعيت و با هر استايلي  مطمئن باشيد زيورآلات مناسبي داريد، بهتر است يك گردنبند كاملا ساده اما  شيك را در مجموعه‌ اكسسوري‌هاي خودتان جاي دهيد.

  • يك پيراهن مشكي رنگ

داشتن يك پيراهن مشكي تا بالاي زانو يا حتي بلند آيتم ضروري براي هر كمدي است. اين مدل پيراهن ويژگي‌هاي مهمي دارد:

  1. براي مهماني‌هاي كوچك، يك انتخاب ساده و مناسب است.
  2. با زيورآلات پر زرق و برق و آرايش خاص مي‌توان آن را در عروسي و مهماني‌هاي بزرگ پوشيد.
  3. پيراهن مشكي با هر مدل آرايش صورت و چشم و هر مدل زيورآلاتي همخواني دارد.

آيتم هايي كه بايد بخريد پيراهن

  • جوراب شلواري مشكي مات

يك جوراب شلواري مشكي، پاها را ظريف‌تر  نشان مي‌دهد. جوراب شلواري با رنگ كاملا مشكي و مات انتخاب كنيد تا حالت  كلاسيك و ساده‌ آن اجازه دهد كه در هر موقعيت و با هر رنگ لباسي ست كنيد.

  • ساعت اسپرت و بزرگ

ساعت بيش از آن‌كه يك وسيله‌ كاربردي براي  تعيين زمان باشد، اكسسوري براي خوشتيپ‌تر شدن است. فراموش نكنيد كه بايد  آن را با دقت انتخاب كنيد.

  • شلوار جين دم‌پا 

يك شلوار جين زنانه با مدل دم پا براي هر فرم بدني مناسب است و با تمام استايل‌ها از روزمره تا رسمي قابل ست شدن است.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطلب «لباس‌هاي قديمي را دوباره بپوشيد» بخش مد و فشن دلتا را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

خوش‌تيپ باشيد حتي اگر قد كوتاهيد! 

سبك لباس پوشيدنت را پيدا كن! 

سر خودتان كلاه بگذاريد و خوشتيپ شويد 

بهترين مدل كلاه زنانه مجلسي 

سنجاق سينه‌‌‌‌ها به دنياي مد برگشت! 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

لباس‌هاي قديمي را دوباره بپوشيد

۳۶ بازديد

براي همه ما بارها پيش آمده كه به سراغ كمد لباسمان رفتيم و با خود گفتيم كه با لباس‌هاي قديمي خود چه كنيم؟

لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد

برخي لباس‌ها درون كمدمان جاي گرفته‌اند  كه با گذشت مدت‌ها از خريد آن، هنوز سالم است و مي‌توان از آن‌ها استفاده  كرد، اما شايد ديگر برايمان قديمي و تكراري شده‌اند، مي‌توانيد با روش‌هاي  بسيار ساده كه نه وقت زيادي از شما مي‌گيرند و نه هزينه‌اي دارند، لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد. با مجله دلتا همراه باشيد تا چند ترفند در اين زمينه به شما آموزش بدهيم.

لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد

رد اتو روي لباس

اگر در هنگام اتو كردن، حواستان پرت شد و  رد اتو روي لباس ماند يا لباس، سوراخ شد، مي‌توانيد آن قسمت را به شكل‌هاي  مختلف مثل ماه، ستاره و… ببريد و از زير لباس، يك تكه پارچه توري، حرير يا…  تكه‌دوزي كنيد.

لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد اتو

  تبديل شال به پانچ

شلوارك‌هاي قديمي را به‌اندازه‌اي كه  مي‌خواهيد، كوتاه كنيد و روي انتهاي پاچه، تور، حرير يا… بدوزيد. البته اين  كار را با چسب‌هاي قوي هم مي‌توانيد انجام دهيد و لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد.

تبديل لگ يا شلوار تنگ به نيم‌تنه

لگ را از پاچه‌ها تا كنيد؛ سپس بخش فاق آن  را به صورت نيم دايره يا هفت ببريد تا به‌عنوان يقه نيم‌تنه استفاده كنيد؛  اندازه پاچه‌ها را كه قرار است جاي آستين را بگيرند، به دلخواه تنظيم  كنيد. اكنون شما يك نيم‌تنه داريد. مشخصا فاق لگ را به هر مدلي كه ببريد،  مدل يقه نيز به‌همان صورت از آب درمي‌آيد. اگر شلوارتان پاچه‌گشاد باشد،  آستين آن كلوش خواهد شد.

لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد لگ

  • نو كردن شلوار جين

اگر از شلوار جين خود خسته شديد يا  بخش‌هايي از آن لك شده است، مي‌توانيد با استفاده از رنگ مخصوص پارچه يا  رنگ آكرليك، طرح‌هاي مختلفي روي آن بزنيد. براي اين كار مي‌توانيد از  مهرهاي آماده يا مدل‌هايي كه خودتان از كاغذ درست مي‌كنيد، هم استفاده  كنيد. البته گلدوزي و شماره‌دوزي نيز روش مناسبي براي زيبا كردن جين‌هاي  قديمي يا پوشاندن پارگي و كهنگي بخش‌هايي از آن است.

لباس هاي قديمي را دوباره بپوشيد شلوار

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطلب «با اين لباس‌ها جوان بمانيد!»  مجله مد دلتا را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

ست كردن لباس كرم رنگ! 

انتخاب لباس به روش حرفه‌اي‌ها 

به استايل زمستاني رنگ و لعاب بدهيد 

اين لباس‌ها را از گرما به سرما ببريد! 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

درياچه ارواح مازندران؛ جذاب و حيرت‌انگيز

۴۴ بازديد

اگر بشنويد در نقطه‌اي در ايران زمين،  در سرسبزترين و حيرت‌برانگيزترين استان شمالي اين سرزمين، درياچه‌اي در حال  حيات است كه تمام اهالي اين خاك و بوم، آن را با نام درياچه ارواح  مي‌شناسند چه احساسي خواهيد يافت! از نامش خواهيد ترسيد يا به سمتش خواهيد  شتافت؟ 

درياچه ارواح

در استان سرسبز و سرشار از زيبايي مازندران، در يكي از اسرارآميزترين  مناطق شهرستان نوشهر، جايي كه سكوت فرمان‌روايي مي‌كند در ميان حلقه‌اي از  درختان تنومند و بلندقامت، درياچه‌اي آبي، زلال، بكر به نام درياچه ارواح  با صندوقچه‌اي بزرگ كه قفل‌هايي قديمي از آن محافظت مي‌كند و افسانه‌هايي  كهن را در دل خود جاي داده، پنهان شده است. با مجله دلتا همراه باشيد تا با اين درياچه شگفت‌انگيز آشنا شويد.

از لحاظ موقعيت جغرافيايي، اين درياچه در ناحيه ممرز يا ملا كلا واقع  شده است و اگر در نقشه به دنبالش بگرديد آن را با همين نام پيدا خواهد كرد.  اما اگر در افسانه‌ها و بر سر زبان‌ها در جستجوي رد و نشاني از اين درياچه  باشيد نام درياچه ارواح را خواهيد شنيد.

درياچه ارواح مازندران

چرا اين درياچه را با نام درياچه ارواح مي‌شناسند؟

اين درياچه شگرف، پناهگاه تعداد قابل توجهي از درختان مرده است. بدون شك  تمام موجودات زنده روزي مرگ را تجربه خواهند كرد. درخت‌ها موجوداتي زنده  هستند چون رشد مي‌كنند گرچه كه از حركت بي‌بهره باشند. بنابراين درخت‌ها  نيز مرگ را تجربه خواهند كرد اگرچه به شكلي ديگر. پس از مرگ درختان از  آن‌ها در عالم هستي تنه‌هايي باقي مي‌ماند كه گاه ممكن است در ميان  درياچه‌اي قرار داشته باشند. اين تنه‌ها، كه قدري از آن از سطح آب درياچه  بيرون زده است بيشتر شبيه ريشه‌هاي درختان هستند و شايد در نگاه اول اين  تصور را در ذهن ايجاد كنند كه درختاني به صورت برعكس قرار گرفته‌اند.

درياچه ارواح آبي زلال و شفاف دارد و همين شفافيت  منحصر به فرد سبب شده است كه آب در اين درياچه درست مثل آينه رفتار كند و  بر رمز و راز اين درياچه بيش از پيش اضافه كند و تبديل به يكي از زيباترين جاذبه هاي توريستي مازندران شود.

درياچه ارواح نوشهر

همچنين درياچه ممرز يا ملا كلا، همان طور كه اشاره شد؛ در حلقه‌اي از  درختان بلندقامت و سر به فلك كشيده با تنه‌هايي قطور و سن و سالي به قدر  قرن‌ها با شاخ و برگ‌هايي در هم فرورفته قرار گرفته است. جنگلي سبز و سرشار  از شگفتي كه اتفاقاً دسترسي به آن براي ما آدم‌ها كار آساني به شمار  نمي‌رود و به همين دليل رفت و آمد كمتري در آن به چشم مي‌خورد.

در واقع، تنه‌هاي درختان مرده، سكوت و شكوه جنگل و آبي زلال و شفاف  درياچه؛ هر سه در كنار هم قرار گرفته‌اند و تصويري اسرارآميز و وهم‌آلود  ايجاد كرده‌اند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطالب بيشتر درباره مكان‌هاي ديدني ايران، “جنگل ابر، جنگلي در ميان اقيانوس ابرها” را در مجله گردشگري دلتا مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

فرزند زيباي زلزله در دل روستاي چورت 

درياچه اليمالات، نگين مازندران 

درياچه و باغ هنر، جاذبه گردشگري جديد تهران 

نايبند، ماسوله‌اي سرسبز در دل كوير 

قلعه هزار درب ايلام، از شگفت‌آورترين پادگان‌هاي دوره ساساني 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .