براي جوان‌تر ديده شدن، چطور لباس بپوشيم؟

۱۷ بازديد
چه باور كنيد چه نه، بهتر است بدانيد آنچه هر روز مي‌پوشيد و به عنوان استايل شما شناخته مي‌شود، گاهي ممكن است سن شما را بيشتر از آنچه هست نشان بدهد.

از شما درباره سن شما سوال مي‌پرسند و مي‌خواهيد خودشان حدس بزنند، احتمالا با شنيدن اعدادي بيشتر از سن خود ناراحت مي‌شويد! مواردي كه در اين مطلب از مجله دلتا آمده كمك مي‌كند تا يك سري از اشتباهات در لباس پوشيدن كه باعث مي‌شود سن شما بيشتر ديده شود را بشناسيد.

اشتباهات رايج در لباس پوشيدن كه باعث مي‌شوند سن شما بيشتر ديده شود

بنده مد روز نباشيد!

يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن اين است كه بخواهيد كاملا روي مد باشيد. معمولا استايل و لباس‌هايي كه در يك دوره مد مي‌شوند به سرعت هم جاي خود را به مدهاي جديدتر مي‌دهند. براي همين شما مي‌مانيد و يك كمد پر از لباس‌هايي كه هزينه زيادي براي آن‌ها پرداخت كرده‌ايد، ولي بعد از يكي دوبار پوشيدن ديگر به روز نيستند.

البته منظور اين نيست كه كلا از مد صرف نظر كنيد، بلكه پيش از هر خريدي بهتر است از خود بپرسيد كه واقعا از خريد اين لباس راضي هستم؟

براي جوان‌تر ديده شدن فقط سياه نپوشيد

مشكي رنگ فوق العاده‌اي است. به راحتي با هر رنگي ست مي‌شود و علاوه بر اينكه اندام شما را متناسب‌تر نشان مي‌دهد، در هر مناسبتي قابل پوشيدن است. اما اينكه هميشه با اين رنگ ديده شويد، يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن است.

استفاده از يك شال روشن يا يك اكسسوري با رنگ جيغ در كنار لباس مشكي  آن را متعادل‌تر كرده و تصوير جوانتري از شما نشان مي‌دهد.

اشتباهات در لباس پوشيدن

يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن دامن‌هاي خيلي بلند

اگر پاها قسمتي از اندام شما است كه با آن احساس راحتي نمي‌كنيد، احتمالا يكي روش‌هايي كه براي پنهان كردن اين قسمت به ذهن شما مي‌رسد استفاده از دامن‌هاي بلند است كه يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن است. حواستان باشد كه پوشيدن دامن بلند مي‌تواند شما را چاق يا از مد افتاده نشان دهد. بهتر است لاغرترين قسمت پاي خود را ملاك قرار دهيد و قد دامن را تا آنجا نگه داريد. دامن هاي ميدي نيز راه حل مناسبي هستند.

اشتباهات در لباس پوشيدن

سايز لباس خود را بدانيد

اگر سايز شما ۳۸ است همين سايز را انتخاب كنيد. اينكه فكر كنيد با خريد يك سايز كوچك‌تر لاغرتر به نظر مي‌رسيد، اشتباه است. سايز نادرست لباس يكي از مواردي است كه ممكن است شما را مسن‌تر از آنچه هستيد، نشان دهد. سعي كنيد اگر به هر دليلي چاق شده‌ايد و سايز شما تغيير كرده از همان سايز قبلي استفاده نكنيد، چون يك اشتباه است. پوشيدن لباسي كه سايز شما نيست يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن محسوب مي‌شود.

يكي از اشتباهات در لباس پوشيدن كفش نامناسب است

كفش‌ها نقش مهمي در جوان‌تر نشان دادن سن شما دارند. بهتر است انتخاب كفش‌هايي با پاشنه پهن يا بندهاي چسبي را كنار بگذاريد و به جاي آن كفشي با پاشنه‌هاي بلند و باريك را انتخاب كنيد. اگر اهل پوشيدن پاشنه بلند نيستيد، بهتر است كفش‌هاي تخت شيك را كه كمي رسمي هستند، انتخاب كنيد.

اشتباهات در لباس پوشيدن

پيشنهاد مطالعه: همچنين مي‌توانيد مطلب استايل‌هاي متفاوت با پيراهن سفيد دكمه‌دار را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مد و زيبايي دلتا همراه باشيد.

براي يك سفر كوتاه چه لباس‌هايي را در چمدان خود قرار دهيم؟

۱۹ بازديد
بستن چمدان سفر به تنهايي كار آنچنان راحتي نيست، حالا اگر دغدغه خوش پوشي هم داشته باشيد اين تصميم سخت‌تر هم مي‌شود.

شايد براي شما هم يكي از سخت‌ترين كارها انتخاب لباس‌هايي باشد كه بايد در يك سفر همراه خود داشته باشيد. اين مشكل معمولا گريبان‌گير كساني است كه مي‌خواهند در سفر راحت و در عين حال بي‌نقص و شيك باشند، كار سختي است اما شدني است. در اين مطلب از مجله دلتا نكاتي كاربردي براي بستن چمدان سفر ذكر مي‌كنيم.

براي يك سفر كوتاه و پرماجرا چه لباس‌هايي براي بستن چمدان لازم داريم؟

با در نظر گرفتن ۵ اصل مهم مي‌توانيم كمي آسان‌تر چمدان خود را ببنديم، فقط كافي است ياد بگيريم كه چه لباس‌هايي را بايد همراه خود داشته باشيم.

لباس‌هاي راحت و خانگي

براي زماني كه در خانه هستيد سعي كنيد بيشتر از دو ست همراه خود نبريد. اين ست‌ها را بر اساس آب و هواي منطقه انتخاب كنيد و سعي كنيد لباس‌هاي سبك و پنبه‌اي انتخاب كنيد، اگر در هواي سرد مسافر هستيد پاپوش، رويه‌هاي بافت و شلوار بلند را نبايد فراموش كنيد. همچنين حداقل ۳ جفت جوراب همراه داشته باشيد كه اگر اتفاقي براي يكي از آن‌ها افتاد دو جفت ديگر هم داشته باشيد.

بستن چمدان

لباس‌ها و استايل‌هاي بيروني

براي استايل‌هاي بيروني خود بايد نهايت خلاقيت را به خرج دهيد و از آيتم‌هايي استفاده كنيد كه قابليت ست شدن با هم را داشته باشند. هنگام بستن چمدان براي استايل‌هاي بيروني خود دو شلوار كژوال و كلاسيك، دو عدد مانتو كه يكي را در مسير به تن كنيد و يكي را در چمدان داشته باشيد، دو رنگ روسري، دو مدل تيشرت يا بلوز، يك كيف دستي و دو كفش كتاني و كلاسيك را همراه داشته باشيد.

با همراه داشتن اين چند مورد و انتخاب درست رنگ آن‌ها مي‌توانيد چند استايل خوب و متنوع داشته باشيد.

بستن چمدان

آرايش و مراقبت از پوست

در سفر بايد بيشتر از هر روز ديگري حواستان به پوست خود باشد. به همين دليل مهم‌تر از لوازم آرايشي در بستن چمدان برداشتن لوازم پاك كننده و مراقبتي هستند كه در طول سفر به آن‌ها نياز داريد.
سعي كنيد در سفر آرايش‌هاي كم و سبكي داشته باشيد و به همان اندازه مصرف خود لوازم را با خود ببريد. براي يك سفر كوتاه بهتر است حداقل وسايلي را همراه داشته باشيد كه هميشه اولين انتخاب آرايشي شما هستند.

بستن چمدان

علاوه بر موارد مطرح شده نكات ريزي در بستن چمدان وجود دارند كه دانستن آن‌ها اين روند را براي شما آسان‌تر مي‌كند

حتما يك كيف دستي همراه داشته باشيد تا وسايل مهمي كه بايد در دسترس شما باشد را در آن جاي دهيد. همچنين قرار نيست براي گردش‌هاي خود در سفر چمدان را همراه خود ببريد، پس بهتر است يك كيف مناسب و جادار و هم‌خوان با استايل خود همراه خود داشته باشيد.

علاوه بر مسواك و حوله، خوشبو كننده، كرم مرطوب‌كننده، لوسيون بدن و … نيز همراه داشته باشيد، زيرا قرار است در اين سفر هم مثل هميشه بي‌نقص باشيد.

حتما يك يا دو كيف زيپ‌دار كوچك داشته باشيد تاعلاوه بر لوازم مراقبتي و آرايشي، وسايل ريز خود را هم در آن قرار دهيد.

كف كفش خود را تميز كنيد و آن را در كيسه بگذاريد و سپس در چمدان قرار دهيد.

اگر نمي‌خواهيد عطر همراه خود ببريد، چند كاغذ كوچك را به عطر آغشته كنيد و در بين لباس ها در چمدان قرار دهيد.

عينك آفتابي و ضد آفتاب در سفر از هرچيزي واجب‌تر است، پس هنگام بستن چمدان حواستان به آن‌ها باشد.

مجله دلتا

پيشنهاد مطالعه: همچنين مي‌توانيد استايل سفر به طبيعت! را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مد و زيبايي دلتا همراه باشيد.

طبيعي آرايش كنيد تا زيباتر ديده شويد

۱۱ بازديد
هنگامي كه صحبت از آرايش كردن مي‌شود، گاهي حتي كم آن هم زياد است.

آرايش طبيعي صورت رويكردي ساده به آرايش است كه روي نواحي‌هاي كم و اصلي تمركز مي‌كند و آن‌ها را با روشي بسيار ملايم در بهترين حالت خود به نمايش مي‌گذارد. در اين مطلب از مجله دلتا به اين نوع آرايش مي‌پردازيم.

با آرايش طبيعي صورت زيباتر باشيد

از پوست خود مراقبت كنيد

نكته اصلي آرايش عالي، داشتن بومي خالي و بي‌نقص براي كار كردن روي آن است، پس مهم است كه روتين مراقبت پوستي خوبي داشته باشيد. اين مورد مخصوصا هنگام انجام آرايش طبيعي بسيار مهم مي‌شود زيرا شما در اين نحوه آرايش از فانديشن يا كانسيلر سبك‌تر استفاده مي‌كنيد.

جداي از تميز كردن و تونر زدن به پوست، چند مرحله اضافي ديگر وجود دارد كه شما مي‌توانيد با انجام آن‌ها پوست خود را درخشان كنيد. ابتدا آكنه‌ها و جوش‌هاي سر سياه پوست خود را از بين ببريد تا مطمئن شويد كه پوست شما بافت نرمي دارد.

آرايش طبيعي صورت

مرطوب كننده، ضدآفتاب و پرايمر

قبل از شروع كردن آرايش طبيعي صورت خود، حتما بايد مطمئن باشيد كه پوست شما آب رساني و در مقابل آفتاب محافظت شده و همچنين روي آن از پرايمر استفاده كرديد. نوع مرطوب كننده‌اي كه استفاده مي‌كنيد، بايد بر اساس نوع پوستتان يعني چرب، خشك يا مختلط باشد اما مرطوب كننده ممكن است بسته به فصل نيز تغيير كند.

در مرحله بعدي، وقت استفاده از پرايمر است! پرايمر باعث مي‌شود كه بعد از اتمام ميكاپ، پوست شما حتي ظاهري صاف‌تر و بي‌نقص‌تر داشته باشد. پرايمر نه‌تنها چين و چروك و منافذ صورت را مات مي‌كند بلكه زمينه‌اي نرم براي محو شدن فانديشن روي آن درست مي‌كند.

آرايش طبيعي صورت

براي آرايش طبيعي صورت فانديشن بزنيد

ميكاپ طبيعي به صورت كلي تنها به يك يا دو رنگ سايه ملايم نياز داريد كه به اين معني است كه سايه‌هاي شما به صورت مشخصي زير چشم نخواهد ريخت، پس مشكلي ندارد كه ابتدا از فانديشن استفاده كنيد. جهت انجام آرايشي طبيعي، شما بايد فانديشني پيدا كنيد كه پوشانندگي كم تا متوسط دارد، فانديشن غليظ و سنگين مي‌تواند بيشتر ويژگي‌هاي صورت شما را محو كند.

انتخاب فانديشني كه مواد آن با نوع پوست شما سازگار باشد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. همچنين بايد آن رنگي را انتخاب كنيد كه به پوست شما نزديك‌تر است.

آرايش طبيعي صورت

از كانسيلر و پودر در آرايش طبيعي صورت استفاده كنيد

براي داشتن آرايشي با ظاهري عالي، كانسيلر يكي از واجبات است. اما از آنجايي كه هنوز مي‌خواهيد ظاهري طبيعي داشته باشيد، حتما بايد با استفاده كم از آن شروع كنيد. همچنين ممكن است نخواهيد كك و مك‌هاي خود را بپوشانيد. از كانسيلري استفاده كنيد كه بافتي مانند فانديشن شما دارد، در نتيجه آن‌ها به صورت يك‌دست با يكديگر تركيب مي‌شوند.‍

از كانسيلر خود با براش استفاده كرده و با استفاده از نوك انگشت خود آن را كاملا محو كنيد. سپس روي آن را با مقداري پودر فيكس بپوشانيد. از پوردي موزي رنگ براي زير چشم‌هاي خود استفاده كنيد تا درخشندگي اضافي به آن ناحيه بدهيد.

مجله دلتا

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۹ ترند آرايشي براي پاييز و زمستان امسال را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مد و زيبايي دلتا همراه باشيد.

كوير مرنجاب، هم‌نشيني بي‌نظير بيابان و آسمان

۱۷ بازديد
كوير زيباي مرنجاب يكي از پرطرفدارترين نقاط كويري ايران است كه در ميان كويرگردان محبوبيت بالايي دارد.
كوير مرنجاب در استان اصفهان

اين كوير يكي از بهترين نقاطي است كه مي‌توانيد براي سفرهاي بياباني انتخاب كنيد. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با كوير مرنجاب در استان اصفهان آشنا شويد.

كوير مرنجاب در استان اصفهان

كوير مرنجاب در استان اصفهان

اين كوير يكي از كويرهاي استان اصفهان است و در شمال شهرستان آران و بيدگل از توابع كاشان قرار دارد. كوير مرنجاب از شمال به «درياچه نمك مسيله» در آران و بيدگل، از غرب به بيابان مسيله و كوير آب شيرين، از شرق به بيابان پشت ريگ و پارك ملي كوير و از جنوب به بيابان بند ريگ مي‌رسد.

نام مرنجاب از كاروان‌سرا و قناتي تاريخي در اين منطقه متعلق به دوران صفويه گرفته شده است. كوير مرنجاب از بهترين گزينه‌هاي كويرنوردي براي گردشگران و علاقه‌مندان به بيابان‌گردي به شمار مي‌رود. در واقع يكي از قطب‌هاي اصلي كويرگردي ايران است.

پياده‌روي در ميان تپه‌هاي شني بلند و محصور ميان جنگل‌هاي تاغ و درياچه نمك، از جذابيت‌هاي برجسته كوير مرنجاب به شمار مي‌رود. لفظ درياچه در محيط كوير با تصور ما از اين كلمه متفاوت است. درياچه‌هاي كويري محوطه‌هاي فراخ و گود در كويرها هستند كه به‌جاي آب، نمك سراسر آن‌ها را مي‌پوشاند. با اين وجود در بعضي از سال‌ها بارش مناسب باران باعث تجمع آب تا چند سانتي‌متر در درياچه‌هاي كويري مي‌شود.

تفريحات كوير مرنجاب

در كوير مرنجاب مي‌توانيد از تفريحاتي مانند سافاري، شتر سواري، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان در شب و شب‌گردي در كوير لذت ببريد.

بهترين زمان سفر به كوير مرنجاب

نيمه دوم سال بهترين زمان جهت سفر به مناطق كويري است؛ زيرا وضعيت آب و هوا در مناطق كويري از جمله مرنجاب متعادل است؛ البته در فصل زمستان، به‌ويژه در شب‌ بايد احتياط كنيد و لباس‌هاي گرم‌ به‌اندازه كافي به همراه داشته باشيد، چون هوا به شدت سرد مي‌شود. در نيمه اول سال نيز ابتداي فرودين بهترين زمان سفر به كوير محسوب مي‌شود؛ زيرا در ادامه اين فصل هوا رو به گرمي رفته و آفتاب سوزان، تعرق بالا و تشنگي بيش از حد چندان خوشايند نخواهد بود.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند شكردشت، عروس زيباي ايران‌زمين.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

اين هتل زيبا فقط از نمك ساخته شده است!

۱۶ بازديد
سفر به مكان‌هاي ديدني دنيا و اقامت در هتل‌هاي فوق‌العاده در آن مكان‌ها براي هر گردشگري اهميت بسيار بالايي دارد.
هتل نمكي پالاسيو

حال اگر اين هتل از آجر، سيمان و فولاد ساخته نشده باشد و از نمك ساخته شود، مطمئنا جالب و ديدني است. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با هتل نمكي پالاسيو آشنا شويد.

هتل نمكي پالاسيو

پالاسيو دسال، كنار بزرگ‌ترين تپه نمك جهان ساخته شده است. تمام ۳۰ اتاق خواب، ديوارها و حتي مبلمان‌هاي آن از نمك ساخته شده‌اند. شما هيچ‌گونه پيچ، ميخ و يا سيماني پيدا نخواهيد كرد زيرا براي ساخت اين هتل، از مخلوط بلوك‌هاي نمكي با آب نمك استفاده كرده‌اند و بقيه قسمت‌ها، اكثرا از قطعات چوبي ساخته شده‌اند.

هتل هاي عجيب دنيا

گونه‌اي از بهترين نمك‌ها

در هتل پالاسيو دسال كه در پيوني، بوليوي، واقع شده است، همه چيز از نمك ساخته شده است. با توجه به اينكه تهيه مصالح ساختماني در پيوني بسيار دشوار است، طراح اين هتل، تصميم به استفاده از نمك موجود در اين منطقه براي ساخت هتلي سازگار با محيط زيست گرفت. شما مي‌توانيد براي ناهار، به آشپزخانه‌هاي مخصوص آشپزي نمكي برويد و يا در حمام آب نمكي، سوناي خشك و اتاق بخار به استراحت بپردازيد.

هتل هاي نمكي

معماري اين هتل

پلاسيو دسال ۱۳۶۰ متر مربع مساحت دارد. اين هتل از بيش از يك ميليون بلوك نمكي ۱۴ اينچي (۳۵ سانتي‌متر) ساخته شده است. اتاق‌هاي نمكي مشابه خانه اسكيموها به نظر مي‌رسند.

مهمان‌ها نمي‌توانند باور كنند كه بر روي صندلي نمكي نشسته و يا به يك ديوار نمكي تكيه داده‌اند، به همين دليل اغلب سعي مي‌كنند هتل را مزه كنند تا مطمئن شوند.

هتل هاي بكر

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند  هتل‌هاي عجيب‌ و غريبي كه شما را شوكه مي‌كنند.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

ارزشمندترين خانه جهان در تهران

۱۱ بازديد
خانه مقدم يكي از بناهاي تاريخي به‌جامانده از زمان قاجار است و به يكي از بنيان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوي‌ او تعلق داشته است.
خانه مقدم در تهران

اين اثر از نظر تاريخچه، معماري و اشيايي كه در آن نگهداري مي‌شود، ارزش بسيار بالايي دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با خانه مقدم در تهران آشنا شويد.

خانه مقدم در تهران

موزه مقدم يكي از خانه‌هاي تاريخي پايتخت است و از مكان‌هاي ديدني تهران به شمار مي‌رود. اين خانه محل سكونت خاندان محمدتقي خان احتساب الملك از صاحب‌منصبان مشهور دربار قاجار بوده است. سپس اين خانه در اختيار دكتر محسن مقدم، استاد باستان‌شناسي دانشگاه تهران و همسر فرانسوي‌اش سلما، قرار مي‌گيرد.

جاذبه هاي گردشگري تهران

خانه موزه مقدم در محدوده ميدان امام خميني قرار دارد. وقتي در اين محل قدم مي‌زنيد، اگر از قبل از محل اين موزه آگاه نباشيد، اصلا فكر نمي‌كنيد چنين بنايي آنجا وجود دارد. همه ساختمان‌هاي اطراف آن از معماري معمولي و نسبتا جديدي برخوردار هستند؛ اما به درب ورودي موزه كه مي‌رسيد همه چيز عوض مي‌شود. با ورود به اين خانه، اولين چيزي كه توجه شما را در اين خانه جلب خواهد كرد حوض و شمعداني‌ها و استفاده بسيار زياد، مناسب و زيبا از رنگ‌هاي شاد مانند فيروزه‌اي، آبي آسماني و بنفش است.

اين خانه لقب زيباترين و باارزش‌ترين خانه جهان را از ديد بسياري از نويسندگان و بازديدكنندگان گرفته است. در طراحي و ساخت اين خانه به اصول معماري ايراني مانند حوض ايراني‌، شيشه رنگي ايراني و اصول فضاسازي باغ ايراني توجه شده است.

معماري خانه موزه مقدم

معماري ايراني با رعايت اصول ساخت باغ ايراني در اين خانه به‌خوبي به چشم مي‌آيد و گل‌كاري و فضاسازي انجام شده با گياهان حال‌و‌هواي بسيار خوشي براي گردشگران فراهم مي‌آورد. در قسمت غربي اين خانه ساختمان اربابي (برج) واقع شده است كه استاد مقدم به‌همراه يكي از شاگردان در دانشكده هنرهاي زيبا، دكتر ابوالقاسمي، در سال ۱۳۴۵ ساخته‌اند. اين ساختمان با كاشي‌هايي از دوران قاجار تزيين و بخش‌هايي از هنرهاي ايراني در آن به نمايش گذاشته شده است.

موزه هاي تهران

در قسمت شمالي اين ساختمان يك ايوان با چند طاق و ستون زيبا ساخته شده‌ كه مزين به كاشي‌هايي از دوران زنديه و قاجار است. در وسط اين ايوان حوضچه‌اي از جنس مرمر قرار دارد كه از حمام فتحعلي شاه به اينجا منتقل شده است و آبي كه از آن جاري مي‌شود توسط يك جوي باريك به داخل يك استخر مي‌ريزد. دكتر مقدم اين استخر را پس از سفر به اسپانيا و الگوبرداري از استخر و آب‌نماهاي باغ الحمرا (باغي به‌جامانده از دوران صدر اسلام اسپانيا) ساخته است و در اطراف آن چند فواره قديمي نيز آب را به داخل استخر مي‌پاشند.

خانه موزه مقدم كجاست؟

خانه موزه مقدم از جاذبه‌هاي ديدني استان تهران در بافت تاريخي پايتخت است و در خيابان امام خميني، بعد از خيابان شيخ هادي، جنب بانك ملت، پلاك ۲۵۱ قرار دارد.

خانه تاريخي

ساعات بازديد و بليط خانه موزه مقدم

موزه مقدم همه روزه به‌جز شنبه‌ها و ايام سوگواري از ساعت ۹ تا ۱۷ ميزبان شما است. بهاي بليط در سال ۱۴۰۰ براي گردشگران داخلي ۱۰ هزار تومان و براي گردشگران خارجي ۳۰ هزار تومان است. با ارائه كارت دانشجويي مي‌توانيد از تخفيف استفاده كنيد.

خانه مقدم در تهران

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه پروين اعتصامي، مرواريدي در قلب تبريز.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

شكردشت، عروس زيباي ايران‌زمين

۲۱ بازديد
شكردشت، از ييلاق‌هاي منحصربه‌فرد و بكر شمال ايران و از جاذبه‌هاي ديدني تالش به حساب مي‌آيد.
شكردشت در تالش

اين منطقه را جنگل‌هاي زيباي راش و افرا، پوشش گياهي فوق‌العاده جذاب، دشت‌ گل‌ها، سكونتگاه‌هاي منحصربه‌فرد و زندگي روستايي و مناظر چشم‌نواز تشكيل داده‌ است. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با شكردشت در تالش آشنا شويد.

شكردشت در تالش

به‌دليل ارتفاع زياد اين منطقه از سطح دريا، توده‌ابرها در ارتفاعات سرسبز آن شكل مي‌گيرد و هنگام قدم‌زدن و رانندگي در شكردشت احساس مي‌كنيد در حال حركت روي ابرها هستيد. دشت شقايق‌هاي تالش نيز از زيباترين اتفاقات اين منطقه به شمار مي‌رود كه با خلق منظره‌اي زيبا، هوش از سر هر بيننده‌اي مي‌برد.

ييلاق شكردست تالش

شكردشت كجاست؟

ييلاق شكردشت تالش در مركز كوه‌هاي تالش، در ۲۹ كيلومتري شهر تالش، ۱۳۰ كيلومتري شهر رشت و حد فاصل استان‌هاي گيلان و اردبيل واقع شده است و در نزديكي ييلاق‌ معروف سوباتان قرار دارد.

 جاذبه گردشگري تالش

معرفي شكردشت تالش

شكردشت كه به شكردشت سوباتان نيز شهرت دارد، يكي از جذاب‌ترين مقاصد طبيعت‌گردي و جاذبه‌هاي ديدني استان گيلان است. از اين منطقه در گذشته به‌عنوان ييلاق پادشاهان استفاده مي‌شد و با توجه به حاصلخيزي خاك و آب‌وهواي مطبوع، براي پرورش محصولات مناسب بوده است و به همين دليل به آن شكردشت مي‌گويند. اين منطقه در زمان‌هاي دور زير سطح دريا قرار داشت و به مرور كه دريا عقب‌نشيني مي‌كند، كوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود مي‌آيد و سكونتگاه‌ها از كوهستان به‌طرف جلگه‌ منتقل مي‌شود. از ويژگي‌هاي شكردشت، نزديكي به جنگل است؛ هرچند كه پراكندگي كلبه‌ها، وجود دشت‌هاي شقايق و طبيعت ييلاق شكردشت نيز در نوع خود جذاب به نظر مي‌رسند.

بهترين زمان سفر به ييلاق شكردشت

منطقه شكردشت در هر فصل از سال، چشم‌اندازي فوق‌العاده پيدا مي‌كند كه در نوع خود كم‌نظير است و به همين دليل به آن لقب «عروس تالش» را داده‌اند.

شكردشت در تالش

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند بهشت ۴۰ ميليون ساله مازندران.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

تجربه‌اي هيجان‌انگيز در پل شيشه‌اي ايران

۱۶ بازديد
پل هير، پلي شيشه‌اي و معلق است كه از روي رودخانه پرآب هيرچايي در شهر هير مي‌گذرد. اين پل زيبا بسيار هيجان‌انگيز است.
پل معلق هير در اردبيل

استان اردبيل با آب‌وهواي خنك و مطبوعي كه دارد، ميزبان گردشگران و مسافران زيادي است. اين استان از جاذبه‌هاي طبيعي زيبا و منحصربه‌فرد و آثار تاريخي تماشايي متعددي برخوردار است. اگر شما هم اين منطقه را براي سفر و تفريح انتخاب كرده‌ايد، پيشنهاد مي‌دهيم از يكي از پل‌هاي تماشايي اردبيل به نام پل معلق هير بازديد كنيد كه اولين پل تمام شيشه‌اي و قوسي شكل ايران است. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با پل معلق هير در اردبيل آشنا شويد.

پل معلق هير در اردبيل

پل‌ها شكل‌هاي مختلفي دارند؛ از پل‌هاي چوبي گرفته تا پل‌هاي آهني، فلزي و شيشه‌اي. خيلي از آن‌ها را هم در شهرها و روستاها ديده‌ايم و از روي بعضي‌ از آن‌ها هم عبور كرده‌ايم؛ گاهي با خوردو و گاهي با پاي پياده و قدم‌زنان از روي آن‌ها رد شده‌ايم. اما برخي از پل‌ها وجود دارند كه راه رفتن بر روي آن‌ها پر از هيجان است؛ مثل پل‌هاي معلقي كه روي دره‌هاي عميق و يا رودخانه‌هاي خروشان ساخته شده‌اند و ما را ياد صحنه‌هاي فيلم‌ها مي‌اندازد. حال مي‌خواهيم به سراغ يكي از همين پل‌هاي معلق، تمام شيشه‌اي و قوسي شكل در دربند هير اردبيل برويم. پس اگر به دنبال هيجان و بالا بردن آدرنالين خونتان هستيد، در ادامه همراه با ما باشيد.

پل شيشه اي در اردبيل

پل معلق هير كجاست؟

هير يكي از شهرهاي خوش آب‌هواي استان اردبيل است كه در جنوب اردبيل قرار دارد. اين شهر به‌دليل داشتن باغ‌هاي فراوان ميوه‌ همچون آلبالو و گيلاس، به شهر شكوفه‌هاي گيلاس و باغشهر استان اردبيل معروف است و داراي طبيعت منحصربه‌فرد و تماشايي است. از جاذبه‌هاي ديدني هير پل معلق و شيشه‌اي هير است كه در منطقه‌ بي‌نظير هير و روي دره و رودخانه‌ پر آب هير چايي ساخته شده است.

پس براي تماشاي پل شگفت‌انگيز و معلق دربند هير، بايد مسافر شهر هير شويد.

مشخصات پل معلق هير

پل معلق هير در دل طبيعت تماشايي و زيباي دربند هير جاي گرفته است. در حالي كه روي اين پل قدم مي‌زنيد، از يك سوي، كوه سبلان را كه محكم و با صلابت از دور پيدا است و از سويي ديگر، كوه‌هاي باغرو و باغ‌هاي ميوه‌ هير را مي‌بينيد. در زير پايتان رود پر آب هير چايي در دل دره‌ دربند هير جريان دارد.

جاذبه هاي گردشگري اردبيل

امكانات تفريحي پل معلق هير

در كنار پل معلق هير امكانات تفريحي و رفاهي براي گردشگران در نظر گرفته شده است. همچون استخر، فواره‌ موزيكال، زيپ لاين، بگ‌جامپ، ترامپولين، صخره‌نوردي  و مجتمع بازي ادوين جاي. در فاز دوم اين پل، رستوران شيشه‌اي، هتل و واحدهاي اقامتي و تجاري نيز افتتاح شده است.

اردبيل

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند ۵ مورد از شگفتي‌هاي زير زمين كه شما رو شوكه مي‌كنند.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

خانه پروين اعتصامي، مرواريدي در قلب تبريز

۱۷ بازديد
رخشنده اعتصامي معروف به «پروين اعتصامي»، مشهورترين شاعر زن ايران است كه در اسفند ۱۲۸۵ در خانه‌اي در محله ششگلان تبريز چشم به جهان گشود.
خانه پروين اعتصامي در تبريز

امروزه خانه زادگاه وي به يكي از مقاصد گردشگري و جاذبه‌هاي ديدني تبريز تبديل شده است. با مجله دلتا همراه باشيد تا بيشتر با خانه پروين اعتصامي در تبريز آشنا شويد.

پروين اعتصامي كيست؟

اعتصامي از همان دوران كودكي استعدادهاي خود را نمايان كرد و سه زبان فارسي، انگليسي و عربي را نزد پدرش «يوسف اعتصامي» آموخت. متولد شدن در چنين خانواده هنرمندي در تبديل‌ شدن پروين به بزرگ‌ترين بانوي شاعر ايران بي‌تأثير نبود. او از همان روزهاي كودكي تحت نظر اساتيدي هم چون علي‌اكبر دهخدا و ملك‌الشعراي بهار تعليم ديد.

جاذبه هاي ديدني تبريز

خانه پروين اعتصامي در تبريز

خانه‌اي كه اين شاعر در آن چشم به جهان گشود، در محله ششگلان قرار دارد. مساحت كلي خانه هزار و ۳۰۰ مترمربع است كه از زمان افتتاح تا امروز محل دائمي نمايشگاه‌هاي اداره كل ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي شده است. كمتر كسي اين خانه را مي‌شناسد و مي‌داند كه اين مكان، محل تولد بزرگ بانوي شعر ايران بوده است.

جاذبه هاي گردشگري تبريز

قدمت اين خانه

قدمت اين بنا به دوره اول پهلوي مي‌رسد و پروين اعتصامي تا سن هفت سالگي در اين خانه زندگي كرده است. در بدو ورود به اين خانه، باغچه زيبا و حوض وسط خانه نظر شما را جلب مي‌كند، كمي كه جلوتر مي‌رويد با ساختماني آجري مواجه مي‌شويد كه مجسمه پروين در حال بالا رفتن از پله را مشاهده مي‌كنيد.

ساختمان خانه پروين اعتصامي در طول دو سال مرمت‌ شده است و  در طول سال نمايشگاه‌هاي مختلفي در اين خانه برگزار مي‌شود. همچنين خانه پروين اعتصامي در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

خانه پروين اعتصامي در تبريز

خانه پروين اعتصامي كجاست؟

خانه پروين اعتصامي در خيابان عباسي، جنب مسجد ميرآقا، كوچه‌ ساوجبلاغي، پلاك ۶ قرار دارد. براي دسترسي مي‌توانيد از چايكنار به كوچه پروين اعتصامي وارد شويد. همچنان ايستگاه اتوبوس اول عباسي در ششگلان در فاصله كمي از خانه واقع شده است.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند باغ شاهزاده ماهان، بهشتي در دل كوير كرمان.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

بازمانده دوران پهلوي با آوازه‌ جهاني

۲۲ بازديد
جنگل لفور بخشي از جنگل‌هاي هيركاني است كه چهل ميليون سال قدمت دارد. اين جنگل از گزينه‌هاي فوق‌العاده براي طبيعت‌گردي به حساب مي‌آيد.
جنگل لفور در مازندران

جنگل‌ مذكور به‌خاطر پوشش گياهي متنوع، هواي پاك و تميز و آبشارهاي متعدد، بهترين گزينه براي دورشدن از هياهوي زندگي شهري و تجربه آرامش و سكوت در دل طبيعت به شمار مي‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با جنگل لفور در مازندران آشنا شويد.

جنگل لفور در مازندران

جنگل لفور نه‌تنها فرصت يك طبيعت‌گردي متفاوت را براي شما فراهم مي‌كند، بلكه جاذبه‌هاي زيادي را در دل خود جاي داده است كه از جمله مي‌توان به آبشارهاي متعددي نظير هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهكي اسكليم و… اشاره كرد. براي دسترسي به آن‌ها بايد چند ساعتي در اين جنگل پياده‌روي كنيد.

جنگل هاي مازندران

منطقه لفور قدمت زيادي دارد و كشفياتي همچون قالب‌هاي سنگي، خمره‌هاي مواد غذايي و زيرسازي خانه‌هاي قديمي خود گواه اين ادعا هستند. بر اساس مستندات و شواهد بخشي از اين جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.

ماجراجويي در جنگل

اهميت جنگل لفور فقط به پوشش گياهي آن مربوط نمي‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، پرندگان و گونه‌هاي جانوري در كنار هم، باعث جذابيت اين منطقه شده است. عاشقان طبيعت‌گردي و جنگل‌نوردي قطعا از ماجراجويي در اين جنگل دست نخورده نهايت لذت را خواهند برد.

جاذبه هاي گردشگري در مازندران

علاوه‌بر اين، در جنگل لفور با بازارهاي زنان محلي مواجه خواهيد شد كه محصولاتي نظير آلوچه و ديگر ميوه‌ها، دوغ، رب و… را مي‌فروشند كه با خريد از آن‌ها هم به كسب‌وكار مردم بومي رونق مي‌دهيد و هم محصولاتي ارگانيك خواهيد داشت.

در اين جنگل مي‌توانيد تفريح‌هاي مختلفي مثل جنگل‌نوردي، آب‌تني، ماهيگيري، ديدن آبشارهاي پرآب، كمپينگ، عكاسي و… را تجربه كنيد.

آدرس جنگل لفور

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستيد، مسير جاده فيروزكوه و گذر از شهرهاي فيروزكوه، پل سفيد و شيرگاه، شما را به اين جنگل زيبا مي‌رساند و با توجه به اينكه فاصله چنداني با پايتخت ندارد، مي‌تواند گزينه‌اي عالي براي تعطيلات آخر هفته باشد تا براي ساعاتي هم كه شده از شلوغي و ترافيك شهر به دل طبيعت زيبا و بكر جنگل لفور پناه ببريد.

جاذبه هاي گردشگري در مازندران

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل چاقوها، عجيب‌ترين جنگل دنيا.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.