۷ ساعت ديواري خاص و بي‌نظير در دكور منزل

۱۷ بازديد

اگر مي‌خواهيد دكوراسيون منزل خود را به‌صورت حرفه‌اي شكل دهيد، نبايد ساعت‌ها را فراموش كنيد.

ساعت‌ در دكوراسيون منزل

شايد باورتان نشود، اما ساعت‌ در دكوراسيون منزل يكي از عناصر دكوراتيو مهم است. ساعت بزرگي كه به ديوار مي‌زنيد، جدا از اين كه زمان را به شما يادآوري مي‌كند، يكي از اجزاي دكوراسيون است و بايد با سليقه انتخاب شود. با مجله دلتا همراه باشيد.

ساعت ديواري پازلي

ساعت پازلي از انتخاب‌هاي جالب و جذابي است كه غالبا در خانه‌هايي با سبك مدرن ديده مي‌شود. طراحي اين ساعت‌ها بسيار جالب است. شما از تماشاي اين ساعت‌ها خسته نمي‌شويد. اين ساعت‌ها نيز درست مانند ساعت‌هاي بسيار بزرگ ديواري، تنها يك ساعت نيستند. بلكه بخش قابل‌توجهي از دكوراسيون ديوارها را تشكيل مي‌دهند.

ساعت‌ در دكوراسيون منزل

ساعت مدل روستيك

سبك روستيك از جمله سبك‌هاي محبوب امروزي است كه در طراحي داخلي و چيدمان منزل كاربرد دارد. اين سبك را بيشتر با نوع چوب‌هاي مخصوصي كه در آن استفاده مي‌شود، مي‌شناسند. اگر دكوراسيون منزل شما سبك روستيك دارد، مي‌توانيد همين تم را براي ساعت نيز در نظر گرفته و آن را با ديگر بخش‌هاي دكور ست كنيد. ساعت‌هاي مدل روستيك از يك صفحه چوبي ساده و بدون تزيينات تشكيل شده‌اند.

ساعت‌ در دكوراسيون منزل

انواع ساعت ديواري مدل فانتزي

اگر به دنبال داشتن يك دكوراسيون متفاوت و جذاب هستيد، اضافه كردن چند فرم فانتزي به فضاي منزل شما مي‌تواند جالب باشد. مدل‌هاي فانتزي ساعت داراي فرم‌هاي بسيار متنوعي هستند. اصولا طراحي اين مدل‌ها به گونه‌اي است كه هيچ قاعده خاصي نمي‌پذيرد و به همين خاطر انواع بسيار مختلفي را مي‌توانيد از ميان آن‌ها پيدا كنيد.

ساعت ديواري مدل فانتزي

ساعت مدل تيپوگرافيك

طرح تيپوگرافيك به طرح‌هايي گفته مي شود كه در آن حروف و اعداد به چشم مي‌خورند. طرح تيپوگرافيك را مي‌توان در برخي از لوازم دكوري ديد. ساعت نيز يكي از اين لوازم است كه طرح‌هاي تيپوگرافيك مختلفي براي تزيين آن به‌كار مي‌رود. در اين مدل ساعت، حروف و در بسياري از اوقات، شماره‌هاي ساعت با فونت‌هاي غيرمعمول و خاصي طراحي و اجرا مي‌شوند كه به ساعت، فرم خاص و جديدي مي‌دهد. مدل تيپوگرافيك را مي‌توانيد با دكوراسيون مدرن خود ست كنيد.

ساعت مدل تيپوگرافيك

ساعت مدل كلاسيك

ساعت‌هاي ديواري متعددي با طرح هاي متنوع كلاسيك وجود دارند كه زيبايي و تجمل آن‌ها مي‌تواند شكوه و جلوه خاصي به دكوراسيون شما بدهد. اين ساعت‌ها كه اغلب از جنس چوب و داراي كنده كاري‌هاي ظريف و زيبا هستند، با مبلمان كلاسيك شما ست بسيار مناسبي ايجاد خواهند كرد. نكات بيشتر در مورد سبك كلاسيك در دكوراسيون را در مطلب اتاق پذيرايي خود را به سبك كلاسيك ديزاين كنيد بخوانيد.

ساعت مدل كلاسيك

ساعت ديواري مدرن

يكي از ساعت‌ در دكوراسيون منزل ساعت مدرن است. دنياي ساعت‌هاي مدرن، بسيار متنوع و پر از گزينه‌هاي مختلف براي انتخاب است. به‌طور حتم ساعت‌هاي مدرن را مي‌توان با سبك‌هاي مختلف دكوراسيون ست كرد. اما بهتر است اين ساعت‌ها را در تركيب با چيدمان مدرن، مينيمال يا تلفيقي به‌كار ببريد.

ساعت ديواري مدرن

انواع ساعت ديواري مدل مينيمال

ساعت‌هاي مينيمال با وجود سادگي از طرح هاي جذاب و نويني برخوردار هستند كه آن‌ها را از ديگر مدل‌ها متمايز مي‌كند. اين ساعت‌ها بر خلاف بسياري از مدل‌هاي قبلي، چارچوب ساده و بدون تزييني دارند. ساعت‌هاي مينيمال در يك دكوراسيون به همين سبك، انتخاب فوق العاده‌اي خواهند بود و در تركيب با عناصر مدرن نيز مناسب هستند.

ساعت ديواري مدل مينيمال

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباهي كه اتاق پذيرايي را كوچك‌تر مي‌كند را بخوانيد.

با اين ايده‌ها خانه خود را مدرن و جذاب كنيد

۲۰ بازديد

دكوراسيون داخلي مدرن بهترين حالت دكوراسيون است كه مي‌توان براي خانه در نظر گرفت. در دكوراسيون داخلي مدرن ملزومات با نظم و ترتيب دركنار هم قرار گرفته و ظاهري زيبا به ما ارائه مي‌دهند.

دكوراسيون داخلي مدرن در منزل

در خانه‌هايي كه از دكوراسيون مدرن بهره مي‌برند، معمولا وسايل تزييني كمي به‌كار گرفته مي‌شود و در صورت استفاده به‌صورت پراكنده قرار مي‌گيرند. ايده هاي گوناگوني جهت رسيدن به دكوراسيون داخلي مدرن در منزل وجود دارد. در اين مطلب از مجله دلتا به بيان نمونه‌هايي از اين ايده‌ها پرداخته‌ايم.

آشپزخانه به سبك مدرن

آشپرخانه‌ها در سبك و دكوراسيون مدرن با وسايل نمايشي و براق و رنگ‌هاي درخشنده با لبه‌هاي برش خورده به نمايش گذاشته مي‌شوند. قوانين سادگي در اين سبك شامل اين است كه كابينت‌ها داراي درهاي ورقه‌اي هستند، اپن آشپزخانه داراي لبه ساده است و از مواد و ابزارهاي شلوغ در آن استفاده نشده است.

آشپزخانه در دكوراسيون مدرن به اين گونه است كه بايد كابينت‌هاي دردار را با كابينت‌هايي كه مدل ساده دارند جايگزين كنيد و كفپوش را چوب پنبه كنيد و يا براي ديوارهاي بين كابينت‌ها سراميك‌هاي رنگي برگزينيد. ايده‌هاي بيشتر در مورد آشپزخانه مدرن را در مطلب ايده‌هايي جذاب براي دكوراسيون مدرن آشپزخانه بخوانيد.

دكوراسيون داخلي مدرن در منزل

 

اتاق خواب با دكوراسيون مدرن

در اتاق خواب از يك تخت كوتاه استفاده كنيد و دو پاتختي بگذاريد و دو چراغ بر روي آن قرار دهيد. براي تزيين آن نيز مي‌توانيد مجسمه بگذاريد و يا روي ديوار نقاشي كنيد. لوستر نصب كنيد و كاغذ ديواري بكشيد و قاليچه هم در اتاق بگذاريد. همچنين مي‌توانيد يك ميز آرايشي بگذاريد با يك صندلي مدرن كه باعث مي‌شود اتاق زيبايي بيشتري داشته باشد. ايده‌هاي بيشتر در مورد اتاق خواب مدرن در مطلب با كاغذ ديواري اتاق خواب را شيك و مدرن كنيد بخوانيد.

دكوراسيون داخلي مدرن در منزل

اتاق پذيرايي مدرن

مكاني كه بيانگر سليقه و حس هنري صاحب خانه است اتاق پذيرايي است. براي مبلمان اتاق پذيرايي در دكوراسيون مدرن مي‌توان از مبل و كاناپه و يك ميز در جلوي آن‌ها، ميز ناهارخوري، ديوارهاي رنگي، تلويزيون و وسايل دكوري ديگر استفاده كرد. براي مدرن نشان دادن اتاق پذيرايي مي‌توان از چند شمع با رنگ‌هاي روشن استفاده كرد. توجه كنيد بهتر است براي داشتن اتاق پذيرايي به سبك مدرن، مبل راحتي خريداري كنيد. چرا كه مبلمان كلاسيك و يا استيل براي اين سبك مناسب نيستند. براي چيدمان پذيرايي مدرن مطلب دكوراسيون پذيرايي شيك و مدرن را بخوانيد.

اتاق پذيرايي مدرن

اتاق ناهار خوري مدرن

اگر مي‌خواهيد حس خوبي در خانه مدرن خود داشته و از خوردن ناهار در كنار دوستان و خانواده خود نهايت لذت را ببريد، استفاده از ميز ناهارخوري بزرگ شيشه‌اي با صندلي‌هاي زيبا در اتاق ناهارخوري دكوراسيون مدرن مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. براي تزيين نيز مي‌توانيد در بالاي ميز ناهارخوري از چراغ‌هاي دكوري استفاده كنيد و در اتاق از پرده‌هاي تزييني هم استفاده كنيد.

اتاق ناهار خوري مدرن

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان براي لوكس‌ شدن منزل را بخوانيد.

۵ اشتباهي كه اتاق پذيرايي را كوچك‌تر مي‌كند

۱۶ بازديد

چيدمان و دكوراسيون پذيرايي مي‌تواند با چالش‌هاي دشواري همراه باشد، خصوصا اگر نوري كه اين فضا دريافت مي‌كند هم چندان زياد نباشد.

دكوراسيون داخلي پذيرايي كوچك منزل

اگر دكوراسيون داخلي پذيرايي منزل براي شما مهم است، مي‌توانيد نكاتي را كه در اين مطلب از مجله دلتا ذكر شده است مطالعه نماييد و در خصوص تغييراتي كه مي‌توانند نماي زيباتري در منزل شما ايجاد كنند تصميم بگيريد.

استفاده از وسايل بزرگ و حجيم

اين خطا يكي از بدترين اشتباهاتي است كه مي‌تواند ديزاين منزل شما را كاملا دلگير و كوچك نشان دهد و جلوه‌اي شبيه يك سمساري يا فروشگاه مبلمان در سالن پذيرايي خانه شما ايجاد كند. پس بنابراين بايد اندازه وسايل شما متناسب با اندازه اتاق باشد.

دكوراسيون داخلي پذيرايي كوچك منزل

مبلمان و اكسسوري‌هاي پر از خورده ريز و شلوغ

براي دكوراسيون داخلي پذيرايي كوچك منزل لازم است از مبلمان و اكسسوري‌هايي استفاده كنيد كه نقش‌ها و طرح ساده و آرامي دارند. در نهايت اگر به يك اكسسوري خاص يا مبلمان با پارچه داراي طرح شلوغ علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد به‌صورت محدود در بخشي از ديوار از چنين طراحي خاصي استفاده كنيد.

دكوراسيون داخلي پذيرايي كوچك منزل

رنگ‌آميزي چندين ديوار پذيرايي كوچك با رنگ‌هاي تيره و شاخص

شايد لازم به گفتن نيست كه رنگ‌هاي تيره بر روي ديوار تا چه حد مي‌توانند نماي دلگير و بسته‌اي در يك نشيمن و پذيرايي كوچك ايجاد كنند. رنگ ديوارها در بسياري از خانه‌ها بيش از رنگ ساير بخش‌هاي فضا مي‌تواند بر روي جلوه كلي منزل تاثير داشته باشد. اساسا بهتر است در يك پذيرايي كوچك از رنگ‌هاي تيره يا شاخص مثلا قرمز، بنفش، صورتي و … براي ديوارها استفاده نشود. مطالب بيشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب ۵ رنگي كه بايد در دكور خانه خود داشته باشيد بخوانيد.

انتخاب مبلمان اصلي با رنگ‌هاي تيره و شاخص

رنگ‌هاي تيره در مبلمان اصلي باعث غلبه تيرگي، بسته به چشم رسيدن و دلگير شدن فضاي يك پذيرايي و نشيمن كوچك مي‌شود. براي تجسم بهتر چنين فضايي مي‌توانيد تصور كنيد يك صفحه كاغذ روشن با لكه‌هاي بزرگ تيره رنگ به چه شكلي در مي‌آيد. هرقدر هم به اين صفحه رنگ‌هاي روشن در ابعاد كوچك و متوسط اضافه كنيد، باز هم نماي تيره و البته شلوغ خود را حفظ مي‌كند.

مبلمان اصلي با رنگ‌هاي تيره و شاخص

انتخاب پرده‌هاي تيره و سنگين با پوشش زياد نور براي پنجره‌ها

دكوراسيون داخلي پذيرايي كوچك منزل بيشتر و پيشتر از هر چيز براي دلباز و بزرگ به‌نظر رسيدن، نيازمند نور مناسب است. پرده‌هاي بزرگ و تيره علاوه بر اينكه جلوه دلگيري در فضاي پذيرايي ايجاد مي‌كنند، ورود نور به فضا را نيز محدود مي‌كنند.

در هنگام دكوراسيون يك پذيرايي كوچك به ايجاد تغيير و يك چشم انداز بسيار شاخص با پرده فكر نكنيد. پرده‌هاي حرير ساده يا داراي طرح‌هاي روشن و خلوت مي‌توانند بهترين گزينه‌هاي انتخاب پرده در يك نشيمن كوچك باشند.

انتخاب پرده‌هاي تيره و سنگين

پوشش بخش عمده‌اي از كف زمين با فرش‌هاي تيره

فرش و اصولا هر نوع كفپوش تيره براي پذيرايي‌هاي كوچك، مي‌تواند فضاي خانه را بسيار گرفته كند. همچنين آن را كوچك‌تر از آنچه كه هست به نمايش بگذارد.

اين مشكل زماني بيشتر شده و خود را به بدترين نحو نشان مي‌دهد كه فرش‌ها بخش عمده‌اي از فضاي پذيرايي را پوشانده و در فاصله اندك يا بدون فاصله از ديوارها چيدمان شوند. جلوه كلي كف منزل نماي شلوغ و تيره رنگي است كه همه بخش‌هاي دكوراسيون را تحت الشعاع خود قرار داده و پذيرايي كوچك‌تر و بسيار دلگير به‌نظر مي‌رسد.

پوشش زمين با فرش‌هاي تيره

پيشنهاد مطالعه: مطلب بهترين ايده‌ها براي دكوراسيون ديوار تلويزيون را بخوانيد.

بهترين ايده‌ها براي دكوراسيون ديوار تلويزيون

۱۴ بازديد

دكوراسيون اطراف تلويزيون از آن جهت كه جزو نقاط كانوني و اثرگذار است، از اهميت بالايي برخوردار است.

ايده هاي كاربردي دكوراسيون اطراف تلويزيون

براي تزيين فضاي دكوراسيون اطراف تلويزيون ايده‌هاي مختلفي وجود دارد. در اين مطلب از مجله دلتا به بيان ايده هاي كاربردي دكوراسيون اطراف تلويزيون مي‌پردازيم.

تابلوهاي مورد علاقه شما روي ديوار

اگر تلويزيون شما از جمله تلويزيون‌هاي ديواري است، مي‌توانيد از ايده گالري ديواري استفاده كنيد. شما براي زيباتر كردن دكوراسيون اطراف تلويزيون، مي‌توانيد از قفسه و شلف نيز استفاده كنيد. تابلوهاي خانوادگي ‌و تابلوهاي نقاشي خود، يا اقلام دكوري مثل مجسمه و غيره را روي اين قفسه‌ها قرار دهيد. اگر قصد ايجاد گالري ديواري داريد بهتر است پس زمينه ديوارتان را سفيد كنيد. در هر صورت، ايجاد نمايشگاهي از تابلوهاي مورد علاقه شما كنار تلويزيون، بسيار خوب و جذاب است.

ايده هاي كاربردي دكوراسيون اطراف تلويزيون

 نصب چراغ هاي تزييني روي ديوار

اگر به دنبال ايجاد فضايي شيك و مدرن در فضاي اطراف تلويزيون خود هستيد، مي‌توانيد از لامپ‌هاي ديواري نيز استفاده كنيد. اين لامپ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلفي در بازار موجود است و هر شخص ‌با توجه به سليقه و ويژگي‌هاي دكوراسيون خانه خود، مي‌تواند از آن‌ها استفاده كند. چراغ‌هايي ريسه مانند نيز، ايده‌هاي خوبي براي قرار گرفتن در قسمت اطراف ميز تلويزيون شما هستند.

ايده هاي كاربردي دكوراسيون اطراف تلويزيون

ايجاد حال و هواي قديمي در‌فضاي اطراف تلويزيون

يكي از ايده‌هاي جالبي كه براي دكوراسيون اطرا‌ف تلويزيون مي‌توانيد از‌ آن بهره ببريد، استفاده از عناصر قديمي است. به‌كارگيري ميز تلويزيوني با شرح و سبك چوب قديمي و قرار دادن دكوري‌ها و مجسمه‌هاي ‌چوبي روي آن و يا قرار دادن تابلوهاي قديمي و اقلام تزييني كه به نوعي نمايانگر گذشته است اين ايده را كامل مي‌كند. در اين صورت، حس و حال خانه شما بسيار عوض شده و سبك روستيك در خانه شما ايجاد مي‌شود.

حال و هواي قديمي در‌فضاي اطراف تلويزيون

استفاده از شمع و گل براي دكوراسيون اطراف تلويزيون

يكي از ايده هاي كاربردي دكوراسيون اطراف تلويزيون اينكه از تعدادي شمع و جاشمعي جذاب در كنار گل‌هاي طبيعي و مصنوعي استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد با استفاده از يك قفسه روي ديوار، تعدادي شمع و گل در كنار هم قرار داده و فضا را جذاب كنيد. ايده‌هاي استفاده از شمع در دكوراسيون را در مطلب با شمع آرايي دكور منزل خود را رويايي كنيد بخوانيد.

استفاده از شمع و گل

 استفاده از باكس‌هاي ديواري و كمد ديواري

ديوارهاي اطراف ميز تلويزيون معمولا بي‌استفاده هستند. از اين رو مي‌توانيد باكس‌هاي ديواري را روي آن‌ها اجرا كنيد تا علاوه بر صرفه‌جويي در فضا و استفاده از فضاي اضافه، نماي خالي و زشت دكوراسيون اطراف تلويزيون در ذوق نزند. اگر ديوار اطراف ميز تلويزيون شما نسبتا بزرگ است، به جاي باكس ديواري از كمد ديواري استفاده كنيد. يك كمد ديواري اضافه مي‌تواند كمك بسيار زيادي در ايجاد نظم و ترتيب در خانه شما كند. اگر از اين ايده استفاده كرديد، سعي كنيد آن را كمي متفاوت و زيبا كنيد تا از لحاظ زيبايي در سطح پاييني قرار نداشته باشد.

 استفاده از باكس‌هاي ديواري و كمد ديواري

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان براي لوكس‌ شدن منزل را بخوانيد.

۶ راه ساده و ارزان براي لوكس‌ شدن منزل

۲۰ بازديد

يكي از ويژگي‌هاي مهم و تاثيرگذار در خانه‌هاي ساده، شيك و لاكچري استفاده درست از رنگ‌ها است كه نبايد از هر رنگي در فضا استفاده كرد.

دكوراسيون داخلي لوكس و شيك

خانه لوكس خانه‌اي است كه حداكثر استانداردهاي يك دكوراسيون شيك در آن رعايت شود. در اين مطلب از مجله دلتا به بررسي ويژگي‌هاي دكوراسيون داخلي لوكس و شيك مي‌پردازيم.

اضافه كردن پوشش هاي چوبي در دكوراسيون

ديوارهاي خانه را رنگ‌آميزي كنيد، عناصر تازه‌اي به دكوراسيون اضافه كنيد و هر عمل ديگري كه مي‌تواند فضاي خوشايندتري براي شما ايجاد نمايد را انجام دهيد. يكي از كارهايي كه پيشنهاد مي‌كنيم آن را عملي كنيد، استفاده از چوب است. چوب يكي از مصالح جدانشدني از دكوراسيون‌هاي لوكس است و از اين جهت اگر مي‌خواهيد خانه‌اي لوكس و درخور تحسين داشته باشيد، حتما آن را به‌كار ببريد.

دكوراسيون داخلي لوكس و شيك

رنگ كردن درب‌هاي خانه

هرچه درب‌هاي خانه شما شيك‌تر و خلاقانه‌تر باشد، كساني كه آن را مي‌بينند شما را بيشتر تحسين خواهند كرد. انتخاب رنگ درب‌ها يك امر كاملا سليقه‌اي است اما معمولا از سه رنگ سياه، سفيد و قهوه‌اي براي رنگ درب استفاده مي‌شود. رنگ‌هاي مختلف زيبايي‌شناسي‌هاي گوناگوني دارند و هر رنگ مناسب شرايط مخصوص خود است. بنابراين قاعده اين سه رنگ يك قاعده كلي نيست.

دكوراسيون داخلي لوكس و شيك

توجه به دكوراسيون آشپزخانه و كابينت‌ها

آشپزخانه، هميشه جزو قسمت‌هايي بوده است كه در دكوراسيون داخلي تاثير بسيار زيادي گذاشته و طراحي دكوراسيون آن مي‌تواند بسيار سخت و چالش برانگيز باشد. هر آشپزخانه، داراي قسمت‌هاي مختلفي است. در اين بين، اين كابينت‌ها هستند كه نقش تعيين كننده‌اي در نماي كلي آشپزخانه مي‌گذارند.

در نتيجه، توجه به شكل و ظاهر آن مي‌تواند كمك زيادي به داشتن آشپزخانه و در نهايت خانه‌اي لوكس به شما كند.

توجه به دكوراسيون آشپزخانه و كابينت‌ها

توجه به ملزومات قديمي و استفاده از وسايل جديد

تركيب كردن قطعات قديمي‌تر با دكورهاي جديد يك راه سرگرم كننده براي اضافه كردن پيچيدگي و شخصيت در خانه شما است. اين كار هميشه يكي از كارهاي جذاب و چالش برانگيز در طراحي دكوراسيون يك خانه لوكس به‌شمار مي‌رود.

خانه لوكس خانه‌اي است كه سبك سنتي و مدرن را در كنار يكديگر به‌گونه‌اي در معرض نمايش قرار دهد كه زيبايي اين تركيب، قدمت ملزومات قديمي را بپوشاند. استفاده از يادگاري‌هاي قديمي مثل ساعت، ظروف، تابلوهاي ديواري و روميزي، كتاب‌هاي قديمي، اكسسوري‌هاي عتيقه و غيره در اين زمينه پيشنهاد مي‌شود. براي اينكه دكور خانه خود را مجلل كنيد مطلب چگونه دكور خانه را شيك و مجلل كنيم؟ را بخوانيد.

توجه به ملزومات قديمي

از رنگ‌هاي جذاب براي ديوارها استفاده كنيد

براي دكوراسيون داخلي لوكس و شيك به رنگ ديوارهاي خانه خود اهميت ويژه بدهيد. رنگ ديوارها در خانه بايد به شما احساس خوب بدهد و شما را خسته نكند. بهترين رنگ براي افراد مختلف مي‌تواند گوناگون باشد. براي مثال به فردي كه رنگ‌هاي فانتزي را مي‌پسندد، پيشنهاد مي‌كنيم از رنگ‌هاي پرجنب و جوش استفاده كند. در مقابل براي افرادي كه ديگر فضاهاي رسمي را ترجيح مي‌دهند، رنگ‌هاي خاكستري، طوسي و سفيد بهترين انتخاب‌ها به‌شمار مي‌آيند.

رنگ‌ هاي جذاب براي ديوارها

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگي كه بايد در دكور خانه خود داشته باشيد را بخوانيد.

۵ رنگي كه بايد در دكور خانه خود داشته باشيد

۱۶ بازديد

افزودن رنگ به تركيب رنگي خانه يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي تغيير دكوراسيون بدون اعمال تغييرات پرهزينه و سنگين است.

بهترين رنگ ها در دكوراسيون منزل

با افزودن بعضي از اين رنگ‌ها به خانه مي‌توانيد دكور منزل خود را تغيير دهيد. ممكن است تغيير رنگ در دكوراسيون منزل شما  از قبل برنامه‌ريزي نشده باشد و ناگهان رخ دهد. در اين مطلب از مجله دلتا به معرفي بهترين رنگ ها در دكوراسيون منزل پرداخته مي‌شود.

رنگ سياه

مهم نيست كه سبك دكوراسيون شما چيست، مي‌توانيد نقاط سياه رنگ را به آن اضافه كنيد. سياه بيشتر در سبك‌هاي تزييني و كاملا مدرن كاربرد دارد و در خانه‌هاي قديمي خنثي ديده مي‌شود. راز تزيين خانه با رنگ سياه در درخشش يا تركيبي است كه شما انتخاب مي‌كنيد. در يك خانه معمولي رنگ سياه مي‌تواند براي كابينت‌ها، مبلمان و حتي درها استفاده شود. با نورپردازي مناسب سياه را مي‌توان براي ديوار و اتاق غذاخوري هم انتخاب كرد.

بهترين رنگ ها در دكوراسيون منزل

سبز متمايل به آبي از بهترين رنگ ها در دكوراسيون منزل

آيا در خانه خود اتاقي به رنگ سبز مايل به آبي داريد؟ سبز مايل به آبي محبوبيت زيادي دارد. زيبايي اين رنگ در دكوراسيون در آن است كه رنگ آبي قدرتمندي در لايه زيرين خود دارد و در عين حال به دليل سبزي بيشتر احساس گرما و صميمت را منتقل مي‌كند. اگر مي‌خواهيد رنگ آبي يا سبز ديوار را تغيير دهيد رنگ سبز مايل به آبي بهترين گزينه خواهد بود.

سبز متمايل به آبي

رنگ خاكستري

در ميان گزينه‌هاي مختلفي كه در رنگ خاكستري وجود دارد، از خاكستري مايل به آبي گرفته تا بژ گرم را دربرمي‌گيرد، مي‌توانيد رنگي متناسب با دكور كنوني خود را انتخاب كنيد. تمام تركيب‌هاي رنگ خاكستري به زيبايي در اتاق نشيمن و اتاق غذاخوري جلوه مي‌كنند. اما خاكستري بيشتر در آشپزخانه و حمام محبوبيت دارد. آشپزخانه سفيد هنوز هم ارجحيت داريد اما با رنگ‌هاي ديگر تركيب شده است.

رنگ خاكستري

از داشتن رنگ خنثي مطمئن شويد

يكي از بهترين رنگ ها در دكوراسيون منزل رنگ خنثي است. در صورتي كه پالت رنگ خانه شما مقدار زيادي رنگ خنثي داشته باشد، حتي ممكن است بر اساس يك رنگ خنثي باشد. رنگ خنثي اگر به درستي انتخاب شود آرامش‌بخش و پذيرا خواهد بود. اگر به نظرتان ديوارهاي خنثي مشكل دارند بهتر است رنگ ديگري بزنيد. احتمالا بژ براي دكورتان عالي است اما بايد با همه چيز هماهنگ شود. در مورد ايده‌هاي جديد پذيرا باشيد.يك رنگ روشن مي‌تواند پالت رنگي شما را به‌طور كلي تغيير دهد. نكات بيشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب انتخاب بهترين رنگ براي دكوراسيون خانه بخوانيد.

رنگ خنثي در دكوراسيون

افزودن رنگ برجسته

شايد خانه شما به رنگي برجسته و پرنقش نياز داشته باشد. حتي دقيق‌ترين طرح‌هاي تزييني نيز به هيجان و انرژي رنگ تند نياز دارند. اين راز رسيدن به تعادل در خانه است. ممكن است زياد به آويزان كردن وسايل تزييني علاقه نداشته باشيد اما مي‌توانيد از رنگ‌هاي روشن بر روي بالش‌ها يا كاناپه استفاده كنيد. حتي كمترين تركيبات رنگ متمايز مي‌تواند فضاي كسالت بار اتاق را تغيير دهد.

رنگ برجسته در دكوراسيون

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بي‌نظير براي تزيين آشپزخانه شما را بخوانيد.

۷ ترفند بي‌نظير براي تزيين آشپزخانه شما

۱۵ بازديد

مهم‌ترين موضوع در تزيين آشپزخانه، استفاده خلاقانه از تمامي فضاهاي موجود است. پس پيش از هر اقدامي، براي تزيين آشپزخانه خود، با دقت به فضاي آن توجه كنيد.

ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه

در اين مطلب از مجله دلتا قصد داريم شما را با ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه آشنا كنيم. بدون آن كه متوجه باشيم، در طول روز ممكن است ساعات زيادي را در آشپزخانه صرف كنيم، پس بهتر است كه از فضاي آن لذت ببريم.

تزيين آشپزخانه به وسيله مجسمه دكوري يا مدرن

مجسمه‌ها يكي از گزينه‌هاي جذاب براي اپن آشپزخانه هستند. با افزودن برخي از وسايل جذاب دكوراسيون داخلي همچون مجسمه‌ها مي‌توانيد زيبايي دو چنداني به آشپزخانه خود بدهيد. انتخاب مجسمه جذاب يكي از ساده‌ترين راه‌ها در نحوه تزيين آشپزخانه است.

ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه

در تزيين آشپزخانه اشياي ساده را فراموش نكنيد

يكي از مهم‌ترين موضوعات در نحوه تزيين آشپزخانه توجه به ساده‌ترين وسيله‌هاي موجود در فضاي آن است. يك سبد ميوه تازه، خود مي‌تواند يك المان جذاب دكوري باشد. ضمنا شما مي‌توانيد با يك چيدمان زيبا از ظروف ادويه در بخشي از آشپزخانه، يك منظره جذاب درست كنيد. استفاده از شلف‌هاي دكوري نيز مي‌تواند علاوه بر افزودن به فضاي آشپزخانه شما، محل قرار گرفتن زيباترين ظروف نيز باشد.

استفاده از گياهان رونده

برخي از پيچك‌ها مي‌توانند به خوبي در محيط آپارتمان رشد كنند و اگر آشپزخانه شما نورگير مناسبي دارد حتما به شما توصيه مي‌كنيم از اين گياهان استفاده كنيد.

ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه

استفاده از پارچه‌هاي رنگي

يكي از ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه استفاده از پارچه هاي رنگي است. پارچه‌هاي رنگي مي‌توانند يك روميزي خيلي جذاب يا يك پرده آشپزخانه زيبا باشند. اين پارچه‌هاي جذاب كه معمولا فرمي چهارخانه دارند، بسيار خوش آب و رنگ بوده و ضمنا قيمت كمي هم دارند. مدل‌هاي بيشتر براي پرده آشپزخانه را در مطلب زيباترين مدل‌هاي پرده آشپزخانه براي خانه شما ببينيد.

استفاده از پارچه‌هاي رنگي

 صندلي اپن

اگر آشپزخانه اپن داريد حتما و حداقل با استفاده از دو صندلي اپن، يك فضاي جديد و خودماني براي صرف غذا ايجاد كنيد.

 صندلي اپن

استفاده از شلف دكوري و تزييني

در صورتي كه از كمبود كابينت و محدويت فضا رنج مي‌بريد، مي‌توانيد از شلف‌هاي ديواري استفاده كنيد. ضمنا انواع شلف‌هاي دكوري نيز وجود دارد كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد زيباترين ظروف خود را در جايي كاملا امن قرار دهيد. شلف هاي دكوري ضمنا بهترين محل براي قرار دادن وسايل دكوري و همچنين گلدان‌هاي كوچك و جذاب است.

استفاده از شلف دكوري و تزييني

توجه به هماهنگي در نحوه تزيين آشپزخانه

يكي از ايده هاي تزيين دكوراسيون آشپزخانه اينكه از سبك طراحي داخلي خانه خود پيروي كنيد و آشپزخانه خود را به‌گونه‌اي دكور كنيد كه در هماهنگي كامل با ساير اجزاي دكوري خانه باشد. براي آنكه بتوانيد يك خانه زيبا داشته باشيد، حتما در نحوه تزيين آشپزخانه دقت كرده و اجازه دهيد تمامي خانه شما فضايي دلپذير و جذاب داشته باشد.

هارموني در نحوه تزيين آشپزخانه

پيشنهاد مطالعه: مطلب از قرمز يلدا تا قرمز كريسمس در دكور خانه شما را بخوانيد.

۶ مورد ضروري كه هر خانه‌اي بايد داشته باشد

۱۵ بازديد

رعايت برخي نكات اساسي مي‌تواند نقش مهمي در داشتن دكوراسيون منزل شما ايفا كند و حال و هواي تازه‌اي را به منزل شما ببخشد بدون آنكه نياز به صرف هزينه‌هاي زياد باشد.

وسايل ضروري براي دكوراسيون منزل

ما مي‌توانيم دكوراسيون منزل خود را به‌گونه‌اي سر و سامان دهيم كه ضامن سلامتي خود و خانواده ما باشد. در اين مطلب از مجله دلتا قصد داريم ضمن معرفي وسايل ضروري براي دكوراسيون منزل بتوانيم با اين ايده‌ها به خانه شما تندرستي و سلامتي هديه بدهيم.

پرورش گل و گياه خانگي

نگهداري و پرورش گل و گياه خانگي در منزل مي‌تواند به سلامتي و روحيه اعضاي خانواده كمك كند. گل و گياه خانگي هواي موجود در خانه شما را تصفيه مي‌كند و با آلودگي هواي فضاي خانه مبارزه خواهد كرد. از اين گياهان مي‌توان هم براي تزيين دكوراسيون منزل و هم براي تصفيه هواي خانه خود استفاده كرد. اين گياهان به سلامتي خانواده شما كمك مي‌كنند. براي آشنايي با گياهاني كه انرژي مثبت ايجاد مي‌كنند، مطلب گياهاني كه انرژي مثبت را به خانه شما مي‌آورند را بخوانيد.

وسايل ضروري براي دكوراسيون منزل

تشك‌هاي ارگانيك

تشك‌هاي معمولي منبع زيادي از مواد شيميايي مضر هستند. اين تشك‌ها در كارخانه‌ها و كارگاه‌ها از مواد بسيار سمي ضد اشتعال‌زا تشكيل مي‌شوند. بنابراين اگر نگران سلامتي خود هستيد و مي‌خواهيد يك خواب سالم را تجربه كنيد تشك ارگانيك گزينه مناسبي است. اين تشك‌هاي طبيعي فاقد هرگونه موا شيميايي مضر هستند و براي بدن حساسيت به همراه نمي‌آورند و كاملا زيست تخريب پذير هستند.

وسايل ضروري براي دكوراسيون منزل

استفاده از دستگاه‌هاي بخور و رطوبت‌ساز در هنگام خواب

يكي ديگر از وسايل ضروري براي دكوراسيون منزل كه مي‌تواند به استانداردهاي سالم بودن و تندرستي بخشيدن خانه شما كمك كند استفاده از دستگاه‌هاي مرطوب ساز يا همان بخور است. دستگاه‌هاي بخور نه تنها هواي داخلي منزل شما را تهويه مي‌كند بلكه مي‌توانيد با آن‌ها خواب خوبي را هم تجربه كنيد.

لامپ نمك هيماليا

اين لامپ يك جسم جامد از نمك است كه با گرم شدن آن مي‌تواند براي خانواده شما مزاياي سلامتي به همراه داشته باشد. لامپ نمك هيماليا علاوه بر دادن انرژي مثبت و تغيير خلق و خوي ساكنين خانه با منفي كردن يون‌هاي مثبت ساطع شده از دستگاه‌هاي الكترونيكي نظير تلويزيون، كامپيوتر و گوشي همراه به متعادل سازي تابش الكترومغناطيسي در خانه كمك مي‌كند. نكات بيشتر در مورد سنگ نمك را در مطلب ۶ نكته براي استفاده از سنگ نمك در دكوراسيون بخوانيد.

لامپ نمك هيماليا

استفاده از رنگ‌هاي روشن در خانه

قبل از اينكه به سادگي از رنگ‌هاي روشن بگذريد و از به‌كار رفتن آ‌ن‌ها در دكوراسيون منزل خود صرف نظر كنيد به اين نكته توجه كنيد كه تحقيقات نشان داده‌اند انتخاب رنگ ديوار، رنگ فرش و پرده‌هاي منزل به شدت بر خلق و خوي شما مي‌تواند تاثير بگذارد. بنابراين با استفاده از رنگ‌هاي روشن و به‌كاربردن آن‌ها در دكوراسيون منزل خود به سلامت روحي و رواني خانواده خود كمك كنيد.

استفاده از رنگ‌ هاي روشن در خانه

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بي‌نظير براي تزيين آشپزخانه شما را بخوانيد.

از قرمز يلدا تا قرمز كريسمس در دكور خانه شما

۱۵ بازديد

رنگ قرمز جزو دسته رنگ‌هاي گرم است كه مي‌تواند در هر قسمت از دكوراسيون خانه شما جادو كند. با ما همراه شويد تا با تركيب رنگ‌هاي قرمز براي شب يلدا و كريسمس آشنا شويد.

تم رنگ قرمز در دكوراسيون

در اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم به شما بگوييم كه ما همه اين زيبايي‌ها را در كنار هم داريم و مي‌توانيم آن‌ها را بهانه‌اي براي شاد زندگي كردن خود قرار دهيم. از بين همه مواردي كه گفتيم، يلدا و كريسمس با فاصله چند روز از هم اتفاق مي‌افتند. بنابراين تم رنگ قرمز در دكوراسيون را به‌عنوان فصل مشترك تزيينات و دكورهاي خاص اين دو انتخاب كرديم.

تركيب رنگي مناسب براي قرمز

رنگ قرمز كه از سنگ لعل گرفته شده، به‌عنوان رنگي گرانبها و قيمتي ياد مي‌شود. در ادامه اين مطلب با چهار تركيب مختلف از اين تم رنگ قرمز آشنا مي‌شويد.

تم رنگ قرمز براي شب يلدا

رنگ‌هايي كه تناليته‌هايي از رنگ‌هاي شعله آتش هستند، بيشتر براي كامل كردن تركيب رنگي فضا و عمق بخشيدن به آن مورد استفاده هستند. از اين رنگ‌ها مي‌توانيد براي رنگ موكت كف، رنگ ميز ناهارخوري يا در كابينت استفاده كنيد. در تصوير زير رنگ قرمز اصلي براي ديوارها به‌كار رفته و رنگ‌هاي ديگر براي مبلمان و قاب تزييني استفاده شده‌اند. نكات بيشتر براي دكور شب يلدا را در مطلب با دكوراسيوني خاص به استقبال يلدا برويد بخوانيد.

تم رنگ قرمز در دكوراسيون

تركيب رنگ قرمز با فيروزه‌اي براي شب يلدا

رنگ فيروزه‌اي براي همه ما آشنا است. اين رنگ تركيب فوق‌العاده‌اي را به‌وجود مي‌آورد كه مي‌تواند براي پارچه مبل‌ها، پرده و حتي به صورت محدودتر براي چراغ‌هاي دكوري و ظروف استفاده شود. در تصوير زير مي‌توانيد انواع استفاده‌ از اين رنگ را مشاهده كنيد.

تم رنگ قرمز در دكوراسيون

تناليته رنگ قرمز براي تزيينات شب يلدا

اين تركيب رنگي زيبا پيشنهاد من به شما براي يلدايي خاص و متفاوت است. شايد بهتر باشد براي تزيينات يلداي خود كمي خلاقيت به خرج دهيم و سفره‌اي متفاوت بچينيم. آبي فيروزه‌اي باعث مي‌شود در عين مدرن بودن، تم سنتي و قديمي يلدا نيز حفظ شود. گل‌ها را براي ميز شام خود فراموش نكنيد. نكات بيشتر در مورد كاربرد رنگ قرمز در دكوراسيون را در مطلب ترفندهاي كاربرد رنگ قرمز در دكوراسيون بخوانيد.

تم رنگ قرمز در دكوراسيون

تم رنگ قرمز براي كريسمس

تركيب رنگي قرمز، سبز و قهوه‌اي كه در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد، براي اولين بار در كاخ‌هاي خانواده سلطنتي انگلستان به‌كار برده شد اما امروزه مي‌توان به‌عنوان يك تم سنتي و با وسايل و مبلمان قديمي از آن استفاده نمود.

تزيينات منزل براي كريسمس

تم قرمز در دكوراسيون

  • رنگ صورتي قهوه‌اي و سبز

​اين دو رنگ در تركيب با تم رنگ قرمز در دكوراسيون براي لوكس‌تر كردن فضا به‌كار مي‌روند. شما مي‌توانيد از آن در انتخاب پارچه مبلمان استفاده كنيد. اگر مبلمان تيره‌تر باشد لاكچري بودن فضا بيشتر مي‌شود. در تزيينات كريسمس اين رنگ با درخت كريسمس تكميل مي‌شود.

  • رنگ فيروزه‌اي و سبز

​اين دو رنگ براي همنشيني با تم رنگ قرمز آكادمي، بهتر است به‌عنوان فرش يا كف مورد استفاده قرار گيرند. البته در اين مورد مبلمان چوبي را هم فراموش نكنيد زيرا به زيبايي فضاي شما كمك شاياني خواهد كرد. معمولا اين دو رنگ به‌صورت محدود استفاده مي‌شوند اما كامل كننده دكوراسيون شما با تم رنگ قرمز خواهند بود.

چيدمان زيباي اتاق نشيمن

تم قرمز در تزيينات كريسمس

در تزيينات كريسمس، رنگ‌هاي قهوه اي و سبز بيشتر ديده مي‌شوند. تناليته رنگي قرمز، قهوه‌اي و سبز بهترين و مناسب‌ترين تركيب رنگي براي اين جشن هستند. پارچه‌هاي چهارخونه سبز و قرمز حس آرامش‌بخشي را به فضاي شما مي‌دهند. براي رنگ قهوه‌اي هم وسايل چوبي را فراموش نكنيد.

تم قرمز در تزيينات كريسمس

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نكته مهم در چيدمان خانه هاي بدون پنجره را بخوانيد.

۵ نكته مهم در چيدمان خانه هاي بدون پنجره

۲۱ بازديد

افرادي كه خانه آن‌ها فاقد پنجره و منبع نور خوبي است، با مطالعه اين مطلب مي‌توانند راهكارهاي جالبي را در راستاي مقابله با اين مشكل در نظر داشته باشند.

چيدمان خانه هاي بدون پنجره

دكوراسيون فضاي بدون پنجره و طراحي دكوراسيون اتاق بدون نور از مشكلات بسياري از افراد است. در اين مطلب از مجله دلتا به نحوه چيدمان خانه هاي بدون پنجره پرداخته‌ايم.

لامپ و روشنايي، مهم ترين اهرم در دكوراسيون فضاي بدون پنجره

خانه هاي بدون پنجره، معمولا از نور و روشنايي نسبتا ضعيفي برخوردار هستند. بنابراين تاثير لامپ و روشنايي در آن‌ها بيش از پيش احساس مي شود. سعي كنيد از لامپ‌هاي تركيبي استفاده كنيد. به‌گونه‌اي كه تركيبي از رنگ‌هايي مثل زرد و سفيد باشد. بدين منظور، ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم از لوسترهايي كه قابليت به‌كارگيري چندين لامپ در آن‌ها فراهم است، استفاده كنيد.

همچنين، آباژور و چراغ‌هاي روميزي گزينه‌هاي ديگري هستند كه اين امكان را براي شما فراهم مي‌كنند بتوانيد نور را در گوشه‌هاي دنج خانه كه نمي‌توان لوستر يا لامپ‌هاي سقفي را در آن‌ها نصب نمود، به ارمغان بياوريد. به ياد داشته باشيد. براي ديدن آباژورهاي جذاب به مطلب شيك‌ترين آباژورهاي مدرن در دكوراسيون منزل شما سر بزنيد.

چيدمان خانه هاي بدون پنجره

آينه و نحوه صحيح قرار دادن آن‌ها

آينه‌ها از جمله ملزوماتي هستند كه در چيدمان خانه‌هاي بدون پنجره و فضاهايي كه نور در آن‌ها كمتر ديده مي‌شود، مي‌تواند به كمك صاحبان خانه آمده و براي آن‌ها فضاي بهتري را به‌وجود آورد. اين عناصر، نور را بازتاب كرده و به همين دليل مي‌توانند فضا را روشن‌تر آن چيزي كه هست نشان دهند. آينه‌ها در اشكال گوناگون مي‌تواند در خانه مورد استفاده قرار بگيرد. براي ديدن آينه‌هاي جذاب در چيدمان منزل به مطلب ۶ آينه پرطرفدار در چيدمان منزل سر بزنيد.

چيدمان خانه هاي بدون پنجره

رنگ‌هاي روشن را فراموش نكنيد

تركيب‌هاي رنگي مختلفي براي دكوراسيون وجود دارد كه ما از ميان اين تركيب‌ها، آن دسته تركيب رنگ‌هايي كه در آن‌ها از رنگ روشن بيش از ساير رنگ‌ها استفاده شده است را پيشنهاد مي‌كنيم. چرا كه رنگ‌هاي روشن در چيدمان خانه هاي بدون پنجره باعث مي‌شوند فضا بازتر و بزرگ‌تر ديده شده و جلوه روشن‌تري به خانه شما مي‌دهند. به ياد داشته باشيد در دكوراسيون اتاق بدون نور تا حد امكان از رنگ‌هاي تيره و تركيب رنگ‌هاي متضاد دوري كنيد.

رنگ‌ هاي روشن در چيدمان

ملزومات براق يك ايده خلاقانه براي چيدمان خانه هاي بدون پنجره

ملزومات براق و درخشنده، همان كاري را انجام مي‌دهند كه آينه‌ها در دكوراسيون اتاق بدون نور آن را انجام مي‌دادند. اين وسايل نور را بازتاب كرده و درخشش بيشتري در خانه شما ايجاد مي‌كنند. ظروف شيشه‌اي و فلزهاي براق بهترين انتخاب‌ها براي انجام اين ايده هستند.

ملزومات براق يك ايده خلاقانه

 معجزه خطوط به كمك شما مي‌آيد

شايد يكي از اولين مواردي كه در هنگام طراحي دكوراسيون فضاي بدون پنجره مي‌تواند كمك شما باشد، استفاده از هارموني خطوط در دكوراسيون داخلي است. در يك خانه هرچقدر خطوط و اشكال به‌كار رفته صاف‌تر باشند، آن فضا بزرگ‌تر ديده مي‌شود. شما مي‌توانيد در دكوراسيون اتاق بدون نور از مبلماني با طرح خطوط ساده استفاده كنيد. اين مبلمان نه تنها ظاهر شيكي دارد، بلكه فضاي شما را مرتب و منظم‌تر نشان مي‌دهند.

معجزه خطوط به كمك شما مي‌آيد

پيشنهاد مطالعه: مطلب با اين رنگ‌ها آرامش را به خانه خود دعوت كنيد را بخوانيد.