چگونه پرده و فرش را با هم ست كنيم؟

۱۱ بازديد
ست كردن پرده با مبل و فرش نياز به رعايت نكات خاصي دارد تا بتوانيد منزلي ايده آل و هماهنگ را طراحي و دكوراسيون كنيد.
ست كردن پرده با فرش

ست كردن پرده و فرش يكي از دغدغه‌هاي خانم‌ها است كه خيلي زيبايي دكوراسيون داخلي، برايشان اهميت دارد و دوست دارند همه وسايل با هم هماهنگي داشته باشد. تنوع رنگ و مدل اين وسايل، انتخاب را براي آن‌ها سخت مي‌كند اما به پيشنهاد طراحان دكوراسيون بين پرده، فرش و مبلمان بايد هماهنگي از نظر رنگ وجود داشته باشد. ما در اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم با توجه به رنگ‌ها و طرح‌هاي احتمالي، به شما بگوييم كه چطور پرده و فرش را با هم ست كنيد.

رنگ‌هاي خنثي

يكي از راه‌هاي ست كردن پرده و فرش استفاده از رنگ‌هاي خنثي است. با كاربرد رنگ‌هاي بژ، مشكي، قهوه‌اي و يا سفيد هميشه خيال‌ شما راحت خواهد بود. علاوه براين، رنگ‌هاي خنثي مي‌توانند بسيار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقي باشند.

ست كردن پرده و فرش

 تك رنگ

نيازي نيست كه فرش و پرده دقيقا با هم همخواني داشته باشند. فقط بايد باهم خوب تركيب شوند و هارموني در فضا را افزايش دهند. اگر فرش شما سبز ملايم است، پرده‌اي با رنگ سبز آهكي مناسب است. زماني هر دو از يك خانواده رنگ باشند، اشتباه كمتري پيش خواهد آمد و در حين سادگي دكوراسيوني متعادل خواهيد داشت.

طرح‌هاي مشابه

بسياري از فرش‌ها در طرح‌هاي مختلفي و با الگوهاي متفاوت ارائه مي‌شوند كه بتوان به راحتي آن‌ها را با پرده هماهنگ كرد. هماهنگي طرح يا پترن فرش و پرده در منزل به شما امكان هماهنگي بدون تغيير كلي دكوراسيون را داده و در يك نگاه بسيار هماهنگ و زيبا به نظر مي‌رسد.

ست كردن پرده با فرش

بافت

اين گزينه راه حلي مفيد براي هماهنگ كردن پرده و فرش بدون نياز به تغيير كلي دكوراسيون در منزل است. فرش كركي را با پرده كركي هماهنگ كنيد. به‌خاطر داشته باشيد اين موضوع از اين جهت كه نمود خيلي واضحي در دكوراسيون ندارد ممكن است مورد توجه قرار نگيرد.

براي كساني كه به جزئيات اهميت داده و به نكات ريز در دكوراسيون بها مي‌دهند، مي‌تواند راهكار خوبي باشد. البته مي‌تواند براي تاثيرگذاري بيشتر با گزينه‌هاي ارائه شده در بالا نيز تركيب شود.

رنگ سوم و رنگ هاي مكمل

به خاطر داشته باشيد كه ايجاد هماهنگي فقط از طريق تركيب و استفاده از دو رنگ حاصل نمي‌شود. مي‌توانيد از چند رنگ و همين‌طور رنگ‌هاي مكمل كه روشي عالي براي هماهنگ كردن فرش و پرده است استفاده كنيد و حتي مي‌توانيد از اقلام دكوري و كوسن‌ها نيز كمك گرفته و فضا را با رنگ‌هاي مشابه دكور و هماهنگ كنيد.

ست كردن پرده با فرش

نقطه كانوني

اگر نمي‌توانيد بين فرش و پرده موجود در دكوراسيون خود هماهنگي ايجاد كنيد، بهتر است از يك نقطه كانوني استفاده كنيد. برداشتن تمركز از فرش و پرده باعث مي‌شود كه توجه به الگوهاي مختلف و اقلام موجود در فضا متمركز شود و عدم هماهنگي در فضا كمرنگ‌تر به چشم آيد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي جذاب براي دكوراسيون داخلي خانه خود هستيد به مطلب چيدمان اتاق نشيمن، بدون مبل! سر بزنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله معماري و دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

چرا نبايد لباس ارزان خريد؟

۱۴ بازديد
جالب است بدانيد كه گاهي وقت‌ها ، هزينه‌اي كه براي خريد چند دست لباس ارزان مي‌شود، معادل خريد يك لباس با كيفيت است.
خريد لباس ارزان

خريد لباس ارزان عبارتي وسوسه كننده است. خيلي‌ها فكر مي‌كنند وقتي ارزان بخرند، برد كرده‎‌‌اند غافل از اينكه ارزان خريدن به هزار و يك دليل يك باخت كامل است. از اين هزار و يك دليل، در اين مقاله با چند دليل خيلي مهم كه خريد لباس ارزان را قدغن مي‌كند، آشنا خواهيد شد. با مجله دلتا همراه باشيد.

خريد لباس ارزان به ضرر جيب شماست

خريد لباس ارزان به ضرر اقتصاد فردي شما تمام مي‌شود. كافي است به زمان‌هايي فكر كنيد كه عبارت حراج ۵۰ درصدي و تخفيف ويژه را روي ويترين مغازه‌ها ديده‌ايد و فورا براي خريد دست بكار شده‌ايد.
در چنين شرايطي اغلب افراد به دليل ارزان بودن لباس‌ها تعدادي لباس بي‌كيفيت مي‌خرند. بسياري از اين لباس‌ها واقعا به كارشان نيايد و حتي زياد هم آن‌ها را نپوشند.

خريد لباس ارزان كمد

كميت بهتر از كيفيت است؟

ممكن است فكر كنيد خريد تعداد زيادي لباس ارزان باعث مي‌شود بتوانيد انواع استايل‌هاي را براي خودتان بسازيد. جالب است بدانيد واقعيت متفاوت با اين طرز تفكر است.

كافي است استايل بازيگران و مدل‌هاي بين‌المللي را بررسي كنيد تا متوجه يك واقعيت مهم شويد. آن‌ها براي استايليش بودن، به تعداد زيادي لباس ارزان نياز ندارند. آن‌ها تعداد كمتري لباس‌ با كيفيت‌‌تر مي‌خرند كه به فرم بدنشان مي‌آيد و جذابيتشان را دوچندان مي‌كند.

خريد لباس ارزان كميت

 

خريد، راه حل نيست

واقعيت اين است كه خيلي از ما گاهي سراغ خريد مي‌رويم چون مي‌خواهيم احساس بهتري داشته باشيم. در شرايط اقتصادي فعلي خريد به سمت گزينه‌هاي ارزان‌‌تر مي‌رود. همچنين افراد ممكن است براي داشتن احساس بهتر، خريدن لباس را به قيمت ارزان‌ مد نظر قرار دهند.

هدف طولاني مدت بگذاريد

گاهي وقت‌ها هزينه‌هاي همين لباس‌هاي ارزان در طول يك سال اگر در كنار هم جمع شود، تبديل به مبلغ زيادي خواهد شد. مبلغي كه مي‌تواند به راحتي صرف يك مسافرت تفريحي خوب شود و تا آخر عمر خاطره‌هاي خوبي برايتان باقي بگذارد. در حالي كه لباس‌ها چند وقتي بيشتر برايتان نخواهند ماند.

خريد لباس ارزان، ضرري بزرگ براي كارگران

يكي از كارهايي كه صنعت فشن انجام مي‌دهد اين است كه به ما تلقين كند بايد چطور به نظر برسيم و براي رسيدن به اين هدف به چه لباس‌هايي نياز داريم.

فست فشن به افراد جامعه القا مي‌كند كه براي دوست داشتني بودن، نياز دارند تا لباس‌هايي متنوع بپوشند. وقتي اين لباس‌ها گران باشند، افرادي كه وضعيت اقتصادي متوسطي دارند، چاره‌اي جز خريد لباس ارزان نخواهند داشت.

كار مفيد را جايگزين كنيد

اگر به خريد لباس ارزان اعتياد پيدا كرده‌ايد سعي كنيد كار مفيد ديگري را جايگزين آن كنيد. به اين ترتيب بدون اينكه به خودتان و محيط اطرافتان آسيب بزنيد، احساس بهتري خواهيد داشت.
اين كار در طولاني مدت باعث بهبود شرايط اقتصادي و روحي شما خواهد شد.

خريد لباس ارزان ضرر

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر انواع كيف‌هاي زنانه براي استايل‌هاي مختلف را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

انواع كيف‌هاي زنانه براي استايل‌هاي مختلف

۱۰ بازديد
كيف‌هاي زنانه يكي از مهم‌ترين اكسسوري‌ها در استايل زنانه است. كيفي كه انتخاب مي‌كنيد بايد با استايل هماهنگ باشد.

بعضي از كيف‌ها قابليت آن را دارند كه در موقعيت‌هاي مختلفي استفاده شوند و برخي كيف‌ها تنها مخصوص موقعيت‌هاي خاصي است. اما كيف هاي زنانه براي چه استايل‌ها و موقعيت‌هايي مناسب است؟ چطور كيف مناسب را انتخاب و آن‌ را با استايل‌هاي مختلف ست كنيم‌؟ با ما در مجله‌ دلتا همراه باشيد تا چند مدل كاربردي كيف زنانه را به شما معرفي كنيم.

كيف هاي زنانه كوئيلتد Quilted Bag

اين كيف‌ها كه جلوه‌اي كلاسيك به استايل روزمره مي‌بخشد، توسط برند شنل طراحي شده‌ و در موقعيت‌هاي متنوعي قابل استفاده است.

چنانچه به استايل مينيمال علاقه‌مند هستيد و مي‌خواهيد يك كيف براي موقعيت‌هاي مختلفي مثل مهماني‌هاي رسمي و غير رسمي، قرارهاي شخصي و شغلي و حتي استايل روزمره‌ي خيابان داشته باشيد يك كيف كوئيلتد خوش‌دوخت و با ‌كيفيت انتخاب كنيد و از تركيب اين كيف كوچك و زيبا در استايل‌تان لذت ببريد.

كيف‌ توت Tote Bag

هدف از طراحي اين كيف‌ها براي روزهاي پرمشغله و شلوغ، زماني كه به يك خريد طولاني، محل كار، استخر يا ساحل مي‌رويد است تا بدون اين كه نگران باشيد وسايل‌ در كيف جا نشود يا سنگيني وسيله‌ها باعث خرابي كيف‌ شود.

كيف‌ هاي زنانه توت Tote Bag

‌كيف هاي زنانه‌ بولر Bowler Bags

نام اين كيف از كيسه‌هاي توپ بولينگ الهام‌ گرفته شده‌ است. اين كيف‌ اغلب در استايل روزمره مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما در ميهماني‌هاي غيررسمي، قرارهاي شغلي و محل كار هم مي‌توانيد در استايل خود استفاده كنيد.

كيف‌ سچل Satchel

چنانچه شاغل يا دانشجو هستيد كيف‌هاي سايز بزرگ سچل ‌براي شما كاربرد فوق‌العاده‌اي دارد چرا كه لپ‌تاپ يا كتاب‌ها را به راحتي در آن‌ها جا مي‌گيرد و از طرف ديگر داراي ظرافتي زنانه است كه با استايل‌هاي اداري و غيراداري ست مي‌شود.

كيف هاي زنانه مينودير Miniaudiere

اين كيف‌هاي لاكچري، گران‌قيمت و فانتزي كه بيشتر شبيه يك باكس جواهر است معمولا تزيينات زياد و پر‌زرق‌و‌برقي دارد. مي‌توانيد از اين كيف‌هاي مجلسي زنانه در مهماني‌ها و مجالس شب به شكل دوشي يا دستي استفاده كنيد و لوازمي مثل لوازم آرايش، گوشي موبايل و جواهرات را در آن‌ها جا بدهيد.

كيف باكت Bucket Bag

اين كيف‌هاي زنانه كه ساختاري شبيه سطل دارد و در جهان مد جزو كيف‌هاي ترند و مد روز محسوب مي‌شود، معمولا ساختاري شل و برخي از برندها در طراحي آن‌ها از المان‌هاي شلوغ و رنگ‌هاي متنوع استفاده مي‌كنند.

كيف هاي زنانه باكت Bucket Bag

كيف هاي زنانه كلاچ Clutch

كيف‌هاي كلاچ فاقد بند و دسته بوده و بايد آن‌ها را در دست بگيريد. چنانچه قصد داريد به مهماني عصر يا شب برويد يكي ديگر از كيف‌هاي كلاسيك و شيكي كه مي‌توانيد استفاده كنيد همين كيف‌هاي كلاچ است.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر مطلب “ٰانواع استايل لباس در دنياي مد و فشن” را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

۵ توصيه مهم براي خريد بلوز زنانه

۱۰ بازديد
اين روزها با توجه به افزايش تنوع چشمگير لباس‌ها انتخاب درست و مناسب، مسئله تقريبا دشوار است. 
خريد بلوز زنانه

كمد لباس بسياري از خانم‌هاي خوش سليقه و خوش‌پوش كه به مد و فشن علاقه دارند، پر از بلوز زنانه است كه تعدادي از آن‌ها را تنها يك يا دو بار پوشيده‌اند، چرا كه پيش از خريد بلوز به نكات مهمي توجه نكرده‌اند. در ادامه همراه مجله دلتا باشيد.

خريد بلوز زنانه

به سايز دقت كنيد

بلوز تنگ شما را لاغر نمي‌كند و بلوز گشاد باعث چاقي‌ نمي‌شود!
خريد بلوز با سايز نامناسب، صرفا يك هزينه اضافه است. توصيه مي‌كنيم حتما يك بلوز زنانه متناسب با سايز خود تهيه كنيد تا بتوانيد از آن به راحتي استفاده كنيد.

خريد بلوز زنانه سايز

رنگ مورد علاقه

اگرچه رنگ مد سال بسياري را مجذوب خود مي‌كند اما پيش از خريد يك شوميز، تونيك يا بلوز زنانه به رنگ سال توجه نكنيد.
خريد يك لباس با رنگ مورد علاقه تاثير بسياري در استفاده و پوشيدن آن دارد. در واقع لباسي به عنوان يك خريد خوب و ماندگار محسوب مي‌شود كه آن را با علاقه شخصي خود تهيه كرده باشيد و از پوشيدن آن لذت ببريد.

مدل موردعلاقه

مدل بلوز يكي ديگر از نكات مهم خريد است. معمولا در طراحي بلوز زنانه مجلسي از سنگ، پولك، مرواريد و.. استفاده مي‌شود. همچنين بلوز حرير يك لباس‌ جذاب است كه استايل را چشمگير مي‌كند.
بلوز نخي مناسب مهماني و دورهمي‌هاي دوستانه و غيررسمي است. اين مدل لباس زنانه جنس خنكي دارد و معمولا در فصل بهار و تابستان محبوب‌تر است.
بلوز خال خالي يكي از طرح‌هاي پرطرفدار در سال ۲۰۲۱ است كه توجه بسياري از طراحان و خانم‌ها را به خود جلب كرده است.
همچنين بلوز گلدار زنانه سال‌ها است كه مهمان كمد بسياري از خانم‌ها مي‌باشد كه مدل آن هرگز قديمي نمي‌شود.

خريد بلوز زنانه طرح دار

كيفيت بلوز

در واقع هر چه يك لباس زيبا باشد، اما كيفيت مناسب و كافي نداشته باشد، ممكن است به يك كالاي يك بار مصرف تبديل شود و براي هميشه در كمد لباس خاك بخورد.

بلوز را با چي ست كنيم

توصيه مي‌كنيم در صورتي كه مي‌خواهيد در هزينه‌هاي خود صرفه جويي كنيد حتما شوميز، بلوز يا تونيك زنانه‌اي تهيه كنيد كه شلوار يا دامن متناسب با آن را در كمد داريد و نيازي به يك خريد تازه نداريد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي جذاب‌تر از هميشه با كت زنانه  را مطالعه كنيد.
دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد

۱۲ بازديد
هرگز گول نخوريد! حتي يك پارچه با برچسب ۱۰۰ درصد پنبه نيز مي‌تواند كيفيت پاييني داشته باشد.

خريد لباس‌هاي شيك و هماهنگ با ترندهاي روز با قيمتي كم، كار چندان آساني نيست. براي شروع، بايد بدانيم كه در چه زماني چه چيزي بخريم تا لباس‌‎هاي ما ماندگاري بيشتري داشته باشند. متاسفانه خيلي از ما اين زمانبندي را بلد نيستيم. به همين دليل، در اين مطلب مجله دلتا قصد داريم تا شما را با نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد آشنا كنيم. با ما همراه باشيد!

نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد

قبل از خريد، حتما برچسب درون لباس را بررسي كنيد. جنس پارچه يك لباس اهميت زيادي دارد.اگر شركت سازنده از فيبرهاي درجه پايين استفاده كند كه خيلي محكم نيستند، يا اگر مقدار زيادي فيبر در پارچه وجود نداشته باشد، مي‌توان لباس‌ را به قيمتي ارزان توليد كرد. براي كاهش هزينه‌هاي كسب و كار، توليد كنندگان ممكن است هزينه‌هايي را كاهش دهند و در نتيجه لباس‌هاي بي‌كيفيتي توليد كنند. به همين دليل مهم است كه بدانيد چه لباسي از الياف باكيفيت تهيه شده است و چه لباسي با القاي حس راحتي، قصد دارد تا شما را گول بزند.

نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد لمس كردن

لمس كردن

بهترين راه براي قضاوت درباره يك پارچه، لمس كردن آن است. آيا اين پارچه به نظر نازك و بي‌كيفيت و خشن مي‌آيد؟ يا احساس آرامش، نرمي و استحكام به شما القا مي‎‌كند؟ ​اين ويژگي‌ها اهميت بسياري دارند؛ زيرا نشان مي‎‌دهد كه در بافت پارچه لباس مورد نظر فيبر بيشتري وجود دارد و در نتيجه، احتمال اينكه مدت زيادي دوام بياورد، بيشتر مي‌شود. چيزي كه بايد به دنبال آن باشيد تراكم لباس است.

لباس را در مقابل نور قرار دهيد و بكشيد

قبل از خريد، لباس را به سمت نور نگه داريد و به آن يك نگاه دقيق بيندازيد؛ بخصوص اگر قصد خريد لباسي مانند يك پيراهن دكمه‌دار را داريد. وقتي كه به لباس در برابر نور نگاه مي‌كنيد،  ميزان چگالي بافت آن را نيز درك مي‌كنيد. ​به نخ‌هاي لباس نيز به طور جداگانه دقت كنيد. هرچه محكم‌تر به هم دوخته باشند يعني دوام بيشتري دارند. در حالت ايده‌آل، پارچه بايد در همان لحظه به شكل اصلي خود برگردد. اگر اين اتفاق رخ ندهد، به اين معني است كه وقتي آن را بپوشيد و دربياوريد هم دوباره به حالت قبل برنمي‌گردد و خيلي زود از شكل و قيافه مي‌افتد.

 درزهاي درون و بيرون لباس

قبل از خريد يك لباس، به درزهاي درون و بيرون آن نيز خوب نگاه كنيد. دوخت‌هاي لباس بايد به هم نزديك باشند و صاف روي پارچه قرار گيرند. اما فقط به درزهاي بيرون لباس بسنده نكنيد. نگاهي به درزهاي داخل آن نيز بياندازيد. اگر اين درزها نامرتب به نظر برسند، يا در مواردي شل و وارفته باشند و چند بار دوخته شده باشند، نبايد اين لباس را بخريد. ​حتي دوختي كه روي سطح پارچه صاف است اما در داخل شل است، ممكن است باعث ايجاد مشكل شود.

كيفيت خوب لباس، به احتمال زياد براي شما گران تمام خواهد شد

واقعيت اين است كه اگر بخواهيد لباس‎هايي با كيفيت خوب داشته باشيد، بايد براي آن‌ها هزينه زيادي بپردازيد. البته بهتر است اين مساله را هم در نظر بگيريد: درست است كه يك لباس بسيار ارزان قيمت معمولا كيفيت خوبي ندارد، اما لباسي با برند مشهور و قيمتي بالا، الزاما نشان‌ دهنده كيفيت خوب نيست. به همين دليل، بسيار مهم است كه بدانيد بايد به دنبال چه لباسي بگرديد.

نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد كيفيت

اميدواريم كه اين نكات كمك كنند تا بهتر خريد كنيد، اما اين نكات تنها در صورتي مفيد هستند كه شما لباس‌هاي خود را براي سال‌هاي متمادي بپوشيد. حتي يك لباس شديدا بي‌كيفيت را نيز مي‌‎توانيد چند بار استفاده كنيد، قبل از اينكه آن را به درون سطل آشغال پرتاب كنيد!

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “نحوه پاك كردن لكه هاي كهنه از روي لباس” را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

چه رنگ‌هايي را نبايد با هم پوشيد؟

۱۱ بازديد
قسمت مهمي از روند ايجاد استايل شخصي در لباس پوشيدن، دانستن رنگ‌هايي است كه نبايد با هم پوشيد.
رنگ هاي متضاد در لباس

قسمت بسيار مهم استايل شخصي اين است كه بدانيد رنگ هاي متضاد در لباس كدام است؟ طراحان مد، هر فصل رنگ‌هاي جديدي را معرفي مي‌كنند. گاهي اين تركيب‌ رنگ‌ها با يكديگر همخواني ندارد. براي مثال، سبز زمردي با آبي تيره همخواني ندارد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد.

رنگ هايي كه نبايد با هم پوشيد

ناهمخواني‌هاي كلاسيك

تركيب نارنجي روشن و بنفش، يك نمونه از ناهمخواني‌ كلاسيك است كه در آن تركيب دو رنگ زيبا، فاجعه به بار آورد. يك طراح مد در استايلي خيره‌كننده، كت قرمز را روي يك پيراهن بنفش به تن مگان ماركل پوشاند. با آنكه هر دو رنگ انتخاب شده زيبا بود، اما تركيب آن‌ها در كنار هم چشم را مي‌زد.

تناليته‌ها و رنگ‌ها

 يك بلوز صورتي را روي يك دامن نارنجي نپوشيد. يكي از رنگ‌هاي محبوب اين روزهاي دنياي مد، رنگ صورتي سالموني و رنگ ديگر كورال است. هر دو رنگ‌ از تركيب رنگ‌هاي صورتي و نارنجي با مقادير متفاوت ايجاد مي‌شوند  و تعادل بسيار خوبي بين سردي و گرمي دارند.

«ته‌رنگ‌ها» را با هم هماهنگ كنيد

قوانين پايه‌اي‌ براي هماهنگي رنگ‌ها وجود دارد. تركيب رنگ‌هاي متضاد و مكملي كه «ته‌رنگ» و شدت رنگ يكساني دارند، به عنوان قوانين پايه به كار مي‌روند.

رنگ هايي كه نبايد با هم پوشيد ته رنگ

شدت رنگ را در نظر بگيريد

يك بلوز زرد روشن را در كنار يك بلوز آبي تيره تصور كنيد. از نظر تكنيكي اين دو رنگ بايد با يكديگر هماهنگ باشند، اما اختلاف شدت رنگ‌ها باعث مي‌شود، زرد روشن چشم شما را بزند! كليد كنار هم قرار دادن دو رنگ كه در حالت عادي نبايد با هم پوشيده شود، استفاده از يك روشن ديگر است.

بررسي در برابر آينه و در نور زياد

كليد تصميم‌گيري براي رنگ‌هايي كه در كنار هم قرار مي‌دهيد يا رنگ هاي متضاد در لباس آن است كه از يك آينه قدي استفاده كنيد و لباس‌ها را تا حد امكان در نور كامل روز امتحان كنيد. تركيب رنگ‌هايي كه انتخاب مي‌كنيد، تصوير كلي شما را اساسا تغيير مي‌دهد. بنابراين، وقتي يك تركيب رنگي را براي اولين بار امتحان مي‌كنيد به اولين حسي كه با ديدن تصوير خود در برابر آينه به شما القا مي‌شود، اعتماد كنيد!

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي كت جين بلند را با چي ست كنيم؟ را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

چگونه شال و روسري را با مانتو ست كنيم؟

۱۶ بازديد
براي ايده‌هاي متنوع‌­ و خلاقانه‌­تر هميشه مد و ترند روز را در نظر داشته باشيد.
ست مانتو با روسري و شال

براي استفاده از هر لباس و اكسسوري رنگي، طرح‌­دار يا گلدار از جمله شال و روسري ابتدا به ست كردن آن با ساير لباس­‌ها مي‌­انديشيم.
براي رسيدن به جواب اين  سوال كه «چطور با مانتو با روسري و شال ست زيباتري داشته باشم؟» ابتدا بايد در مورد رنگ‌­ها و نحوه تركيب آن‌­ در لباس‌ها بدانيد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد.

ست مانتو با روسري و شال

  • مشكي

همه­ لباس‌ها و اكسسوري­‌هاي رنگي با مشكي ست مي‌شود. چنانچه گزينه‌­هاي زيادي براي انتخاب نداريد، لباس­‌هاي مشكي را بپوشيد. به همين دليل است كه رنگ مشكي طرفداران زيادي دارد و قسمت بزرگي از كمد­هاي لباس همه‌­ ما را از آن خود كرده ­است. قبل از اينكه يك تصميم ساده و تكراري بگيريد، كمي بازي با رنگ‌­ها را امتحان كنيد تا تنوع چشمگيري به استايل زنانه بدهيد.

  •  رنگ‌­هاي خنثي

مشكي تنها رنگ خنثي و محبوب براي مواقع حساس نيست. راه ديگر براي ست مانتو با روسري و شال، استفاده از ديگر رنگ‌هاي خنثي است. با كمي دقت در لباس‌­ها حتما رنگ‌­هاي ديگري مانند طوسي، سفيد، سرمه‌­اي، زيتوني، قهوه‌­اي و حتي كرم پيدا مي‌­شوند.

ست مانتو با روسري و شال خنثي

  • تك ­رنگ با غلظت‌هاي متفاوت

اگر از عاقبت تركيب رنگ‌­ها مي‌­ترسيد، براي شروع فقط يك گام فراتر بگذاريد و از يك رنگ غالب اما در غلظت‌­هاي متفاوت استفاده كنيد. اين مي‌تواند شروع خوبي براي شما باشد.

  • تن­‌هاي رنگي مشابه

در دايره رنگ‌ها، هر رنگ با رنگ مجاور ست مي‌شود كه به آن­ها «تناژهاي رنگي مشابه» مي‌گويند. در مورد اكسسوري با طرح‌هاي شلوغ و رنگي كه شال و روسري­‌ رنگي جزء اين دسته­ هستند، بهتر است ابتدا يك يا دو رنگ را با توجه به دايره­ رنگ‌ها از داخل طرح‌هاي آن انتخاب كنيد.

  • رنگ‌­هاي متضاد

هر رنگ با رنگ مقابل خود ست مي‌شود. مي‌­توانيد دو يا چند مورد از آن­ها را با توجه به دايره­ رنگ‌­ها در طرح­‌هاي مانتو يا شال مورد نظر پيدا كرده و در استايل استفاده كنيد. تركيباتي مانند زرد، بنفش، آبي و نارنجي در اين دسته جاي مي‌گيرد.

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي مطلب چه كفشي را با شلوار جين ست كنيم؟ را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

چه كفشي را با شلوار جين ست كنيم؟

۱۳ بازديد
براي بيشتر خانم‌هاي جوان، اين پرسش كه كفش مناسب با شلوار جين چيست، دغدغه‌اي هميشگي بوده است. زيرا مي‌توان شلوار جين را براي هر مناسبتي پوشيد.
كفش مناسب با شلوار جين

يقينا پوشيدن شلوار جين براي بيشتر خانم‌ها، استايلي محبوب و جذاب است كه هيچ وقت از مد نمي‌افتد. به اين دليل كه مي‌توان شلوار جين را براي هر مناسبت يا موقعيتي به تن كرد. مدل‌هاي مختلف كفش ست با شلوار جين را در مجله دلتا ببينيد.

شلوار جين با كفش پاشنه بلند

تركيب شلوار جين تنگ و پاره با كفش پاشنه بلند، استايلي است كه هرگز از آن خسته نخواهيد شد. انتخاب كفش پاشنه بلند در هر نوعي از پاشنه پهن گرفته تا ظريف، از بندي گرفته تا جلو باز، بهترين استايلي است كه يك دختر جوان و زيبا مي‌تواند با شلوار جين بپوشد.

پاشنه بلند

شلوار جين با صندل بندي

صندل‌هاي بندي به خوبي با شلوار جين ست مي‌شوند، حتي اگر ساده‌ترين مدل‌هاي آن را داشته باشيد. بنابراين اگر دليل خاصي براي پوشيدن صندل با شلوار جين نداريد، آن‌ها با هم در فصل تابستان فوق‌العاده شيك‌اند.

كفش كالج ساده و كژوال

پوشيدن كفش كالج با شلوار جين، استايلي ساده و بي‌نقص است. اين نوع از كفش‌ها معمولا سبكي كژوال (معمولي) دارند و براي موقعيت‌هاي نه چندان رسمي مناسب هستند.

كفش كالج

نيم‌بوت و بوت بلند، كفش ست با شلوار جين

يك جفت بوت زنانه كلاسيك، تقريبا با همه نوع شلوار جيني ست مي‌شود، به ويژه زماني كه شلوار جين آبي كلاسيك به پا داريد. نيم‌بوت زنانه جير قهوه‌اي يا نيم‌بوت چرم مشكي با پاشنه ظريف و بلند، استايلي فوق‌العاده جذاب و منحصر به فرد است. بوت بلند (تا بالاي زانو) جير مشكي با شلوار جين آبي كلاسيك، تركيب بسيار زيبا و جذابي به شما مي‌دهد.

شلوار جين با كتاني سفيد

هر خانمي حداقل يك جفت كتاني سفيد دارد، كه با شلوار جين؛ انتخابي بي‌چون و چرا است. خانم‌هايي كه از پوشيدن كفش‌هاي پاشنه بلند خسته شده‌اند و تمايل زيادي براي پوشيدن كتاني دارند، كتاني سفيد بهترين گزينه براي استايل زنانه است. كفش‌‌هاي سفيد كلاسيك، با همه نوع شلوار جيني ست مي‌شود.

كتوني سفيد

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي مطلب  نبايد‌هايي كه درباره لباس سفيد بايد بدانيد را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

هر آنچه كه درباره شوميز بايد بدانيد!

۱۰ بازديد
در گذشته، شوميز يك پيراهن ساده بود كه زير لباس‌هاي ديگر پوشيده مي‌شد. امروزه شوميزها كاربردهاي متفاوتي دارند.
همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد

هر خانمي در كمد خود به حداقل يك شوميز نياز دارد؛ اما آيا همه چيز را درباره شوميز و نحوه استفاده از آن را مي‌دانيد؟ اين مطلب مجله دلتا درباره همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد، است. با ما همراه باشيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد

جنس

شوميزها معمولا از پارچه‌هايي نازك و سبك دوخته مي‌شوند تا كسي كه آن‌ها را مي‌پوشد، احساس راحتي كامل داشته باشد. بهترين پارچه‌ها براي دوخت شوميز، پارچه حرير، پارچه نخ پنبه، پارچه پوپلين، پارچه جين نازك و پارچه لينن هستند. به سراغ شوميزهايي نرويد كه در آن‌ها از پارچه‌هاي سنگين استفاده شده است مگر اينكه قصد داشته باشيد در زمستان از آن‌ها استفاده كنيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد

تفاوت شوميز با تونيك

اولين تفاوت در بلندي آن‌ها است. تونيك از پيراهن بلندتر (تا زير باسن) است. دومين تفاوت در اندازه پيراهن و تونيك است. تونيك معمولا فيت تن است اما شوميز كمي گشاد بوده و اندام را زيباتر جلوه مي‌دهد. سومين تفاوت در جنس آنها است. شوميز برعكس تونيك از پارچه‌هاي مجلسي مثل حرير دوخته مي‌شود. شوميزها برعكس تونيك معمولا آستين بلند هستند.

پيراهن زير مانتو

پوشيدن پيراهن در زير مانتو بين خانم‌هاي ايراني ترند شده و رايج است؛ اما چه شوميزي براي اين كار مناسب است؟ بطور خلاصه، شوميزهاي ساده و تك رنگ براي پوشيدن در زير مانتو مناسب‌ هستند. براي مانتوهاي اسپرت از پيراهن نخي و براي مانتوهاي لوكس و طرح‌دار از شوميز حرير استفاده كنيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد مانتو

شوميز در مجالس

اگر مي‌خواهيد براي مهماني، پيراهن و دامن بپوشيد، سراغ پارچه حرير برويد. براي رنگ و لعاب دادن به استايل بهتر است از شوميزهاي طرح‌دار استفاده كنيد. اگر از پيراهن طراح‌دار خوشتان نمي‌آيد، سراغ شوميزهاي تك رنگي برويد كه مدلي خاص و جديد دارند. اگر مي‌خواهيد با كت و دامن، پيراهن بپوشيد، سراغ جنس كرپ برويد تا ظاهر رسمي‌ شما حفظ شود.

پيراهن زنانه

يقه شوميز

شوميزها انواع مختلفي از يقه‌ها (از يقه هفت گرفته تا يقه پليسه) را دارند. يقه پليسه براي استايل‌هاي رسمي و خانم‌هاي مسن مناسب‌تر است. يقه پليسه در كنار سرآستين‌هاي مچي مردانه، رسميت و زيبايي خاصي دارد. شوميزهاي يقه هالتر نيز براي مجالس بسيار مناسب‌ هستند و مي‌توان آن‌ها را با اكسسوري‌هاي مثل گوشواره‌هاي پهن، ست كرد.

رنگ پيراهن

براي استفاده چندمنظوره از پيراهن بهتر است به سراغ رنگ‌هاي خنثي برويد. يك شوميز سفيد كلاسيك را مي‌توانيد هرجايي كه مي‌خواهيد با هر چيزي ست كنيد. براي مثال، مي‌توانيد در فصل بهار و تابستان اين پيراهن را با لباس‌هاي رنگ پاستلي ست كنيد و در فصل پاييز و زمستان به سراغ رنگ‌هاي طوسي، يشمي، مشكي، آبي نفتي و… برويد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد رنگ

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر نبايد‌هايي كه درباره لباس سفيد بايد بدانيد را مطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

شهرهايي كه ۲۴ ساعت شبانه‌روز بيدار هستند

۹ بازديد
شهرهايي در جهان وجود دارند كه بيست و چهار ساعته بيدارند و فعاليت در آن‌ها جريان دارد. اين شهرها به‌خاطر وجود مكان‌هايي كه شبانه‌روزي باز هستند، همواره تا صبح جنب و جوش دارند.
شهرهاي 24 ساعته

آيا مي‌دانيد شهرهاي هميشه بيدار در كدام كشورها قرار دارند؟ در اين شهرها مهماني‌هاي شبانه، غذاخوري‌ها و ديگر اماكن تفريحي در هر لحظه از شبانه‌روز برقرار هستند. از اين‌رو، شهرهاي ۲۴ ساعته هرگز به خواب فرو نمي‌روند. با بخش گردشگري مجله دلتا همراه باشيد.

نيويورك، ايالات متحده آمريكا يكي از شهرهاي ۲۴ ساعته جهان

شهر نيويورك مترادف شب‌زنده‌داري بي‌‎حد و حصر است. عجيب و غريب‌ترين پارتي‌هاي جهان را در اين شهر شاهد خواهيد بود. نيويورك هرگز به خواب نمي‌رود و اگر نيمه‌هاي شب، هوس پياده‌روي كنيد، مطمئن باشيد كه به هيجان‌انگيزترين مهماني‌هاي شبانه دعوت خواهيد شد. خيابان‌هاي نوراني، كافه‌هاي شبانه‌روزي و بارهاي زيرزميني پر زرق و برق، نيويورك را در صدر ليست شهرهاي ۲۴ ساعته جهان قرار مي‌دهد.

نيويورك، ايالات متحده آمريكا يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

مونته‌ويدئو، اروگوئه

يك مهماني ساحلي را تصور كنيد. اما تا آخر شب صبر كنيد. يكي از بهترين پارتي‌هاي عمر خود را در مونته‌ويدئو تجربه خواهيد كرد. اين شهر با سواحل پهناور و مناطق سرسبز به بهشت شكارچيان شب‌زنده‌دار تبديل شده است.

مونته ويدئو، اروگوئه يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

مادريد، اسپانيا

انرژي اين شهر كه يكي از شهرهاي ۲۴ ساعته جهان است، مُسري است. به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت زماني كه كل جهان به خواب فرو مي‌روند، مادريد تازه از خواب بيدار مي‌شود. موسيقي‌هاي هيجان‌انگيز تمام طول شب در كافه‌هاي آن برقرار است.

مادريد، اسپانيا يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

بيروت، لبنان از شهرهاي ۲۴ ساعته جهان

بيروت، نيويورك خاورميانه و پايتخت مهماني آن محسوب مي‌شود. در اين شهر فرهنگ‌هاي متفاوتي به چشم مي‌خورد و شب‌زنده‌‌داري‌هاي پر جنب و جوشي در آن برقرار است.

بيروت، لبنان يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

پاريس، فرانسه

پاريس كه يكي از شهرهاي ۲۴ ساعته جهان به‌شمار مي‌رود، شهر نور است و پس از تاريكي، به يكي از زيباترين چشم‌اندازهاي جهان تبديل مي‌شود. روشنايي برج ايفل، چشم‌ها را خيره مي‌كند و خيابان مقابل آن شاد و پر هياهو به‌نظر مي‌رسد.

پاريس، فرانسه يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

قاهره، مصر

زماني كه در قاهره هستيد، زمان مثل برق و باد مي‌گذرد. جذابيت ۲۴ ساعته شهر با سرگرمي‌هاي شبانه آن چند برابر مي‌شود. هيچ‌چيز مثل يك نوشيدني خوش‌عطر، نمي‌تواند حال شما را خوب كند.

قاهره، مصر يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

مغرب، مراكش

مراكش يك سرزمين فوق‌العاده است و آخر شب‌ها منفجر مي‌شود. مراكش در روز بسيار پر جنب و جوش است اما شب‌ها رويايي مي‌شود. آب و هواي اين شهر براي يك نوشيدني شامگاهي بسيار ايده‌آل است. مراكش يك سرزمين بي‌نظير است كه هرگز اجازه نمي‌دهد حال خوب شما كاهش يابد. ميدان اصلي شهر، منزلگاه غذاخوري‌هاي بي‌شمار و پاتوق افراد شكمو است كه نيمه‌شب به دنبال رستوران در خيابان‌ها چرخ مي‌زنند.

مغرب، مراكش يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

بمبئي، هند

برخلاف ديگر نقاط جهان، بمبئي كه يكي از شهرهاي ۲۴ ساعته جهان است، شهري است كه هر روز از خاكستر آتش شب قبل برمي‌خيزد و دوباره با تاريك شدن هوا، مهماني واقعي در آن شروع مي‌شود. كلاب‌هاي شبانه، استراحتگاه‌هاي جالب و رانندگي در كنار دريا، شب شما را مي‌سازند. اين مقصد مانند ساعتي است كه هرگز از حركت باز نمي‌ايستد.

بمبئي، هند يكي از شهرهاي 24 ساعته جهان

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر به گردشگري وحشت در ايران، از دره اجنه تا قبرستان طلسم‌شده مراجعه نماييد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.