طراحي‌كابينت، متناسب با هر آشپزخانه

۱۴ بازديد

طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه در يك  بخش اصلي، در اصول طراحي كابينت خلاصه مي شود. طراحي كابينت آشپزخانه يك  سري اصول و قوانين دارد كه بايد بصورت كامل و درست اجرا شوند.

طراحي كابينت هاي آشپزخانه

زماني كه صحبت از طراحي آشپزخانه مي‌شود، كابينت‌ها از جايگاه ويژه‌اي  برخوردار هستند. شكل، چيدمان و فضاي داخل كابينت‌ها به طور مستقيم بر روي  كاربرد راحت آشپزخانه تاثير دارند. به همين دليل هر آشپزخانه‌اي بسته به  فرم و اندازه‌اي كه دارد، نياز به كابينت‌هاي مخصوص به خود خواهد داشت. اما  چگونه مي‌توان با طراحي كابينت هاي آشپزخانه، آشپزخانه‌اي زيبا و كاربردي  ايجاد كرد؟ با مجله دلتا همراه باشيد.

كابينت‌هاي سبك كانتري براي آشپزخانه

كابينت‌هاي سبك كانتري يكي از محبوب‌ترين سبك‌ها در سال‎‌هاي اخير بشمار  مي‌روند. در كابينت‌هاي سبك كانتري، بيشترين ويژگي كه به‌چشم مي‌خورد،  درب‌هاي شيشه‌اي براي كابينت‌هاي رديف بالا و همچنين دستگيره‌هاي بسيار خاص  و منحصر به فرد است.

كابينت هاي آشپزخانه

كابينت‌هاي اضافه براي آشپزخانه‌هاي طرح باز

در آشپزخانه‌هاي باز، معمولا يك كانتر، فضاي بين آشپزخانه و اتاق نشيمن  را از يكديگر جدا مي‌كند. اين كانترها هم مي‌توانند فضايي براي نشستن و غذا  خوردن باشند و هم فضايي براي ايجاد كابينت هاي اضافه. اگر فضاي ديگري براي  ميز غذاخوري و غذا خوردن داريد، بهتر است كه از اين كانترها مانند يك  جزيره كوچك استفاده كنيد. با طراحي كابينت‌هاي اضافه در زير آن، فضاي  بيشتري را براي ذخيره سازي اشياء ايجاد كنيد.

كابينت هاي آشپزخانه

استفاده از كشو به جاي كابينت در زير كانترها

معمولا كابينت‌هاي زير كانتر، داراي طراحي‌هاي مشابهي هستند. اما استفاده از كشو به جاي اين كابينت‌ها مي‌تواند بسيار كاربردي‌تر باشد. طراحي‌هايي كه در آن‌ها از كشوهاي بزرگ و  جادار در زير كانتر، به جاي كابينت‌هاي رديف پايين استفاده مي‌شود، در  سال‌هاي اخير بسيار پركاربرد شده است. اين‌ها از جمله مدل‌هاي بسيار  كاربردي هستند كه مي‌توانند مورد استفاده قرار بگيرند.

كابينت هاي آشپزخانه

كابينت‌هايي از كف زمين تا سقف

يكي از ويژگي‌هاي ثابت در طراحي اكثر آشپزخانه‌ها اين است كه كابينت‌ها  از زمين كمي فاصله داشته باشند. همچنين از سقف پايين‌تر بوده و فضايي خالي  در پايين و بالاي آن‌ها باقي بماند. اما اگر در بخشي از آشپزخانه‌،  كابينت‌ها از كف زمين تا سقف ادامه دارند در اين صورت فضاي ذخيره سازي شما  تقريبا دو برابر خواهد شد. با استفاده از درب‌هاي شيشه‌اي در اين نوع  كابينت‌ها‌، مي‌توانيد از دلگير شدن فضا جلوگيري كنيد.

كابينت هاي آشپزخانه

جزيره‌هاي كابينتي در آشپزخانه

جزيره‌ها يكي از بايدها در آشپزخانه‌هاي امروزي بشمار مي‌روند. بخصوص در  آشپزخانه‌هاي بزرگ مي‌توان جزيره‌هايي را مشاهده كرد كه هم گاز و هم سينك  بر روي آن طراحي مي‌شوند. اين جزيره‌ها فضاي قابل توجهي از آشپزخانه را به  خود اختصاص مي‌دهند. به همين دليل ايجاد كابينت در زير آن‌ها مي‌تواند فضاي  ذخيره سازي را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. همچنين يك ويژگي ديگر  جزيره اين است كه مي‌تواند به عنوان كانتر مورد استفاده قرار بگيرد.  بنابراين به شما اين امكان را مي‌دهد تا در كابينت‌هاي ديگر، فضاي بين  كابينت‌ها را حذف كنيد.

كابينت هاي آشپزخانه

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۵ راه براي پيوند مناسب اتاق‌ها با رنگ را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

بايد و نبايدهاي دكوراسيون آشپزخانه كوچك 

كابينت‌هاي رنگي، پيشنهادي جذاب در دكوراسيون آشپزخانه 

ست كردن رنگ پرده با مبلمان 

طوسي، رنگي كه هرگز در دكوراسيون نمي‌ميرد! 

ترفندهاي نورپردازي آشپزخانه كوچك 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

۵ راه براي پيوند مناسب اتاق‌ها با رنگ

۱۳ بازديد

رنگ‌‌ها تاثير شگرفي بر محيط و روحيه اشخاص حاضر در آن دارند. از اين اثرگذاري به نفع خودتان استفاده كنيد.

رنگ ‌هاي دكوراسيون خانه

قبل از شروع براي برقراري جريان در رنگ ‌هاي دكوراسيون خانه بايد از خود  بپرسيد آيا رنگ‌ ها در خانه شما به خوبي نقش خود را ايفا  مي‌كنند؟ اگر  نه، ممكن است پيوند خوبي بين فضاها اتفاق نيفتاده باشد. براي حل اين مساله  با مجله دلتا همراه باشيد.

ايجاد جريان

در يك خانه با پلان باز يا فضايي كه در آن اتاق‌ها از طريق راهروهاي  وسيع به هم متصل مي‌شوند، انتخاب رنگ‌هايي كه به شيوه‌اي شبيه به هم بوده و  داراي هارموني با يكديگر هستند، بسيار مهم است. در اين وضعيت، چالش اين  است كه هر فضايي را با توجه به عملكرد خود هويت بخشيده و در عين حال احساس  يكپارچگي و جريان بصري ايجاد كنيد.

از يك موضوع از رنگ استفاده كنيد

به هر اتاق شخصيت رنگي خود را بيفزاييد و از طيف‌هاي رنگي آن كمك  بگيريد. اگر علاقه زيادي به يك رنگ داريد، مي‌توانيد يك جريان واحد در  اتاق‌ها ايجاد كنيد. مي‌توانيد از عناصر متحد كننده چوبي، پايه‌هاي چوبي،  قاب‌هاي درب و پنجره و قالب‌سازي سقف استفاده كنيد. پيوند اتاق‌ها مي‌تواند  ظريف‌تر باشد. به عنوان مثال، رنگ تكراري در پارچه ها، لوازم جانبي و  مبلمان در هر اتاق!

رنگ در دكوراسيون خانه

پيوند با تركيب چند رنگ دلخواه

پيوند با چند رنگ به اين معني نيست كه شما بايد همه فضاهاي اتصال را تك  رنگ در نظر بگيريد. هر منطقه را با هويت و شخصيت خود در نظر بگيريد. با  انتخاب دو يا سه رنگ كه به خوبي با هم كار مي‌كنند و همچنين با توجه به  كاربرد آن‌ها در مقادير مختلف، يك نگاه يكپارچه در كل ايجاد كنيد.

رنگ در دكوراسيون خانه

به كف نگاه كنيد!

ممكن است رنگ اتاق‌هاي مجاور در دكوراسيون متضاد باشند. همچنين براي شما  امكان تغيير رنگ‌ها وجود نداشته باشد. آنها را با استفاده از فرش‌هاي كف و  يا هر حوزه‌اي كه داراي دو رنگ مشترك هستند، تطبيق دهيد. رنگ‌هاي ديوار و  فرش لازم نيست دقيقا مطابقت داشته باشند. يكي مي‌تواند كمي تيره يا روشن‌تر  از ديگري باشد. اما از نظر بصري و در ديد چشم يكسان به نظر مي‌رسد.

رنگ در دكوراسيون خانه

ايجاد جريان با رنگ سفيد

بدون شك استفاده از رنگ سفيد راهي براي ايجاد احساس جريان از اتاقي به  اتاق ديگر است. سايه‌هاي بسيار ملايمي از رنگ سفيد وجود دارد، بنابراين اول  رنگ ديوار را انتخاب كنيد. سپس سفيدي را  انتخاب كنيد كه قابل هماهنگي با  ساير حوزه ها باشد. براي مثال يك رنگ ملايم صورتي يا آبي كه با ميزان رنگ  سفيد بيشتري تركيب شده است ايده خوبي براي برقراري جريان است.

رنگ در دكوراسيون خانه

فراموش نكنيد!

نور، تاثير زيادي بر رنگ‌‌هاي دكوراسيون خانه دارد. براي مثال نور زرد  يا سفيد در هر اتاق، در مقايسه با نور ورودي طبيعي خورشيد، رنگ‌هاي يكسان  در فضا را متفاوت نشان مي‌دهند. براي رسيدن به يك احساس تداوم، حتما نور  را  متناسب با رنگ‌هاي انتخابي در نظر بگيريد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رايج در دكوراسيون را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

طوسي، رنگي كه هرگز در دكوراسيون نمي‌ميرد! 

ست كردن رنگ پرده با مبلمان 

اشتباهات رايج در دكوراسيون 

تغيير رنگ در دكوراسيون آشپزخانه 

ترفندهاي نورپردازي آشپزخانه كوچك 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

اشتباهات رايج در دكوراسيون

۷ بازديد

دكوراسيون داخلي خانه، يكي از معيارهاي اصلي براي داشتن خانه‌اي زيبا و مدرن است. 

اشتباهات دكوراسيون داخلي

هميشه پرسش مشتركي در بين مخاطبان وجود  دارد كه چرا دكوراسيون خانه دل‌نشين نيست؟ برخلاف اين كه همه چيز را از قبل  تهيه و تدارك ديده‌اند، سبك مناسب را انتخاب كرده‌اند، حتي با هزينه زياد مبلمان و وسايل را خريداري كرده‌اند اما باز هم به آن چيزي كه مي‌خواستند نرسيده‌اند. پاسخ اين سوال را در اين نوشتار از مجله دلتا بيان كرده‌‎ايم كه اشكال كار در عدم آگاهي از اشتباهات دكوراسيون داخلي است.

طراحي شلوغ اطراف تلويزيون

بعضي از افراد به اين علاقه دارند كه تمام  دكوري‌ها و وسايل تزئيني به خوبي ديده شوند. بنابراين آن‌ها را در اطراف  تلويزيون مي‌چينند. اما بايد بدانيد كه واقعا لازم نيست تلويزيون مركز توجه  خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلويزيون، ديوار پشت آن را  طراحي كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه همه چيز تعريف شده باشد و به يك طراحي  شيك برسيد.

اشتباهات دكوراسيون داخلي

چيدن قاب عكس هاي زياد در دكوراسيون

يكي ديگر از اشتباهات دكوراسيون داخلي اين  است كه فضاهاي مختلف خانه را پر از قاب عكس مي‌كنيد. در صورتي كه اين كار  نه تنها باعث ديدن نشدن عكس‌ها مي‌شود، بلكه شلوغي و هرج و مرج را به همراه  دارد. براي ايجاد گالري ديواري، بهتر است يكي از ديوارهاي خالي خانه را  انتخاب كنيد. در اين صورت مي‌توانيد آن را به يك گالري عكس تبديل نماييد.

اشتباهات دكوراسيون

ناديده گرفتن فضاي ورودي خانه

فضاي ورودي، فرصتي فوق العاده براي نشان  دادن شخصيت شما است و نماينده آن چيزي است كه در خانه وجود دارد. خيلي از  افراد به اين فضا اهميتي نمي‌دهند و آن را به حال خود رها مي‌كنند. يك  طراحي بسيار ساده خلق نماييد. گاهي با استفاده از يك رنگ يا كاغذديواري  براي ديوارها، نصب آينه يا تابلوي هنري، جاكفشي زيبا و …. مي‌توان يك ورودي  جذاب طراحي نمود.

مبلمان يكپارچه

بعضي از افراد فكر مي‌كنند كه حتما بايد  همه مبلمان و وسايل با يكديگر ست شوند. در صورتي كه اين يك اشتباه بزرگ  است. سعي نماييد تعادل را بين مبلمان و وسايل برقرار كرده و تنوعي بين  آن‌ها ايجاد كنيد. به طور مثال اگر مبل‌هاي بزرگ و سنگين داريد از  ميزجلومبلي شيشه‌اي و آباژور ظريف در كنارش استفاده كنيد.

دكوراسيون

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث  ايجاد يك زندگي پر از استرس مي‌شود، بلكه تمام زيبايي يك فضا را نيز خراب  مي‌كند. استفاده از فضاي ذخيره‌سازي مخفي و سبدهاي حصيري متناسب با  دكوراسيون، مي‌توانند به راحتي در كمدها و قفسه‌ها؛ فضاي مناسبي براي نگهداري وسايل اضافي باشند.

چيدمان دكوراسيون

فرش نامناسب براي دكوراسيون

فرش‌هايي كه بيش از اندازه كوچك است علاوه  بر اين كه فضا را خالي نشان مي‌دهند به راحتي حركت كرده و روي كف‌پوش سر  مي‌خورند. اگر فرش انتخابي شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتي تا  پايه‌هاي مبلمان رسيده و علاوه بر پر كردن فضا حركت نيز نمي‌كند.

كاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست داريد، راه‌هاي  جالب ديگري به جز استفاده از روكش‌هاي ضخيم پلاستيكي براي محافظت از آن‌ها  وجود دارد. استفاده از روكش‌هاي شيك، بهتر از پارچه‌هاي سبك و ساده براي  مبلمان است. گاهي اوقات پهن كردن يك پتو به عنوان شال مبل نيز مي‌تواند همان كار را براي شما انجام دهد.

دكوراسيون داخلي

پيشنهاد مطالعه : مطلب ۳ ترفند براي انتخاب طرح كاغذ ديواري را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

ايده‌هايي ارزان براي تغيير دكوراسيون خانه 

انتخاب پرده مناسب براي اتاق نشيمن 

نكاتي براي انتخاب تابلو در دكوراسيون 

نكاتي براي كاغذ ديواري مناسب اتاق خواب 

ترفندهايي براي ديزاين مبلمان خانه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق!

۱۴ بازديد

اگر شما بتوانيد هر نوع لباسي بپوشيد،  كدام را انتخاب مي‌كنيد؟ لباس‌ مجلسي با دامن كلوش؟ يا مي‌خواهيد لباس‌هايي  تنگ و اندامي بپوشيد؟

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق

آيا خانم‌هايي با اضافه وزن يا به اصطلاح چاق هم مي‌توانند از لباس مجلسي كوتاه استفاده كنند؟ بله! خانم‌هاي چاق هم مي‌توانند از اين استايل استفاده  كنند؛ به شرط آنكه بتوانند طوري اين نوع لباس را ست كنند كه فرم اندام‌شان  را بهتر نشان دهد. با مطلب ” لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق ” همراه مجله دلتا باشيد.

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق

روي نقاط قوت ظاهرتان تاكيد كنيد

كدام ويژگي ظاهري شما بهترين است و آن را  دوست داريد؟ اندام ساعت شني داريد؟ پاهاي كشيده‌اي داريد و قد بلند هستيد؟ …  سعي كنيد با انتخاب لباس مناسب، اين ويژگي‌ها را بيشتر نمايان كنيد.

  •  رنگ‌هاي تيره چاقي را پنهان مي‌كنند در صورتي‌كه رنگ‌هاي روشن چاقي را آشكار مي‌كنند. براي مثال اگر كمر باريكي داريد مي‌توانيد يك كمربند روشن روي لباس‌ مجلسي كوتاه تيره ببنديد. اگر پايين تنه چاقي داريد شلوار مشكي خود را با تاپ رنگ روشن ست كنيد.
  • طرح‌هاي درشت، شما را چاق‌تر نشان مي‌دهند درحاليكه طرح‌هاي كوچك تاثير عكس دارند.
  • از پوشيدن لباس‌ها با راه راه‌هاي افقي  خودداري كنيد. افراد داراي اضافه وزن هم مي‌توانند لباس راه راه بپوشند، به  شرطي كه راه‌ها عمودي يا مورب باشند.
  • چين روي لباس مي‌تواند اندام شما را درشت‌تر نشان دهد.

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق راه راه

سبك خودتان را پيدا كنيد

اگر شما بتوانيد هر نوع لباسي بپوشيد، كدام را انتخاب مي‌كنيد؟ لباس‌ مجلسي كوتاه با دامن كلوش؟ يا مي‌خواهيد لباس‌هايي تنگ و اندامي بپوشيد؟ يا انتخاب شما لباس  مجلسي فانتزي و پرنسسي است؟ كدام سبك را ترجيح مي‌دهيد؟ در چنين مواقعي از  خود بپرسيد آيا اين لباس‌ها بهترين ويژگي‌ها و نكات مثبت اندام شما را  افزايش مي‌دهد؟ اگر اينطور است كه انتخاب شما درست بوده، در غير اينصورت  اين لباس، مناسب شما نيست.

براي انتخاب لباس مجلسي كوتاه، موقعيت‌ها را بسنجيد

وقتي براي پوشيدن يك لباس‌ مجلسي برنامه‌ريزي مي‌كنيد بايد از خود بپرسيد آيا به يك لباس رسمي يا يك لباس مناسب براي مراسم‌هاي غيررسمي نياز دارم؟  اين نكته بسيار مهم است زيرا بسياري از پارچه‌ها به خاطر درخشش و سبك‌شان  براي مراسمي كه بايد لباس رسمي‌تري بپوشيد مناسب نيستند.

لباس‌هاي رنگي

لباس مشكي در هر موقعيتي جواب مي‌دهند و اين موضوع كاملا درست است. اما لباس‌هاي رنگي، زيبايي خاصي دارند. چه رنگي را دوست داريد؟ چطور رنگ‌ها را تركيب مي‌كنيد؟ سعي كنيد از رنگ‌هاي متضاد در تركيب رنگ لباس مجلسي خود استفاده كنيد، تا اعتماد‌ بنفس شما را بالا ببرد.

لباس‌ مجلسي كوتاه براي خانم هاي چاق رنگي 

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و فشنست كردن رنگ نود و همه آنچه بايد بدانيد!” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

بلوز مجلسي ساده و شيك؛ ترند ۲۰۲۱ 

نبايد‌هايي كه درباره لباس سفيد بايد بدانيد 

پيراهن‌هاي زنانه را جور ديگري بپوشيد! 

سبك لباس پوشيدن براي خانم‌هاي لاغر! 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

مدل بستن شال و روسري

۸ بازديد

اگر به يك مهماني مجلل دعوت شده‌ايد و از مدل‌هاي بستن شال و روسري قبلي خود خسته شده‌ايد وقت آن است مدل جديدي را ياد بگيريد.

بستن شال و روسري

مدل‌هاي مختلف بستن شال و روسري در استايل  خانم‌هاي ايراني، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و باعث زيبا و جذاب‌تر  شدن ظاهر مي‌شود. همه خانم‌ها بايد چند مدل بستن شال را بدانند تا در  موقعيت‌ها و مكان‌هاي مختلف از آن استفاده كنند. با مجله دلتا همراه باشيد.

 مدل هاي بستن روسري

امروزه داشتن يك روسري جذاب و شيك جزو  اكسسوري‌هاي يك خانم شيك پوش است كه با كمي سليقه و ذوق مي‌توان آن را به  زيباترين وجه ممكن بست.

شيك پوشي صرفا خريد لباس‌ها، اكسسوري‌ها،  كفش‌ها و … جديد نيست، چرا كه با كمي سليقه مي‌توانيد با مجموعه لباس‌هاي  موجود در كمدتان، هر روز با ظاهري متفاوت و جذاب در جامعه حضور پيدا كنيد.  به طور مثال مي‌توانيد يك عدد شال را به هزاران مدل مختلف ببنديد و هر روز  استايلي متفاوت‌تر داشته باشيد.

شال صورتي

مدل بستن شال زير چادر

اكثر خانم‌ها همراه با مانتوهاي محجبه  خود، روش‌هاي بستن شال و روسري با حجاب و پوشيده را انتخاب مي‌كنند كه  معروف‌ترين اين مدل‌ها، مدل عربي و لبناني است پس مي‌توانيد با مدل‌هاي  بستن‌ شال و روسري با حجاب و انتخاب مانتويي مناسب، حجاب اسلامي را نيز رعايت كنيد.

شال طوسي

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

شال طوسي را جور ديگري بپوشيد! 

چگونه شال و روسري را با مانتو ست كنيم؟ 

استايل خاص بهاري؛ با اين مدل مانتوها! 

تيشرت زنانه و همه آنچه بايد بدانيد! 

۴ ايده‌ براي استايل جين در فصل بهار 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

كفش مناسب با شلوار جين

۱۱ بازديد

براي بيشتر خانم‌هاي جوان، اين پرسش كه  كفش مناسب با شلوار جين چيست، دغدغه‌اي هميشگي بوده است. زيرا مي‌توان  شلوار جين را براي هر مناسبتي پوشيد.

كفش مناسب با شلوار جين

يقينا پوشيدن شلوار جين براي بيشتر  خانم‌ها، استايلي محبوب و جذاب است كه هيچ وقت از مد نمي‌افتد. به اين دليل  كه مي‌توان شلوار جين را براي هر مناسبت يا موقعيتي به تن كرد. مدل‌هاي  مختلف كفش ست با شلوار جين را در مجله دلتا ببينيد.

شلوار جين با كفش پاشنه بلند

تركيب شلوار جين تنگ و پاره با كفش پاشنه  بلند، استايلي است كه هرگز از آن خسته نخواهيد شد. انتخاب كفش پاشنه بلند  در هر نوعي از پاشنه پهن گرفته تا ظريف، از بندي گرفته تا جلو باز، بهترين  استايلي است كه يك دختر جوان و زيبا مي‌تواند با شلوار جين بپوشد.

پاشنه بلند

شلوار جين با صندل بندي 

صندل‌هاي بندي به خوبي با شلوار جين ست  مي‌شوند، حتي اگر ساده‌ترين مدل‌هاي آن را داشته باشيد. بنابراين اگر دليل  خاصي براي پوشيدن صندل با شلوار جين نداريد، آن‌ها با هم در فصل تابستان  فوق‌العاده شيك‌اند.

كفش كالج ساده و كژوال

پوشيدن كفش كالج با شلوار جين، استايلي  ساده و بي‌نقص است. اين نوع از كفش‌ها معمولاً سبكي كژوال (معمولي) دارند و  براي موقعيت‌هاي نه چندان رسمي مناسب هستند.

كفش كالج

نيم‌بوت و بوت بلند، كفش ست با شلوار جين

يك جفت بوت زنانه كلاسيك، تقريبا با همه  نوع شلوار جيني ست مي‌شود، به ويژه زماني كه شلوار جين آبي كلاسيك به پا  داريد. نيم‌بوت زنانه جير قهوه‌اي يا نيم‌بوت چرم مشكي با پاشنه ظريف و  بلند، استايلي فوق‌العاده جذاب و منحصر به فرد است. بوت بلند (تا بالاي  زانو) جير مشكي با شلوار جين آبي كلاسيك، تركيب بسيار زيبا و جذابي به شما  مي‌دهد.

شلوار جين با كتاني سفيد

هر خانمي حداقل يك جفت كتاني سفيد دارد،  كه با شلوار جين؛ انتخابي بي‌چون و چرا است. خانم‌هايي كه از پوشيدن  كفش‌هاي پاشنه بلند خسته شده‌اند و تمايل زيادي براي پوشيدن كتاني دارند،  كتاني سفيد بهترين گزينه براي استايل زنانه است. كفش‌‌هاي سفيد كلاسيك، با همه نوع شلوار جيني ست مي‌شود.

كتوني سفيد

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي “چگونه با كفش پاشنه‌دار راحت راه برويم؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

جين؛ شلواري بدون سن و سال 

كفش بهاره و تابستانه؛ ترند ۲۰۲۱ 

چه كفشي براي پوشيدن با لگ مناسب است؟ 

با شلوار جين مام استايل چه بپوشيم؟ 

موفقيت خانم‌هاي چاق در عرصه مد و فشن! 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

تنگه شيرز؛ طبيعتي با ميلياردها سال قدمت

۱۰ بازديد

در محل تلاقي سه استان كرمانشاه، ايلام  و لرستان؛ تكه‌اي از زمين، زيبايي و شگفتي‌هاي خود را به نمايش گذاشته  است. نام اين منطقه ديدني تنگه شيرز است كه همچون نگيني در ميان ايران  مي‌درخشد.

تنگه شيرز

همزيستي صخره‌هاي خشن و تيز با درختاني كه در جاي جاي تنگه شيرز روييده‌اند، بسيار زيبا است. فرسايش سنگ‌ها و صخره‌ها، شكل خاصي را در اين  مكان پديد آورده‌اند. ديواره‌هاي آهكي چين خورده كه در اثر بارندگي، دچار  فرسايش شده و رگه‌هايي از رنگ سياه به خود گرفته‌اند، در اين دره خودنمايي  مي‌كنند. با مجله دلتا همراه باشيد تا با اين جاذبه ديدني آشنا شويد.

موقعيت جغرافيايي تنگه شيرز

تنگه شيرز در ۵۵ كيلومتري شهر كوهدشت استان لرستان، در بخش زردلان و در منطقه‌اي به نام اولادقباد قرار دارد. براي بازديد از اين تنگه مي‌توانيد از كرمانشاه، ايلام يا  لرستان به آن برسيد. بهترين مسير براي دسترسي به تنگه از طريق جاده  اولادقبا است.

موقعيت جغرافيايي تنگه شيرز

نحوه شكل‌گيري تنگه شيرز

تنگه شيرز با هندسه ويژه صخره‌هايش و با پديده زمين  ساختاري كم‌نظيرش، جاذبه ژئوتوريستي خاصي در زاگرس به شمار مي‌رود.  زمين‌شناسان عقيده دارند اين دره در نتيجه فرسايش سنگ‌هاي رسوبي با  لايه‌بندي مشخص شكل گرفته است. اين سنگ‌ها از آهك‌هاي ماسه‌اي ضخيم‌ و فسيل  نرم‌تنان تشكيل شده‌اند. ويژگي بارز اين سنگ‌ها اين است كه علاوه بر سخت  بودن، بسيار انحلال‌پذير هستند. اين صخره‌ها در برخورد با آب باران و  نزولات جوي، اشكال زيبايي مي‌آفرينند.
نحوه شكل‌گيري تنگه شيرز

ارزش تاريخي و جغرافيايي تنگه شيرز

تنگه شيرز، محوطه‌هايي باستاني از عهد حجر را در خود دارد. اين محوطه‌ها  شامل آثاري از زندگي غارنشيني هستند. اين جاذبه طبيعي به عنوان يك پديده  جغرافيايي منحصربه‌فرد و يكي از جاذبه‌هاي ژئوتوريسم در ايران در نظر گرفته شده و به ثبت ملي رسيده است.
ارزش تاريخي و جغرافيايي تنگه شيرز

ديدني‌هاي تنگه شيرز

غار و چشمه‌ها

در تنگه شيرز، غاري به طول ۱۵۰ متر وجود دارد كه رودخانه‌اي از ميان آن  عبور مي‌كند. آبي كه در اين غار جاري است تا زانو مي‌رسد. براي رفتن به  داخل غار، بايد تن به آبي سرد زد.
علاوه بر خود تنگه كه به تنهايي براي گذراندن ساعاتي طولاني تفريح و لذت  بردن و متحير شدن كافي است، در ميان پيچ و خم تنگه، مناظر و جاذبه‌هايي  وجود دارد كه بسيار جالب هستند. يكي از اين جاذبه‌ها، چشمه‌هاي كوچك و  بزرگي است كه در جاي جاي تنگه به چشم مي‌آيند.

آشيانه پرندگان

سنگ‌ها و صخره‌هاي تند و تيز كه برخي يادگاري از روزگاران كهن هستند، از  ديگر ديدني‌هاي اين تنگه به شمار مي‌روند. اين سنگ‌ها با سوراخ‌هاي كوچك و  مشبكي كه دارند، مامن امني براي پرندگان ساخته‌اند.

مناره سنگي

در ميان دره شيرز، ستوني وجود دارد كه در طي ميليون‌ها سال به دست باد و  زلزله پديد آمده است. ارتفاع اين ستون از كف صخره تا راس، ۸۰ متر و قطر آن  ۱۰ متر است. اين جاذبه ديدني به مناره سنگي شهرت دارد. پياده‌روي در ميان  تنگه و لذت بردن از زيبايي‌هاي طبيعت، تجربه‌اي كم نظير براي كساني است كه  به شيرز مي‌روند.
مناره سنگي در تنگه شيرز
پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با ديگر جاذبه‌هاي ايرانگردي، تنها آبشار نمكي جهان در ايران را در مجله گردشگري دلتا مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

مناطق گردشگري شمال ايران كه احتمالا نديده‌ايد 

سفر به قلب زمين 

درياچه لوت، يكي از عجايب هشتگانه جهان! 

سرزمين لي‌لي پوت‌هاي ايران 

اين جاذبه‌هاي جهان به زودي نابود مي‌شوند! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

جزيره‌اي با گنجايش يك خانه و يك درخت!

۱۴ بازديد

با ما همراه باشيد تا به شما كوچك ترين جزيره مسكوني دنيا را معرفي كنيم كه فقط براي يك خانه و البته يك درخت جا دارد!

كوچك ترين جزيره جهان

آدم‌ها در دنيا در هر جايي كه فكرش را بكنيد، خانه ساخته‌اند. حتي در  جزيره‌اي كه فقط يك خانه در آن، جا مي‌شود! باورتان نمي‌شود؟ پس بهتر است  با مجله دلتا همراه باشيد تا به شما كوچك ترين جزيره جهان را معرفي كنيم.

كوچك ترين جزيره مسكوني دنيا

كوچك‌ترين جزيره جهان، عنواني است كه به جزيره‌اي به نام جاست روم ايناف  داده‌اند. جزيره جاست روم ايناف (Just Room Enough Island)، جزيره‌اي است  كه تقريبا به اندازه يك زمين تنيس است. اين جزيره كوچك در نيويورك و در  ميان رودخانه سن لوران قرار گرفته است. جزيره‌اي كه فقط در آن يك خانه كوچك و يك درخت به چشم  مي‌خورد. اين يعني اگر كسي در جزيره و كنار آن درخت بايستد، نمي‌تواند قدم  از قدم بردارد.كوچك‌ترين جزيره جهان ، جزيره جاست روم ايناف

مساحت جزيره جاست روم ايناف

جزيره جاست روم ايناف به عنوان كوچك ترين جزيره جهان  حدود ۳۰۶ متر مربع وسعت دارد. همانطور كه گفته شد، كل مساحت آن به ساخت يك  خانه كوچك اختصاص داده شده است. اين جزيره با وجود وسعت كمي كه دارد، در  هيچ زماني در طول سال به زير آب نمي‌رود.

مساحت كوچك ترين جزيره جهان

تاريخچه كوچك‌ترين جزيره جهان

جزيره جاست روم ايناف در گذشته‌هاي دور با نام جزيره هاب شناخته مي‌شد.  در آن زمان اين جزيره كوچك، هيچ صاحب مشخصي نداشت. در سال ۱۹۵۰ ميلادي يك  خانواده ثروتمند و مشهور، آن را خريداري كردند. يكي از اعضاي اين خانواده،  يك كلبه داخل اين جزيره براي خودش ساخت. او در كنار آن كلبه يك درخت كاشت.  با اين كار از همه قسمت‌هاي اين جزيره استفاده كرد. بعد از اينكه اين كلبه  ساخته شد، مالكان جزيره هاب، نام آن را به جزيره جاست روم ايناف تغيير  دارند. آن خانه و درخت از سال ۱۹۵۰ به همان شكل اوليه در جزيره باقي  مانده‎‌اند.

تاريخچه كوچك ترين جزيره جهان

علت ساخت خانه در كوچك ترين جزيره جهان

مالكان جزيره، كوچك ترين جزيره جهان را خريداري كردند  تا در آن يك ويلاي تابستاني براي تعطيلات بسازند. اما همين كه اين خانه را  ساختند، اين جزيره مورد توجه توريستان از سراسر جهان قرار گرفت. توريستان  زيادي از سراسر دنيا كنجكاو شدند كه اين جزيره كوچك را از نزديك ببينند.  اين اتفاق باعث شد كه آن خانواده نتوانند به هدفشان براي سپري كردن يك  تعطيلات آرام در جزيره اختصاصيشان برسند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با ديگر جاذبه‌هاي جهانگردي، چاه يعقوب، خطرناك‌ترين مكان روي زمين! را در مجله گردشگري دلتا مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

دور افتاده ترين ميراث جهاني يونسكو و رازهاي پنهانش 

در اين ۵ مكان توريستي، خودكشي ممنوع! 

در اين كافه،‌ مرگ را تجربه كنيد! 

روستايي كه ساكنانش يكباره به خواب مي‌روند! 

پادشاهي طبيعت در روستاي ارواح چين 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

پادشاهي طبيعت در روستاي ارواح چين

۷ بازديد

روستاي هوتوان، شبيه به روستايي است كه  از دل افسانه‌ها بيرون كشيده شده است! اين روستا به قدري سرسبز است كه حتي  خانه‌ها در آن به چشم نمي‌آيند!

روستاي هوتوان در چين

به اين روستاي خالي از سكنه، لقب روستاي ارواح چين را داده‌اند. با اين  حال اين محل، يكي از زيباترين روستاهاي جهان محسوب مي‌شود. با مجله دلتا همراه باشيد تا به روستاي هوتوان در چين سري بزنيم.
درباره روستاي هوتوان در چين

درباره روستاي هوتوان در چين بيشتر بدانيم

هوتوان در جزيره شنگ شان در ساحل شرقي چين قرار گرفته است. اين روستا  اين روزها توجه مردم را در فضاي مجازي به خودش جلب كرده است. هوتوان يكي از  عجيب‌ترين جاذبه هاي توريستي چين محسوب مي‌شود. اينجا به قدري سرسبز است كه با ديدن آن ميخكوب مي‌شويد!
درباره روستاي هوتوان در چين بيشتر بدانيم

داستان اين روستاي متروكه

اين روستا تا ۴۰ سال پيش، يك روستاي پر رونق بود. بيش از ۳،۰۰۰ نفر در  اين مكان ساكن بودند. هوتوان، يك روستاي ماهيگيري محسوب مي‌شد. در دهه ۱۹۹۰  ميلادي، رفته رفته از جمعيتش كاسته شد. مردم هوتوان، تصميم به ترك  روستايشان گرفتند چون آن‌ها مي‌خواستند در يك روستاي بزرگ‌تر با دسترسي و  امكانات بهتر ساكن شوند. اين مهاجرت‌ها به قدري شدت گرفت كه در سال ۲۰۰۲  روستا، خالي از سكنه شد.
دو دهه از خالي شدن روستا مي‌گذرد و طبيعت، چشم مردم روستا را دور ديده  است. درختان و گياهان روي ساختمان‌ها رشد كرده‌اند، به همين دليل مي‌گويند  طبيعت، در اين روستا پادشاهي مي‌كند!
داستان روستاي هوتوان در چين

چه تفريحاتي مي‌توان در هوتوان داشت؟

هوتوان به مدت دو دهه به روستاي ارواح تبديل شده بود و در اين مدت  هيچ‌كس آنجا زندگي نمي‌كرد. در سال ۲۰۱۵ تعدادي عكس جذاب از اين روستا در  فضاي مجازي پخش شد و بدين شكل توجه گردشگران به اين روستاي متروكه جلب شد!

در يك بازه زماني كوتاه،  هجوم توريستان به اين روستا زياد شد. مقامات منطقه شوكه شدند چون  نمي‌دانستند چگونه بايد توريستان را مديريت كنند! دليلش هم اين بود كه اين  روستا هيچ گونه امكاناتي نداشت. كسي فكرش را نمي‌كرد كه روستايي متروكه، به  يكي از بهترين جاذبه‌ هاي توريستي تبديل شود!

به مرور زمان روستاي هوتوان شرايط لازم براي پذيرايي از توريستان را كسب  كرد. حالا روز به روز بر تعداد توريستانش اضافه مي‌شود. امروزه امكان  طبيعت‌گردي در روستا مهيا شده است. تعدادي هتل هم در جزيره ساخته شده است.
روستاي ارواح، روستاي هوتوان در چين

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با ديگر جاذبه‌هاي جهانگردي، چاه يعقوب، خطرناك‌ترين مكان روي زمين! را در مجله گردشگري دلتا مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

سفر به شهرهاي هميشه بيدار جهان 

جزيره‌اي تحت فرمانروايي گربه‌ها 

درياچه لاك‌پشت‌، جايي كه هيچ لاك‌پشتي در آن نيست! 

ساحل عجيب و سرخ، ساحلي بدون شن و ماسه! 

اقامت بر فراز آسمان اتريش 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

چاه يعقوب، خطرناك‌ترين مكان روي زمين!

۲۲ بازديد

يكي از زيباترين و در عين حال خطرناك‌ترين نقاط روي زمين، چاه يعقوب نام دارد؛ چاهي كه به آن لقب "زيباي ترسناك" را داده‌اند.

چاه يعقوب

چاه يعقوب (Jacob’s well)، مشهورترين و  مخوف‌ترين چاه در منطقه ويمبرلي تگزاس است. چاهي مملو از آب‌هاي سرد و  دهانه ۴ متري. اين چاه ماجراجويان بسياري را به سمت خود جذب مي‌كند. تا  جايي كه برخي از اين ماجراجويان براي رزرو آن، ساعت‌ها منتظر باز شدن سايت  مي‌شوند. بخش گردشگري مجله دلتا را با معرفي چاه يعقوب تگزاس دنبال كنيد.

چرا چاه يعقوب، اسرار آميز است؟

در دهه سي ميلادي، افرادي سعي  كردند تا به اعماق چاه يعقوب نفوذ كنند. افرادي براي كشف عمق چاه يعقوب دست  به كار شدند. آن‌ها از شلنگ‌هاي هوا و تجهيزات دست ساز خود استفاده كردند.  اين افراد تنها ۷.۶ متر از چاه را كشف كردند.

تلاش مجدد براي اكتشاف چاه  يعقوب از سال ۲۰۰۰ توسط غواصان آموزش ديده‌اي آغاز شد. اين تلاش‌ها تا سال  ۲۰۰۷ ادامه داشت. در نتيجه اين تحقيقات نقشه دقيقي از چاه تهيه نشد. تا  امروز فقط ۶۰۰۰ فوت آن به طور كامل كشف شده است.

چرا چاه يعقوب تگزاس ، اسرار آميز است؟

چرا چاه يعقوب تگزاس خطرناك است؟

در ابتدا هيچ نشانه‌اي از خطر در سطح چاه يعقوب نمي‌بينيد. چند متر  پايين‌تر از سطح آب، ۴ حفره متصل به هم وجود دارد. حفره چهارم، خطرناكترين  حفره در بين آن هاست. ورودي حفره چهارم آنقدر باريك است كه كمتر كسي  تابه‌حال به آنجا رسيده است. تا به حال كسي نتوانسته اين حفره را كشف كند.  كساني كه براي كشف اين بخش، به اعماق چاه شنا كرده‌اند، غرق شده‌اند. گفته  مي‌شود سنگ‌هاي آهكي شگفت‌انگيزي در اين حفره وجود دارد. اندك ضربه پاي  شناگر به شن‌هاي كف اين نقطه، كاملا ديد او را كور مي‌كند. اين حفره تاكنون  جان ۸ نفر را گرفته است. حفره چهارم چاه يعقوب، اين چاه را اسرار‌آميزتر  كرده است.

چرا ماجراجويان به اين منطقه مي‌روند؟

با اين كه خطرات شنا در اين چاه  بر كسي پوشيده نيست، اما ماجراجويان زيادي براي شنا به اين منطقه مي‌روند.  به عقيده برخي از آن‌ها، امكان غرق شدن در قسمت‌هاي بالايي چاه وجود  ندارد. آن‌ها مي‌گويند فشار آب چشمه به حدي است كه افراد را به قسمت‌هاي  بالايي پس مي‌زند. اين خطر تنها شامل كساني مي‌شود كه به قسمت‌هاي عميق‌تر  براي اكتشافات بيشتر مي‌روند. با تمام اين تفاسير زيبايي اعماق چاه، همچنان  افراد زيادي را به اكتشاف وا مي‌دارد.

چرا چاه يعقوب تگزاس خطرناك است؟

 پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با ديگر جاذبه‌هاي جهانگردي، ۷ مكان ممنوعه جهان! را در مجله گردشگري دلتا مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

قدم زدن روي آينه صورتي كائنات 

روستايي با معماري رنسانسي در دل ايران 

امن‌ترين كشورها براي سفر در كرونا در ۲۰۲۱ 

چگونه ارزان سفر كنيم؟ 

بعد از كرونا، سفر كردن چه تغييراتي مي‌كند؟ 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .