موزه بستني كجاست؟

۴۱ بازديد

موزه  بستني اولين بار در سال ۲۰۱۶ در منهتن تاسيس شد و به دليل استقبال مردم در  شهرهاي لس آنجلس، سن فرانسيسكو و ميامي هم شعبه هايي از موزه بستني افتتاح  شد.

جاذبه هاي گردشگري آمريكا

كمتر  كسي پيدا مي‌شود كه بستني دوست نداشته باشد. در هواي گرم تابستان حقيقتا  هيچ چيز به اندازه يك بستني خنك و خوشمزه نمي‌چسبد. حالا فكرش را بكنيد كه  موزه‌اي اختصاصا براي آن وجود داشته باشد و در آنجا همه چيز، سقف و ديوارها  و تزئينات و دكوراسيون بر همين اساس و انواع بستني ساخته شده است! در  ادامه در مجله دلتا همرا باشيد تا با موزه بستني از جاذبه هاي گردشگري آمريكا آشنا شويم.

داستان از كجا شروع شد؟

موزه بستني نخستين بار در منهتن نيويورك افتتاح شد و بيشتر يك نمايشگاه هنري واكنش‌گرا به حساب مي‌آيد تا موزه.  موسسان اين موزه ابتكاري ماريليس بان از لاگونا بيچ و همكارش مانيش وورا  هستند و در حال حاضر هم ماريليس بان مديريت اين مكان را بر عهده دارد.

موزه بستني

موسسان  اين موزه هدف از شكل‌گيري اين مكان را «خلق فضايي شاد، مفرح و كودكانه»  دانست كه در آن حتي بزرگسالان و افراد مسن هم بتوانند مثل يك كودك شاد  باشند و از تفريح لذت ببرند. به اعتقاد موسسان هر كسي بستني دوست دارد، از  هر زبان و دين و فرهنگي كه باشيد بستني مي‌تواند نقطه اشتراك خوبي بين مردم  باشد. به همين دليل موزه بستني افتتاح شده است تا باعث نزديكي مردم از  نژادهاي مختلف شود.

موزه بستني 

در  اين موزه همه چيز با موضوع بستني و در شكل‌ها و اندازه‌هاي مختلف به نمايش  در آمده و فضايي شاد و فانتزي خلق كرده است. از جمله مشهورترين جاذبه‌ها  مي‌توان به غار شكلاتي، استخري پر از اسمارتيز و بستني قيفي‌هاي غول پيكر  اشاره كرد. فضاي فانتزي و رنگارنگ اين موزه بهترين مكان براي گرفتن عكس  سلفي و انتشار در شبكه‌هاي مجازي مثل اينستاگرام و فيسبوك است.

موزه بستني

در  حقيقت همين شبكه‌هاي مجازي به نوعي باعث شهرت جهاني و استقبال گسترده مردم  از اين موزه شده است. تصاويري كه از آن منتشر شده آنقدر رنگارنگ و جذاب  است كه هركسي دوست دارد براي يك بار هم شده در اين فضاي جادويي قدم بزند.  حتي افراد زيادي تنها براي عكس سلفي گرفتن هم كه شده به اين مكان مي‌آيند  تا عكس‌هايي جذاب و خاص در اين مكان بگيرند.

ديدني هاي آمريكا

هر  بازديدكننده در سرتاسر موزه در مكان‌هاي مخصوصي مي‌تواند انواع بستني را  امتحان كند و مزه‌هاي متنوع را بچشد. البته همان‌طور كه در بالا هم گفتيم  اين مكان يك موزه واقعي نيست و بيشتر يك نمايشگاه هنري و خلاقانه است، اما  از آن جا كه اصطلاح موزه براي مردم قابل درك‌تر است و عموميت بيشتري دارد  اصطلاح موزه بستني به اين مكان داده شده است.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري “بزرگترين كتابخانه جهان كجاست؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

بزرگترين كتابخانه جهان كجاست؟ 

۵ پل معلق و ترسناك جهان را بشناسيد 

نكات ضروري قبل از سفر به سريلانكا 

جزيره شيدور؛ جزيره مارو 

۵ دليل براي اينكه به گرجستان سفر كنيد 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

چگونگي استفاده از فرش در چيدمان

۵۸ بازديد

با اينكه فرش بر روي كف قرار گرفته و  ممكن است اينطور به نظر بيايد كه چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد اما بايد  بدانيد كه اين عنصر دكوراسيون داخلي نقشي اساسي ايفا مي‌كند

چيدمان فرش

كف  منزل در هر جاي خانه بدون فرش نماي خوبي ندارد و مي‌توان با يك فرش، ظاهر  كل خانه را تغيير داد اما گاهي اوقات چگونگي استفاده از فرش در چيدمان كمي  افراد را گيج مي‌كند. حال در اين قسمت از مجله دلتا فرش مناسب دكوراسيون اتاق را براي شما بازگو مي كنيم .

از فرش‌هايي استفاده كنيد كه مكان‌ها را از يكديگر تفكيك مي‌دهد

تفكيك فضاي داخلي

از  فرشي استفاده كنيد كه مي تواند نواحي مختلف را از يكديگر جدا كند، حال اگر  اتاق شما بزرگ است، مي‌توانيد به راحتي دو قسمت آن را با دو فرش از يكديگر  تفكيك دهيد .

تنوع ايجاد كنيد

براي  دكوراسيون بهتر بايد از فرش‌هايي استفاده كنيد كه تنوع كافي داشته باشد،  زماني كه از دو فرش در يك اتاق استفاده مي‌كنيد بايد مراقب سايز فرش‌ها  باشيد و كاملا سايز يكساني براي هر دو در نظر داشته باشيد .

هارموني ايجاد كنيد

زماني  كه از بيش از يك فرش استفاده مي‌كنيد، بهتر است كه از فرش‌هايي استفاده  كنيد كه با يكديگر هارموني دارند تا نماي نامطلوبي به محيط منزل شما ندهند.

حجم را كنترل كنيد

براي  انتخاب فرش به الگوي كاغذ ديواري خود دقت كنيد، نبايد كاري كنيد كه تركيب  الگوي فرش با ديگر نقش و نگارهاي داخل اتاق باعث كوچك‌تر نشان دادن حجم  اتاق شوند، مثلا زماني كه الگوي كاغذ ديواري شما خلوت است، مي‌توانيد از فرش‌هاي كمي شلوغ‌تر استفاده كنيد.

به دنبال الگوي رنگي مناسبي باشيد

بايد  از رنگ فرشي استفاده كنيد كه به رنگ زمينه و قالب اتاق شما بيايد و از  طرفي حتما بايد فرش را بعد از مبلمان خريداري كنيد تا تصميم‌گيري بهتري  داشته باشيد .

ديوار را بپوشانيد

فرش ديواري

يكي از نمونه‌هاي چيدمان فرش در منزل مي‌توان، به آويزان كردن فرش روي قسمتي از ديوار اشاره كرد.

نقطه مركزي در اتاق خود ايجاد كنيد

يكي  از راه‌ها براي بزرگتر نشان دادن فضا، چيدمان فرش در منزل به صورت صحيح  است. اين فرش‌ها بايد در مركز خود يك طرح بزرگ داشته باشند تا فضاي اتاق را  بزرگ تر نشان دهند .

با شكل‌ها بازي كنيد و از آن‌ها استفاده كنيد

فرش‌هاي گرد

حتما نبايد فرش شما مستطيلي شكل باشد ، اجازه دهيد كه طرح مبلمان شما روي انتخاب فرش‌تان  تاثيرگزار باشد ، با اين كار متوجه مي‌شويد كه بايد از چه مدل فرشي استفاده  كنيد. فرش‌هاي گرد و بيضي هم مي‌تواند براي مبلمان نسبتا گرد مناسب باشد و لزومي به استفاده از فرش‌هاي مستطيلي نيست.

اتاق خود را به روز رساني كنيد

يكي از ايده‌هاي جذاب دكوراسيون اين است كه با تغيير فصل ، فرش‌هاي اتاق را تغيير دهيد و از رنگ‌هاي مناسب فصل استفاده كنيد .

حتما سايز مناسب را انتخاب كنيد

قاليچه

فرشي  كه مي‌خريد ، نبايد كل فضاي اتاق شما را بپوشاند و بايد قسمتي از بالا  پايين فرش را خالي بگذاريد و براي فرش‌هاي زير ميز ناهار خوري بايد از هر  چهار طرف، اطراف فرش را خالي بگذاريد اما طوري عمل كنيد كه وقتي شخص صندلي  را به عقب كشيد ، پايه عقبي صندلي روي فرش باشد. بهتر است براي چيدمان فرش  در اتاق خواب به گونه باشد كه زماني كه از خواب بيدار مي‌شويد و پاي خود را  روي زمين مي‌گذاريد، پايتان روي فرش قرار گيرد.

همچنين بخوانيد:

فرش مناسب زير ميز ناهارخوري 

دكوراسيون اتاق پذيرايي مدرن 

ترفندهاي كم‌هزينه براي تغيير دكوراسيون 

ست كردن پرده و فرش در دكوراسيون 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

تزيين پيشخوان آشپزخانه با ايده‌هاي ساده

۴۱ بازديد

 

داشتن  يك آشپزخانه زيبا تاثير بسياري در دكوراسيون كلي خانه شما دارد . با چند  ترفند ساده مي‌توانيد پيشخوان آشپزخانه خود را مدرن كنيد.

پيشخوان آشپزخانه

تزيين پيشخوان آشپزخانه

براي ايجاد تغيير در دكوراسيون آشپزخانه، مي‌توانيد در مدت زمان كوتاه و با كمترين مهارت و استفاده از مواد و رنگ‌هاي مختلف، پيشخوان آشپزخانه را تغيير دهيد. اين كار به زيباتر شدن آشپزخانه و كل خانه كمك مي‌كند. با  اين نوشتار از مجله دلتا همراه باشيد.

استفاده از گل‌هاي طبيعي

گل‌هاي  طبيعي هميشه جلوه‌اي جذاب به خانه مي‌بخشند. مي‌توانيد براي زيباتر شدن  دسته گل‌هاي تازه و رنگارنگ را روي آن قرار دهيد. گل‌هاي طبيعي معمولا طي  يك هفته پژمرده مي‌شوند، پس هر هفته گل‌هاي متنوعي بخريد و آن‌ها را روي  پيشخوان قرار دهيد تا جلوه زنده و زيبا به آشپزخانه ببخشند.

تزيين پشخوان آشپزخانه

از قوطي‌هاي يك شكل استفاده كنيد

براي  اينكه پيشخوان جلوه‌اي زيبا و جذاب داشته باشد، درون قوطي‌هاي يك شكل،  مواد غذايي مانند شكر و آرد بريزيد و آن‌ها را روي آن قرار دهيد تا هم  پيشخوان تغيير كند و هم دسترسي به اين مواد آسان‌تر باشد. در انتخاب  قوطي‌هاي مواد غذايي سليقه به خرج دهيد و رنگ و طرح زيبايي انتخاب كنيد كه  با دكوراسيون آشپزخانه هماهنگ باشد.

براي زيباتر شدن پيشخوان، ميوه‌هاي تازه روي آن بگذاريد

براي  زيباتر شدن پيشخوان و تغيير دكوراسيون محيط، در ظرفي زيبا مقداري ميوه  بگذاريد. اگر ديوارهاي آشپزخانه مرمري است، روي پيشخوان ميوه‌هايي مانند  ليمو و پرتقال قرار دهيد تا تركيب رنگ آن‌ها آشپزخانه را جذاب كند.

آشپزخانه مدرن

از روكش استفاده كنيد

مي‌توانيد  از روكش‌هايي با طرح‌ها، نقش‌ها و رنگ‌هاي زيبا براي پيشخوان استفاده و آن  را با ساير وسايل آشپزخانه هماهنگ كنيد. اين روكش‌ها بايد نسبت به گرما و  انواع لكه‌ها مقاوم باشد.

استفاده از تخته

براي  ايجاد تغيير در پيشخوان مي‌توانيد از تخته‌هاي چوبي يا مرمري با  اندازه‌هاي مختلف استفاده كنيد و آن‌ها را كنار ديوار بر روي پيشخوان قرار  دهيد.

سرويس قهوه يا چاي‎خوري روي پيشخوان قرار دهيد

روي  پيشخوان آشپزخانه، سرويس قهوه خوري يا چاي‎خوري زيبايي قرار دهيد.  فنجان‌هاي قهوه، سيني قهوه و قهوه‌ساز يا سرويس چاي و قاشق‌هاي چايخوري روي  پيشخوان بگذاريد تا پيشخوان و آشپزخانه شما زيبا شود.

استفاده از عكس‌هاي خانوادگي

براي زيبايي بيشتر پيشخوان، از عكس‌هاي خانوادگي استفاده كنيد و همه عكس‌ها را در يك منطقه قرار دهيد.

آشپزخانه مدرن

از لوازم برقي استفاده كنيد

مي‌توانيد  وسايل خود را كه ظاهر خوبي دارند، مثل مخلوط كن خوشرنگ يا توستر خود را  روي پيشخوان بگذاريد تا آشپزخانه تغيير دهد. اين كار براي افرادي كه  آشپزخانه كوچك دارند و نمي‌دانند وسايل برقي خود را در كجا قرار دهند،  مناسب است.

مايع ظرفشويي را روي پيشخوان قرار دهيد

اگر  كنار سينك خود مايع ظرفشويي نگه مي‌داريد، براي زيباتر شدن اين مايع را در  بطري‌هاي زيبا و شيشه‌اي بريزيد و روي پيشخوان قرار دهيد.

وقتي  پيشخوان آشپزخانه شلوغ نباشد، ظاهر بهتري دارد، اما فقدان هر گونه تزيين و  تميزي كامل آن نيز مي‌تواند ظاهري بي روح داشته باشد، در حالي كه مي‌توان  با قرار دادن اشيا تزييني، رنگ، سبك و تم دكور آن را كامل‌تر كرد و به آن شخصيت بخشيد، بدون آنكه بر كارايي آن تاثير گذارد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با انواع كفپوش و ديوارپوش، مطلب“كفپوش و ديوار پوش پي وي سي”را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

چگونه اتاق نشيمن زيبايي داشته باشيم؟ 

ايده‌هاي تزيين اپن آشپزخانه 

رنگ بژ در طراحي داخلي 

انتخاب آباژور مناسب براي دكوراسيون 

چه رنگ پرده‌اي براي خانه مناسب است؟ 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد. 

 

استايل مناسب آقا پسرها براي خواستگاري

۵۲ بازديد

با دقت به لباسي كه پوشيديد نگاه كنيد  كه آثار هيچ گونه لك يا خطي نداشته باشد. تميزي تاثير مثبتي روي اطرافيان  دارد. ترجيحا از لباسي استفاده كنيد كه هنگام تعريق رد يا لكه‌اي نمايان  نشود. لباس بايد اتو كشيده و كاملا تميز باشد.

استايل مناسب خواستگاري آقا پسرها

مراسم خواستگاري و ازدواج راهي  است كه جلوي پاي همه آقايان است. حتما مي‌دانيد كه نوع پوشش هرفردي نشان  دهنده خيلي چيزها از جمله شخصيت ، فرهنگ ، موقعيت اجتماعي و حتي اعتقادات  ديني و … است پس بايد حساسيت به خرج بدهيد و در انتخاب لباس خود نهايت دقت  را داشته باشيد. با مطلب استايل مناسب آقا پسرها براي خواستگاري، مجله دلتا همراه باشيد.

استايل مناسب آقا پسرها براي خواستگاري

اندازه لباس:  سايز خود را بدانيد. جدا از اينكه به رنگ، مارك، مدل لباس توجه مي‌كنيد؛  بايد به سايز اهميت ويژه‌اي بدهيد يعني اگر كه لباسي را انتخاب كرديد كه از  همه نظر عالي بود اما كمي تنگ يا گشاد بود بدون هيچ معطلي لباس را كنار  گذاشته و به دنبال لباس ديگري برويد.

مدل و رنگ لباس: به دنبال يك كت و شلوار كلاسيك خوش رنگ باشيد و از رنگ ‌هاي جلف دوري كنيد. اگر ادم ريسك پذيري  نيستيد بهتر است پيراهن‌هاي تك رنگ كه رنگ آن با كت و شلوار تناسب داشته  باشد را انتخاب كنيد.

مدل مو و ريش: سعي كنيد مدلي انتخاب كنيد كه به فرم صورت شما بيايد. بهترين پيشنهاد از  بين مدل‌هاي مو انتخاب مدل مو كلاسيك و رسمي است. به سراغ موهاي فشن نرويد.  مدل ريش را با توجه به فرم صورت خو انتخاب كنيد.

عطر: يك عطر  عالي در شب خواستگاري جذابيت را دوچندان مي‌كند عطري در شب خواستگاري به  خود بزنيد كه بوي مردانه داشته باشد. استقاده زيادي از عطر نتيجه عكس  مي‌دهد پس با شيشه عطر حمام نكنيد.

كفش و كمربند: كفشي كه مي‌پوشيد با طرف مقابل‌تان صحبت مي‌كند حتي بلند‌تر از كلامي كه  به زبان مي‌آوريد. كفش اسپرت يا كالج و … كلا ظاهر را براي خواستگاري خراب  مي‌كند. يك كفش كلاسيك شيك بپوشيد. اگر كه دوست داريد مي‌توانيد كفش و  كمربند‌تان را ست كنيد.

جوراب: جوراب سفيد به اصطلاح عاميانه توي ذوق مي‌زند. جوراب ساده تيره كه نازك هم نباشد بپوشيد.

جوراب

كراوات و دستال جيب: از آنجايي كه كراوات بيشتر براي شب عروسي مرسوم است پيشنهاد ما اين است كه يك دستمال جيب(پوشت) فوق العاده شيك را با يك مدل خيلي زيبا تا كنيد و در جيب كت قرار دهيد تا به اوج خوشتيپي برسيد. و يا هر دو با هم.

دستمال جيب

ساعت: يك ساعت شيك كه مطابق با كت و شلوار كلاسيك و رسمي باشد مي‌تواند تيپ شما را به نهايت عالي بودن برساند.

ساعت

و اما نكته آخر

اولين چيزي كه وقتي وارد مراسم  خواستگاري مي‌شويد نگاه همه افراد به آن است صورت و بعد تيپ و استايل شما  است پس لبخندتان را در خانه جا نگذاريد. حتي اگر قبل از ساعت مراسم اتفاقي  شما را ناراحت كرد آن را كنار بگذاريد و به خود بگوييد كه الان وقت فكر  كردن به اين موضوع نيست و لبخند بزنيد تا جذاب باشيد.

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي “كت اسپرت مردانه را چگونه انتخاب كنيم؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

نكات مهم در ظاهر آقايان كه خانم ها به آن توجه مي‌كنند 

لباس مناسب دختر خانم‌ها براي خواستگاري 

۶ قانون هميشگي در مد و استايل آقايان 

قد بلند تر ديده شدن آقايان با چند نكته ساده 

چگونه سبك لباس پوشيدن خود را پيدا كنيم؟ 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

شنل‌؛ خوش‌استايلي در پاييز

۳۵ بازديد

تعريف دقيق شنل‌ پوشش بيروني و بدون آستين است. قسمت پشتي، بازوها و قفسه سينه را پوشانده و به گردن متصل مي‌شود.

انواع استايل با شنل

در پاييز زمستان مي‌توان انتخاب‌هاي لباس  بيشتري داشت و يا حتي لايه‌هاي بيشتري را روي هم امتحان كرد؛ اما اولويت در  فصل‌هاي گرم، تعداد كم‌تر لباس‌ها و نازك بودن پارچه‌ي آن‌ها است. پاييز و  زمستان فصل خوش‌استايل‌تر شدن است و شنل‌ها، ابزار خوش‌استايلي در زمستان!  در اين مطلب همراه مجله دلتا باشيد؛ تا با انواع استايل با شنل آشنا شويم.

شنل‌ در دنياي مد

در مد كلمه شنل معمولا به يك پوشش  كوتاه‌تر به نسبت برداشت تاريخي آن گفته مي‌شود. معمولا ميزان زيادي از  جلوي بدن را پوشش نمي‌دهند و در اكثر مواقع جلو باز هستند.

انواع استايل با شنل

استايل‌هاي رسمي را مي‌توانيم به دو قسمت تقسيم كنيم. استايل‌هاي رسمي  كه در بيرون قابل استفاده‌اند و حجاب دارند (استايل‌هاي رسمي بيروني) و  استايل‌هايي كه در مراسم خصوصي قابل استفاده‌اند(استايل‌هاي رسمي خصوصي).

استايل‌هاي رسمي بيروني:

  • شنل‌هايي كه معمولا تا روي زانو هستند و يقه‌هاي بزرگي دارند. پارچه‌هاي مخمل براي دوخت اين شنل‌ها خيلي خيلي لوكس و خارق‌العاده‌اند!

استايل خياباني

استايل‌هاي رسمي خصوصي:

  • يك عروسي در زمستان دعوت شده‌ايد. پوشيدن يك پالتو هنگام رفتن به محل  برگزاري مراسم؛ آن هم وقتي كه پيراهن بلند رسمي پوشيده‌ايم كمي سخت است. يك  شنل كوتاه از جنس خز با يك رنگ خنثي كليد حل مشكلات ماست!

استايل رسمي

استايل كژوال

طراحان هميشه راهي براي ميان‌بر دارند. با  تغييراتي در سبك استايل معمول شنل‌ مي‌توان آن‌هارا از دسته‌ي لباس‌هاي  رسمي وارد سبك كژوال كرد. شنل‌هايي با پارچه‌ي طرح‌دار، گلدار، چهارخانه و  يا با برش‌هاي خاص در دسته‌ي كژوال‌ها هستند.

استايل كژوال

فوت كوزه‌گري براي انواع استايل با شنل

  1. كمربندها را فراموش نكنيد. بر روي بعضي از شنل‌ها به راحتي مي‌توانيد از كمربند استفاده كنيد.
  2. كيف‌هاي دستي براي استفاده به همراه شنل مناسب‌تر از انواع ديگركيف‌ها هستند.
  3. اگر قرار است يك شنل در كمد لباس خود داشته باشيد، رنگ‌هاي خنثي را انتخاب كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “تجلي طرح فرش در كيف‌هاي برند” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

سبك خودت رو پيدا كن! 

لباس‌هايي مناسب خانم‌هاي شيك‌پوش و تنبل 

آماده شدن براي يك مهماني مهم 

استايلي با رنگ نارنجي در روز هاي پاييزي 

برند هاي حجاب در دنياي مد 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

ست كردن شلوار مام استايل

۵۳ بازديد

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد . 

شلوار  جين مام استايل يكي از ترندهاي قديمي است كه چند سالي است كه دوباره مد  شده, به شلوار لي‌هاي پاچه راسته آبي رنگ شلوار مام استايل مي‌گويند.

ست كردن شلوار مام استايل

امروزه  شلوارهاي مام استايل به جايگاه محبوب‌ترين جين‌هاي سال رسيده‌اند. اگر شما  نيز قصد استفاده از اين شلوار‌ها را داريد در ادامه همراه مجله دلتا باشيد تا چند ايده جذاب براي ست كردن شلوار مام استايل را به شما بدهيم.

شلوار مام استايل دقيقا چه شكلي است؟

شلوار  مام استايل معمولا فاق بلندي دارد كه تا بالاي ناف مي‌آيد و كاملا ناحيه  شكم را مي‌پوشاند. اين شلوار جين محبوب همچنين ظاهر بسيار گشادي خصوصا در  نواحي ساق و فاق دارد. نكته ديگر در مورد اين شلوارها برخلاف شلوار جين‌هاي  امروزي كه در رنگ‌ها و طرح‌هاي متنوع عرضه مي‌شوند، شلوار مام استايل رنگ  يكدستي دارد و چين‌هاي متعددي در دوخت آن ديده مي‌شود. بخش پاهاي اين شلوار  نيز معمولا ظاهري مخروطي دارد كه قسمت بالايي آن گشاد و قسمت مچ پاي آن  تنگ مي شود [البته كمي]. اما بعضا مدل هايي از اين شلوار با ظاهر راسته هم  ديده مي‌شود.

ست كردن شلوار مام استايل

  • اين شلوار همراه با كتاني و تي‌شرت سفيد يا تي‌شرت‌هاي رنگي، استايلي جذاب براي روز‌هاي تابستان است.

شلوار و تيشرت

  • حالا كه كمي هوا سرد شده مي‌توان اين شلوارها را به همراه يك پليور بافتني يا هودي پوشيد و استايل زمستاني عالي داشت.

شلوار بافتني

  • براي دورهمي‌هاي نه چندان رسمي شلوار مام استايل همراه شوميز يا بلوز زنانه تركيبي بي‌نظير خواهد بود.

شلوار پيراهن

  • كت‌ها يكي از بهترين گزينه‌ها براي ست كردن با شلوار مام استايل هستند به شرطي كه كمي آزاد و گشاد باشند.

شلوار و كت

  • اين  شلوارها بهتر است با مانتوهاي كمي گشاد وكوتاه پوشيده شوند. در صورت تمايل  به پوشيدن مانتوهاي بلند بهتر است مانتو يا پالتو مدلي گشاد داشته باشد و  جذب نباشد.مانتو و پالتوهاي جلوباز در اوليت هستند.

شلوار و پالتو

شلوار مام استايل را با چه كفشي بپوشيم؟

يكي  از پيشنهاد‌هاي بسيار جذاب براي ست كردن شلوارهاي مام استايل كتاني سفيد  مي‌باشد. البته ناگفته نماند كه مي‌توانيد اين شلوارها را با هر نوع كفشي  ست كنيد از كفش هاي پاشنه بلند گرفته تا كفش كالج، كتاني و اسنيكرز.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “هر آنچه كه درباره شوميز بايد بدانيد” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

چگونه با كتوني استايل بهتري داشته باشيد؟ 

تركيب رنگ هايي كه هيچ وقت از مد نمي افتد 

استايلي با رنگ نارنجي در روز هاي پاييزي 

راهنماي پوشيدن لگ زنانه 

چگونه لباس بپوشيم كه جوان‌تر به‌نظر برسيم؟ 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

رنگ لباس چه چيزي درباره شخصيت شما مي‎گويد؟

۳۶ بازديد

رنگ  لباسي كه بيشتر در كمد لباس شما به چشم مي‌خورد همين طور اتفاقي انتخاب  نشده است و به طبع روحيات و شخصيت شماست كه پاي آن‌ها را به اينجا كشانده.

رنگ لباس چه چيزي درباره شخصيت ميگويد

‌محققان  روانشناسي معتقدند انتخاب برخي از رنگ‌ها مي‌تواند به جنبه‌هاي شخصيتي‌ما  مربوط باشد. البته هيچ قاعده كلي در اين مورد وجود ندارد اما در حقيقت  مي‌توانيد پوشش و رنگ لباس را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه با آن پيام مشخصي  را برسانيد.

در ادامه به محبوب‌ترين  رنگ‌هايي كه افراد از آن‌ها در پوشش خود استفاده مي‌كنند خواهيم پرداخت و  مي‌خواهيم ببينيم رنگ لباس چه چيزي درباره شخصيت مي‎گويد. با مجله دلتا همراه باشيد.

رنگ لباس چه چيزي درباره شخصيت مي‎گويد

صورتي: معصوميت

طيف‌هاي تيره‌تر صورتي مي‌تواند حس‌هايي تداعي‌گر خوشي و هيجان ايجاد كند. طيف‌هاي كمرنگ‌تر را  بيشتر به كسب آرامش و حتي فقدان انرژي ربط مي‌دهند. برخي پيام‌هاي مهم اين  رنگ عبارتند از معصوميت، عشق، فداكاري و بخشندگي.

صورتي

زرد: خلاقيت

از  منظر روانشناختي، زرد رنگ قدرتمندي است. اين رنگ با احساسات، خلاقيت و  اعتماد به نفس بالا مرتبط است. رنگ زرد هيجان، انگيزش و روحيه‌ي خوب را  تداعي مي‌كند.

زرد

آبي: آرامش

رنگ  آبي اثري آرامش بخش دارد. به گفته‌ي مشاوران مد و فشن، توصيه مي‌شود در  مصاحبه‌هاي كاري خود لباسي به رنگ آبي به تن كنيد چون اين رنگ نماد وفاداري  است.

سفيد: پاكي

در  بسياري از فرهنگ‌ها سفيد را رنگ كامل و بي‌نقص بودن مي‌دانند. اين رنگ  نور، تازگي، پاكي، آرامش، خلوص، خوبي و معصوميت را تداعي مي‌كند.

سبز: طراوت

رنگ  سبز بي‌شك طبيعت را تداعي مي‌كند و آن را از نظر احساسي هم رنگي آرامش بخش  مي‌دانند. اين رنگ حسي از طراوت، هماهنگي و تعادل ايجاد مي‌كند.

سبز

بنفش: پختگي

بنفش  را رنگي سلطنتي مي‌دانند. اين رنگ تجمل، ثروت و پختگي را تداعي مي‌كند.  اين رنگ تا مدت‌ها سخت گير مي‌آمد، به همين دليل از آن در لباس‌هاي افراد  داراي امتياز استفاده مي‌كردند.

بنفش

سرخابي: خوشي

سرخابي  يك رنگ برجسته است كه بيانگر انرژي، حرارت و خوشي است. سرخابي را رنگي  جسورانه و با دنياي هنر مرتبط مي‌دانند. به طور كلي توصيه مي‌شود از اين  رنگ در فعاليت‌هايي استفاده كنيد كه به انرژي نياز دارند مثل تمرينات  ايروبيك و قدرتي در باشگاه.

سرخابي

قرمز: شور و حرارت

رنگ قرمز نه تنها تداعي‌گر حرارت، قدرت، شور و نشاط و عشق، بلكه تداعي‌گر خطر،  پرخاشگري و نفرت نيز است. اين رنگ در پوشش حسي از برونگرايي، قدرت و حرارت  مي‌دهد.

نارنجي: استقلال

رنگ نارنجي را با استقلال، خودجوشي و نظم مرتبط مي‌دانند. اين رنگ مي‌تواند بيانگر اراده‌ي قوي و رقابت‌جويي هم باشد.

نارنجي

قهوه‌اي: ثبات

اين  رنگ كه در طبيعت به راحتي يافت مي شود اعتبار و ثبات را مي رساند. قهوه اي  رنگ بسيار خوبي هم براي انتقال اطلاعات جديد يا دشوار است چون گفته مي شود  جوي خنثي براي گفتگو ايجاد مي كند.

خاكستري: بي‌طرفي

رنگ  خاكستري نمادي از بي‌طرفي و پختگي است. خاكستري بعد از رنگ آبي  پر‌استفاده‌ترين رنگ در مصاحبه‌هاي كاري است. اين رنگ حسي از اقتدار را به  گونه‌اي ملايم‌تر از رنگ سياه تداعي مي‌كند.

سياه: آراستگي

رنگ  سياه را هم طراحان مد و فشن دوست دارند هم جوان‌ها. اين رنگ تيره انسجام و  آراستگي را تداعي مي‌كند. رنگ سياه نشانگر قدرت است اما مي‌تواند حسي از  خشونت يا محصور شدن را هم برساند.

بيشتر بدانيد: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي “نبايد‌هايي كه درباره لباس سفيد بايد بدانيد” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

گشاد كردن كفش تنگ با ۵ راهكار ساده 

پوشيدن لباس تكراري جرم نيست! 

ظاهري تاثير گذار با انتخاب درست رنگ لباس 

آبي كلاسيك رنگ سال ۲۰۲۰ 

نبايد‌هايي كه درباره لباس سفيد بايد بدانيد 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

چگونه استايل پاييزي جذاب داشته باشيم؟

۴۲ بازديد

در  فصل پاييز، به دليل پايدار نبودن هوا بايد لايه‌لايه لباس پوشيد زيرا ممكن  است در طول روز مجبور شويد كه لباس‌هاي خود را كم‌ يا زياد كنيد.

استايل پاييزي جذاب

با  رسيدن فصل پاييز و سرد شدن هوا اكثر افراد كم كم به فكر تهيه لباس‌هاي  پاييزه و ست كردن آن‌ها هستند.  بهتر است لباس‌هايي را براي فصل پاييز  انتخاب كنيد كه هم با حال و هواي اين فصل همخواني داشته باشند و هم شيك و  جذاب به نظر برسيد. در اين مطلب مجله دلتا درباره چگونه استايل پاييزي جذاب داشته باشيم؟ اشاره خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

چگونه استايل پاييزي جذاب داشته باشيم؟

كت ترنچ يا باروني يكي از لباس‌هاي مناسب براي پاييز است كه بايد در كمد لباس‌ هر خانمي باشد.

استايل پاييزي جذاب باروني

پالتو و كت‌هاي اورسايز

پالتو  و كت‌هاي اورسايز هم چند سالي است كه حسابي ترند شده و طرفداران خاص خود  را دارد. پاييز بهترين فصل براي پوشيدن لباس‌هاي اورسايز است.

استايل پاييزي جذاب پالتو

پالتوهاي رسمي كوتاه يا بلند

يكي  از محبوب‌ترين استايل‌ها براي فصول سرد سال پالتوهاي شيك و رسمي است كه با  توجه به تيپ‌تان مي‌توانيد در اندازه‌هاي كوتاه يا بلند بپوشيد.

وست يا سارافون

وست‌ها هم كه از سال گذشته ترند بودند براي پاييز امسال حسابي طرفدار دارند.

كت چهارخونه

طرح چهارخونه يكي از مناسب ترين طرح‌ها براي فصل پاييز است.

پالتو و كت چرم

پالتو و كت چرم چه مصنوعي و چه طبيعي مي‌تواند استايل شما را شيك و متمايز كند.

كت كوتاه

اگر  مي‌خواهيد يك استايل شيك پاييزي داشته باشيد كت گشاد كلاسيك بپوشيد و بقيه  لباس‌ها را ساده انتخاب كنيد. مثل شلوار جين و بوت كوتاه.

پانچو (شنل)

شنل (پانچو) يكي از پوشش‌هاي زيبا و شيك براي فصل پاييز است. يك بلوز جذب با يك شنل تك دكمه‌اي بپوشيد تا زيبا و جذاب به نظر برسيد.

مانتوهاي بافتني

فصل  پاييز بهترين زمان براي پوشيدن مانتوهاي بافتني هستند . اين نوع مانتوها  در رنگ‌هاي متنوعي در بازار موجودند كه بهتر است رنگ آن را با بقيه لباس  هاي‌تان هماهنگ كنيد . اگر بافت بلند مي‌پوشيد آن را با شلوار جين جذب ست  كنيد.

استايل پاييزي جذاب بافت

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “سبز تيره، رنگي جذاب براي استايل روز هاي پاييزي” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

كاربردي ترين آيتم هاي پوشيدني هر فصل 

۵ پيشنهاد براي لباس اداري خانم ها 

آستين پفي و هر آنچه بايد بدانيد 

نحوه ست كردن لباس خال خالي 

نحوه صحيح ست كردن ژاكت بافتني 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

انواع پرده براي اتاق خواب

۴۲ بازديد

پرده‌ها  نسبت به جنس و ضخامتشان، عايق صوتي و گرمايي اند كه اين ويژگي‌ها پرده را  تبديل به گزينه مناسبي براي اتاق خواب مي‌كند تا خوابي آرام‌بخش و بدون  دردسر داشته باشيم.

انواع پرده اتاق خواب

معرفي انواع پرده براي اتاق خواب

اتاق‌خواب  بخش شخصي خانه است و هر فرد علاقه دارد كه آن را با توجه به سليقه خود  دكور و چيدمان كند. اما بايد بگوييم دكوراسيون اصولي اتاق خواب، تنها به  سليقه ما و زيبايي آن وابسته نيست و بايد در كنار اين دو، محيطي آرام‌بخش و  به دور از استرس ايجاد كنيم كه نقش پرده بر تمام اين ويژگي ها، تاثير  دارد. بنابراين در اين نوشتار از مجله دلتا،  انواع پرده براي اتاق خواب را با توجه به ميزان نوري كه از خود عبور  مي‌دهند توضيح خواهيم داد، تا در عين زيبايي، اتاق خوابي آرامش بخش و امن  داشته باشيد.

پرده اتاق خواب

۱. انواع پرده‌هايي كه اغلب نور را از خود عبور مي‌دهند

انواع  پرده‌هايي كه تقريبا تمام نور خورشيد را از خود عبور مي‌دهند، از  پارچه‌هاي نازك و شفافي مانند تور و حرير دوخته مي‌شوند. اين نوع پرده‌ها  براي اتاق خوابي مناسب خواهند بود كه نورگير نيستند، تا در طول روز از طريق  آن‌ها، ميزان نور كافي براي فعاليت‌هاي روزمره وارد محيط شود. اما دقت  كنيد كه با توجه به اين ويژگي، آن‌ها به هيچ ميزان حريم شخصيتان را حفظ  نخواهند كرد و افراد ديگر از بيرون به اتاق خوابتان، ديد خواهند داشت.

انواع پرده اتاق خواب

بنابراين  اگر از اين پرده مي‌خواهيد استفاده كنيد، از پرده آستري كه جنس ضخيم‌تري  دارد، در پشت آن استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد، پرده‌هاي ضخيم‌تري را در  جلوي پرده توري يا حرير به كار ببريد تا در مواقع نياز، جلو ورود نور به  اتاق خواب را بگيرد.

انواع پرده اتاق خواب

۲. انواع پرده‌هايي كه به طور متوسط نور را از خود عبور مي‌دهند

انواع  پرده‌هايي كه ميزان متوسطي از نور را از خود عبور مي‌دهند، از جنس  پارچه‌هاي نيمه شفاف مانند نخ، كتان و ابريشم دوخته مي‌شوند. اين نوع  پرده‌ها نسبت به پارچه‌هاي تور و حرير، ضخامت بيشتري دارند و حريم شخصي را  تا حد بيشتري براي افراد حفظ مي‌كنند. اما به ياد داشته باشيد كه از ميل  پرده‌اي استفاده كنيد كه كنار زدن پرده در آن آسان باشد تا بتوانيد ميزان  نور دلخواه را در طول روز وارد محيط كنيد.

پرده اتاق خواب

پرده‌هاي  نخي به راحتي قابل تميز كردن و شست و شو است. اما پرده‌هاي كتان نسبت به  پرده‌هاي نخي وزن سنگين‌تري دارند و شست و شوي آن‌ها نسبتا سخت‌تر است.  همچنين پرده‌هايي از جنس پارچه ابريشم، پرده‌هاي گران قيمت و لوكسي است كه  جلوه بسيار زيبا و تجملي را به اتاق خواب مي‌دهند. اما در نگهداري اين نوع  پرده بايد دقت كنيد، زيرا به صورت خاص بايد شست و شو شوند.

پرده اتاق خواب

۳. انواع پرده‌هايي كه نور را از خود عبور نمي‌دهند

پرده‌هاي  شيد، كركره‌اي و پرده‌هاي پارچه‌اي كه از جنس پارچه‌هاي بلك اوت، مخمل و  كرباس اند، در هنگام بسته بودن، اجازه عبور هيچ نوري را از خود نمي‌دهند و  حريم شخصي را بيش‌تر از هر نوع پرده ديگري حفظ مي‌كنند. استفاده از اين نوع  پرده‌ها براي افرادي كه هنگام خواب به نور حساسيت دارند، بسيار مناسب  خواهد بود. دقت داشته باشيد كه پرده‌هاي شيد و كركره‌اي قابل تنظيم اند و  در مواقع مختلف مي‌توان ميزان ورود نور طبيعي مورد نياز محيط را، با آن‌ها  كنترل كرد. اما اگر از نوع پارچه‌اي اين پرده‌ها مي‌خواهيد استفاده كنيد،  آن‌ها را روي ميل پرده‌اي نصب كنيد كه كنار زدن و بستن آن‌ها به آساني  انجام گيرد.

انواع پرده اتاق

پرده‌هاي  مخملي علاوه بر حفظ حريم شخصي، عايق گرما است كه آن را تبديل به گزينه  مناسبي در مناطق سردسير مي‌كند. اما توجه داشته باشيد كه شست و شوي آن‌ها  بسيار سخت است.

پرده‌هايي كه از پارچه كرباس دوخته شده‌اند، از نظر بافت و ظاهر بسيار شبيه پرده‌هاي كتان است ولي  ضخامت نسبتا بيشتري دارند. البته كه شست و شوي كرباس بسيار ساده است كه اين  ويژگي آن را تبديل به گزينه مناسبي در محيط‌هاي غير رسمي مانند اتاق خواب  مي‌كند.

پرده اتاق خواب

 

پيشنهاد مطالعه : براي مطالعه بيشتر نوشتار “رازهاي دكوراسيون اتاق‌خواب” را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

طراحي ديوار پشت تخت خواب 

۴ دشمن افسردگي در دكوراسيون 

رنگ بژ در طراحي داخلي 

انواع پرده در دكوراسيون داخلي 

چه رنگ پرده‌اي براي خانه مناسب است؟ 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

هر آنچه كه درباره شوميز بايد بدانيد

۴۱ بازديد

در گذشته، شوميز يك پيراهن ساده بود كه زير لباس‌هاي ديگر پوشيده مي‌شد.  امروزه شوميزها كاربردهاي متفاوتي دارند.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد

هر خانمي در كمد خود به حداقل يك شوميز نياز دارد؛ اما آيا همه چيز را درباره شوميز و نحوه استفاده از آن را مي‌دانيد؟ اين مطلب مجله دلتا درباره همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد است. با ما همراه باشيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد

جنس

شوميزها  معمولا از پارچه‌هايي نازك و سبك دوخته مي‌شوند تا كسي كه آن‌ها را  مي‌پوشد، احساس راحتي كامل داشته باشد. بهترين پارچه‌ها براي دوخت شوميز،  پارچه حرير، پارچه نخ پنبه، پارچه پوپلين، پارچه جين نازك و پارچه لينن  هستند. سراغ شوميزهايي نرويد كه در آن‌ها از پارچه‌هاي سنگين استفاده شده  است مگر اينكه قصد داريد در زمستان از آن‌ها استفاده كنيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد جنس

تفاوت شوميز با تونيك

اولين  تفاوت در بلندي آن‌هاست. تونيك از پيراهن بلندتر (تا زير باسن) است. دومين  تفاوت در اندازه پيراهن و تونيك است. تونيك معمولا فيت تن است اما شوميز  كمي گشاد است و اندام را زيباتر جلوه مي‌دهد. سومين تفاوت در جنس آن‌هاست.  شوميز برعكس تونيك از پارچه‌هاي مجلسي مثل حرير دوخته مي‌شود. شوميزها  برعكس تونيك نيز معمولا آستين بلند هستند.

پيراهن زير مانتو

پوشيدن  پيراهن در زير مانتو بين خانم‌هاي ايراني ترند شده است و رايج است؛ اما چه  شوميزي براي اين كار مناسب است؟ به طور خلاصه، شوميزهاي ساده و تك رنگ  براي پوشيدن در زير مانتو مناسب‌اند. براي مانتوهاي اسپرت از پيراهن نخي و  براي مانتوهاي لوكس و طرحدار از شوميز حرير استفاده كنيد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد مانتو

شوميز در مجالس

اگر مي‌خواهيد براي مهماني، پيراهن و دامن بپوشيد، سراغ پارچه حرير برويد. براي رنگ و لعاب دادن به استايل بهتر است  از شوميزهاي طرحدار استفاده كنيد. اگر از پيراهن طراحدار خوشتان نمي‌آيد،  سراغ شوميزهاي تك رنگي برويد كه مدلي خاص و جديد دارند. اگر مي‌خواهيد با  كت و دامن، پيراهن بپوشيد، سراغ جنس كرپ برويد تا ظاهر رسمي‌تان حفظ شود.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد مجلسي

يقه شوميز

شوميزها  انواع مختلفي از يقه‌ها را دارند، از يقه هفت گرفته تا يقه پليسه. يقه  پليسه براي استايل‌هاي رسمي و خانم‌هاي مسن مناسب‌تر است. يقه پليسه در  كنار سرآستين‌هاي مچي مردانه، رسميت و زيبايي خاصي دارد. شوميزهاي يقه  هالتر نيز براي مجالس بسيار مناسب‌اند و مي‌توان آن‌ها را با اكسسوري‌هاي  مثل گوشواره‌هاي پهن، ست كرد.

رنگ پيراهن

براي  استفاده چندمنظوره از پيراهن بهتر است سراغ رنگ‌هاي خنثي برويد. يك شوميز  سفيد كلاسيك را مي‌توانيد هرجايي كه مي‌خواهيد با هر چيزي ست كنيد. براي  مثال مي‌توانيد در فصل بهار و تابستان اين پيراهن را با لباس‌هاي رنگ  پاستلي ست كنيد و در فصل پاييز و زمستان به سراغ رنگ‌هاي طوسي، يشمي، مشكي،  آبي نفتي و… برويد.

همه آنچه بايد درباره شوميز بدانيد رنگ

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “نكاتي كه هنگام خريد لباس بايد بدانيد” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

سبز تيره، رنگي جذاب براي استايل روز هاي پاييزي 

لباس‌هاي چهارخانه را با چي ست كنيم؟ 

آستين پفي و هر آنچه بايد بدانيد 

چگونه استايل مشكي داشته باشيم 

چه بپوشيم تا شيك ديده شويم؟ 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .