صاف كردن مو با ماسك‌هاي طبيعي

۱۹ بازديد
افرادي كه دوست دارند موهايي صاف داشته باشند، مي‌دانند كه صاف كردن موها علاوه بر مهارت، به زمان و رسيدگي نيز نياز دارد.
موي صاف

بعضي افراد موي صاف و برخي ديگر موي فر را دوست دارند. هرچند كه اين موضوع بستگي زيادي به سليقه افراد دارد اما در هر صورت، مدل مو يكي از عوامل مهم جذابيت شما است. در هر برهه از زمان، نوع خاصي از مدل مو مورد توجه قرار مي‌گيرد. با ما در مجله دلتا همراه باشيد.

مواد شيميايي را فاكتور بگيريد!

واقعيت اين است كه رسيدن به نتيجه صحيح در هركاري نياز به صبر و مداومت دارد. استفاده از مواد شيميايي مخصوص براي داشتن موي صاف روشي نادرست است. اين مواد با تأثيري كه بر بافت و ريشه مو مي‌گذارند، به‌مرور زمان موهاي شما را خشك و شكننده مي‌سازند.

نحوه ساخت ماسك موي طبيعي با آب كرفس

صاف كننده مو خانگي

يك ليوان آب كرفس را به مدت ۱۰ ساعت، در جاي خنك نگه‌داري كنيد. پس‌ از آن، موهاي خود را از ريشه تا نوك مو به آب كرفس آغشته كنيد. سپس به‌آرامي آن‌ها را شانه كنيد. بعد با حوله گرم به مدت ۳۰ دقيقه بپوشانيد. درنهايت، مو را آبكشي كنيد و بشوييد.

ماسك آووكادو

ترفند براي صاف شدن مو

آووكادو حاوي مواد مغذي است كه موها را تغذيه و مرطوب مي‌كند، كه همين عامل باعث صافي و براقي مو مي‌شود. شيوه استفاده‌ي آن بدين شرح است كه، يك آووكادو رسيده را له كرده و با دو قاشق غذاخوري روغن زيتون خالص مخلوط كنيد. با اين مخلوط موها را از ريشه تا انتها مرطوب كنيد، و با يك كلاه موها را نيم ساعت بپوشانيد. در نهايت، با شامپو مثل هميشه موهاي خود را شستشو دهيد

نكات ديگر براي صاف كردن مو بطور طبيعي

صاف كردن مو

  • براي شستن موي خود از آب سرد يا ولرم استفاده كنيد. آب داغ باعث وزوز شدن و شكنندگي مو مي‌شود .
  • از روغن‌هاي مخصوص مو، مثل روغن آرگان، اسپري‌هاي دوفاز و روغن نارگيل قبل از براشينگ مو‌هاي خود استفاده كنيد. اين روش باعث مي‌شود تا از موهاي شما در برابر حرارت محافظت كند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب مد و زيبايي مطلب ۵ مدل آرايش مو، بدون نياز به سشوار و اتوي‌مو را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

پل شگفت‌انگيز اژدها، نماد قدرت و ثروت!

۱۵ بازديد
يكي از معروف‌ترين نمادهاي شهر دانانگ، پل اژدها يا دراگون بريج است. اين پل كه طراحي ظريف و زيبايي دارد، اژدهايي را نشان مي‌دهد كه به سمت درياي شرق در حال حركت است.
پل اژدها دانانگ

دانانگ شهري بي‌نظير با يك دنيا جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي است. پل اژدهاي دانانگ از ساخته‌هاي زيباي ويتنام است. اين پل اژدها نمونه‌اي در سطح كره زمين ندارد. براي آشنايي با اين پل شگفت‌انگيز با مجله دلتا همراه باشيد.

پل اژدها دانانگ

دراگون بريج

پل اژدها طولاني‌ترين پل در ويتنام است كه نمايشي خيره كننده از چراغ‌ها، آتش و آب است. اين پل به‌قدري زيباست كه هيچ بازديد‌كننده‌اي در تور ويتنام نبايد بازديد از اين مكان زيبا را از دست بدهد.

اين پل زيبا به شكل اژدهاي طلايي ساخته شده است. پل داراي شش لاين است و از روي رودخانه هان عبور مي‌كند و همچنين يك نقطه عطف در ميان گردشگران علاقه‌مند به عكاسي است.

پل اژدها دانانگ يا دراگون بريج

پل اژدها به طور رسمي در سال ۲۰۱۳ پس از يك ساخت و ساز دو ساله، به مناسبت سي و هشتمين سالگرد آزادسازي شهر دانانگ افتتاح شد. با توجه به اعتقادات محلي كه به سلسله نيل مي‌رسد، اژدها نماد قابل توجهي از قدرت، نجابت و ثروت است.

اين پل با چراغ‌هاي رنگارنگ در شب، چشم‌انداز شگفت‌انگيزي دارد. در تعطيلات آخر هفته و مراسم ملي، دولت ويتنام طوري برنامه‌ريزي مي‌‌كند كه از دهان اژدها آتش به بيرون زبانه بكشد و پلي كه از دهانش آتش بيرون مي‌آيد براي گردشگران جذاب است.

بهترين زمان براي بازديد از اين پل پس از غروب آفتاب است. زماني‌كه در كنار رودخانه قدم مي‌زنيد، پل هر چند دقيقه يك بار تغيير رنگ مي‌دهد.

پل اژدها

اطلاعات كوتاهي درباره پل اژدها

شهر دانانگ در جنوب ناحيه مركزي كشور ويتنام قرار دارد. اين شهر داراي فرودگاهي بين‌المللي است. مي‌توان براي شروع يك سفر خوب به ويتنام، سفر را از دانانگ آغاز نمود. ساخت پل اژدها در روز ۹ جولاي سال ۲۰۰۹ آغاز گرديد.

پل عجيب ويتنام

هزينه ساخت اين پل برابر با هشتاد و هشت ميليون دلار آمريكا شده است. نهايتا ساخت قسمت اصلي پل در ۲۶ اكتبر سال ۲۰۱۲ انجام پذيرفت. افتتاح پل نيز در تاريخ ۲۹ مارچ سال ۲۰۱۳ انجام گرفت. ۲۹ مارچ هر سال، سال‌روز آزادي شهر دانانگ است.

جاذبه هاي ويتنام

مشخصات پل اژدهاي دانانگ

  • طول پل دقيقا ۶۶۶ متر و عرض پل ۳۷.۵ متر است.
  • بر روي پل ۶ مسير براي پياده‌روي در نظر گرفته شده است.
  • شنبه‌ها و يكشنبه‌ها برنامه ويژه‌اي بر روي پل اجرا مي‌شود.
  • راس ساعت ۹ شب، از دهان اژدها آب و آتش بيرون مي‌زند.
  • همراه با اين نمايش، نورپردازي‌هاي جالبي هم انجام مي‌گيرد كه ذوق تماشاگران را به دنبال دارد.
  • در كنار پل براي بازديدكنندگان، رستوران و كافه وجود دارد.

مشخصات پل اژدها دانانگ

اگر از جمله مسافران علاقه‌مند به سفرهاي لاكچري و خاص هستيد، حتما ويتنام را برگزينيد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب درياي شگفت‌انگيز نيلوفرهاي قرمز در تايلند را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

شهري كه شهرتش به ارواح ترسناك آن است

۹ بازديد
وقتي اسم شهر ارواح به‌گوشتان مي‌خورد، محله‌هاي جن‌زده به ذهنتان خطور مي‌كند. شهرهاي ارواح در آمريكا در واقع مكان‌هايي هستند كه زماني مسكوني بوده‌اند و بعد ناگهاني رها شده‌اند و هنوز هم غيرمسكوني مانده‌اند.
شهر ارواح بودي

شهر بودي “Bodie” يكي از معروف‌ترين مكان‌هاي متروكه در جهان است كه به شهر ارواح آمريكا معروف است. بودي ساليانه ميزبان بيش از ۲۰۰ هزار گردشگر از سراسر جهان است. براي آشنايي با شهر ارواح بودي با مجله دلتا همراه باشيد.

شهر ارواح بودي

شهر ارواح بودي در آمريكا

بودي يكي از شهرهاي ارواح كاليفرنيا در كوه‌هاي سييرا نوادا شرقي قرار دارد. در سال ۱۸۵۹ ويليام بودي در نقطه‌اي كه اكنون به پرتگاه بودي معروف شده، طلا استخراج كرد. يك سال بعد، او جان خود را از دست داد و شهر كنوني به احترام او، بودي نامگذاري شد.

مردم در جستجوي ثروت و زندگي بهتر به سمت اين شهر كوچك سرازير شدند. اين منطقه به شهر معدني بزرگي تبديل شد كه پر از خانواده، دزد، مغازه‌دار و غيره بود تا اين كه ادامه استخراج از معدن هزينه سرسام‌آوري پيدا كرد.

شهر ارواح

معدنچي‌هاي شهر به سرعت به افرادي ثروتمند تبديل شدند كه پس از جمع‌آوري طلا و نقره‌هاي فراوان به شهرهاي ديگري نظير آريزونا، مونتانا و يوتا در ايالات متحده مهاجرت كردند.

بعد از مدت كوتاهي، در نتيجه نبود رونق اقتصادي شهر بودي از سكنه خالي و به شهر ارواح تبديل شد. امروزه اين شهر، به يكي از مشهورترين شهرهاي متروكه جهان يا شهر ارواح آمريكا مشهور شده است.

شهر بودي كاليفرنيا

داستان ارواح در شهر ارواح

يكي از اشباح ديده شده مربوط به مردي است كه از پنجره‌‏ طبقه‌‏ دوم يك ساختمان به بيرون خيره شده است. ديگري شبح يك دختر جوان است كه درحال قدم‌زدن در اطراف قبرستان قديمي شهر است و در گذشته به صورتي تصادفي توسط يك معدنچي به قتل رسيده است.

زني مسن كه روي يك صندلي گهواره‌‏اي نشسته و به عقب و جلو حركت مي‌‏كند. گفته مي‌‏شود كه حتي درون شهر، شبح قاطر نيز در خيابان‌‏ها پرسه مي‌‏زند و اعتقاد مردم بر اين است كه هنگامي كه سقف معدن فروريخت، كشته شد.

ارواح در شهر بودي

داستان بسيار جالب و ترسناك ديگري از اين شهر وجود دارد كه مربوط به مردي است كه گفته شده او همسر خود را زماني كه مست بوده با گلوله به قتل رسانده است. سه مرد به دليل اينكه او همسر خود را به قتل رسانده بود تا سر حد مرگ كتكش زدند. گفته شده كه روح خشمگين او به‌‏دنبال انتقام است. با توجه به استنباط مردم هر سه مرد به‌‏طرز مرموزي كشته شده‌‏اند.

شهر ارواح بودي در آمريكا

اين روزها در بودي چه مي‌گذرد؟

امروزه بودي چيزي بيش از يك شهر متروكه نيست. تنها خاطره‌‏ باقي‌‏مانده از اين شهر فقط وجود يك ويرانه از كارخانه استخراج طلا است.  تعداد ۱۱۰ ساختمان ديگر نيز سالم و پابرجا مانده است و فضاي داخلي برخي از اين ساختمان‌‏ها نيز به همراه اجسام و ساير متعلقات داخلي آنها هنوز دست نخورده‌‏ است.

اين روزها در بودي چه مي‌گذرد؟

اين روزها شهر بودي به پاركي تاريخي تبديل شده است كه در طول سال بيش از ۲۰۰ هزار گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب مي‌كند. گردشگران به اين شهر سفر مي‌كنند تا با گوش‌‏كردن به تاريخچه‌ آن، زندگي مردم را در گذشته تصور كنند. ماجراجويان با قدم زدن در سطح شهر، متوجه مي‌‏شوند كه برخي منازل قديمي توسط ارواح تسخير شده است.

بودي

پيشنهاد مطالعه: مطلب قبيله شكست‌خورده‌ عجيبي كه روح‌هاي ترسناك شدند را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

روستاي ايراني كه جاذبه‌اش تمساح است!

۲۲ بازديد
يكي از جاذبه‌هاي گردشگري چابهار روستاي گاندو يا باهوكلات است كه شهرت خود را مديون گونه‌اي نادر از تمساح، به‌‌نام تمساح گاندو يا پوزه كوتاه است.
روستاي باهوكلات

آيا مي‌دانيد تعداد زيادي از گردشگران براي تماشاي نوع نادري تمساح از نزديك، در زيستگاه طبيعي خود به چابهار سفر مي‌كنند؟ اگر مي‌خواهيد چنين تجربه‌اي داشته باشيد، مي‌توانيد همراه مجله دلتا به روستاي باهوكلات يا گاندو در ۱۰۱ كيلومتري شمال شرق چابهار، در منطقه‌اي محافظت شده به‌همين نام برويد تا از نزديك گونه‌اي نادر از يكي از بازماندگان عصر دايناسورها را ملاقات كنيد!

روستاي باهوكلات در چابهار

روستاي باهوكلات كجاست؟

روستاي باهوكلات يكي از روستاهاي ديدني ايران با طبيعتي بكر و شگفت‌انگيز است. اين روستا در ۹۰ كيلومتري شمال شرق چابهار واقع شده است. از نظر جغرافيايي اين روستا بر روي يك تپه و در ارتفاع  ۴۰ متري از سطح دريا قرار دارد.

آب و هواي اين روستا در فصول مختلف متفاوت مي‌شود. در تابستان شما با هوايي گرم روبرو خواهيد شد، اما در بهار و پاييز آب و هواي معتدل در اين منطقه حاكم مي‌شود. از اين رو بهار و پاييز، زمان مناسبي براي سفر به اين منطقه است.

روستاي زيباي باهوكلات چابهار

معماري متمركز اين روستا از دو بخش سنتي و جديد تشكيل شده و بيشتر خانه‌ها به‌صورت يك طبقه ساخته شده است. مردم اين روستا اهميت خاصي براي مراسم مذهبي خود قائل هستند و غالبا با لباس محلي خود در اين مراسم‌ حضور مي‌يابند.

مزارع موز باهوكلات

طبيعت اين روستا بسيار زيبا و ديدني است و مزارع موز آن، نظر هر گردشگري را به‌خود جلب مي‌كند. در ضمن اين روستا زيستگاه برخي از پرندگان شبه قاره هند نيز است. از ديگر گونه‌هاي اين روستا مي‌توان به ماهي گل‌خوار، راسو، پرندگاني نظير هوبره و دراج، سنجاب و لاكپشت‌هاي سبز دريايي اشاره كرد.

روستاي باهوكلات كجاست؟

تمساح گاندو

تمساح گاندو كه يكي از گنجينه‌هاي ارزشمند اين روستا محسوب مي‌شود، در آبگيرهاي ايجاد شده در مسير رودخانه باهوكلات زندگي مي‌كند. اين نوع تمساح بسيار خطرناك بوده و نزديك شدن به آن مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري و حتي مرگ را به‌دنبال داشته باشد. جالب است بدانيد اهالي روستاي گاندو نه‌تنها اين موجود را خطرناك نمي‌دانند، بلكه معتقدند وجود اين حيوان در روستا باعث بركت و افزايش روزي مي‌شود.

تمساح پوزه كوتاه

مردم روستا، گاندوها را مقدس مي‌دانند و هيچ آسيبي به آن‌ها وارد نمي‌كنند. اهالي باهوكلات به‌قدري براي ارزشمند‌ترين جاذبه‌ روستاي خود ارزش قائل هستند كه در سال‌هاي اخير كه خشك‌سالي دامن روستاي آن‌ها را گرفته است، تلاش كرده‌اند كه تمساح‌ها را به آبگيرهاي پرآب‌تر انتقال دهند و حتي غذاي آن‌ها را نيز تامين مي‌كنند.

تمساح گاندو

اين نوع تمساح كه اجداد آن‌ها ۲۲۵ تا ۲۶۵ ميليون سال قبل مي‌زيسته‌اند، علاوه بر روستاي باهوكلات و اطراف رودخانه باهوكلات، در اطراف رودخانه كاجو، شهرستان سرباز، محدوده‌هاي آبي شهرهاي راسك، چابهار، نيك‌شهر و سراوان نيز يافت مي‌شود. جالب است بدانيد ۹۰ روستا در استان سيستان و بلوچستان ميزبان گاندو هستند.

تمساي گاندو در روستاي باهوكلات
پيشنهاد مطالعه: مطلب جنگل نفرين‌شده‌ در مشهد كه شب‌ها جيغ مي‌كشد را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

درياي شگفت‌انگيز نيلوفرهاي قرمز در تايلند!

۱۰ بازديد
آيا تا به حال از درياچه نيلوفر قرمز در تايلند چيزي شنيده‌ايد؟ يك درياچه رويايي در شمال تايلند كه محل زندگي ميليون‌ها نيلوفر قرمز است و به همين دليل و به خاطر وسعت زيادي كه دارد، به درياي نيلوفر قرمز شهره شده است.
درياي نيلوفرهاي قرمز

در جنوب شرقي تايلند، شمال شهر كومفاواپي، درياچه‌اي به نام نونگ هان كومفاواپي وجود دارد كه محلي‌ها آن را درياي نيلوفرهاي قرمز مي‌نامند. در ادامه همراه مجله دلتا باشيد تا از اين درياچه ديدني بيشتر بدانيد.

درياي نيلوفرهاي قرمز

تايلند، محبوب‌ترين مقصد گردشگري در جنوب‌شرقي آسيا است و دليل خوبي هم برايش وجود دارد. شما مي‌توانيد تقريبا هرچيزي كه مي‌خواهيد در اين كشور پيدا كنيد: سواحل آبي كريستالي، جنگل‌هاي انبوه، غذاي عالي، هتل‌هاي ساحلي و برخي از بهترين هتل‌هاي لوكس جهان.

تايلندي‌ها علي‌رغم تعداد بالاي توريست، همچنان به فرهنگ و سنت‌هاي خودشان پاي‌بند مانده است و بي‌دليل نيست كه برايش نام سرزمين لبخندها را انتخاب كرده‌اند.

نيلوفرهاي قرمز

درياي نيلوفرهاي قرمز تايلند

اين درياي نيلوفر كه در واقع يك درياچه است در شمال تايلند قرار دارد. درياچه‌اي كم عمق كه عمق آن حداكثر ۱ متر است. با اين حال، وسعت اين درياچه تقريبا ۳۲ كيلومتر است و به‌دليل وسعت زياد آن است كه خيلي‌ها به آن دريا مي‌گويند. اين درياچه، مطمئنا يكي از زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري تايلند است كه نبايد از دست داد.

درياچه نيلوفر تايلند

گل‌هاي نيلوفري، بيشتر در ماه ژانويه به‌چشم مي‌خورند. اين گل‌ها در سپيده‌دم باز مي‌شوند و هر روز اطراف ظهر بسته مي‌شوند. اگر دوست داريد تا منظره زيبايي از آن‌ها داشته باشيد، بايد در انتخاب زمان دقت كنيد.

يك دريا زيبايي و شگفتي در اين درياچه

بعد از رسيدن به درياچه مي‌توانيد قايقي اجاره كنيد و به دل درياچه بزنيد. با طلوع خورشيد مي‌بينيد كه گل‌ها كم‌كم باز مي‌شوند و آنجاست كه خودتان را غرق در دريايي از نيلوفرهاي خوشرنگ مي‌بينيد.

درياچه نيلوفر

در ميان راه با قايق‌هاي ديگر و ماهي‌گيران محلي روبرو مي‌شويد كه سعي دارند تا از اين آب‌هاي قرمز رنگ ماهي بگيرند.، ديدن اين تصاوير در جلوي چشمانتان، يك تابلوي بي‌نظير از آفريده‌هاي خداوند را به ذهن‌تان مي‌آورد.

جاذبه هاي تايلند

آهسته‌ كه جلوتر مي‌رويد، خودتان را در بين ميليون‌ها نيلوفر مي‌بينيد. اينجا جايي است كه سكوت محض حكم فرماست و فقط شماييد و يك دنيا زيبايي، پس تا مي‌توانيد از منظره جلوي چشمانتان به همراه سكوت استفاده كنيد.

مطمئن باشيد، اولين باري در زندگي‌تان خواهد بود كه اين همه گل نيلوفر را يكجا مي‌بينيد.

درياي نيلوفرهاي قرمز تايلند

پيشنهاد مطالعه: مطلب رودخانه زيبا و ترسناكي كه آدمخوار است را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

قبيله شكست‌خورده‌ عجيبي كه روح‌هاي ترسناك شدند!

۱۴ بازديد
در اين دنياي پرسرعت و مدرن، هنوز هم قبيله‌هاي دورافتاده‌اي وجود دارند كه عطاي تكنولوژي و پيشرفت را به لقايش بخشيده‌اند و در مكان‌هاي دور افتاده، بدون هيچ نشانه‌اي از تمدن امروزي زندگي مي‌كنند.
قبيله آسارو

بازهم يك قبيله عجيب و جالب ديگر در گينه نو! ماجراي قبيله آسارو داستان افراد شكست‌خورده‌اي را روايت مي‌كند كه پس از شكست به كنار رود آسارو آمده و در آن‌جا پنهان شده‌اند. براي رفتن به اين قبيله عجيب با مجله دلتا همراه باشيد.

قبيله آسارو در پاپوآ گينه نو

پاپوآ گينه نو كشوري در اقيانوس آرام و قاره اقيانوسيه است كه در شمال استراليا و شرق اندونزي واقع شده است. پايتخت آن پورت مورسبي و جمعيت آن نيز حدود شش ميليون نفر است.

پاپوآ گينه نو در آفريقا

طبق معمول قبيله‌هاي آفريقايي، مردم قبيله آسارو زندگي و فرهنگ عجيب و غريبي دارند. مردان قبيله آسارو كلاه و ماسك‌هاي گلي و سيماني بر سر دارند كه هنگام قرار دادن آن بر روي صورت‌شان مردم قبايل ديگر را وحشت‌زده مي‌كنند. طراحي اين ماسك‌ها به‌گونه‌اي انجام مي‌شود كه اين مردها، ظاهري همانند ارواح خبيث پيدا كنند.

جالب است بدانيد اين قبيله در مكاني بسيار دورافتاده و غيرقابل دسترس قرار دارد و به همين دليل نيز تا حدود ۷۵ سال پيش، هيچ انسان ديگري در روي اين كره خاكي از وجود چنين قبيله‌اي خبر نداشت.

قبيله آسارو در آفريقا

در اين بين از قرار معلوم روزگار برنامه‌هاي ديگري براي مردان گلي اين قبيله در سر داشت و افزايش بازديد جهانگردان ماجراجو از اين منطقه، اين قبيله را به يك نماد ملي تبديل كرد.

آسارو امروزه به نماد ملي گينه نو تبديل شده است و سالانه گردشگران و ماجراجويان زيادي براي ديدن مراسم‌ سنتي اين قبيله، به گينه نو سفر مي‌كنند.

مردان گِلي آسارو

ماجراي ترسناك آسارو به روايت يك گردشگر ماجراجو

كارا گلداسميت براي روايت ماجراي «مردان گِلي آسارو» در گينه نو برنده جايزه ۳۰۰ دلاري تلگراف شده است.

او گفته است: دقيق يادم نمي‌آيد كه آن‌ها چگونه آمدند، اما افرادي با قيافه‌هاي روح مانند به سرعت اطراف ما‌ را احاطه كردند. آن‌ها با ظرافت و در خفا حركت مي‌كردند و حتي يك لحظه هم از ما چشم برنمي‌داشتند. آن‌ها نيزه‌هايشان را سمت ما نشانه گرفته بودند و هر آن ممكن بود حمله كنند.

قبيله عجيب آسارو در گينه نو
ما يك گام به عقب برداشتيم و آن‌ها نيز بي هيچ باكي به دنبالمان مي‌آمدند. از ديدن كله‌هاي گلي و بزرگشان كه لبخندي رعب‌آور بر روي صورتشان نقش بسته بود، خشكمان زده بود.

گرماي دم و بازدم يكي از آن‌ها را روي گردنم حس مي‌كردم، اما تا برگشتم، غيبش زده بود. با چشمم تا هر جا مي‌شد، وارسي كردم تا شايد يكي از آن‌ها را ببينم، اما خبري نبود. انگار آب شده بودند و توي زمين رفته بودند.

مردان گلي در آسارو

در افسانه اينطور آمده كه مردان آسارو به‌دليل سمي بودن گل نمي‌توانستند صورتشان را با گل بپوشانند، از اين‌رو از سنگريزه‌هاي كنار رودخانه ماسك‌هاي بزرگ تهيه مي‌كردند. در آن روزها، اكثر قبايل از ارواح ترس داشتند. بنابراين، دشمنان به خيال اينكه ارواح را ديده از آنجا پا به فرار مي‌گذاشتند.

پاپوآ گينه نو

پيشنهاد مطالعه: مطلب درختاني كه بز مي‌دهند، جاذبه عجيب مراكش را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

جنگل نفرين‌شده‌ در مشهد كه شب‌ها جيغ مي‌كشد!

۱۹ بازديد
به گفته‌ برخي، در جنگل جيغ مشهد، صدايي شبيه به جيغ زني مي‌آيد كه زنده زنده در آتش مي‌سوزد.
جنگل جيغ مشهد

سربرج، روستايي است از توابع بخش طرقبه كه به‌دليل داشتن پديده‌اي وحشتناك، سالانه ميزبان صدها گردشگر است. جنگل سربرج كه با نام جنگل جيغ مشهد نيز شناخته مي‌شود، در نزديكي اين روستا قرار دارد. اغلب گردشگران راه سفر را براي ديدار اين جنگل در پيش‌ مي‌گيرند. داستان از اين قرار است كه درختان جنگل‌ مشهد جيغ مي‌كشند.با مجله دلتا براي اين سفر ماجراجويي همراه باشيد.

جنگل جيغ مشهد

ماجراي جنگل جيغ مشهد

روزها در اين جنگل همه چيز كاملا عادي و آرام است. شب‌‌هنگام اما صدايي عجيب و وحشتناك از درختان به گوش مي‌رسد. صدايي شبيه سوت يا جيغ كه به‌محض تاريك‌شدن هوا شنيده‌ مي‌شود.

اين صدا تا سپيده‌دم ادامه دارد. شنيدن صداي جيغ در جنگل، يكي از ترسناك‌ترين اتفاقات براي افرادي است كه تصميم به اقامت شبانه در جنگل گرفته‌اند.

ماجراي جنگل جيغ مشهد

فكر مي‌كنيد چرا درختان جنگل‌هاي مشهد جيغ مي‌كشند؟ عده‌اي مي‌گويند اجنه و شياطيني در لابه‌لاي درختان اين جنگل زنداني شده‌اند كه شب‌ها از درد ناله مي‌كنند. اما آيا اين گفته حقيقت دارد؟

از سالي كه اين صداها از جنگل جيغ مشهد شنيده مي‌شود، آب رودخانه سربرج، جاري شده است. همين امر باعث جلب توجه مردم شده است. نتيجه اين امر، ترس آن‌ها از اين پديده‌ شگفت‌انگيز بوده است. وحشتي كه مي‌تواند گردشگران كنجكاو را به‌ سوي خود جلب كند.

درختان جنگل‌هاي مشهد

برخي از ساكنين اين منطقه، اين صدا‌هاي وحشت‌آور را از ملخ‌هايي مي‌دانند كه به اين منطقه هجوم مي‌آورند و شب‌ها به درختان پناه مي‌برند. برخي نيز عواملي ناشناخته از جمله تغييرات آب‌وهوايي را دليل به‌وجود آمدن اين صداها عنوان كرده‌اند.

صداهايي كه از درختان اين منطقه به گوش مي‌رسد هيچ شباهتي به صداي جيرجيرك يا بادهاي موزون بين شاخ و برگ درختان ندارد، چراكه وقتي اين صداها شنيده مي‌شوند، حتي برگ يك درخت هم به‌دليل باد تكان نمي‌خورد.

جنگل سربرج مشهد

عده‌اي نيز اين جنگل را نفرين‌شده و محل سكونت اجنه مي‌دانند. به گفته‌ برخي، شياطين و روح‌هاي نفرين‌شده شب‌هنگام در اين روستا پرسه مي‌زنند و اين اصوات دلخراش مربوط به آن‌ها است.

درست است كه در لابه‌لاي درختان و همچنين علفزارهاي اطراف آن، هجوم ملخ‌ها مشاهده مي‌شود. گفتني است كه هيچ پديده‌ غير‌طبيعي ديگري در منطقه به چشم ديده نشده است.

جنگل نفرين‌شده

راز اين جنگل مخوف!

آيا اجنه و شياطين در لابه‌لاي درختان جنگل جيغ مشهد زندگي مي‌كنند؟ آيا اين جنگل واقعا نفرين شده است؟

به منظور بازگشايي رمز و راز صداهاي عجيب و غريبي كه در اين جنگل با پديدارشدن ماه به‌وجود مي‌آمدند اهالي روستاي سر برج به همراه دهيار محل، تصميم گرفتند تا موضوع را با بخشدار منطقه در ميان بگذارند.

بخشداري اين استان هم با شنيدن موضوع عجيب اين جنگل، تعدادي از كارشناسان خود را به جنگل سربرج اعزام نمود. آن‌ها دريافتند كه اين جيغ‌ها، ناشي از صداي جيرجيرك‌ها است.

رودخانه سربرج مشهد

در واقع اين جيرجيرك‌ها سال‌هايي كه بارش باران، فراوان باشد و رودخانه سربرج، پرآب و خروشان باشد، به روستا حمله مي‌كنند. آن‌ها در لابه‌لاي درختان و گياهان پنهان مي‌شوند.

ممكن است بر روي هر درخت نزديك ۳ هزار جيرجيرك بنشيند. تمام اين جيرجيرك‌ها، در حاشيه‌ دو كيلومتري رودخانه هستند. تعداد زياد آن‌ها باعث شده كه آواز دسته‌‌جمعي‌شان مانند صداي جيغ و زوزه به‌نظر برسد. اين جيرجيرك‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بين مي‌روند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب باغ‌ موزه‌هاي ديدني تهران، تاريخ در قلب طبيعت رامطالعه كنيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

۷ نكته مهم براي انتخاب زيورآلات و اكسسوري

۱۳ بازديد
زيورآلات و اكسسوري بخشي اساسي از ظاهر عاشقان مد است. گردنبند، دستبند، گوشواره يا انگشتر مناسب مي‌تواند ادويه‌اي براي لباس شما باشد.
اكسسوري دخترانه

مهم است كه تعادل كاملي بين اكسسوري‌هاي استايل خود ايجاد كنيد. اين تعادل بسته به لباس انتخابي شما به ميزان قابل توجه‌اي متفاوت است. تضميني وجود ندارد كه استفاده از اين اكسسوري دخترانه كاملا بي‌عيب و نقص يك لباس را تكميل كنند و در استايل‌هاي متفاوت تأثير يكساني داشته باشند. با ما در مجله دلتا همراه باشيد.

اكسسوري چيست

 اكسسوري چيست

اكسسوري به انگليسي accessory است. واژه‌اي انگليسي مي‌باشد و معادل فارسي آن لوازم جانبي است. در دنياي مد و فشن به تمام لوازم جانبي به جز لباس‌هاي اصلي اطلاق مي‌شود كه انواع اكسسوري در كنار لباس‌هاي اصلي براي افزايش جلوه و زيبايي و يا ايجاد هارموني رنگ‌ها به كار مي‌رود.

اهميت اكسسوري در استايل

ممكن است به نظر برسد كه انتخاب اكسسوري دخترانه كار خيلي دشوار يا مهمي نباشد. اما انتخاب زيورآلاتي كه مي‌پوشيم براي ساخت ظاهر كلي ما بسيار مهم است. بدون داشتن تعداد كافي از آن‌ها، ممكن است استايل و پوشش ما پيش‌پا‌افتاده و كم‌رنگ جلوه ‌كند. از طرف ديگر، استفاده بيش از حد از آ‌ن‌ها يا انتخاب اشتباه زيورآلات، باعث مي‌شود يك ظاهر زيبا به يك فاجعه تبديل ‌شود.

از اكسسوري بزرگ و پركار استفاده كنيد

اكسسوري‌هاي بزرگ در حال حاضر جزو ترندهاي محبوب در دنياي مد هستند، پس قطعات ساده و ظريف را فراموش كنيد. گردنبندهاي پركار، دستبندها، انگشترها و گوشواره‌هايي با سايز بزرگ كه چشم‌ها را به خود جلب مي‌كند انتخاب مناسب ما براي امسال هستند. وقتي از اكسسوري‌هاي بزرگ و شلوغ استفاده مي‌كنيد، بقيه ظاهر خود را ساده نگه داريد و هرگز هم‌زمان بيش از دو قطعه را با هم استفاده نكنيد.

وقتي شك داريد، كمتر بپوشيد

اكسسوري زنانه

يك قانون خوب در رابطه با استفاده از اكسسوري دخترانه اين است كه، استفاده كمتر تاثير بيشتري دارد. نه اينكه از پوشيدن آن‌ها صرف نظر كنيد، اما انتخاب يك تا دو قطعه بزرگ براي استايل شما به طور كلي انتخاب بهتري است تا اينكه از تمام آن‌ها در يك استايل استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد كه هدف ما برجسته كردن ظاهر، بدون غلبه بر ساير آيتم‌هاي استايل شما است.

بدليجات دست‌ساز و از جنس‌هاي ديگر را امتحان كنيد

زيورآلات فقط در رنگ‌هاي طلايي، نقره‌اي و براق وجود ندارند. در واقع طيف گسترده‌اي از اكسسوري‌هاي دست‌ساز وجود دارد كه هر خانمي بايد در مجموعه خود داشته باشد. دفعه ديگر كه به دنبال آن‌ها مي‌گرديد، سعي كنيد تكه‌هايي را پيدا كنيد كه شامل رنگ‌هاي خنثي، خاكستري، سياه و مات باشد.

مجموعه شخصي خود را داشته باشيد

يكي از بهترين راه‌ها براي اطمينان از اينكه هميشه از زيورآلاتي كه مي‌پوشيد احساس خوبي خواهيد داشت شخصي‌سازي مجموعه خود است. قطعاتي را خريداري نكنيد كه فكر مي‌كنيد خسته كننده هستند. در واقع فقط به اين دليل كه فكر مي‌كنيد با بيشتر كمد لباس شما مطابقت دارد آن را انتخاب نكنيد. در عوض، مجموعه‌اي از قطعات را بسازيد كه مورد توجه شما قرار بگيرند. شما قادر خواهيد بود تا لباس‌هايي را براي تكميل آن‌ها پيدا كنيد و هر وقت اين لباس‌ها را مي‌پوشيد احساس اطمينان ‌كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب مد و زيبايي مطلب انتخاب اكسسوري براي قرارهاي عاشقانه را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

لباس‌هاي تكراري خود را بارها بپوشيد

۱۱ بازديد
خيلي‌ها تصور مي‌كنند پوشيدن لباس تكراري براي يك موقعيت خاص و رسمي اشتباهي نابخشودني است. اگر لباسي را دوبار بپوشيد اتفاق خاصي نمي‌افتد!
پوشيدن لباس تكراري

برخي از افراد فكر مي‌كنند كسي كه يك لباس را براي دو مراسم يا بيشتر بپوشد، نه تنها شيك‌پوش نيست بلكه احتمالا پول كافي براي خريد لباس جديد را ندارد. اما با نگاهي به استايل ستاره‌هاي مد در دنياي امروز، طراحان لباس و حتي اعضاي خاندان‌هاي سلطنتي كه بيشترين ثروت و بهترين استايل را دارند نشان مي‌دهد كه پوشيدن لباس تكراري اشتباه نيست و مي‌تواند نشانه استايل شخصي و شيك شما نيز باشد. با ما در مجله دلتا همراه باشيد.

اهميت و ضرورت استفاده از لباس شيك

شيك پوشي اصل مهمي در استايل آقايان و خانم‌ها است. هميشه سعي كنيد بهترين و مرتب‌ترين استايل را براي خود بسازيد. اما اينكه حتما هر لباسي را بايد يك‌بار بپوشيد عقيده اشتباهي است.

افراد شيك‌پوش

لباس تكراري

افراد شيك پوش لزوما به تعداد بي‌شماري لباس دسترسي ندارند، بلكه از لباس‌هاي محدود با بالاترين كيفيت و به بهترين شكل، براي ساختن استايل خود استفاده مي‌كنند. بنابراين داشتن لباس‌هاي زياد نه تنها به معناي شيك‌پوشي نيست، بلكه سردرگمي شما را نيز در انتخاب لباس افزايش مي‌دهد.

كمد لباس خود را پر نكنيد

وجود لباس‌هاي فراوان در كمد لباس‌تان باعث سردرگمي شما مي‌شود. به مرور زمان خواهيد ديد كه تنها از چند لباس خاص استفاده مي‌كنيد و بيشتر لباس‌هاي شما بدون استفاده باقي مانده‌ است. وقتي تعداد لباس‌هاي شما محدود، اما از كيفيت عالي و تطبيق‌پذير با ديگر لباس‌هايتان استفاده شده، به معناي پوشيدن يك لباس براي چندين بار متوالي است. پس پوشيدن لباس تكراري در شيك‌پوشي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است كه اتفاقا مزايايي هم براي شما دارد.

ارزش هر با پوشيدن

استايل مردانه

در دنياي مد، مفهومي به نام “ارزش هر بار پوشيدن” معرفي شده است. اين عبارت به هزينه هر بار پوشيدن يك لباس اشاره دارد. مثلا اگر شما شلوار جين ارزاني به قيمت ۴۰ هزار تومان خريده‌ايد كه فقط ۲۰ بار مي‌توانيد آن را بپوشيد ارزش هربار پوشيدن آن ۲ هزار تومان است.

اما اگر يك شلوار جين باكيفيت به قيمت ۱۰۰ هزار تومان خريداري كنيد كه بتوان ۱۰۰ بار پوشيد، ارزش هر بار پوشيدن آن هزار تومان است و درواقع شما در حالت دوم به طور متوسط هزينه كمتري پرداخت مي‌كنيد.

لباسي كه بيشتر بتوان آن را پوشيد، ارزش هزينه كردن را دارد و لباس‌هاي ارزان قيمت نه تنها هزينه بيشتر را در دراز مدت به شما تحميل مي‌كنند، بلكه شيك‌پوشي شما را نيز تحت تاثير قرار داده و باعث توليد زباله بيشتر، هدر رفت منابع بيشتر و آسيب شديدتر به محيط زيست مي‌شوند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب مد و زيبايي مطلب پيراهن‌هاي زنانه را جور ديگري بپوشيد! را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.

مناسب‌ترين ميز ناهارخوري براي خانه شما

۱۳ بازديد
شكل، در انتخاب هر نوع مبلماني در فضاي داخلي جزو گزينه‌هاي اوليه و مهم است. طرح و ديزاين فضاي غذاخوري براساس فرم و اندازه ميز غذاخوري تعيين مي‌شود.
ميز غذاخوري در دكوراسيون

با توجه به اينكه استفاده از ميز غذاخوري در دكوراسيون منزل بسيار باب شده است، اما بسياري از خانواده‌ها هنگام انتخاب مدل و سبك ميز غذاخوري دچار اشتباه مي‌شوند. همچنين بعد از گذاشتن ميز غذاخوري در پذيرايي يا اتاق ناهارخوري، دچار مشكل مي‌شوند. در اين مطلب از مجله دلتا انواع شكل‌هاي ميز غذاخوري را بر اساس سبك دكوراسيون شما بررسي مي‌كنيم تا بهترين تصميم را بگيريد.

شكل مستطيل

شكل مستطيل به عنوان محبوب‌ترين انتخاب براي ميز غذاخوري است. اين ميز به‌گونه‌اي است كه مي‌تواند بيشتر از ظرفيتش در طول خود صندلي جا دهد. اگر شكل منزل يا اتاق غذاخوري شما كشيده است، بهتر است از ميز مستطيلي استفاده نكنيد، زيرا باعث كشيده‌تر ديده شدن فضا مي‌شود و ظاهر خوبي به فضا نمي‌دهد.

ميز غذاخوري دكوراسيون داخلي

اگر از ميز مستطيلي در فضاي داخلي كه شكل كشيده دارد، استفاده كرديد، سعي كنيد آن را عمود بر فضاي خود قرار دهيد.

شكل مربع

شكل مربع، ساده‌ترين شكل ميز غذاخوري است. شكل مربع ميز براي فضاهاي كوچك مناسب است. درواقع اگر متراژ فضاي شما كوچك است و علاقه داريد در فضاي خود حتما ميز غذاخوري داشته باشيد، ميز مربعي مناسب‌ترين گزينه براي فضاي شما است.

ميز غذاخوري مربعي

معمولا اين فرم ميز با ظرفيت‌هاي ٢ الي ۴ نفر طراحي مي‌شود زيرا اگر با ظرفيت بيشتري طراحي شود، بيشتر سطح ميز غيرقابل دسترس است يا دسترسي به آن سخت است.

شكل دايره

ميز غذاخوري با شكل دايره معمولا از گزينه‌هاي ميزهاي كم‌جا هستند، يعني اگر ميز داراي ظرفيت كمي باشد، فضاي كمي را اشغال مي‌كند. اما اگر ميز با ظرفيت بالا باشد، بيشترين مقدار فضا را اشغال مي‌كند.

ميز دايره اي شكل

ميز دايره‌اي هم مانند ميز مربعي اگر از يك حدي بزرگ‌تر شود، دسترسي به مركز ميز كار غيرممكني است. ميز دايره‌اي شكل اين امكان را مي‌دهد كه شما تعداد صندلي‌هاي اضافه‌تري را نسبت به ظرفيت ميز قرار دهيد.

شكل بيضي

شكل بيضي از گزينه‌هاي خاص و محبوب است و به دليل اينكه طول بيشتري نسبت به دايره دارد، فضاي بيشتري براي پذيرايي دارد. ميز بيضي شكل مانند فرم ميز مستطيلي است.

ميز غذاخوري در دكوراسيون

در واقع اگر شما فضايي داريد كه داراي شكلي كشيده است، سعي كنيد از ميز بيضي شكل در فضاي خود استفاده نكنيد و اگر استفاده كرديد، آن را به صورت عمودي قرار دهيد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب نكات طلايي براي انتخاب آويز و لوستر شيك  را بخوانيد.

دانلود اپليكيشن

با مجله مدوزيبائي دلتا همراه باشيد.