فرصت ۲ روزه به متقاضيان مسكن ملي

۵۰ بازديد
براساس اعلام اداره كل راه و شهرسازي استان تهران، واريز نشدن قسط اوليه متقاضيان مسكن ملي در تهران در موعد مقرر به منزله انصراف از پروژه تلقي خواهد شد.
آورده اوليه‌ طرح اقدام ملي مسكن
براساس اعلام مديركل راه و شهرسازي استان تهران، متقاضيان مسكن ملي تا ۲ روز آينده بايد نسبت به تكميل آورده اوليه و مدارك خود اقدام كنند. آورده اوليه‌ طرح اقدام ملي مسكن ۴۰ ميليون تومان است و بعد از واريز اين مبلغ، ساخت پروژه‌ها آغاز مي‌شود.

به گزارش مجله دلتا خليل محبت‌خواه مدير كل راه و شهرسازي استان تهران با بيان اينكه يك هزار و ۳۶۰ متقاضي تاكنون آورده خود را براي طرح اقدام ملي مسكن تكميل كرده‌اند، گفت: براساس آخرين اولتيماتوم اعلام‌شده، استقبال متقاضيان براي تكميل آورده خود بسيار خوب بوده است و لازم است متقاضيان تا ۲ روز آينده نسبت به تكميل اطلاعات و مدارك و واريز آورده اوليه‌ طرح اقدام ملي مسكن اقدام كنند.

مدير كل راه و شهرسازي استان تهران ادامه داد: متاسفانه تا پيش از اتمام آخرين زمان تكميل آورده فقط ۲۶۰ نفر اطلاعات و آورده خود را تكميل كرده بودند، اما بعد از آخرين اطلاع‌رساني، متقاضيان بيشتري اطلاعات و مدارك خود را براي ثبت‌نام در اين بخش وارد كرده‌اند.

آغاز واگذاري اراضي‌ از هفته آينده

محبت‌خواه با اشاره به آماده بودن اراضي مسكن ملي اظهار داشت: ساخت پروژه‌هاي مسكن ملي در حال انجام است و اراضي آنها تامين شده، اما هنوز بسياري از متقاضيان آورده خود را در اين بخش تكميل نكرده‌اند. براي افزايش سرعت در اجراي پروژه‌ها لازم است متقاضيان آورده‌ خود را واريز كنند؛ در غير اينصورت از طرح اقدام ملي مسكن حذف مي‌شوند. واگذاري اين اراضي نيز در هفته‌هاي آينده آغاز مي‌شود.

براساس اين گزارش در حالي كه بيش از يك ماه از رسيدن به مرحله واريز وجه طرح اقدام ملي مسكن مي‌گذشت، اما خبري از تكميل مدارك و واريز آورده اوليه نبود، موضوعي كه با تكميل به موقع ساخت مسكن ملي ارتباط مستقيم دارد و در صورتي كه متقاضيان سر وقت آورده خود را براي تزريق به پروژه واريز نكنند ساخت واحدها تا سال ۱۴۰۰ تكميل نخواهد شد. به همين دليل اداره كل راه و شهرسازي استان تهران اعلام‌كرد كه عدم واريز به موقع قسط اوليه متقاضيان مسكن ملي به منزله انصراف است.

پيشنهاد مطالعه: براي آگاهي از گزارش هاي ملكي بيشتر مطلب “يك سوءتفاهم درباره ماليات خانه‌هاي خالي” را مطالعه كنيد.

۸۸ ميليون؛ اختلاف قيمت هر متر خانه در پايتخت

۵۷ بازديد
تازه‌ترين گزارش‌ها از وضعيت معاملات مسكن در بهار امسال نشان مي‌دهد كه تفاوت قيمت فروش هر متر مربع خانه در تهران به 88 ميليون تومان رسيده است.
قيمت هر متر خانه در تهران

بررسي گزارش‌هاي مركز آمار در رابطه با وضعيت معاملات مسكن در بهار امسال نشان مي‌دهد كه حداقل قيمت فروش يك مترمربع زيربناي مسكوني براي يك واحد با ميانگين عمر ۱۲ سال در تهران حدود ۲ ميليون و ۷۱۴ هزار تومان است كه حداكثر قيمت فروش هر متر از چنين خانه‌اي به ۹۰ ميليون تومان مي‌رسد، در اين حالت قيمت بين كمترين و بيشترين قيمت هر متر خانه در تهران حدود ۸۸ ميليون تومان خواهد بود.

گزارش مجله دلتا حاكيست ميانگين قيمت هر متر خانه در تهران در بهار امسال ۱۸.۸ ميليون تومان اعلام شده كه نسبت به زمستان ۲۲.۸ و در مقايسه با بهار سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزايش دارد. در ميان ۲۲ منطقه شهر تهران بيشترين ميانگين قيمت فروش هر متر خانه حدود ۳۹ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان با ميانگين مساحت ۱۴۸ مترمربع و ميانگين عمر بناي ۱۰ سال در منطقه يك و كمترين ميانگين قيمت حدود هشت ميليون و ۶۴۰ هزار تومان با ميانگين مساحت ۶۹ مترمربع و متوسط عمر بناي ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

همچنين در بهار امسال تعداد معاملات در مقايسه با زمستان حدود ۲۹.۳ درصد كاهش و در مقايسه با بهار سال گذشته ۳.۹ درصد افزايش داشته است.

 زمين ۵۰ درصد گران شد

بررسي وضعيت معاملات زمين يا زمين ساختمان مسكوني كلنگي در پايتخت در بهار امسال نشان مي‌دهد كه حداقل قيمت فروش يك متر مربع از زمين حدود سه ميليون و ۶۹۰ هزار تومان و حداكثر آن ۹۲ ميليون تومان بوده است.

ميانگين قيمت فروش هر متر زمين يا زمين ساختمان مسكوني كلنگي به ۲۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان مي‌رسد كه در مقايسه با زمستان سال گذشته ۲۲.۶ و در مقايسه با بهار سال گذشته ۵۰.۴ درصد افزايش دارد. تعداد معاملات زمين ۲۰.۹ درصد نسبت به زمستان و ۱۸.۹ درصد به بهار سال ۹۸ كاهش يافته است.

پيشنهاد مطالعه: براي آگاهي از گزارش هاي ملكي بيشتر مطلب “متقاضيان وام اجاره به بانك‌ها مراجعه كنند” را مطالعه كنيد.

متقاضيان وام اجاره به بانك‌ها مراجعه كنند

۶۴ بازديد
متقاضيان واجد شرايط دريافت وام اجاره از امروز مي‌توانند با مراجعه به بانك، تشكيل پرونده داده و نسبت به تكميل مدارك خود اقدام كنند.
دريافت وام وديعه مسكن

براساس اعلام مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي، يك هزار و ۶۰۰ نفر از واجدان شرايط دريافت وام وديعه مسكن مي‌توانند از امروز ۲۲ مردادماه با مراجعه به شعبه بانك منتخب خود، تشكيل پرونده بدهند.

به گزارش مجله دلتا پروانه اصلاني ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: با پايش درخواست متقاضيان دريافت وام وديعه مسكن تاكنون حدود ۷۰ هزار نفر واجد شرايط بوده و پرونده آنها نهايي شده است.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي افزود: اسامي واجدان شرايط دريافت تسهيلات وام اجاره، پس از انتخاب بانك خود در سامانه طرح اقدام ملي وارد كارتابل بانك‌ها مي‌شود و اين افراد مي‌توانند با مراجعه به بانك نسبت به تشكيل پرونده و تكميل مدارك خود اقدام كنند.

اصلاني ادامه داد: از زمان معرفي متقاضيان به بانك‌ها تا زمان دريافت وام طبق مقررات بانك مطابق با دريافت ساير تسهيلات عمل مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اعتبار وام وديعه مسكن تامين شده است و بعد از مراجعه به بانك و تشكيل پرونده اگر زمان اجاره نامه به شهر محل درخواست با شرايط دريافت وام انطباق داشته باشد، متقاضيان واجد شرايط مي‌توانند وام وديعه مسكن را دريافت كنند.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي تاكيد كرد: تاكنون يك ميليون و ۶۲۹ هزار نفر با كد ملي معتبر پيامك زده‌اند. البته رقم پيامك‌هاي دريافت شده بيشتر از اين رقم است كه يا نامعتبر بوده يا از يك كد ملي چند بار پيامك زده شده است.

اصلاني افزود: ۳۲۸ هزار نفر اطلاعات خود را تكميل كرده‌اند كه از اين تعداد تاكنون ۷۰ هزار نفر از آنها پالايش شده‌اند و مابقي نيز به مرور پالايش خواهند شد.

پيشنهاد مطالعه: براي آگاهي از گزارش هاي ملكي بيشتر مطلب “قيمت روز آپارتمان‌هاي نوساز نقلي” را مطالعه كنيد.

راهنماي خريد كيف دستي زنانه

۴۳ بازديد
كيف‌هاي زنانه انواع مختلف و البته كه مصارف گوناگوني دارند.
كيف دستي زنانه

كيف دستي زنانه نخستين و يكي از مهم‌ترين اكسسوري‌هايي است كه افراد خوش سليقه و متخصصين مد به آن توجه مي‌كنند؛ در نتيجه انتخاب يك كيف با جنس مرغوب و داراي ظاهري شيك مي‌تواند توجه ديگران را نسبت به شما جلب كند. با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

استايل زنانه

نكاتي كه بايد در خريد كيف دستي به آن توجه كنيد:

بدانيد چه چيزهايي را مي خواهيد با كيف خود حمل كنيد؟ وسايل كوچك و كم حجم يا بزرگ و سنگين؟

چه رنگ كيفي با لباس‌هايتان بيشترين هماهنگي را دارد و چه رنگ لباسي را چند بار در هفته مي‌پوشيد؟

اگر به دنبال كيفي مناسب براي استفاده طولاني مدت هستيد، پيشنهاد ما اين است كه به دنبال كيف‌هاي ارزان قيمت و مطابق مد نرويد؛ زيرا اين كيف‌ها در نگاه اول داراي ظاهري فريبنده هستند اما از مواد اوليه خوب و مرغوبي تهيه نشده‌اند، بنابراين خيلي زود خراب مي‌شوند، پس پول خود را هدر ندهيد.

اگر مي‌خواهيد يك كيف صرف نظر از رنگش با تمام لباس‌هاي شما ست شود و بتوانيد در اكثر مكان‌ها و زمان‌ها از آن استفاده كنيد، انتخاب يك كيف با رنگ خنثي بهترين گزينه است. به طور مثال هنگامي كه لباس‌هاي رنگارنگ يا بافت‌هاي گوناگون با رنگ‌هاي متنوع مي‌پوشيد بايد يك كيف با رنگ خنثي انتخاب كنيد تا توجه ديگران به لباس شما جذب شود.

اگر اكثرا تيپ‍‌هاي مشكي يا قهوه‌اي مي‌زنيد بهتر است از كيف‌هاي رنگي يا ساده‌اي كه داراي تكه‌هاي رنگي هستند، استفاده كنيد. مثلا يك كيف زرد، آبي و يا قرمز يك انتخاب مناسب است و با لباس‌هاي شما يك ست زيبا و هماهنگ را مي‌سازد.

كيف و كفش بهتر است از يك جنس انتخاب شوند. به عنوان مثال انتخاب يك كيف ورني با كفش جير اصلا انتخاب مناسبي نيست هرچند كه رنگشان يكي باشد.

شما به راحتي مي‌توانيد با انتخاب يك كيف مناسب ضعف‌هاي اندام خود را بپوشانيد و در عوض بر جذابيت اندام‌هاي مناسبتان بيفزاييد.

كيف دستي

مثلا اگر مي‌خواهيد توجه و تمركز بر بالا تنه شما كم بشود، كيفي بخريد كه در قسمت پايين تنه قرار مي‌گيرد. كيف‌هاي داراي بند بلند، بهترين گزينه هستند. اين كيف‌ها بر روي ران و كمر قرار مي‌گيرند در نتيجه توجه به بالا تنه، سينه‌ها ،شكم بزرگ و بازوهاي درشتتان را كمتر مي‌كنند.

اگر ران‌هاي شما بزرگ است كيفي كه زير بازوي شما قرار بگيرد مناسب‌ترين گزينه است. هر كيفي كه روي كمر قرار بگيرد توجه را به قسمت پاييني كمتر مي‌كند.

انتخاب كيف‌هاي بزرگ يك گزينه مناسب براي خانم‌هاي لاغر اندام مي‌باشد، زيرا اين كيف‌ها به اندام حجم مي‌دهند. بنابراين كيف‌هاي بزرگ براي خانم‌هاي درشت و سنگين وزن، اصلا مناسب نيست.

اگر ريز اندام هستيد بايد كيفي كه انتخاب مي‌كنيد، خيلي بزرگ نباشد. مي‌توانيد به يك نكته توجه كنيد آن هم اينكه كيف را در كوچكترين قسمت بدن خود قرار دهيد تا از توجه و تمركز بر روي آن قسمت جلوگيري كند. اگر جزء خانم‌هاي قد بلند هستيد، سايز كيف اهميت چنداني ندارد و مي‌توانيد هر نوع كيفي را، به دلخواهتان بخريد. در هنگام خريد كيف به اندازه بندها و تعداد آن‌ها توجه كنيد. همچنين كيف را پر كنيد و مطمئن شويد به هنگام استفاده طولاني مدت به شانه‌هايتان آسيب نمي‌رساند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي “لباس‌هاي قرمز جذاب” را مطالعه كنيد.

ترفندهاي لباس پوشيدن براي لاغرها

۴۶ بازديد
راز اينكه بدون ورزش و تغيير واقعي در اندام‌ ابهت بيشتري داشته باشيد، در نحوه‌ لباس پوشيدن‌ شما نهفته است. نحوه صحيح انتخاب لباس به لاغرها كمك مي‌كند تا خوش اندام به نظر بيايند.
ترفندهاي لباس پوشيدن براي لاغرها

همان‌قدر كه افراد چاق معضل‌هاي انتخاب لباس مناسب براي اندامشان را دارند، افراد لاغر هم سختي‌هاي انتخابي خودشان را در زمينه پوشش دارند. اما اين سختي‌ها زماني آسان مي‌شود كه ترفندهاي لباس پوشيدن براي لاغرها را ياد بگيريد. با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

لاغر اندام

لباس گشاد ممنوع

پوشيدن پيراهن و تي‌شرت گشاد شما را ضعيف نشان مي دهد.
اولين گام براي اينكه با ابهت‌تر ديده شويد، پرهيز از پوشيدن لباس‌هايي است كه شما را از نظر جسمي ضعيف‌تر نشان مي‌دهند.
بسياري از افراد لاغر گمان مي‌كنند با پوشيدن لباس گشاد مي‌توانند ضعف اندام‌شان را مخفي كنند و قوي‌تر به نظر بيايند. در حالي‌كه اين باور غلط است.
در پوشيدن لباس به شانه‌ها و آستين توجه ويژه‌اي داشته باشيد. بايد درز شانه‌ لباس در لبه‌ شانه‌تان قرار بگيرد.
اگر درز شانه‌ي لباس از لبه‌ شانه‌ شما پايين‌تر بيايد، ديگران احساس مي‌كنند كه انگار لباس دارد از تن‌تان مي‌افتد.
اگر آستين لباس بيش از اندازه گشاد باشد، لاغري بازوان‌تان بيشتر آشكار مي‌شود.
مواردي كه گفتيم در مورد تي‌شرت نيز صادق است. اگر آستين تي‌شرت گشاد باشد، بازوان‌تان شبيه ماكاروني به نظر مي‌آيند.

چند لايه لباس بپوشيد

افزوده شدن هر لايه لباس، شما را پرتر نشان مي‌دهد. شايد يك لايه لباس به تنهايي تأثير چنداني نداشته باشد. ولي وقتي چند لايه لباس روي هم قرار بگيرد، تغيير چشمگيري در اندام‌ به وجود مي‌آيد. نكته‌ مهم اين است كه چند لباس كلفت را روي هم نپوشيد!
به جاي پوشيدن چند لايه لباس كلفت، هم از لباس نازك و هم از لباس‌هاي كلفت‌ در پوشش‌ خود استفاده كنيد.
براي ست كردن رنگ لباس‌ بهتر است از رنگ‌هاي يك خانواده و رنگ‌هاي خنثي استفاده كنيد. به عنوان مثال مي‌توانيد يك پيراهن سبز را با يك پليور سبز تيره و يك كت خاكستري ست كنيد.

پوشش مناسب

كاري كنيد كه گردن‌تان بزرگ‌تر به نظر بيايد

يقه‌تان طوري باشد كه نازكي گردنتان نشان داده نشود.
اگر گردن‌ شما دراز و باريك است، بايد كاري كنيد كه گردن‌تان كمي كوتاه‌تر و كلفت‌تر به نظر بيايد.

مي‌توانيد به كمك يقه‌ لباس اين مشكل را حل كنيد. از پليور و ژاكت‌هايي استفاده كنيد كه يقه‌ زيپي، ايستاده، قيفي يا حالت شالي داشته باشد.

از رنگ‌ها و الگوهاي مناسب در لباس‌تان استفاده كنيد

رنگهاي روشن مانند سفيد شما را چاق‌تر نشان مي‌دهند. براي اينكه اندام‌تان بزرگ‌تر به نظر بيايد، از رنگ‌هاي روشن مانند سفيد و بژ در لباس‌‌هاي خود استفاده كنيد.
دليل ديگري كه باعث مي‌شود رنگ‌ روشن براي‌تان مناسب باشد، توانايي اين رنگ‌ها در بهتر نشان دادن عضلات‌تان است.
سايه‌ها در رنگ‌هاي روشن بهتر مشاهده مي‌شوند. بنابراين لباس روشن بهتر برجستگي‌هاي بدن‌ را نشان مي‌دهد.
ممكن است عضلات بزرگي نداشته باشيد، ولي رنگ‌هاي روشن ديد بهتري نسبت به عضلات كوچك بدن‌تان ايجاد مي‌كنند.

لباس طرحدار

لباس‌هاي طرح‌دار بپوشيد

پوشيدن يك تي‌شرت راه‌راه افقي، قفسه‌ سينه شما را بزرگ‌تر و شانه‌هايتان را كشيده‌تر نشان مي‌دهد. همچنين چون راه‌راه تي‌شرت روي آستين شما هم ادامه دارد، بدن‌تان بيشتر به حالت عدد ۷ در مي‌آيد.
در مورد پيراهن‌هاي چهارخانه، هر چه اندازه‌ اين خانه‌ها ريزتر باشد هيكل شما درشت‌تر به نظر مي‌آيد. بنابراين در هنگام خريد پيراهن چهارخانه، آن‌هايي را انتخاب كنيد كه چهارخانه‌هاي كوچك يا متوسط دارند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “سايز دقيق شما چند است؟” را مطالعه كنيد.

تيپ هنري مردانه و ويژگي‌هاي آن

۵۸ بازديد
يكي از استايل‌هاي خاصي كه بسياري از مردان به آن علاقه‌مند هستند، تيپ هنري مردانه است؛ يك تيپ جذاب كه گاهي انتخاب آن سخت مي‌شود.
تيپ هنري مردانه

استايل يا تيپ هنري مردانه نشان‌ دهنده تفكري خلاق است و به نوعي نگاه هنري افراد به دنياي پيرامون را به نمايش مي‌گذارد. اما چطور استايل هنري داشته باشيم؟ با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

تيپ هنري

ابتدا بايد بدانيم براي تيپ متفاوت و هنري مردانه بايد چه قواعدي را رعايت كرد:

  • سراغ لباس‌هايي با فرم آزاد يا Loose برويد
  • به جزييات خاص و متفاوت در استايل خود اهميت بدهيد
  • هميشه چند طرح در تيپ خود به كار ببريد
  • اكسسوري‌ها ضروري‌اند
  • كمي موها و حتي ريش خودتان را بلند نگه داريد
  • خيلي اتوكشيده نباشيد

رنگ روشن براي شلوار جين بهتر است

رفتن به سمت تيپ هنري مردانه و استايل متفاوتي كه مي‌تواند توجه ديگران را جلب كند، به اين معنا است كه بايد شلوار جين سرمه‌اي خود را با يك شلوار رنگ روشن عوض كنيد. هر قدر روشن‌تر، بهتر!

سليقه‌ شخصيتان را اضافه كنيد

نبايد لباس‌هايي را كه داريد به شيوه‌اي بپوشيد كه همه مي‌پوشند. كمي سليقه‌ شخصي به تيپ خود اضافه كنيد، مثلا:

  • زير پيراهنتان، تي شرت بپوشيد و دكمه‌ها را باز بگذاريد.
  • آستين پيراهن خود را بالا بزنيد.
  • از يك شال نخي طرح‌دار بلند استفاده كنيد.

استايل هنري

به جاي راه راه سراغ پيراهن طرح‌دار برويد

انتخاب طرح راه راه در هر لباسي نقطه‌ امن شماست كه البته براي تيپ هنري بايد از آن بيرون بياييد. به جاي پيراهن مردانه راه راه يك طرح گلدار را انتخاب كنيد. كافي است بقيه بخش‌هاي تيپ خود را ساده نگهداريد.

جير يك نوع چرم ديگر است

به جاي كت چرم، يك كت تك مردانه خاص‌تر را براي روزهاي سرد داشته باشيد. اين بار جير را انتخاب كنيد، اما مطمئن شويد رنگ درستي را براي تيپ خودتان به كار مي‌بريد.

جاي كتاني‌ها را به صندل چرم بدهيد

به جاي كتاني‌هايي كه در چهار فصل سال به كارتان مي‌آيد در روزهايي كه پايتان تحمل گرماي كفش را ندارد، بي‌هيچ واهمه‌اي سراغ صندل چرم برويد. آن را با شلوار كتان مردانه ست كنيد.

طوري لباس بپوشيد كه انگار مهم نيست

اصلي‌ترين نكته براي تيپ هنري مردانه اين است كه طوري لباس بپوشيد كه انگار هيچ برنامه‌ريزي قبلي نداشته‌ايد و برايتان مهم نيست ظاهرتان چطور به نظر مي‌رسد، البته كه واقعيت چيز ديگري است.

لباس مردانه

اكسسوري‌ها كليد تيپ هنري مردانه

آخرين راز برنده شدن در استايل هنري مردانه، استفاده از اكسسوري‌ها و زيورآلات است. چرم و چوب گردنبندهاي آويزدار مي‌تواند راه موفقيت شما باشد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “تيپ هنري زنانه با ۱۱ ايده مناسب” را مطالعه كنيد.

انتخاب و ست كردن شلوار لگ زنانه

۴۹ بازديد
براي انتخاب لباس‌هايي كه قرار است با يك لگينگ بپوشيد ابتدا بايد به دو سوال پاسخ دهيد: چه مدل شلوار لگ را انتخاب مي‌كنيد؟ براي چه تيپ و استايلي مي‌خواهيد خودتان را آماده كنيد؟
شلوار لگ زنانه

حتما مي‌دانيد ساپورت، شلوار لگ زنانه يا همان لگينگ چيست. شلوار لگ يكي از آن انتخاب‌هايي است كه هم به اندازه‌ كافي به شما احساس راحتي مي‌دهد و هم مي‌تواند شما را شيك پوش و خوش لباس نشان دهد. اما بايد بدانيد كه اين شلوارهاي راحت و دوست‌ داشتني را با چه تيپي بايد بپوشيد. با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

لگينگ

انواع شلوار لگ زنانه

ابتدا بايد با انواع شلوار لگ‌ زنانه آشنايي داشته باشيد.

  • شلوار لگ تابستاني با پارچه‌ ظريف و خنك
  • شلوار لگ زمستاني با كرك‌هاي داخلي براي گرم نگه داشتن پا
  • شلوار لگ طرح جين
  • لگ ورزشي زنانه

بسته به اين كه كدام مدل شلوار لگ را انتخاب مي‌كنيد، مي‌توانيد تيپ و لباس‌هاي مختلفي داشته باشيد.

شلوار لگ

كدام مدل شلوار لگ زنانه را بخريم؟

شلوارهاي لگ مي‌توانند انواع مختلفي داشته باشند كه هر كدام كاربرد متفاوتي دارند و براي تيپ و موقعيت متفاوتي مناسب هستند.

  • براي يك تيپ روزمره و كژوال سراغ شلوار لگ ساده و نخي برويد كه هم به اندازه‌ كافي راحت است و هم جنس آن باعث ايجاد حساسيت نمي‌شود و به خوبي هوا را از خود عبور مي‌دهد.
  • براي تيپ مهماني يك لگ خوش فرم را انتخاب كنيد و پيش از جنس به مدل لگ توجه داشته باشيد. جنس لگ مناسب مهماني مي‌تواند از ويسكوز، نخ يا الياف مصنوعي مانند چرم مصنوعي باشد كه در اين صورت حالتي براق خواهد داشت.
  • برخي از انواع لگ براي اين طراحي شده‌اند كه در فعاليت‌هاي ورزشي مورد استفاده قرار گيرند. آديداس (adidas) و ريباك (reebok) از آن برندهايي هستند كه انواع لگ ورزشي زنانه را با طرح‌هاي زيبا و رنگارنگ طراحي مي‌كنند. اين شلوارهاي لگ به شما كمك مي‌كند در طول فعاليت‌هاي ورزشي هم فرم بدن خود را به خوبي ببينيد و هم به خوبي بتوانيد حركات كششي را انجام دهيد.
  • يكي از انواع پرطرفدار لگ زنانه، شلوارهايي است كه به جگينگ (jeggings) شهرت دارند. اين‌ها در واقع همان لگينگ يا شلوار لگ با طرح شلوار جين زنانه هستند. اين شلوارها هم به اندازه‌ يك شلوار جين جذب زنانه زيبا و خوش فرم به نظر مي‌رسند و هم اگر به دنبال راحتي بيشتر باشيد از شلوار جين راحت‌ترند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “چطور تيپ جين بزنيم؟” را مطالعه كنيد.

انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست

۵۲ بازديد
انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست بسيار مهم به نظر مي‌رسد؛ زيرا مهم‌ترين اكسسوري براي يك خانم محجبه، شال يا روسري است. رنگ‌هاي مناسب پوست گرم با رنگ‌هاي متناسب براي پوست سرد، زمين تا آسمان فرق دارند!
انتخاب روسري و شال

اكثر ما خانم‌ها به اشتباه براي انتخاب روسري و شال فقط به دنبال ست كردن آن با مانتو يا كيف و كفشمان هستيم؛ اما به مهم‌ترين فاكتور‌ها يعني رنگ پوست و فرم صورتمان كمتر اهميت مي‌دهيم و به راحتي آن را كنار مي‌گذاريم. در صورتي كه انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست بايد در اولين مرحله از انتخاب قرار بگيرد. با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

روسري

رنگ پوست شما چه تناژي دارد؟

اگر تمام صورت‌ها و پوست‌هاي دنيا را كنار هم بگذاريم يك جعبه مداد رنگي هزاران هزار رنگي پيدا مي‌كنيم! اما ما نمي‌خواهيم و واقعا هم لازم نيست در اين حد جزيي رنگ پوست‌ها را بشناسيم. براي انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست تنها كافيست بدانيم به صورت كلي دو رنگ وجود دارد: يكي رنگ پوست روشن (سرد) و ديگري رنگ پوست گرم.

براي شناختن اينكه رنگ پوستتان چه تناژي دارد، مي‌توانيد دو آزمايش انجام دهيد:

  • اولين روش بسيار راحت است، كافيست به رگ دست خود نگاه كنيد: كساني كه رگ دستشان را سبز رنگ مي‌بينند پوستي با تناژ گرم دارند و كساني كه رگ‌هايشان را آبي مي‌بينند پوستشان روشن است.
  • يك آزمايش ديگر هم وجود دارد كه به آن آزمايش دستبند مي‌گويند، شما مي‌توانيد يك دستبند طلايي را روي مچتان ببنديد و روي مچ دست ديگرتان هم يك دستبند نقره‌اي و آن دو را با هم مقايسه كنيد. به نظرتان كدام دستتان پوست شفاف‌تر و درخشانتر و زيباتري دارد؟ اگر دستبند طلايي اين حالت را به پوست دستتان داده شما رنگ پوست گرمي داريد و اگر از رنگ پوست دستي كه دستبند نقره‌اي به آن بسته‌ايد راضي‌تر هستيد پس قطعا ته رنگ پوست شما روشن يا سرد است.

همچنين مي توان تناژ پوست را به روشن، متوسط و تيره تقسيم بندي كرد.

تناژ

چگونه بايد شال يا روسري را بر اساس رنگ پوستمان انتخاب كنيم؟

در تصوير زير يك سري از رنگ‌ها را متناسب با رنگ پوست روشن و تيره براي شما آورده‌ايم و توضيحات بيشتر را در ادامه‌ي مطلب مي‌خوانيم:

رنگ

۱. راهنماي خريد شال و روسري براي پوست روشن

اگر رنگ پوست شما روشن است و بين رنگ‌هاي بدن تناژ روشن دارد بهتر است از رنگ‌هاي قوي و جيغ مثل آبي، قرمز و سبز استفاد كنيد. از شال يا روسري‌هايي كه رنگ روشن مثل سفيد يا شيري استفاده نكنيد تا صورتتان بي‌حال و مات ديده نشود و اگر واقعا به اين رنگ‌ها نياز داريد سعي كنيد شال يا روسريتان طرح‌دار باشد.

شال

۲. راهنماي خريد شال و روسري براي پوست رنگ متوسط

اگر رنگ پوست شما در هيچكدام از گروه‌هاي تيره و روشن قرار نمي‌گيرد؛ پس حتما رنگ پوست متوسط داريد. رنگ پوست متوسط يا همان سبزه‌ روشن و گندمي كار را براي شما راحت مي‌كند چون مي‌توان گفت تقريبا تمام رنگ‌هاي شال و روسري براي شما مناسب است. اما بهترين انتخاب‌ها براي شما رنگ آجري و سبز و زرشكي يا شال و روسري‌هاي براق هستند. به اين نكته توجه كنيد كه رنگ‌هاي روشن در شال و روسري پوست و صورتتان را روشن‌تر و رنگ‌هاي تيره آن را تيره‌تر نشان مي‌دهند.

۳. راهنماي خريد شال و روسري براي پوست تيره

انتخاب روسري و شال بر حسب رنگ پوست تيره بايد در بين رنگ‌هاي خاكي، موشي، آبي كاربني يا نفتي، بنفش و زرد انجام شود. يادتان نرود كه رنگ پوست شما تيره است و روسري و شال‌هايي كه رنگ مات و كدر دارند به هيچ‌وجه مناسب شما نيستند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “تيپ هنري زنانه با ۱۱ ايده مناسب” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

انواع يقه‌ لباس زنانه كه نمي‌شناسيد

انتخاب و ست كردن شلوار لگ زنانه

لباس مجلسي كوتاه، بايدها و نبايدهاي آن

۶ مدل كفش مردانه كه تمام آقايان بايد داشته باشند

انواع يقه‌ لباس زنانه كه نمي‌شناسيد

۴۷ بازديد
يقه لباس مجلسي زنانه در انتخاب مدل لباس و ظاهر فرد به دليل نزديك بودن به چهره و مو‌ها نقش مهمي ايفا مي‌كند.
يقه لباس زنانه

لباس مجلسي بدون يقه، مانند خانه بدون سقف است! يكي از فاكتورهاي اساسي كه نقش مهمي در طراحي و دوخت لباس‌هاي مجلسي دارد يقه است. يقه لباس زنانه نه تنها ارتباط مستقيمي با استايل آن دارد، بلكه به دليل نزديك بودن به چهره تاثير بسزايي در ظاهر فرد نيز خواهد داشت. يقه لباس مجلسي مدل‌هاي متنوع بي‌شماري دارد كه در اين مطلب به ۷ مورد آن اشاره خواهيم كرد. با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

يقه لباس

۱. يقه چهار گوش يا خشتي

در اين مدل معمولا شانه‌هاي كناري به صورت اپل‌دار يا پفي و اغلب از مدل‌هاي قديمي هستند، اگرچه همچنان نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همراه با لباس‌هاي يقه خشتي بهتر است از گردنبند‌هاي كوتاه استفاده شود. اين مدل يقه براي صورت و فك زاويه دار مناسب نيست اما اگر از زاويه‌دار كردن گوشه‌هاي يقه كاسته شود اين مشكل رفع خواهد شد.
يقه چهار گوش

۲. يقه هالتر

اين مدل يقه به اين صورت است كه به دور گردن گره مي‌خورد و معمولا بدون آستين و پشت باز است. اين مدل يقه براي افراد با شانه‌هاي خوش فرم مناسب است و مي‌تواند همراه با پارچه اصلي يا بر روي يقه دكلته يا قلبي به عنوان يقه تزييني سوار شود. پوشيدن لباس مجلسي با يقه هالتر براي افرادي كه گردن كوتاهي دارند توصيه نمي‌شود.

۳. يقه فرنچ

يقه فرنچ نوعي يقه ايستاده و منحني‌دار است كه با پارچه‌هاي سفت و خشك دوخته مي‌شود. كاربرد اين مدل يقه در لباس‌هاي پوشيده شب، لباس مجلسي كوتاه دخترانه و لباس پوشيده خانم‌هاي مسن است.
يقه فرنچ

۴. يقه حلزوني

يكي از نمونه يقه‌هاي شلوغ است كه در آن از چين‌هاي ريز و لَختي استفاده مي‌شود. البته با چين‌هاي پهن نيز براي افراد با شانه‌هاي كوچك و صورت كشيده به كار مي‌رود. بهتر است به همراه اين يقه ساير اجزاي لباس ساده باشد. استفاده از يقه حلزوني براي لباس‌هاي پوشيده بسيار مناسب است.

۵. يقه دراپه

اين مدل يقه بيشتر به عنوان يقه لباس مجلسي زنانه كاربرد دارد. در مدل يقه دراپه، قسمت جلوي سينه از شانه تا كمر يقه آزاد است و چين‌هاي بزرگي در اين قسمت تشكيل مي‌دهد. براي اين مدل يقه از پارچه‌هاي لخت استفاده مي‌شود و براي افراد لاغر با شانه‌هاي كوچك مناسب است؛ زيرا بالاتنه را چاق‌تر نشان مي‌دهد.
يقه دراپه

۶. يقه ايستاده

اين مدل يقه در تمام طول خود به صورت ايستاده و تا نخورده دور گردن قرار مي‌گيرد. برخي در قسمت جلو پيوسته بوده و برخي هم‌پوشاني دارند و با يك دكمه بسته و گاهي نيز با فاصله از هم قرار مي‌گيرند.
يقه ايستاده

۷. يقه بليزري

اين يقه به يقه انگليسي شباهت دارد و تفاوت آن‌ها در اين است كه اين مدل داراي دال با نوك تيزتر بوده و توجه را به سمت شانه‌ها مي‌برد و باعث پهن‌تر به نظر رسيدن شانه‌ها مي‌شود.
يقه بليزري
پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر “۷ عادت افراد خوش پوش” را مطالعه كنيد.

راهنماي ست كردن رنگ آبي

۴۷ بازديد
رنگ آبي از گذشته تا به حال، نماد آرامش و رهايي بوده و از لحاظ روانشناختي، ست كردن رنگ آبي براي مصاحبه‌ها و جلسات بزرگ، بهترين انتخاب است زيرا حس اعتبار و اعتماد به نفس را به فرد القا مي‌كند.
ست كردن رنگ آبي

از جمله افرادي كه از ست كردن رنگ آبي در طراحي‌هاي خود به وفور استفاده مي‌كند ويكتوريا بكهام است. همانطور كه مي‌دانيد آبي از رنگ‌هاي سرد است و رنگ‌بندي متنوعي از جمله آبي آسماني، نيلي، آبي سير يا سرمه‌اي، لاجوردي و آبي نفتي دارد. به دليل وسعت و تنوع رنگ آبي، انواع ست لباس دانشگاهي، ست مجلسي و رسمي را مي‌توان با اين رنگ ساخت.

اين رنگ سرد اگر در تناقض با رنگ‌هاي گرمي مثل زرد و نارنجي قرار بگيرد، ظاهري دل فريب و خاص را نمايان مي‌كند.

همچنين استايل منوكروم كه استفاده از چند رنگ طيف آبي است مي‌تواند اثر بخش باشد به خصوص زماني كه پارچه‌اي ساده در لباس شما به كار رفته باشد كه اين تركيب رنگ خود ترندي جذاب و متفاوت به حساب مي‌آيد و اين جمله را يادآور مي‌شود كه زيبايي در سادگي است. به نقل از ويكتوريا بكهام طراح لباس مشهور: كم هم خود زياد است.  با بخش مد و زيبايي مجله دلتا همراه باشيد.

ست آبي

سفيد

سفيد و آبي به خصوص آبي آسماني براي همه ما يادآور دريا و آسمان است. رنگ سفيد اين قابليت را دارد كه آبي را بارزتر نشان دهد و جلوه بيشتري به آن بدهد. در اين ميان براي تكميل استايل مي‌توانيد رنگ بنفش را در اكسسوري خود به كار گيريد، ست كردن رنگ آبي با اين رنگ سرد استايلي جسورانه به شما مي‌دهد.

آبي و سفيد

خردلي

رنگ خردلي در تركيب با آبي تيره ظاهري شيك به شما مي‌دهد به خصوص اگر خردلي در كتي چرم همراه با جين تيره قرار بگيرد كه همچنان ترند و به روز است.

آبي و خردلي

سبز

سبز و آبي دو تركيب جدايي ناپذيراند، اگر به سبك سنتي علاقه داريد آبي لاجوردي را با سبز تركيب كنيد. اين تركيب يادآور چيست؟ بله كاشي كاري‌هاي ايراني. براي تكميل استايل خود مي‌توانيد از رنگ زرد استفاده كنيد براي مثال كيف مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد.

آبي و سبز

نارنجي

نارنجي رنگي گرم و مكمل آبي است. بنابراين تركيب اين دو رنگ يكي از بهترين هاست. دست شما در اين تركيب كاملا باز است. مي‌توانيد  شيدهاي مختلفي از نارنجي به سمت زرد و آبي به سمت سبز را انتخاب كنيد. اگر مي‌خواهيد از گرمي نارنجي بكاهيد، مي‌توانيد از آبي كم رنگ استفاده كنيد هم چنين آبي كاربني با نارنجي نيز استايل فوق‌العاده‌اي را ايجاد مي‌كند.

آبي و نارنجي

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مد و زيبايي “لباس‌هاي قرمز جذاب” را مطالعه كنيد.