شيك‌تر از هميشه با شلوار خمره‌اي!

۲۶ بازديد

طراحي شلوار خمره اي ، باعث شده است تا تحولي بزرگ در پوشاك زنان غربي ايجاد شود و فرم لباس آن‌ها را به كلي تغيير دهد.

شلوار خمره اي

در سال ۱۹۱۰ شخصي ايده طراحي شلوارهاي  خمره‌اي را با الهام از لباس‌هاي سنتي (محلي) شرقي وارد صنعت مد و فشن كرد،  شلوار مدل حرم كه در زبان فارسي آن را با عنوان شلوار خمره اي مي‌شناسند در واقع همان شليته و شلوار خودمان است كه با تغييراتي وارد صنعت مد شده است. در ادامه همراه مجله دلتا باشيد.

شلوار خمره اي از گذشته تا اكنون

اين شلوار ابتدا به عنوان لباس راحتي و در  منزل استفاده مي‌شد. با مرور زمان تغييراتي ايجاد شد و به يك لباس رسمي يا  نيمه رسمي تبديل شد. شلوارهاي خمره اي نيز از يك لباس محلي گشاد به شلواري  جديد تبديل و مورد استقبال جوانان قرار گرفت.

ويژگي‌هاي اين شلوار

امروزه پوشيدن اين نوع شلوارها در ميان  افرادي كه تابع مد هستند رايج است. استفاده از انواع شلوار خمره اي زنانه،  جذابيت و زيبايي خاصي دارد. شلوارهاي خمره ‌اي مدلي از شلوار است كه در  قسمت كمر و دمپا جمع و در قسمت باسن و بالاي پاها با چند پيلي يا چين گشاد  شده‌اند. برخي از اين نوع شلوار ها فاق بلند است.

شلوار خمره اي ويژگي

 ست كردن

خانم‌هايي كه به دنبال استايل متنوع و متفاوت هستند، شلوار خمره اي آيتم مناسبي براي آن‌ها به شمار  مي‌رود. اين مدل شلوار مورد تاييد افراد جسور و داراي اعتماد به نفس بالا  است.

اين شلوار با مواردي كه در ذيل ذكر شده، تركيب جذاب و فوق العاده‌اي را خواهد ساخت.

  1. اين شلوارها به ‌سادگي با كفش پاشنه‌ بلند يك تيپ رسمي شيك را مي‌سازد.
  2. با توجه به حجمي كه اين مدل شلوار در پايين‌تنه ايجاد مي‌كند، پوشيدن آن به خانم‌هايي با قد بلند و متوسط پيشنهاد مي‌شود.
  3. شلوارهاي حَرِم را مي‌توانيد با نيم‌تنه‌هاي چسبان و تيشرت‌ها و تاپ‌هاي آزاد به رنگي متفاوت با شلوار ست‌كنيد.

در آخر

توصيه مي‌شود افراد لاغر از شلوارهاي خمره اي پرچين و افراد چاق از شلوارهاي خمره اي كم چين استفاده كنند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر مطلب «مد و فشن بهار سال ۱۴۰۰ چگونه است؟» را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

استايلي متفاوت با دامن شلواري 

كمربند زنانه و همه آن چه بايد بدانيد 

۵ توصيه مهم براي خريد بلوز زنانه 

شلوار پارچه‌اي راسته؛ استايلي متفاوت‌تر از هميشه 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

در بهار چه رنگ‌هايي بپوشيم؟

۲۸ بازديد

مي‌توانيد لباس‌ها را با رنگ‌هاي سفيد و حصيري تركيب كنيد. از يك عينك نسبتا فانتزي براي اين استايل غافل نشويد.

رنگ هاي بهاري

علاوه بر رنگ سال و رنگ‌هايي كه با آن ست  مي‌شود، بياييد كمي با طبيعت همگام شويم. تزريق اندكي رنگ به كمد لباس‌ها  مي‌تواند سمبلي از گل‌هاي بهاري باشد. با اين كار، همه چيز كمي شادتر به  نظر خواهد ‌رسيد. با مطلب رنگ هاي بهاري همراه مجله دلتا باشيد.

رنگ هاي بهاري كه امسال بايد بپوشيد!

  •  رنگ قرمز گيلاسي Jester Red

اولين رنگ بهاري ۲۰۲۱ پنتون، قرمز گيلاسي  است. چگالي قرمز در اين رنگ، بالا بوده و مظهر عمق بخشيدن به رابطه‌ها است.  فضاي قرمز گيلاسي شيك، حرفه‌اي، مدرن و درجه‌ يك است.

رنگ هاي بهاري قرمز

  • رنگ زردچوبه‌اي Turmeric

 رنگي گرم و زيبا كه خورشيد را در ذهن تداعي مي‌كند. طيف‌هاي زرد چرك، رنگ‌هايي ايده‌آل براي دامن شلواري، دامن‌ها و پيراهن‌هاي ماكسي است. اين لباس‌ها با اين رنگ، بسيار سرزنده و زنانه به نظر مي‌رسند.

  • رنگ مرجاني Living Coral

رنگ بهاري و دل‌فريب مرجاني كه سرزنده، پويا و پرطراوت است.

رنگ هاي بهاري مرجاني

  • رنگ صورتي طاووسي Pink Peacock

اين رنگ به سادگي در طراحي لباس‌هاي  مردانه و زنانه به كار مي‌رود. تنها يك نكته در مورد اين رنگ وجود دارد و  آن اين است كه نمي‌توان حجم زيادي از آن را در يك استايل استفاده كرد.

  • رنگ سبز ساقه فلفل Pepper Stem

اين رنگ، علاوه بر اينكه تصويري از  دشت‌هاي سرسبز را به ذهن مي‌آورد، نماينده‌ طبيعت و سلامتي نيز هست. اين  رنگ در كنار رنگ‌هاي روشن‌تر و تندتر، كاملا در كانون توجه قرار مي‌گيرد.  سبز ساقه فلفلي طعم و مزه‌اي منحصر به فرد براي هر استايلي خواهد‌بود.

  • رنگ آبي پرنسسي Princess Blue

آبي رنگي با چگالي بالا، درخشان و سلطنتي  است. شما در نحوه‌ به كار بردن آبي پرنسسي در استايل‌ مشكلي نخواهيد‌ داشت،  چرا كه اين رنگ بر هر اندامي به زيبايي مي‌نشيند.

  • رنگ تافي Toffee

يكي از محبوب‌ترين رنگ‌هاي بهاري تافي  است. يك قهوه‌اي گرم و شيرين كه به رنگ چوب است. تافي را با سبز ساقه فلفل،  سفيد يا مشكي بپوشيد.

  • رنگ انبه‌اي Mango Mojito

بازهم رنگي از خانواده‌ زرد و پرتقالي! عمق دلنشيني در اين رنگ وجود دارد.

  • رنگ خزه‌اي Terrarium Moss

خزه‌اي به عنوان دومين رنگ تداعي كننده‌ي طبيعت در ليست پنتون جاي مي‌گيرد. اين انتخاب، نشانگر اداي احترام ويژه‌ي مد به طبيعت است.
خزه‌اي ورژن پررنگ‌تري از سبز ساقه فلفلي است. اين رنگ به شكل گسترده‌اي در طراحي و توليد استايل زنانه و مردانه‌ي ۲۰۲۱ جاي گرفته است. اين رنگ بهاري به زيبايي با طيف زرد ارائه شده در اين ليست ست مي‌شود.

رنگ هاي بهاري خزه اي

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر مطلب راهنماي انتخاب لباس مجلسي بلند” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

ظاهري تاثير گذار با انتخاب درست رنگ لباس 

مد و فشن بهار سال ۱۴۰۰ چگونه است؟ 

اصول خوش تيپي خانم‌ها 

كت و شلوار راه راه مردانه را چگونه ست كنيم؟ 

با شوميز لمه در مهماني‌ها بدرخشيد 

با مجله مدو زيبائي دلتا همراه باشيد .

همه چيز درباره دكوراسيون رنگ طوسي

۳۶ بازديد

چيزي كه در مورد رنگ خاكستري در بين  افراد بيشتر ديده مي‌شود اين است كه خاكستري يا طوسي به عنوان يك رنگ خنثي،  اخيراً در خانه‌ها محبوبيت بسيار زيادي پيدا كرده است.

تركيب رنگ طوسي دكوراسيون

در گذشته رنگ طوسي و خاكستري را، به عنوان رنگ‌هاي خنثي و بي‌روح  مي‌شناختند؛ اما امروزه، اين رنگ‌ها بسيار پرطرفدارند. تنها كافيست، كاربرد  رنگ طوسي در دكوراسيون داخلي و انواع رنگ‌هايي كه مي‌توان با آن تركيب كرد  را بشناسيد و تركيبي كه مدنظرتان است را به كار ببريد. با مجله دلتا همراه باشيد.

رنگ طوسي به چه رنگي گفته مي‌شود؟

اغلب ما تصور مي‌كنيم رنگ طوسي از تركيب رنگ سفيد و مشكي ساخته شده است و اگر سفيدي رنگ بيشتر باشد، طوسي روشن‌تر مي‌شود و  اگر مشكي آن بيشتر شود، طوسي تيره‌تر مي‌شود. در حالي كه رنگ طوسي را  مي‌توان از تركيب رنگي سفيد با سرمه‌اي ساخت؛ كه از اين تركيب، طوسي كه به  سمت رنگ آبي مي‌رود، ساخته مي‌شود.

۱. تركيب رنگ طوسي با سفيد

تركيب اين دو رنگ در كنار يكديگر، فضاي خانه را روشن‌تر كرده و خانه‌هاي كوچك را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد.  اما به علت اينكه هر دو رنگ روشن هستند، دكوراسيون خانه را بي‌روح  مي‌كنند؛ پس بهتر است از يك رنگ ديگر نيز در كنار آن استفاده كنيد.

۲. تركيب رنگ طوسي و زرد

يكي از پرطرفدارترين و محبوب‌ترين تركيب‌ها، تركيب رنگ طوسي و زرد است كه فضايي دلنشين و در عين حال خاص را در دكوراسيون منزل ايجاد مي‌كند.  در زير نمونه‌هايي از اين تركيب خارق‌العاده را مشاهده مي‌كنيد.

تركيب رنگ طوسي دكوراسيون

۳. تركيب رنگ طوسي و سبز

رنگ سبز،  رنگي سرد است كه در كنار طوسي، تركيب جذابي را ايجاد مي‌كند. با استفاده  از اين تركيب، مي‌توانيد فضايي دلنشين را در منزل و دكوراسيون خانه ايجاد  كنيد؛ اما اگر به دنبال فضايي رمانتيك و گرم هستيد، تركيب اين دو رنگ را  پيشنهاد نمي‌كنيم.

۴. تركيب رنگ طوسي و آبي

يكي ديگر از محبوب‌ترين تركيب‌هاي رنگ طوسي در دكوراسيون داخلي تركيب  رنگ طوسي و آبي است. تا آنجايي كه در سال ۲۰۱۶، پنتون، تركيب اين دو رنگ را  به عنوان رنگ سال انتخاب كرد. اما به دليل اينكه اين رنگ‌‌ها سرد و خنثي  به حساب مي‌آيند، بهتر است از رنگ‌هاي گرم در گوشه‌اي از دكوراسيون استفاده  شود.

تركيب رنگ طوسي دكوراسيون

۵. تركيب رنگ طوسي و نارنجي

رنگ نارنجي، رنگي گرم و نشاط‌آور است و رنگ طوسي، رنگي خنثي و  آرامش‌دهنده است. تركيب اين دو رنگ براي اتاق خواب يا آشپزخانه بي‌نظير است  و زيبايي خيره‌كننده‌اي دارد.

۶. تركيب رنگ طوسي و بنفش

رنگ بنفش جزء رنگ‌هاي شيك به حساب مي‌‌آيد و معمولا بيشتر در دكوراسيون با سبك  كلاسيك استفاده مي‌شود. از آنجايي كه رنگ بنفش، رنگي گرم و رنگ طوسي رنگي  خنثي است، اين دو رنگ يكديگر را تكميل كرده و تركيبي جذاب ايجاد مي‌كنند.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي جذاب براي دكوراسيون خانه خود هستيد، به مطلب دكوراسيون بهاري خانه، ايده‌هايي ساده و كم‌هزينه سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

رنگ سفيد در دكوراسيون داخلي 

دكوراسيون پذيرايي كوچك، استفاده‌ بهتر از فضا 

بهترين رنگ براي اتاق پذيرايي 

همه چيز در مورد شلف هاي آشپزخانه 

انتخاب پارچه مناسب براي مبلمان 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

ترفندهاي بزرگ نشان دادن آشپزخانه كوچك

۲۴ بازديد

آشپزخانه كوچك معضل خيلي از خانم‌هاي  خانه‌دار است. با رعايت چند ترفند در دكوراسيون آشپزخانه، به بزرگ نشان  دادن آشپزخانه كوچك خود كمك كنيد.

دكوراسيون آشپزخانه كوچك

آيا آشپزخانه شما بزرگ و دلباز است يا كوچك است؟ مي‌توانيد چيدمان  آشپزخانه كوچك خود را با چند تغيير كوچك و جزئي، به آساني به يك آشپزخانه  بزرگ و كاملا كارآمد تبديل كنيد. اين ترفندها ارزان و كم هزينه هستند و در  كم‌ترين زمان ممكن هم مي‌توانيد آن‌ها را به كار بگيريد. با مجله دلتا همراه باشيد.

۱- رنگ

استفاده از رنگ‌هاي ملايم و روشن در بزرگ‌تر به نظر آمدن آشپزخانه كمك  مي‌كند. براي نمونه همراه با كابينت‌هاي كرم رنگ، براي ديوارها از رنگ بژ  استفاده كنيد. يا اگر تمايل به استفاده از رنگ‌هاي خنثي نداريد، مي‌توانيد  از رنگ سبز ملايم يا آبي يا زرد روشن استفاده نماييد. ميزان استفاده از اين  رنگ‌ها بنا به ابعاد و اندازه آشپزخانه شما مي‌تواند متفاوت باشد. اگر  آشپزخانه شما خيلي كوچك است، رنگ‌هاي سفيد و خنثي را بيش‌تر به كار ببريد.

۲-متريال مناسب

از كابينت با درهاي آينه‌اي در آشپزخانه استفاده كنيد. زيرا اين كار  آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد به جاي اين كار،  براي تعدادي از كابينت‌ها از درهاي شيشه‌اي استفاده كنيد و درونشان ظرف‌هاي  شيشه‌اي و كريستالي بگذاريد تا درخشش آن‌ها فضاي آشپزخانه را روشن‌تر  نمايد. البته ناگفته نماند كه براي اين كار مجبور نيستيد، تمام كابينت‌ها  را به اين شكل دربياوريد، مي‌توانيد اين ترفند را فقط براي تعدادي از آن‌ها  و يا ساير عناصر داخل آشپزخانه نيز به كار ببريد.

۳- تاثير كابينت‌ها

در چيدمان آشپزخانه كوچك ، يك يا دو كابينت را از كف تا سقف آشپزخانه در  نظر بگيريد تا هم قفسه‌هاي بيش‌تري براي شما مهيا شود و هم سقف آشپزخانه  بلندتر به نظر آيد. اين روش يكي از بهترين روش‌ها براي افزايش فضا در  آشپزخانه كوچك است.

در چيدمان آشپزخانه كوچك ، يك يا دو كابينت را از كف تا سقف آشپزخانه در نظر بگيريد تا هم قفسه‌هاي بيش‌تري براي شما مهيا شود

۴- تاثير نورپردازي

حتما بخش بالاي كابينت‌ها را با لامپ‌هاي هالوژن نورپردازي كنيد تا  زماني كه آن‌ها را روشن مي‌كنيد، روي سطح كابينت‌هاي زيرين روشن شود. در  اين حالت علاوه بر كاربردي بودن نورپردازي، ارتفاع سقف بلندتر نشان داده  شده و آشپزخانه دلبازتر مي‌شود.

۵- نقش سقف

سقف آشپزخانه را با رنگ‌هاي روشن رنگ‌آميزي كنيد و اگر مي‌توانيد اندكي  نور غير مستقيم به آن بتابانيد. مهم نيست كه تركيب رنگي آشپزخانه شما چيست،  سقف را با وجود تركيب‌هاي تيره و يا روشن، سفيد نگه داريد.

۶- سينك ظرفشويي

بر روي سينك ظرفشويي قطعه‌اي متحرك از جنس سطح كابينت‌ها را در نظر  بگيريد. تا زماني كه با سينك كاري نداريد آن را روي سينك قرار دهيد. تا سطح  كار شما وسيع‌تر و بيش‌تر شود. با اين كار فضاي بيش‌تري در آشپزخانه به  دست مي‌آوريد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هاي بيشتري براي طراحي دكوراسيون خانه خود هستيد، به مطلب دكوراسيون پذيرايي كوچك، استفاده‌ بهتر از فضا سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

۶ دليل استفاده از رنگ‌هاي روشن در آشپزخانه 

اصول انتخاب رنگ كابينت آشپزخانه 

فرش مناسب آشپزخانه 

همه چيز در مورد شلف هاي آشپزخانه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

دكوراسيون بهاري خانه، ايده‌هايي ساده و كم‌هزينه

۲۶ بازديد

هميشه لازم نيست براي تغيير در طراحي  دكوراسيون منزل يا محل كار ايده‌هاي بزرگ و پر هزينه داشته باشيم. هر فصلي  مي‌تواند بهانه‌اي براي پياده‌سازي تغييراتي كوچك و چشمگير در فضاي داخلي  باشد.

دكوراسيون بهاري

كار دشواري نيست اگر بخواهيد به‌ راحتي مي‌توانيد به يك دكوراسيون بهاري  در منزل خود دسترسي پيدا كنيد. به شما پيشنهاد مي‌كنيم از جزئي‌ترين وسايل  كه در منزل خود داريد، براي اين ايده پردازي ارزان ايده بگيريد. در اين  نوشتار از مجله دلتا با ايده‌هايي ساده براي دكوراسيون بهاري در خانه آشنا مي‌شويد.

رنگ پردازي با تناژ آبي روشن

براي اينكه يك دكوراسيون بهاري در خانه داشته باشيد، از رنگ آبي آسماني  بهره بگيريد. براي اين منظور مي‌توانيد، فضاي داخل منزل را به رنگ آبي‌  رنگ‌آميزي كنيد. ست كردن فرش و كوسن با رنگ آبي اثري بسيار آرام‌بخش به ما هديه مي‌دهد. شما مي‌توانيد براي  اينكه هزينه‌هاي كمتري را متحمل شويد از پارچه‌هاي آبي يا شال مبل‌هاي آبي  استفاده كنيد.

دكوراسيون بهاري

مبل‌هاي رنگ روشن و شال مبل‌هاي رنگي

شايد با خود بگوييد براي رسيدن به يك ديزاين بهاري بايد هميشه هزينه‌هاي  زياد صرف كرد. ما به شما مي‌گوييم نيازي به اين كار نيست. شما با يك شال  مبل رنگي خاص و چند گلدان گل طبيعي به يك منظره بكر دست پيدا خواهيد كرد.  پرده‌ها را در فصل بهار كنار بزنيد و از انعكاس نور در فضا نهايت لذت را  ببريد. پاف‌هاي رنگي و كوسن‌هاي رنگ روشن همگي از عواملي هستند كه علاوه بر  كم‌هزينه بودن شما را به يك دكوراسيون ايده‌آل نزديك مي‌كنند.

تغيير دكوراسيون با رنگ بنفش

براي اينكه يك دكوراسيون زيبا و تأثيرگذار به سبك بهار در فضاي خانه  داشته باشيد، پيشنهاد ما استفاده از رنگ ياسي است. شما مي‌توانيد از  روكش‌هاي رنگ شاد براي سرويس مبلمان خود در منزل استفاده كنيد تا نتيجه آن  را مشاهده كنيد. استفاده از كوسن‌هاي رنگ روشن كه با رنگ مبل هماهنگي دارد، در كنار  كاناپه مخملي تيره، حس سرزندگي و نشاط را در فضا پراكنده مي‌كند.

مبلمان سفيد و حال و هواي بهاري

فصل بهار با شكوفه زدن درختان جلوه‌گري مي‌كند. شكوفه‌هايي به رنگ سفيد  كه نماد اين شكوه و زيبايي هستند. شما با بهره‌گيري از اين المان زيبا  مي‌توانيد به اين مهم دست پيدا كنيد. براي اين منظور مي‌توانيد تمام مبلمان  را با پارچه سفيد خود به راحتي روكش كنيد. پس‌ از اينكه روكش مبلمان به  پايان رسيد، از چند كوسن رنگي و يك قاليچه سنتي براي پايان دادن به كار  دكوراسيون داخلي خود استفاده كنيد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي كاربردي براي دكوراسيون خانه خود هستيد، به مطلب انتخاب پارچه مناسب براي مبلمان سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

ترفندهاي ست كردن فرش با مبلمان 

۷ ايده كاربردي استفاده از اكسسوري در دكوراسيون داخلي 

رنگ هاي گرم در دكوراسيون داخلي 

نكات چيدمان تابلو در دكوراسيون 

ترفندهاي بلند جلوه‌دادن سقف‌هاي كوتاه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

انتخاب پارچه مناسب براي مبلمان

۲۰ بازديد

پارچه مبل مهم‌ترين قسمت هر مبل است،  به همين علت بايد در انتخاب پارچه مبلي بيشتر دقت كنيم. نقش خوب و رنگ  زيباي پارچه مبل، مي‌تواند جلوه خاصي به دكوراسيون خانه بدهد.

پارچه مناسب مبلمان نشيمن

در زمان خريد مبل بايد به عوامل مختلفي مثل رنگ، ابعاد، سبك، جنس پارچه مبل، طرح و موارد ديگر توجه شود كه مهم‌ترين آن جنس پارچه مبل است. اگر مبل با پارچه خوب  و با كيفيت خريداري شود تا ساليان سال مانند روز اول باقي مي‌ماند. زماني  كه به فكر تغيير دكوراسيون هستيم اما مي‌خواهيم با كمترين هزينه اين كار را  انجام دهيم؛ مي‌توانيم با تعويض پارچه مبل، زيبايي خاصي به فضا انتقال  دهيم و با كم‌ترين هزينه باعث ايجاد تغييري چشم‌گير در فضا باشيم. در اين  نوشتار از مجله دلتا به معرفي انواع پارچه مناسب براي مبلمان پرداخته مي‌شود.

۱. پارچه مبلي نخي (پنبه اي)

پارچه نخي يكي از رايج‌ترين و متداول‌ترين نوع پارچه‌هاي مبل است كه در  دسته پارچه‌هايي كه از الياف طبيعي ساخته مي‌شوند، قرار مي‌گيرد. اين نوع  پارچه دوام بالايي دارد اما اگر به مدت طولاني در برابر نور خورشيد قرار  بگيرد، رنگ خود را به مرور از دست مي‌دهد. همچنين پارچه‌هاي نخي به راحتي  با شستشوي ساده تميز مي‌شوند.

۲. پارچه مبلي كتان (سانتوك)

يكي ديگر از انواع پارچه مناسب براي مبلمان كه از الياف طبيعي ساخته مي‌شوند، پارچه مبلي كتان هستند. اين پارچه‌ها به  نسبت پارچه‌هاي نخي جنس سست‌تري دارند و از كيفيت بالايي برخوردار هستند.  اين مدل پارچه براي انواع مبلمان مناسب است، فرقي نمي‌كند مبل راحتي داريد  يا رسمي! اين پارچه‌ها گزينه مناسبي هستند.

۳. پارچه مبلي مخمل

اگه دنبال پارچه مبلي لاكچري هستيد، پارچه مخمل را  انتخاب كنيد. اين مدل پارچه تنوع بالايي در بافت و رنگ‌بندي دارد و به نسبت  پارچه‌هاي ديگر سفت‌تر، محكم‌تر و نرم‌تر است. پارچه مخمل نيز در دسته  پارچه‌هايي است كه از الياف طبيعي ساخته مي‌شود.

پارچه مناسب مبلمان نشيمن

۴. پارچه مبلي مازراتي ۲۰۲۱

يكي ديگر از انواع پارچه مناسب براي مبلمان پارچه مبلي مازراتي است. اين مدل پارچه شباهت ظاهري زيادي با مخمل دارد با  اين تفاوت كه برجستگي‌هايي (پستي و بلندي) بر روي خود دارد. متاسفانه اين  مدل پارچه گرما را به خود جذب مي‌كند و در فصل تابستان بسيار آزاردهنده  مي‌شود. اما با اين حال اين مدل پارچه جذابيت خاصي بين مردم دارد.

۵. پارچه مبلي پشمي

پارچه مبلي پشمي در دسته پارچه‌هاي شيك و لاكچري به حساب مي‌آيد. اين  مدل پارچه‌ها مقاومت بالايي دارند، چروك نمي‌شوند در بافت‌ها و رنگ‌هاي  متنوعي توليد مي‌شوند. از معايب مهم اين پارچه اين است كه اگر لكه‌اي بر  روي آن ايجاد شود، تميز كردن آن كار دشواري است.

۶. رو مبلي چرم پارچه (مسكو)

چرم پارچه كه به پارچه مبلي مسكو نيز معروف است، از تركيب مواد دو پارچه چرم و مخمل ساخته شده است. پارچه مسكو كه امروزه بسيار محبوب است، از مقاومت بالايي برخوردار بوده و داراي سطحي  نرم با طرح ابر و بادي است. از خوبي‌هاي ديگر اين پارچه جذاب، سهولت در  تميز كردن است.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي كاربردي براي نظم دهي آشپزخانه خود هستيد، به مطلب نظم دهي به چيدمان آشپزخانه سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

كوسن مناسب براي مبلمان نشيمن 

چگونه پرده و فرش را با هم ست كنيم؟ 

نكات جذاب تزيين ديوار پشت كاناپه 

ترفندهاي ست كردن فرش با مبلمان 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

نظم دهي به چيدمان آشپزخانه

۱۵ بازديد

با داشتن آشپزخانه‌اي منظم خيلي بهتر مي‌توان روي كارهاي مهمي چون پخت‌ و پز، آماده‌ سازي غذا و درنهايت نوش جان كردن آن متمركز شد.

نظم دهي آشپزخانه

آشپزخانه، نقطه كانوني، قلب تپنده و مهم‌ ترين بخش هر  خانه‌اي محسوب مي‌شود كه رفت‌ و آمد اهالي خانه به آن نيز زياد است. اغلب  اوقات دكوراسيون و سبك و سياق ظاهري آشپزخانه مورد بحث بوده است؛ درحالي‌  كه همه مي‌ دانيم نظم و ساماندهي ظروف، ابزار و وسايل متفاوت و بسيار متنوع  در آشپزخانه امر مهمي است كه به‌ هيچ‌ وجه نمي‌توان آن را انكار كرد، در  اين مطلب از مجله دلتا راهكارهايي براي نظم دهي به چيدمان آشپزخانه به شما معرفي مي‌شود.

۱. اپن دو طبقه

اگر نمي توانيد هنگام آشپزي از بي‌نظمي  اجتناب كنيد، حداقل آن را از مهمانان پنهان كنيد. با يك جزيره دو لايه (دو  رديفه) كه لايه عقبي بالاتر است، لايه جلويي مي‌تواند به عنوان ميز كار  هنگام آشپزي مورد استفاده قرار گيرد كه از ديد بقيه فضاهاي خانه مثل نشيمن  نيز پنهان مي ماند. اگر جزيره عقبي بلند باشد، حتي با قرار دادن صندلي ها و چهارپايه هاي اپن، بي‌نظمي روي كانتر قابل مشاهده نخواهد بود.

نظم دهي آشپزخانه

۲. سطل زباله توكار در كابينت

وجود سطل زباله هاي بزرگ در محيط آشپزخانه چندان خوشايند نيست. در عوض اگر همين ظروف زباله در كابينت جاسازي شوند، علاوه بر اينكه از ديد دور مي‌مانند، به راحتي مي‌توان خرده‌هاي زباله روي كانتر را به آن‌ها منتقل كرد.

۳. انتخاب سينك بزرگ 

در طي فرآيند آشپزي، ظرف‌هاي كثيف تلنبار  مي‌شوند. يكي از راه‌هاي نظم دهي به چيدمان آشپزخانه يك سينك بسيار بزرگ  است كه مي تواند ظرف‌هاي كثيف را در بر بگيرد و دور از ديد نگاه دارد.  مدل‌هاي تك لگنه و جلو آمده بدين منظور بسيار مناسب‌اند.

۴. تعبيه سينك آماده‌سازي مواد غذايي در دكوراسيون آشپزخانه

اگر در آشپزخانه فضاي كافي داريد، يك سينك  را به آماده‌سازي مواد غذايي اختصاص دهيد تا پوسته تخم مرغ ها، پوست  ميوه‌ها و سبزيجات و چيزهاي ديگر را از فضاي اصلي آشپزي دور نگه داريد.

۵. سبد مواد غذايي در آشپزخانه

احتمالا براي شما هم پيش آمده كه اغلب بعد  از آشپزي، شيشه‌ها و جعبه‌هاي مواد غذايي را به جاي درست خود باز  نمي‌گردانيد. داشتن رديفي از سبدها براي كالاهاي مختلف به نظم و تميزي  آشپزخانه كمك مي‌كند. شما مي‌توانيد اين سبدها را در فضاي انباري، فضاي باز  كانتر يا در قفسه‌هاي توكار يا مستقل استفاده كنيد.

۶. نگهداري وسايل آشپزخانه در ظروف استوانه اي

اين ظروف استوانه‌اي نه تنها قاشق‌هاي  چوبي، انبرها و كفگيرها را مرتب نگه مي‌دارند، بلكه دسترسي به اين ابزارها و  برداشتن آن‌ها را آسان مي‌گردانند.

۷. جزيره آشپزخانه قابل حمل

بعضي مواقع در هنگام آشپزي با كمبود فضا  براي لوازم مورد نياز مان رو به رو مي‌شويم. يك جزيره كوچك چرخ‌دار  مي‌تواند به طور شگفت‌آوري در وسعت دادن به فضاي كار مؤثر باشد. جزيره كوچك آشپزخانه شما مي‌تواند در كنار شما باشد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي جذاب براي دكوراسيون خانه خود هستيد به مطلب چيدمان پذيرايي مستطيل شكل كوچك سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

ايده‌هاي كارآمد در دكوراسيون آشپزخانه 

۶ دليل استفاده از رنگ‌هاي روشن در آشپزخانه 

اصول انتخاب رنگ كابينت آشپزخانه 

فرش مناسب آشپزخانه 

پرده مناسب آشپزخانه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

چيدمان پذيرايي مستطيل شكل كوچك

۳۱ بازديد

هر خانه داراي يك شكل است و هر شكل  داراي ويژگي‌هاي خاص خود است. متداول‌ترين شكل فضاي پذيرايي، اتاق‌ها و  آشپزخانه در خانه‌هاي امروزي مستطيل و مربع هستند.

پذيرايي مستطيلي

اكثر خانه‌هاي امروزي، پذيرايي شكل مربع و مستطيل دارند و نحوه چيدمان  پذيرايي مستطيل شكل به يكي از مهمترين دغدغه‌هاي فكري تبديل شده است. در  نگاه اول شايد چيدمان وسايل از جمله مبل‌ها در سالن پذيرايي مستطيل شكل سخت  به نظر برسد، اما اين‌گونه نيست و همه چيز بستگي به انتخاب و حذف و اضافه  كردن برخي وسايل در خانه دارد. در اين نوشتار از مجله دلتا همراه ما باشيد تا با بهترين چيدمان پذيرايي مستطيلي آشنا شويد.

در ابتداي كلام پيشنهاد مي‌كنيم فكر چيدمان مبل نه نفره را از ذهن خود  دور كنيد، اين كار فضاي بسياري را اشغال مي‌كند و به خاطر عدم وجود فضاي  خالي، حتي ممكن است، فضاي شما را كوچك‌تر از حد معمول نشان دهد. اما در  مقابل چيدمان مبل هفت نفره تاثير بهتري در فضاي پذيرايي خواهد گذاشت.

اصول چيدمان مبل

يكي از اصولي كه بايد در چيدمان مبل در پذيرايي مستطيل شكل به آن توجه داشت، قرار ندادن تمامي مبل‌ها در قسمت  طول پذيرايي است، زيرا با اين كار تاكيد بيشتري بر روي شكل مستطيل بودن فضا  خواهيم كرد. اما استفاده از مبلمان در قسمت عرض خانه محيط را پهن‌تر نشان  خواهد داد و از طرفي به صميميت و راحتي فضا نيز كمك بيشتري خواهد كرد.

يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ها در چيدمان پذيرايي مستطيل شكل وجود فضاي كافي  براي رفت و آمد و سهولت در عبور و مرور است. در يك دكوراسيون ايده‌آل و  مناسب، تمام وسايل مورد نياز خانه به نحوه زيركانه و حساب شده قرار  گرفته‌اند. براي اينكه از فضاي كوچك اتاق پذيرايي خانه خود بهترين بهره را  ببريد، پيشنهاد مي‌كنيم تلويزيون را روي ديوار نصب كرده و از ميز  تلويزيون‌هاي ديواري كوچك براي زير آن استفاده كنيد. همچنين بهترين گزينه  براي انتخاب محل قرارگيري تلويزيون، بدون شك روبه روي مبل سه نفره خواهد بود.

پذيرايي مستطيلي

رنگ‌هاي روشن

استفاده از انواع مبلمان، فرش و پرده با رنگ روشن نيز از ديگر اصول مهم در چيدمان پذيرايي مستطيلي است. زيرا رنگ‌هاي روشن در بزرگ نشان دادن فضا تاثير زيادي دارند.

چيدمان مبل ال

يكي از بهترين و جديدترين مبلمان شيك و مدرن، براي پذيرايي مستطيلي  مبل‌هاي ال هستند. اين مبل‌ها علاوه بر اينكه جاي كمي اشغال مي‌كنند، راحت و  كاربردي بوده و با پر كردن كنج‌هاي خانه، فضاي بيشتري براي رفت و آمد و  چيدن وسايل ديگر در اختيار شما قرار خواهد داد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي بيشتر براي دكوراسيون داخلي خانه خود هستيد، به مطلب نكات چيدمان تابلو در دكوراسيون سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

ترفندهاي ست كردن فرش با مبلمان 

۷ ايده كاربردي استفاده از اكسسوري در دكوراسيون داخلي 

رنگ هاي گرم در دكوراسيون داخلي 

كاغذ ديواري در دكوراسيون پذيرايي 

نكات چيدمان تابلو در دكوراسيون 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

نكات چيدمان تابلو در دكوراسيون

۲۲ بازديد

با نصب تابلوهاي زيبا و مختلف كه با  سبك دكوراسيون داخلي منزل شما متناسب باشند، مي‌توانيد نمايي خاص و چشم‌گير  به دكوراسيون اتاق نشيمن خود بدهيد.

چيدمان تابلو دكوراسيون داخلي

يكي از ابزارهاي دكوراتيو براي زيبا كردن اتاق نشيمن تابلوها هستند.  تابلوها از قديم الايام جز وسايل تزييني بوده‌اند و هر كسي مطابق با سليقه  خود از انواع مختلف آن‌ استفاده كرده است. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي نكات چيدمان تابلو در دكوراسيون پرداخته‌ايم تا اين كار را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد.

نصب تابلوها به شكل شبكه‌اي

ساده‌ترين راه براي چيدمان تابلو در دكوراسيون چيدمان تابلو با طرح شبكه‌اي است. اين نوع طراحي در چيدمان تابلوها يك نقطه شاخص و مدرن ايجاد مي‌كند.

  • سعي كنيد فضاي ديوار بالاي مبلمان را براي تابلوهاي خود در نظر بگيريد.  اگر در طول ديوار مبلماني وجود ندارد، توجه كنيد كه تركيب‌بندي تابلوها  روي ديوار و فاصله‌ آن‌ها از بالا و پايين و چپ و راست متعادل باشد.
  • براي اينكه از نظر بصري انسجام در چيدمان حفظ شود، بين تابلوها مقدار متناسبي فاصله (حدود ۵ سانتي‌متر) بگذاريد.

تابلوهايي كه به صورت شبكه‌اي مختلط قرار گرفته‌اند!

اين نوع چيدمان، تعادلي بين حس حركت و تقارن را ايجاد مي‌كند. در اين نوع تركيب به راحتي مي‌توانيد تابلوهاي جديدي را اضافه كنيد.

  • فاصله‌ بين قسمت پاييني تابلو تا بالاي مبلمان حدود ۱۲ سانتي‌متر فاصله بگذاريد.
  • براي ايجاد اين الگو فقط از دو اندازه براي قاب استفاده كنيد كه تابلوها را به يك محور عمودي يا افقي تراز ‌كند.

تابلوها را افقي نصب كنيد!

يك رديف افقي از تابلوهاي روي ديوار باعث ايجاد يك گرافيك شاخص مي‌شود و از نظر بصري اتاق را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد.

  • با قرار دادن تصاوير در يك زمينه‌ رنگي، مجموعه تابلوها را به صورت منسجم و يكپارچه نشان دهيد.
  • براي اطمينان از اينكه تابلوهاي شما در حالت نشسته و يا ايستاده در  فاصله‌ مناسبي قرار داشته باشند، از بالاترين نقطه مبلمان خود تا حد پاييني  تابلوها، حدود ۱۵ سانتي‌متر فاصله قرار دهيد.

چيدمان تابلو دكوراسيون داخلي

نصب تابلوهاي گلچين شده

اين نوع چيدمان براي زماني است كه تابلوهايي با اندازه و مدل‌هاي مختلف، در طي زمان جمع كرده‌ايد.

  • براي منسجم‌تر شدن ظاهر ديوار بهتر است تابلوهايي با سبك و تصاوير مشابه انتخاب كنيد.
  • لبه‌هاي تابلوها را در امتداد يك محور عمودي يا افقي تراز كنيد تا چيدمان تابلوها آگاهانه باشد تا اينكه بي‌نظم به نظر برسد.

چيدمان عمودي تابلوها

از چيدمان عمودي تابلوها براي فضاهاي كوچك‌تر استفاده مي‌شود. اين نوع چيدمان امكان تركيب  تابلوهايي با اندازه‌ و شكل‌هاي مختلف را در امتداد يك محور مركزي مي‌دهد.

  • توجه كنيد كه براي ايجاد حس تعادل، از تابلويي استفاده كنيد كه دو سوم از عرض مبلمان شما را مي‌گيرد.
  • اندازه لبه پاييني تابلو تا مبلمان بايد حدود ۱۱ سانتي‌متر باشد.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي كاربردي براي دكوراسيون خانه خود هستيد، به مطلب دكوراسيون پذيرايي كوچك، استفاده‌ بهتر از فضا سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

ترفندهاي ست كردن فرش با مبلمان 

۷ ايده كاربردي استفاده از اكسسوري در دكوراسيون داخلي 

رنگ هاي گرم در دكوراسيون داخلي 

نكاتي در مورد چيدمان صحيح مبلمان 

رنگ در دكوراسيون داخلي نشيمن 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .

بهترين رنگ براي اتاق پذيرايي

۲۷ بازديد

با انتخاب رنگ اتاق پذيرايي مي‌توانيد  آن را كوچك يا بزرگ، مدرن يا كلاسيك و پر زرق و برق جلوه دهيد؛ پس انتخاب  رنگ مناسب پذيرايي بسيار حائز اهميت است.

رنگ مناسب پذيرايي

هر خانه‌اي شامل فضاها و اتاق‌هاي متنوعي مي‌شود كه يكي از آن‌ها اتاق پذيرايي است. اين اتاق فضايي رسمي براي پذيرايي از مهمان‌ها است، به همين خاطر  دكوراسيون و چيدمان آن از اهميت بالايي برخوردار است و در دكوراسيون داخلي  آن بايد به عوامل مختلفي توجه شود كه يكي از اين موارد، رنگ سالن پذيرايي است، زيرا رنگ‌ها جز اصلي‌ترين و اولين عواملي هستند كه در نگاه اول مخاطب را تحت تاثير قرار مي‌دهند. در اين نوشتار از مجله دلتا به معرفي رنگ مناسب براي پذيرايي پرداخته مي‌شود.

با رنگ سبز آبي اتاق پذيرايي را خاص كنيد.

همانطور كه از اسم اين رنگ مشخص است از تركيب رنگي سبز و آبي ساخته شده  است. اين رنگ از جمله رنگ‌هاي خاص است كه كمترين كسي ممكن است آن را انتخاب  نكند. سبز آبي، تناژهاي متنوعي از تيره تا روشن دارد كه مورد سليقه هر  فردي است و مي‌تواند خود را در رنگ آميزي سالن پذيرايي جا بدهد. اين رنگ قابليت اين را دارد كه انتخابي براي نقطه كانوني اتاق پذيرايي باشد و ديوار را شاخص و متمايز از ديگر فضاها كند.

پذيرايي را با رنگ آجري به محيطي دنج تبديل كنيد.

رنگ آجري، رنگ مورد علاقه افرادي است كه سبك سنتي را مي‌پسندند و به  دنبال محيطي دنج و صميمي هستند. پس اگر به دنبال ايجاد محيطي گرم هستيد بهترين رنگ براي ديوار خانه، رنگ آجري است. سعي كنيد در كنار استفاده از اين رنگ سادگي را فراموش نكنيد و از رنگ سفيد استفاده كنيد.

رنگ مناسب پذيرايي

با سبز زيتوني پذيرايي خارق العاده طراحي كنيد.

احتمالا با خود بگوييد: سبز زيتوني؟! براي اتاق پذيرايي؟!

بله، درست است. سبز زيتوني براي اتاق پذيرايي انتخابي حيرت آور است كه همه را به وجد مي‌آورد. اين رنگ شايد به تنهايي  نماي جالب و جذابي به فضا و ديوار ندهد اما اگر در كنار آن از تركيب  رنگ‌هاي درست و اصولي استفاده شود، شك نكنيد كه دكوراسيون داخلي خيره  كننده‌اي را طراحي كرده‌ايد. پيشنهاد ما اين است كه اگر رنگ ديوار سالن  پذيرايي را سبز زيتوني كرديد، رنگ پرده پذيرايي را بنفش كنيد!

رنگ ديوار پذيرايي را استخواني كنيد.

مي‌توان گفت بهترين رنگ ديوار براي خانه هاي كوچك،  رنگ استخواني و رنگ‌هاي روشن است. اين رنگ شيك به راحتي در كنار تمامي  رنگ‌ها قرار مي‌گيرد و دكوراسيوني جذاب ايجاد مي‌كند. فرقي نمي‌كند به  دنبال مبلماني تيره برويد يا روشن، اگر رنگ پذيرايي، استخواني است به راحتي با مبلمان ست مي‌شود.

تركيب رنگ نارنجي و سفيد را فراموش نكنيد.

معمولا برخي به دنبال رنگ‌هاي شاد براي پذيرايي هستند كه رنگ نارنجي يكي از اين رنگ‌ها است. نارنجي، علاوه بر اينكه رنگ مناسب براي پذيرايي است در عين حال شادي و نشاط را در فضا ايجاد مي‌كند. برخي به رنگ نارنجي  علاقه مند هستند اما نمي‌خواهند اين هيجان و شادي زيادي باشد، پس بهتر است  از تركيب رنگ نارنجي با سفيد استفاده شود تا سفيد، شادي رنگ نارنجي را  كنترل كند و در ذوق آدم نزند!

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ايده‌هايي كاربردي براي دكوراسيون خانه خود هستيد، به مطلب انتخابپرده مناسب اتاق خواب سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

نقش تابلو در دكوراسيون داخلي 

رنگ كرم در دكوراسيون داخلي 

كوسن مناسب براي مبلمان نشيمن 

چگونه پرده و فرش را با هم ست كنيم؟ 

نكات جذاب تزيين ديوار پشت كاناپه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد .