بهترين رنگ براي دكوراسيون داخلي خانه

۴۸ بازديد
آشنايي با تاثير رنگ‌‌ها و استفاده از آن‌ از اصلي‌ترين نكات دكوراسيون داخلي خانه است. چه رنگي براي دكوراسيون داخلي خانه من مناسب است؟
بهترين رنگ براي دكوراسيون

يكي از نكات مهم هنگام اجراي دكوراسيون، توجه به رنگ‌هايي است كه مي‌خواهيد از آن استفاده كنيد. در اين مطلب از مجله دلتا شما را با بهترين رنگ براي دكوراسيون و تاثيري كه اين رنگ‌ها بر روحيه‎تان مي‌گذارد، بيشتر آشنا خواهيم كرد.

دكوراسيون داخلي با رنگ آبي، آرامش در منزل

رنگ آبي موجب كاهش فشار خون، كاهش ميزان تنفس، حفظ تعادل و ايجاد محيطي بي‌سروصدا، مي‌شود و وفاداري، حس محافظه‌كارانه و مسئوليت را افزايش مي‌دهد.

نكته جالب در رابطه با اين رنگ اين است كه باعث احساس رفاه، تازگي، زيبايي و شادابي بيشتر در افراد مي‌شود زيرا اين رنگ تداعي‌كننده آب و آسمان است و آب و آسمان بيشترين تاثير را در رابطه با آرامش افراد در بردارد.

شايد دليل بيشتر افراد براي انتخاب آن احساس صلح و آرامشي است كه در خانه خود پس از سپري كردن يك روز طولاني دارند. رنگ آبي از آن دسته از رنگ‌هايي است كه علاوه بر آرامش اعتمادبه خود در فرد را افزايش مي‌دهد و فرد با اعتماد به نفس بيشتري اوقات خود را سپري مي‌كند.

دكوراسيون داخلي با رنگ سبز، آسايش در خانه

بر اساس تحقيقات متداول روي انسان‌هاي مختلف،كساني رنگ سبز را براي دكوراسيون اتاق خواب يا منزل خود استفاده مي‌كنند كه از ارتباطات اجتماعي و معاشرت‌هاي اجتماعي سالم لذت مي‌برند. اغلب اين افراد شاد و سرزنده به فعاليت مي‌پردازند و با آرامش خاصي روز خود را سپري مي‌كنند چون رنگ سبز تضمين آرامش، آسايش، خنكي، رفع خستگي، اعتدال، احتياط، امنيت، هماهنگي، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

بيشتر افراد مشهور و سرمايه دار معاصر از اين رنگ استفاده مي‌كنند زيرا اعتقاد دارند كه اين رنگ باعث ثروت، رشد، تولد و تجديد حيات بيشتري در آن‌ها مي‌شود و اعتماد به نفس خاصي براي امور روزمره به آن‌ها مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها رنگ سبز اجتماعي بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پيچيدگي، سنت، عادي و گران بودن را مي‌رساند.

دكوراسيون داخلي با رنگ قرمز، شادابي و نشاط در خانه

اگر به دنبال رنگي مدرن با چيدماني خاص از طيف رنگ‌ها هستيد قطعا قرمز مناسب‌ترين رنگ براي اين كار است. جذابيت و نشاطي كه در رنگ قرمز وجود دارد در هيچ رنگ ديگري ديده نمي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اين رنگ اين است كه خود يك سبك را ايجاد مي‌كند و داشتن اعتماد به نفس را به فرد مي‌رساند.

قرمز موجب افزايش فشار خون، بالا رفتن تنفس و افزايش مقاومت مي‌شود و رنگ جسم را خوب منعكس مي‌كند.

هميشه لازم نيست براي استفاده از اين رنگ در منزل اغراق كنيد، مي‌توانيد با تركيب كمي از رنگ سفيد همراه با آن جلوه‌اي مدرن و شيك به منزل خود بدهيد.

روانشناسي رنگ

دكوراسيون داخلي با رنگ نارنجي، سرزندگي و هيجان

نيازي به توضيح زيادي نيست وقتي شما به اين رنگ علاقه داريد قطعا انتخاب مناسبي براي شما است زيرا روانشناسي اين رنگ قدمتي ديرينه دارد و فيثاغورس از سالن‌هاي نارنجي رنگ‌ براي درمان در چين قديم، مصر باستان و هند استفاده مي‌كرد

اين ها نمونه‌هاي بارزي است كه ثابت كند بهترين رنگ براي محيط از جمله سالن‌ها، از زمان قديم تا به حال نارنجي است. علاوه بر اين‌ها از بين رنگ‌ها، نارنجي رنگ مناسبي براي اجتماعات است. تحريك‌پذيري، زودرنجي، كج‌خلقي و خصومت بين افراد را كاهش مي‌دهد و به بهبود رفتارهاي اجتماعي كمك مي‌كند.

به گفته «كريس ايزيكووسكي»، متخصص خواب مركز خواب ادينبورگ، گيرنده‌هاي ويژه‌اي به نام سلول‌هاي گانگليوني در شبكيه چشم وجود دارند كه به رنگ نارنجي بسيار حساس‌ اند.

 تاثير رنگ در دكوراسيون

 

 

 

ست كردن رنگ پرده با مبلمان

۵۱ بازديد
اتاق نشيمن يكي از اتاق‌هاي مهم خانه است. اعضاي خانواده در اتاق نشيمن دور هم جمع مي‌شوند و گفتگو مي‌كنند و و از صحبت هاي يكديگر استفاده مي كنند.
ست مبل با پرده

براي اينكه اتاق نشيمن خانه شما دلنشين و دكوراسيوني متوازن داشته باشد، بايد از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهي كامل داشته باشيد. هم پرده و هم مبل، دو وسيله بزرگ دراتاق نشيمن و ديگر اتاق‌هاي خانه اند و رنگ و طرح آن‌ها تاثير بسيار مهم و تعيين كننده‌اي بر كليت فضاي خانه شما دارد. ما در اين بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌هاي احتمالي و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح مي‌كنيم.

ست كردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبي، زيرطيف‌هاي رنگي خودش را دارد. قرمز هم همين‌طور است. اگر مبل قرمز داريد، بهتر است كه ديوارهاي اتاق شما سفيد نباشند. در عوض ديوارها را به رنگ عاجي يا يك رنگ خنثي خيلي روشن رنگ آميزي كنيد تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نيز دقيقا با توناژ و طيف رنگي مبل هماهنگ كرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزي مبلتان انتخاب كنيد. اگر قرمزي پرده‌ها كمي نارنجي‌تر يا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همين‌طور اگر قرمزي پرده كمي صورتي‌تر يا قرمز‌تر از قرمزي مبلتان بشود، باز هم به مشكل برخواهيد خورد.

اگر دلتان نمي‌خواهد كه اتاق بيش از حد قرمز شود، مي‌توانيد از رنگ‌هاي خنثي براي پرده‌ها استفاده كنيد. استفاده از رنگ‌هاي خنثي براي تمام ست‌ها، در تمام زمينه‌ها جواب مي‌دهد!

طيف رنگي

مبل طوسي و پرده مناسب براي آن

رنگ طوسي هم يكي از پرطرفدار‌ترين رنگ‌ها براي مبلمان است. مي‌توانيد مبل طوسي را با پرده‌هاي نوك مدادي يا مشكي ست كنيد.

مبل طوسي همچنين با پرده‌هاي آبي و طوسي بسيار روشن هم ست مي‌شود و فضا را به تعادل و زيبايي مي‌رساند. استفاده از كفپوش‌هاي طرح چوب، سردي رنگ طوسي را مي‌گيرد و فضا را صميمي و گرم جلوه مي‌دهد. يادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسي ديوارها را خيلي سفيد نكنيد تا توازن فضا به هم نريزد. در عوض مي‌توانيد از رنگ‌هاي طوسي روشن يا انواع كرم‌ها استفاده كنيد.

در استفاده از رنگ طوسي براي ست مبل با پرده، اگر مي‌خواهيد كمي رنگ به فضا اضافه شود، مي‌توانيد اندكي رنگ ياسي به فضا اضافه كنيد. كوسن‌ها، شال مبل، پرده، و ديگر لوازم تزييني مي‌توانند مقدار بسيار كمي از رنگ ياسي داشته باشند تا فضا رنگين‌تر شود.

رنگ‌هاي ديگري هم وجود دارد كه مي‌توانند به فضاي طوسي رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولي هيچ كدام آرامش رنگ ياسي را ندارند و با رنگ طوسي به خوبي ست نمي‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه اي و سياه

مبل قهوه‌اي تيره و سياه، از آن انتخاب‌هاي خاص است كه هر اتاق نشيمني را بسيار شيك و منحصر به فرد مي‌كند. ولي اگر اتاق نشيمن كوچك باشد، انتخاب اين رنگ‌ها با مشكل مواجه خواهد شد. ولي با انتخاب پرده‌هايي با رنگ مناسب مي‌توانيد اين احساس خفگي فضاي كوچك را از بين ببريد.

استفاده از پرده‌هاي حرير و روشن، تيرگي مبل سياه يا قهوه‌اي تيره را خنثي مي‌كند و احساس دلباز بودن را به فضا مي‌دهد. همچنين تركيب سياه و قهوه‌اي تيره با آبي، حسي دلنشين و صميمي را القا  و فضا را بسيار زيبا و متوازن مي‌كند.

مبل مشكي همچنين به خوبي با پرده قرمز و سفيد هماهنگ مي‎شود و فضايي بسيار زيبا و دلپسند به وجود مي‌‌آورد.

انواع مبلمان

 

پرده شيد، مزايا و ويژگي‌ها

۶۲ بازديد
شايد براي شما هم تغيير پرده يكي از اصلي ترين انتخاب ها در تغيير دكوراسيون منزلتان باشد؟ زماني كه مي خواهيم تغيير و تحولي در منزل ايجاد كنيم پرده مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد. عوض كردن پرده‌ها به تغيير نماي كلي دكوراسيون داخلي خانه كمك مي كند. از بهترين نمونه پرده هاي شيك و مدرن و جذاب ، پرده شيد است.
پرده شيد

يكي بهترين گزينه‌ها براي زيبا سازي فضاي دكوراسيون داخلي منازل و اماكن تجاري و اداري استفاده از انواع پرده شيد است. كلمه شيد در زبان انگليسي به معناي سايه است؛ در واقع مي‌توان گفت اين نوع پرده‌ها در ابتدا به منظور ايجاد سايه در پنجره ها به كار برده مي‌شدند. در اين بخش از صفحه دكوراسيون مجله دلتا درباره پرده شيد و مزاياي آن صحبت خواهيم كرد.

پرده شيد رول از يك لايه پارچه كه حول يك محور مي‌چرخد تشكيل شده است. براي تنظيم نور، مي‌توان پرده را حول محوري كه در بالاي آن نصب شده است، بالا يا پايين كشيد. اين پرده‌ها كاملا در قاب پنجره قرار مي‌گيرند. پرده شيد كه در گذشته مرسوم بوده، عموما از يك پارچه تك رنگ ساده ساخته مي‌شده. اما امروزه اين پرده‌ها در جنس‌ها و طرح‌هاي متنوعي توليد مي‌شوند. به ين ترتيب گزينه‌هاي بي‌شماري مقابل مشتري وجود دارد. بعنوان مثال امروزه پرده شيد تصويري طرفداران بسياري پيدا كرده است.

پرده شيد چيست

مزايا و ويژگي‌ها

  • پرده‌هاي شيد داراي جنس‌هاي متنوعي است از جمله: پنبه، كتان، پلي استر، بامبو، سوليت (پارچه از جنس pvc)
    و همچنين اين پرده‌ها با شفافيت‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. در صورتي كه ضخامت آن كم باشد پرده شفاف‌تر بوده و زماني كه پرده پايين است نور تا حدودي از آن عبور كرده و زيبايي خاصي را به فضاي داخلي مي‌دهد.
  • مزيت ديگري كه در اين نوع پرده وجود دارد، چاپ تصاوير دلخواه روي اين نوع پرده‌ها است، كه در صورت شفاف بودن مانند يك قاب عكس نمايان مي‌شود. همچنين روي پرده‌هاي شيد از جنس بامبو نيز مي‌توان تصاوير مورد نظر را چاپ كرد.
  • در دو طرف اين پرده‌ها مي‌توان تصاوير را چاپ و همچنين از اين پرده در اُپن آشپزخانه يا ويترين مغازه استفاده كرد.
  • مزيت ديگر اين نوع پرده‌ها در نحوه كنترل كردن آن است كه به دوصورت دستي و كنترل ازراه دور انجام مي‌شود.

انواع پرده شيد

  • اين پرده‌ها را مي‌توان به تنهايي يا تركيب نمودن با ساير پرده‌ها به كار برد.
  • پرده شيد از نوع (پشت فوم دار) مانع از عبور نور به فضاي داخلي مي‌شود.
  • اين نوع پرده‌ها بسته به ضخامتشان مي‌توانند مانع اتلاف انرژي شوند.
  • مهمترين مزيت آن نصب آسان و سريع آن است.
  • مزيت ديگر راحتي در شستشوي اين نوع پرده‌ها مي باشد.
  • پرده‌هاي شيد در مقابل تابش نور خورشيد داراي مقاومت و طول عمر بيشتري مي‌باشند.

 

تزيين ديوار بالاي تخت خواب با چند ايده جالب

۵۳ بازديد
اتاق خواب‌ها هميشه قسمتي از خانه‌ها بودند كه توجه زيادي به آن‌ها مي شود و براي خريد وسايلي كه در اين اتاق به كار مي‌رود معمولا هزينه و وقت زيادي صرف مي ‌شود
تزيين ديوار بالاي تخت خواب

وسايل اتاق خواب اهميت زيادي دارند اين موضوع كه اين وسايل به چه صورت چيدمان و طراحي كلي دكوراسيون اتاق خواب به چه نحوي انجام شود نيز حائز اهميت است زيرا هرچه اين اتاق جذاب‌تر و دلنشين‌تر باشد حسي كه در افراد منزل به وجود مي‌آورد قطعاً بيشتر و باعث زيباتر شدن فضا نيز خواهد شد. در اين مقاله از مجله دلتا سعي داريم تا شما را با راهكارهاي تزيين ديوار بالاي تخت خواب آشنا كنيم .

تزيين پشت تخت خواب به كمك كاغذ ديواري

ديوار پشت تخت خواب شما مي‌تواند جايگاهي باشد كه با استفاده از كاغذ ديواري طرح‌دار و متنوع تزيين  و باعث زيباتر شدن فضاي اتاق خواب شما شود. با تزيين كردن ديوار پشت تخت خواب مي‌توانيد باعث جلب توجه بيشتري به سمت تخت خواب اتاق هم بشويد. با تركيب رنگ‌هاي متنوع در كاغذ ديواري اتاق خواب و روتختي مي‌توانيد ظاهر اتاق را زيباتر و دلنشين تر كنيد.

اتاق خواب

تزيين پشت تخت خواب به كمك رنگ ها

اگر شما جزء افرادي هستيد كه روح شاعرانه و هنرمندانه‌اي داريد مي‌توانيد در ديوار پشت تخت خواب خود از يك سري طرح‌هاي هنري و زيبا همراه با نقش و نگارهاي متنوع كه با استفاده از رنگ هاي گوناگون اتاق تان را زيباتر مي كند استفاده كنيد. تاثير گذار ترين وسيله اي كه در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب است. با تزيين ديوار‌هاي پشت تخت خواب مي‌توانيد باعث شويد كه تخت بيشتر به چشم بيايد. به طور مثال شما مي توانيد ديوار پشتي تخت را يك دست مشكي كنيد و پشتي تخت خواب را رنگ سفيد و طرح‌هاي كوچك مشكي بزنيد و با اين كار باعث مي‌شويد كه ظاهر بسيار جذابي در اتاق حاكم شود .

تزيين پشت تخت خواب به كمك قاب‌هاي زيبا

در صورتي كه جزو آن دسته از افرادي هستيد كه به سبك روستيك علاقه خيلي زيادي داريد و جز طرفداران آن محسوب مي شويد مي‌توانيد يك قاب چوبي زيبا روي ديواري كه پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب كنيد.

قاب‌هاي چوبي مي‌توانند با دست‌ها و طبق خلاقيت و سليقه خود شما هم ساخته شوند. اگر نگران اين هستيد كه ساختن اين طور قطعات چوبي از عهده شما بر نمي‌آيد مي‌توانيد طرح خود را به يك نجار بدهيد و از او بخواهيد كه براي شما قاب عكس چوبي مورد نظرتان را بسازد. افرادي كه طرفدار سبك كلاسيك هستند و سعي دارند در دكوراسيون اتاق خواب خود اين سبك را پياده كنند  از رنگ‌هاي معمول در سبك كلاسيك مي‌توانند براي ديوار پشت تخت خواب خودشان استفاده كنند .

دكوراسيون اتاق خواب

يكي ديگر از كارهايي كه براي تزيين ديوار پشت تخت خواب مي توانيد انجام دهيد قرار دادن تابلوها و قاب عكس هايي است كه با ست و دكوراسيون كلي اتاق شما هم خواني داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلي اتاق خواب شما رنگ‌هاي روشن است مي‌توانيد از رنگ‌هاي سفيد و صورتي و طلايي براي تابلوها و ديوار پوش‌ها استفاده كنيد كه باعث زيباتر شدن اتاق خواهد شد.

تزيين پشت تخت خواب به كمك آينه

يكي ديگر از روش هايي كه اخيراً باب شده است و بسياري از افراد از آن استفاده مي كنند استفاده از آينه هاي هندسي است كه در دكوراسيون‌هاي مدرن مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد.به علت استقبال مردم، اين آيينه‌ها در طرح‌ها و سبك‌هاي مختلف توليد و عرضه مي‌شوند كه متناسب با اتاق خواب‌هاي كوچك تا بزرگ است.

طراحي اتاق خواب

در نظر داشته باشيد كه استفاده از آينه اين حس را به مخاطب منتقل مي‌كند كه اندازه اتاق شما بزرگتر است و بازتاب تصوير فضا در آينه همه چيز را بزرگتر نشان مي‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تميزي و جذابيت دوبرابر شده و در عين حال اگر اتاق نامرتبي داشته باشيد وجود اين آينه‌ها باعث مي‌شود اتاق را آشفته‌تر از چيزي كه واقعاً هست نشان دهد.

پيشنهاد مطالعه: قبل از خريد پرده اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترين پرده اتاق خواب” را مطالعه كنيد.

تزيين اتاق نوزاد با ايده‌هاي جذاب

۵۰ بازديد
تزيين اتاق نوزاد بر اساس جنسيت مدت هاست از مد افتاده. مي‌توانيد با انتخاب تم جداب و پالت رنگي متنوع، فضايي جذاب و مدرن براي نوزادتان طراحي كنيد
تزيين اتاق نوزاد

تزيين اتاق نوزاد براي پدر و مادر جذاب و سرگرم كننده است. اما اگر ندانيد از كجا بايد شروع كنيد، ممكن است شما را گيج و سر در گم كند. اين نكات كليدي به شما كمك مي‌كند تا اتاق نوزادتان را با ايده‌هاي جذاب و شيك تزيين كنيد. با مجله دلتا همراه باشيد.

يك سبك يا تم خاص انتخاب كنيد

اگرچه محدود كردن دكوراسيون اتاق نوزاد به يك مفهوم خيلي ضروري نيست، اما انتخاب تم به شما كمك مي‌كند تا روي محدوده مشخصي تمركز كنيد و طراحي منسجم تري داشته باشيد.

قبل از رنگ آميزي ديوارها، روتختي و پرده‌ها را انتخاب كنيد

بهتر است ابتدا روتختي و پرده مورد علاقه تان را انتخاب كنيد، سپس با توجه به آن‌ها ديوار‌ها را رنگ كنيد. به اين ترتيب احتمال بروز ناهماهنگي در چيدمان اتاق را به حداقل مي‌رسانيد. از آنجا كه دست‎تان در انتخاب رنگ ديوار باز است، مي‌توانيد با خيال راحت پارچه‌هاي پرده و روتختي مورد علاقه تان را انتخاب كنيد.
در انتخاب مبلمان (گهواره، ميز تعويض، دراور و كمد) لازم نيست همه يك شكل و يك رنگ باشند، گاهي تركيبي از طرح‌ها و رنگ‌هاي متفاوت در كنار هم (بر اساس پالت رنگي مورد نظرتان) فضاي جذابي خلق مي‌كند.

 دكوراسيون اتاق نوزاد

نقطه كانوني اتاق را مشخص كنيد

معمولا در اتاق نوزاد، گهواره در مركز توجه قرار دارد. گهواره در كنار ديواري كه تزيينات يا رنگ جذابي دارد قرار مي گيرد. همچنين مي‌توانيد گزينه‌هاي ديگري مانند يك پنجره بزرگ، كمد رنگي يا اسباب بازي بزرگ را به عنوان نقطه كانوني اتاق در نظر بگيريد.

تزئين سقف را فراموش نكنيد

نوزادان بيشتر وقت خود را به پشت مي‌خوابند و به بالا نگاه مي‌كنند. رنگ آميزي سقف با يك رنگ آرامش بخش و قرار دادن المان‌هايي كه براي نوزاد جلب توجه كند، موجب سرگرمي او مي‌شود.

تزيين ديوار‌ها به اتاق جان مي‌دهد

طراحي اسم نوزاد روي ديوار، نقاشي ديواري، تابلو‌هايي با رنگ‌هاي متضاد براي جلب توجه نوزاد، يا عكس‌هايي از دوران بارداري و تولد نوزاد، ايده‌هايي براي جذاب كردن ديوار‌هاي اتاق است. چيدمان اتاق

فرش را فراموش نكنيد

فرش، اتاق نوزاد را گرم و دلپذير نشان مي‌دهد. مي‌توانيد فرشي با الياف ضد حساسيت و مطابق با پالت رنگي براي تزيين اتاق نوزاد انتخاب كنيد.

 فضايي براي تعويض پوشك نوزاد آماده كنيد

يكي از ضروريات اتاق نوزاد، فضايي براي تعويض پوشك است. براي حفظ بهداشت و جلوگيري از آلودگي سطوح، روي ميز تعويض ژل آنتي باكتريال و حوله‌هاي كاغذي قرار دهيد. بايستي روزانه سطح ميز تعويض را با دستمال‌هاي آنتي باكتريال، ضدعفوني كنيد. همچنين محلي براي دفع پوشك‌هاي كثيف و لباس‌هاي آلوده نوزاد در نظر بگيريد، به گونه‌اي كه فضاي اتاق آلوده نشود.

دور انديشي كنيد

هنگام انتخاب مبلمان و اثاثيه اتاق نوزاد، دور انديشي كنيد. تختخواب نوزاد هرچند زيبا و جذاب به نظر مي‌رسد، اما يك سال بعد ديگر كاربردي ندارد و نياز به تخت بزرگتري براي كودك نوپايتان خواهيد داشت. يك تختخواب قابل تبديل گزينه مناسبي است. ميز تعويض نيز مي‌تواند يك دراور با كشو‌هايي بزرگ و كاربردي باشد. به اين ترتيب در آينده استفاده بيشتري برايتان خواهد داشت. دور انديشي موجب مي‌شود كه از بودجه و فضايتان بهترين استفاده را داشته باشيد.

از پنجره‌ها غافل نشويد

پرده‌هاي اتاق نوزاد، فقط جنبه زيبايي ندارد، بلكه براي حفظ سلامت و ايمني نوزاد ضروري است.
پرده‌هايي نصب كنيد كه توانايي تاريك كردن فضاي اتاق را داشته باشد. مي‌توانيد از زير پرده‌اي براي اين منظور استفاده كنيد. تاريكي اتاق به كودك كمك مي‌كند تا طولاني‌تر و راحت‌تر بخوابد. مهمتر از همه، باعث مي‌شود اتاق در طول روز بيش از حد گرم نشود

تزيين ديوار

فضاي اتاق نوزاد را كاملا ايمن كنيد

نوزاد در ماه‌هاي اوليه، حركت نمي‌كند، اما اين زمان زود مي‌گذرد و در مدت كوتاهي راه مي‌افتد و اگر محيط ايمن نباشد، فاجعه به بار مي‌آيد. بهتر است از همين حالا پريز‌هاي برق را بپوشانيد، كابل‌ها را از روي زمين جمع كنيد. كمد‌ها را به ديوار و ميز‌ها را به زمين ثابت كنيد تا خطر لغزش آن‌ها وجود نداشته باشد. مراقب خطرات احتمالي باشيد. نوزادان در سال اول زندگي همه چيز را در دهانشان مي‌گذارند. اسباب بازي‌ها، وسايل كوچك، دارو‌ها، پماد‌ها و ديگر موارد خطرناك را از دسترس كودك خارج كنيد.

سخن آخر

تنوع طراحي و تزيين اتاق نوزاد دست شما را براي ايجاد سبك مورد علاقه تان كاملا باز مي‌گذارد. به اين ترتيب لازم نيست خود را به رنگ هاي صورتي و آبي محدود كنيد. كليشه ها را فراموش و دنيايي از طرح و رنگ را به نوزادتان هديه كنيد.

 

تزيين ستون وسط خانه با چند راهكار ساده

۵۴ بازديد
خيلي از خانه‌ها مشكل ستون‌هاي بد جا دارند ، ستون‌هايي كه درست در وسط فضاهاي داخلي خانه پديد آمده‌ و باعث شده‌اند كه ديد خانه كمي مختل شود
تزيين ستون وسط خانه

وجود ستون‌ در وسط خانه جلوه زيبايي ندارد و اكثرا افرادي كه با اين مشكل روبرو هستند درپي راهكار هايي براي تزيين ستون وسط خانه هستند. ما در مجله دلتا تعدادي از اين ايده ها را براي شما مطرح مي‌كنيم.

 استفاده از گياهان

اين ستون‌ها مي‌توانند بستر مناسبي براي ديوارهاي سبز در دكوراسيون داخلي خانه باشند. مطمئنا شما هم مي‌دانيد كه مي‌توانيد با ديوار سبز طراوت و شادابي را به دكوراسيون منزل خود هديه كنيد، پس چه ايده‌اي بهتر از تزيين ستون وسط خانه به وسيله گياهان؟ در ضمن اين گياهان مي‌توانند از انواع رونده يا همان پيچكي باشند كه جذابيت و خاصيت بيشتري هم دارند.

ستون وسط خانه

سنگ هاي آنتيك و طبيعي

ترفند دكوراسيون ديگري كه براي تزيين ستون وسط خانه مي‌توانيد به كار بريد، پوشاندن آن‌ با سنگ‌هاي طبيعي و آنتيك است. جلوه خيره كننده سنگ آنتيك در دكوراسيون داخلي منزل غير قابل انكار است.

تخته‌هاي چوبي

 مي‌توانيد براي پوشاندن ستون از پوشش هاي چوبي استفاده كنيد، تخته چوبي‌هايي كه كمي از اندازه ستون‌ها بزرگ‌تر هستند، مي‌توانند با الگوي چينش خاص و مورد علاقه شما كنار هم قرار گيرند و پوشش خوبي را براي ستون‌هاي وسط خانه پديد آورند. ضمن آن كه مي‌توان از آن‌ها به عنوان يك المان دكوري در دكوراسيون داخلي خانه نيز بهره برد.

تزيين هنرمندانه ستون وسط خانه

اگر كمي خلاقيت به خرج دهيد، مي‌توانيد ستون وسط خانه را تبديل به ستون چشمگير كنيد. ستون‌هايي شبيه ستون‌هاي يوناني. براي ستون‌ها پايه درست كنيد. حتي مي‌توانيد با استفاده از مواد و مصالحي مانند سيمان و بتون در ضخامت ستون‌ها تغيير ايجاد كنيد، به همين سادگي.

تزيين با استيل

پوشش استيل هم مي‌تواند راهي باشد براي تزيين ستون وسط خانه. اگر به سبك صنعتي علاقه داريد اين ورقه‌هاي استيل بهترين گزينه است. استيل‌ مي‌تواند داراي رنگ‌هاي مختلفي باشد. يعني اين كه ديگر احتياجي نيست كه نگران ست شدن رنگ اين ورقه‌ها با دكوراسيون داخلي باشيد.

طراحي ستون وسط خانه

چوب هاي حكاكي شده

اگر دوست نداريد كه ستون وسط خانه‌تان ساده و بدون تزيينات باشد، به جاي الوار‌هاي طبيعي و ساده از چوب‌هاي حكاكي شده استفاده كنيد. اين چوب‌ها مي‌تواند طرح‌هاي مينياتوري داشته  يا اين كه شبيه مجسمه‌هاي آفريقايي حكاكي شده باشد، تصميم در اين مورد با شما است.

ستون‌هاي وسط خانه را طناب پيچ كنيد

اگر مي‌بينيد كه ديگر كاري از دستتان بر نمي‌آيد كه با آن اين ستون‌هاي وسط خانه را بپوشانيد، آن‌ها را طناب پيچ كنيد تا دست كم شبيه يك اثر هنري به نظر برسند. اين ايده هم مقرون به صرفه است و هم بامزه و توجه همه را هم به خود جلب مي‌كند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با راه‌هاي تزيين ميزناهارخوري مطلب “تزيين ميز ناهار خوري، ايده‌هايي براي افراد باسليقه” را مطالعه كنيد.

 

 

دكوراسيون پذيرايي كوچك، استفاده‌ بهتر از فضا

۵۲ بازديد
قرار نيست، چون خانه‌مان كوچك است تسليم كوچكي شويم و نتوانيم دكوراسيون دلخواهمان را در آن پياده كنيم. در اين مقاله نكاتي را خواهيد خواند كه به شما در دكوراسيون پذيرايي كوچك كمك مي‌كند.
دكوراسيون پذيرايي كوچك

دكوراسيون پذيرايي بزرگ كمي راحت‌تر است تا دكوراسيون پذيرايي كوچك اما با راهكارهايي مي‌توان يك پذيرايي كوچك را بهتر به نمايش بگذاريد. داشتن يك اتاق پذيرايي كوچك به اين معنا نيست كه نمي‌توانيد دكوراسيون و سبك خودتان را اجرا كنيد. به خانه تان تنها به چشم يك فضاي كوچك كه بايد با آن سر كنيد نگاه نكنيد. فكرتان را باز كنيد چرا كه چندين روش وجود داد كه مي‌توانيد اين نكته‌ي منفي را به يك مزيت تبديل كنيد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد.

ميز بزرگ ممنوع

به جاي يك ميز عسلي بزرگ به دنبال چند عسلي كوچك باشيد. از ميز‌هاي غول پيكر كه فقط و فقط فضا را اشغال مي‌كنند و جاي رفت و آمد را تنگ، دوري كنيد.

دكوراسيون اتاق نشيمن

كف را روشن كنيد

اگر كف سازي شما تيره رنگ است، با افزودن يك قاليچه‌ي رنگ روشن رنگ‌ها را باهم تركيب كنيد. هرچه از رنگ‌هاي روشن بيشتر استفاده كنيد، احساس دلبازي بيشتري به خانه‌تان مي‌دهيد.

يكي براي همه

به دنبال اسباب و اثاثيه‌اي باشيد كه با داشتنشان با يك تير چند نشان بزنيد!

چيدمان پذيرايي

رنگ‌هاي خنثي و هماهنگ كارساز هستند

اگر مي‌خواهيد ريسك نكنيد، به سراغ رنگ‌هاي خنثي برويد كه بر فضاي اتاق چيره نشوند، مثل سفيد. سپس يك تركيب همانگ از آن بيرون بكشيد و در همه جاي خانه از آن پيروي كنيد.

دكوراسيون اتاق نشيمن

جسارت داشته باشيد

با اينكه فضاي پذيرايي شما ممكن است كوچك باشد، اما مجبور نيستيد حتما از رنگ‌هاي خنثي استفاده كنيد. رنگ‌هاي بولد و تيره هم مي‌توانند فضا را دلباز نشان دهند، پس نگران نباشيد و اجازه دهيد خلاقيتتان شكوفا شود. اما اگر تصميم به اين كار گرفتيد، از رنگي استفاده كنيد كه براق و صيقلي باشد تا نور را به خوبي بازتاب دهد. درست مثل رنگ‌هاي خنثي يا آيينه، اينكار هم فضاي بزرگتري ايجاد مي‌كند.

پرده‌ها را بالا نصب كنيد

به جاي نصب پرده‌ها درست در بالاي پنچره آن‌ها را در نزديكي سقف نصب كنيد. اين كار باعث مي‌شود حس ارتفاع بيشتري در اتاق ايجاد شود و آنگاه فضا بزرگتر به نظر مي‌رسد.

چيدمان پذيرايي

مبلمان با پايه‌هاي باريك

از مبلمان اثاثيه‌ي حجيم دوري كنيد و لوازمي را انتخاب كنيد كه پايه‌هاي باريك و با فاصله كمي از سطح زمين دارند. اين امر به جريان هوا، فضا و انرژي كمك مي‌كند و از شلوغي فضا مي‌كاهد.

نور طبيعي را به خانه بياوريد

حتي اگر پرده در خانه داريد، بازهم جلوي ورود نور خورشيد به خانه را نگيريد. نور يكي از مهم‌ترين مولفه‌ها در دكوراسيون پذيراي كوچك به حساب مي‌آيد؛ بنابراين با دريافت نور به حداكثر توان حس كوچكي فضا را به كل فراموش كنيد.

نورپردازي پذيرايي

با استفاده از آينه تصور فضاي بيشتر ايجاد كنيد

آينه‌ها هميشه يك راه كلاسيك براي دكوراسيون پذيرايي كوچك بوده‌اند. آينه علاوه بر بازتاب نور با منعكس كردن تصويري از فضا به ذهن شما و ميهمانان شما حقه مي‌زنند تا تصور كنيد كه در فضاي بزرگتري هستيد.

 

خانه خود را نوراني كنيد

۳۷ بازديد
تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه چرا روشنايي خانه اهميت زيادي دارد؟ شما طرفدار كدام هستيد؟ خانه‌اي روشن و پر نور يا خانه‌اي با نور كم؟ تحقيقات نشان داده است اشخاصي كه اهميت بيشتري به نور و روشنايي مي‌دهند و براي افزايش نور در خانه خود تلاش مي‌كنند، افراد باانگيزه و شادتري هستند.
افزايش نور خانه

وجود روشنايي و نور كافي، به خانه جلوه درخشاني مي‌دهد و منزل شما را دلباز مي‌كند. ترفندهايي براي افزايش نور خانه را در اين مطلب از مجله دلتا بخوانيد.

نور خورشيد را به خانه خود دعوت كنيد

مهم نيست تا چه اندازه نور خورشيد به درون خانه شما مي‌تابد، فقط اجازه دهيد نور به داخل فضا وارد شود. به جاي استفاده از پرده‌هاي رنگ تيره و ضخيم، از پرده‌هايي كه رنگ روشن و جنس لطيف و نازك دارند استفاده كنيد. پرده‌هايي مانند حرير يا تور كه رنگ‌هاي روشن دارند به راحتي نور را به داخل خانه هدايت مي‌كنند. همچنين مي‌توانيد از آينه‌هاي ديواري دكوراتيو استفاده كنيد. آينه يك وسيله بسيار خوب براي بازتاب نور و رنگ در فضاي خانه است.

نورپردازي خانه

رنگ سفيد مساوي با روشنايي است

يكي از بهترين ترفندهاي افزايش نور در خانه استفاده از رنگ سفيد در دكور و طراحي داخلي منزل است. حتي اگر شما به ميزان كمي رنگ سفيد را وارد يك فضاي بسيار تاريك كنيد باز هم به بهبود روشنايي اتاق كمك كرده‌ايد و مي‌توانيد تاثير آن را به خوبي مشاهده كنيد.

يكي از ترفندهاي استفاده از رنگ سفيد در خانه، استفاده از قاب عكس‌هاي سفيد يا قفسه و كتابخانه به رنگ سفيد است. با وجود اين كه اين وسايل، تزييني و دكوراتيو هستند، باز هم تاثير به‌سزايي روي افزايش نور در خانه مي‌گذارند.

استفاده از رنگ سفيد براي ديوار نيز به عنوان يكي از ترفندهاي بهبود نورپردازي خانه، مي‌تواند گزينه خوبي باشد. براي اين كار كافي است يك ديوار از خانه يا حتي يك در را انتخاب و آن را سفيد كنيد. اگر دوست داريد به جاي رنگ سفيد از كاغذ ديواري براي پوشش ديوار‌ها استفاده كنيد، هيچ اشكالي ندارد. مي‌توانيد كاغذ ديواري‌هاي سفيد با طرح خيلي كم يا ساده را جايگزين رنگ سفيد كنيد.

همچنين خالي از لطف نيست كه به لامپ‌هاي فلورسنت سفيد اشاره كنيم. استفاده از اين مدل لامپ، نور سفيد ملايم و طبيعي را در خانه ايجاد مي‌كند. پس اگر خانه شما نورگيري خوبي ندارد، اين مدل نور مصنوعي مي‌تواند به بهبود روشنايي خانه شما كمك كند.

تاثير نور در دكوراسيون

توجه به جزئيات كوچك براي بهبود روشنايي خانه

فراموش نكنيد كه گاهي كوچك‌ترين جزئيات و وسايل خانه مي‌تواند تاثير به‌سزايي در شرايط جوي خانه بگذارد. براي ايجاد تغييرات لازم و افزايش نور در خانه مي‌توانيد از وسايل دكوري كمك بگيريد.

اولين و بهترين پيشنهاد براي شما استفاده از رنگ‌هاي متنوع و روشن است. لازم نيست براي بهبود روشنايي اتاق، فقط از رنگ سفيد استفاده كنيد؛ بلكه يك قاليچه رنگي وسط پذيرايي خانه يا بالشت‌هايي با پارچه رنگي روي تخت مي‌تواند فضاي خانه و اتاق شما را دلبازتر و روشن‌تر جلوه دهد.

يك پيشنهاد هيجان انگيز ديگر براي بازتاب نور بيشتر در فضاي خانه، اين است كه چندين گلدان شيشه‌اي رنگي را پر از آب كنيد و پشت پنجره قرار دهيد. شنيده‌ايد كه از قديم مي‌گويند آب روشنايي مي‌آورد؟ حال مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد و از تلفيق نوري كه از آب و شيشه رنگي عبور كرده و وارد فضاي خانه شده لذت ببريد. تلفيق آب و نور هميشه در بهبود نورپردازي خانه نقش به‌سزايي داشته است. يكي از روش‌هاي ديگر براي ايجاد اين تلفيق، استفاده از آكواريم در فضاي خانه است. آكواريوم نه تنها كمك به روشنايي بيشتر خانه مي‌كند، بلكه موجب آرامش نيز مي‌شود.

نورپردازي خانه

به بي نظمي‌ها نظم دهيد

تا به حال توجه كرده‌ايد هر چه فضاي خانه يا اتاق شلوغ‌تر و نامنظم‌تر باشد، فضا تيره‌تر به نظر مي‌رسد؟ اگر تا كنون به اين نكته توجه نكرده‌ايد، براي مدتي هميشه فضاي خانه و اتاق خود را مرتب نگه داريد تا حضور نور و روشنايي بيشتر در خانه را احساس كنيد.

از تابلوهاي بزرگ و شلوغ براي تزيين ديوار استفاده نكنيد. اين دسته از تابلوها، به‌خصوص براي خانه يا اتاقي با فضاي كم، باعث شلوغ جلوه دادن خانه و تيرگي فضا نيز مي‌شود.

تاثير نور در دكوراسيون

بيش از حد از مبلمان استفاده نكنيد. قرار نيست تمام فضاي خانه يا اتاق مبلمان شود، گاهي يك فضا با وجود خالي بودن زيباتر جلوه مي‌كند. پس به اندازه از مبلمان استفاده كنيد تا خانه روشن‌تر نيز به نظر برسد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با تاثير رنگ در دكوراسيون مطلب “دكوراسيون منزل با رنگ هاي شاد” را مطالعه كنيد.

 

دكوراسيون پذيرايي بزرگ؛ ايده هاي كاربردي و ساده

۶۵ بازديد
براي طراحي دكوراسيون پذيرايي بزرگ مي‌توانيد به سليقه شخصي، استفاده از قفسه‌هاي دكوري، تغيير مبلمان، انتخاب لوستر مناسب و ... رجوع كنيد.
دكوراسيون پذيرايي بزرگ

حتما تا به حال شنيده ايد كه مي‌گويند هر چه فضا بزرگتر باشد دردسر چيدمان و دكوراسيون آن سخت‌تر است؟! اكنون مي‌خواهيم اشتباه بودن اين نظر را اثبات كنيم. در اين مطلب از مجله دلتا ما نيز به سراغ بررسي ايده‌ها و نكات كارآمد در  مورد  دكوراسيون پذيرايي بزرگ مي‌رويم.

دكوراسيون و طراحي داخلي در صورت اجرا به روش درست و اصولي كاري دلنشين و دوست داشتني خواهد بود. چيدمان منزل بر خلاف تصور عده‌اي، نياز به تخصص و مطالعه دارد و بايد با دانستن نكات و رعايت اصول انجام شود. در غير اين صورت نتيجه‌اي نامناسب  خواهد داشت. در صورت داشتن فضايي بزرگ، امكان پياده كردن طرح‌هاي بسياري را بدون محدوديت در اختيار خواهيد داشت. اما فراموش نكنيد بزرگي فضا به آن معنا نيست كه با شلوغ كردن آن نوعي اغتشاش بصري در فضا ايجاد كنيد. بلكه محيط بايد تعادل را در بهترين حالت خود داشته تا طراحي دكوراسيوني هال و پذيرايي شما زيبا باشد.

دكوراسيون پذيرايي

تزيين پذيرايي بزرگ با تصاوير خانوادگي

يكي از بهترين و دوست داشتني‌ترين ايده‌ها در خصوص دكوراسيون پذيرايي بزرگ استفاده از تصاوير خانوادگي و آلبوم هايتان است. اين ايده به جز پر كردن ديواره‌هاي خالي باعث مي‌شود فضا صميمي‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

همه افراد علاقه‌ زيادي به تماشاي عكس و يادآوري خاطرات گذشته دارند بنابراين اين ايده نوعي سرگرمي به حساب آمده و سبب گذراندن وقت افراد مي‌شود. براي اجراي آن كافي است عكس‌هاي مورد علاقه‌ خود را قاب گرفته و در جاي مناسب به كار بريد. مي‌توانيد بسته به سليقه و خلاقيت خود در مورد ابعاد عكس‌ها تصميم گيري كرده و از اندازه‌هاي مختلف بهره بريد. نكته‌ي مهم استفاده از عكس‌ها در جاي مناسب است كه بايد تناسب و تعادل محيط را بهبود بخشد.

استفاده از قفسه براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

نصب قفسه در فضا را هيچ گاه فراموش نكنيد. قفسه علاوه بر پر كردن ديوار‌هاي خالي ، تناسبات بصري محيط را بهبود مي‌بخشد. از طرفي نصب قفسه هزينه‌ چنداني برايتان نداشته و اجراي راحتي نيز دارد.

دكوري‌هاي مورد استفاده روي قفسه‌ها نيز اهميت ويژه‌اي دارند. سعي كنيد از وسايلي استفاده كنيد كه بر زيبايي فضايتان بيفزايد و يا سبك و سياقي را كه به دنبال آن هستيد در انتخاب وسايل خود رعايت كنيد. درحقيقت قفسه جايگزين بوفه‌هاي سنتي در سبك مدرن است و طرفداران بسياري نسبت به بوفه پيدا كرده است.

دكوراسيون پذيرايي

استفاده از مبلمان مناسب براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

‌مي‌توان گفت كه مبل، قلب فضاي پذيرايي است يا به عبارتي نقطه‌ي كانوني اين فضا به حساب مي‌آيد؛ بنابراين انتخاب مبلمان به عنوان چشم گيرترين عنصر پذيرايي بايد با وسواس بيشتري انجام شود. با توجه به سبك طراحي داخلي و سليقه‌ خود نسبت به انتخاب مدل مبلمان‎تان اقدام كنيد.

 نكته‌ي مهم رنگ مبلمان شما است كه بايد در هماهنگي و يا ارتقا كيفيت محيط باشد.شايان ذكر است كه راحتي مبلمان مهم‌ترين ويژگي آن است، بنابراين راحتي را هيچ گاه فداي زيبايي نكنيد.

دكوراسيون داخلي

انتخاب درست لوستر براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

لوستر نيز جزيي از نقاط كانوني فضاي پذيرايي به حساب مي آيد و بايد در انتخاب آن نهايت دقت را به خرج دهيد. به لطف طراحان و توليدكنندگان طيف گسترده‌اي از طرح‌ها و سبك‌ها در رنگ‌هاي مختلف در بازار عرضه شده است كه مي‌توانيد با توجه به سبك دكوراسيون داخلي فضاي پذيرايي خود دست به انتخاب بزنيد.

لوستر پذيرايي

استفاده از گياهان سبز براي دكوراسيون پذيرايي

گياهان سبز به جز پر كردن فضا باعث تزريق شادابي و نشاط به محيط زندگي شما مي‌شود؛ بنابراين مي‌توان ويژگي مثبت آن‌ها را نحوه‌ تاثير گذاري بر روحيه ساكنان دانست. با توجه به زندگي آپارتماني اين روز‌ها مي‌توان خلا فضاي سبز رو به طور كامل در خانه‌ها احساس كرد. در اين صورت استفاده از گياهان سبز را نه فقط به دليل زيبايي بلكه مي‌توان به سبب ضرورت به كارگيري شان يك الزام دانست. نوع و نحوه‌ آراستگي گياه سبز نيز مي‌تواند بر ارتقاي كيفي فضا تاثير گذار باشد. مكان قرارگيري اين گياهان نيز از ديگر نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

دكوراسيون داخلي

 استفاده از پارتيشن در دكوراسيون پذيرايي بزرگ

اگر فضاي پذيرايي تان بزرگ بوده و نياز به بخش بندي براي هويت بخشي بهتر به آن داريد، مي‌توانيد از پارتيشن‌هايي مانند پاراوان براي رسيدن به اين هدف بهره بگيريد. امروزه پارتيشن‌ها دنيايي از رنگ و طرح‌ها را داراست بنابراين مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه با توجه به هر سليقه و سبكي كه داريد نمونه‌ مورد نظر خود را خواهيد يافت. البته اگر نمونه‌ي بسيار خاصي مد نظرتان است مي‌توانيد آن پارتيشن را سفارش دهيد تا به طور اختصاصي برايتان توليد كنند.

دكوراسيون داخلي

 

تزيين ميز ناهار خوري، ايده‌هايي براي افراد باسليقه

۴۹ بازديد
بسياري از خانم‌ها هنگام تزيين ميز ناهارخوري بسيار سردرگم مي‌شوند زيرا مي‌خواهند چيدمان طوري باشد كه خيلي شلوغ نشود و در عين حال جذاب و شيك باشد.
تزيين ميز ناهارخوري

تصميم گرفتن در مورد ابزار و وسايلي كه قرار است بر روي ميز نهارخوري قرار گيرد كار ساده اي نيست زيرا اين ميز مانند ميز جلو مبلي نيست كه بخواهيد بر روي آن ابزار تزئيني و چيزهايي از اين قبيل قرار دهيد. در اين بخش از مجله دلتا ايده هايي براي تزيين ميز ناهارخوري را مطرح مي‌كنيم.

رو ميزي

براي اينكه بتوانيد ميزناهارخوري زيبايي را تزيين كنيد بايد قبل از همه يك روميزي نخي تهيه كنيد و بر روي ميز قرار دهيد و بعد از آن زير بشقابي رانر كه اين رانر پارچه اي است كه عرض ۶۰ سانتيمتر دارد و وسط ميز ناهارخوري قرار مي‌گيرد و از دو طرف آويزان ميشود بعد از اينكه روميزي نخي و رانر را بر روي ميز گذاشتيد بايد قاشق، چنگال و بشقاب و ساير لوازم ديگر را بر روي ميز قرار دهيد.

 ميز ناهارخوري

تزيين ميز ناهار خوري

شما مي‌توانيد از وسايل تزئيني كوچك و گل ها بر روي ميز غذاخوري استفاده كنيد تا حس بهتري را به ميهمانان بدهيد، ظاهر ميز ناهارخوري شما و تزئيني كه دارد نماينده سليقه و خلاقيت شما است و باعث مي‌شود كه فضاي پذيرايي شما حس بهتري به افرادي كه در آن هستند انتقال بدهد.

ميز ناهار خوري نيمكت دار

دكورهايي كه بر روي ميز ناهارخوري قرار مي‌گيرد با چيدمان مبل‌هاي راحتي و ميز جلو مبلي بسيار متفاوت خواهد بود. ميزهاي ناهارخوري با مدل‌ها و سبك‌هاي جديد، مخصوص ميزهايي از جنس چوب طبيعي شبيه نيمكت هستند و سبك خاصي را به محيط مي دهند.

انواع ميز ناهارخوري

خيلي از خانواده ها فكر مي‌كنند كه مدل‌هاي نيمكت دار براي خانه آن‌ها مناسب نيست و از زيبايي محيط آنها كم مي‌كند اما بايد بدانيد كه ميزهاي چوبي در اين سبك مزايا و ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد.

اگر بخواهيم با يك مثال براي شما مطلب را روشن‌تر كنيم بايد بدانيد كه نيمكت‌ها وقتي به جاي صندلي استفاده مي‌شوند باعث مي‌شوند كه فضا راحت‌تر و صميمي‌تر به حساب مي‌آيد و دليل اصلي آن هم ساده بودن اين وسيله است.

وقتي كه شما به جاي صندلي، نيمكت در محيط قرار مي‌دهيد باعث مي‌شود كه افراد در آن محيط به همديگر نزديك‌تر شوند و در كنار هم بنشينند و اين باعث مي‌شود كه صميميت بيشتري بين اعضاي خانواده و مهمانان برقرار شود.

خريد ميز ناهارخوري

هميشه در نظر داشته باشيد كه علاوه بر زيبايي و سبك ميزناهارخوري مناسب منزل شما چيزي كه مدنظر است چيدمان و تزئين آن است كه بايد طوري انجام شود كه علاوه بر زيبايي مرتب و منظم به نظر برسد.

پيشنهاد مطالعه: قبل از خريد ميز ناهار خوري مطلب “راهنماي خريد ميز ناهار خوري” را مطالعه كنيد.

منبع: آف دكور