دكوراسيون پذيرايي كوچك، استفاده‌ بهتر از فضا

۵۳ بازديد
قرار نيست، چون خانه‌مان كوچك است تسليم كوچكي شويم و نتوانيم دكوراسيون دلخواهمان را در آن پياده كنيم. در اين مقاله نكاتي را خواهيد خواند كه به شما در دكوراسيون پذيرايي كوچك كمك مي‌كند.
دكوراسيون پذيرايي كوچك

دكوراسيون پذيرايي بزرگ كمي راحت‌تر است تا دكوراسيون پذيرايي كوچك اما با راهكارهايي مي‌توان يك پذيرايي كوچك را بهتر به نمايش بگذاريد. داشتن يك اتاق پذيرايي كوچك به اين معنا نيست كه نمي‌توانيد دكوراسيون و سبك خودتان را اجرا كنيد. به خانه تان تنها به چشم يك فضاي كوچك كه بايد با آن سر كنيد نگاه نكنيد. فكرتان را باز كنيد چرا كه چندين روش وجود داد كه مي‌توانيد اين نكته‌ي منفي را به يك مزيت تبديل كنيد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد.

ميز بزرگ ممنوع

به جاي يك ميز عسلي بزرگ به دنبال چند عسلي كوچك باشيد. از ميز‌هاي غول پيكر كه فقط و فقط فضا را اشغال مي‌كنند و جاي رفت و آمد را تنگ، دوري كنيد.

دكوراسيون اتاق نشيمن

كف را روشن كنيد

اگر كف سازي شما تيره رنگ است، با افزودن يك قاليچه‌ي رنگ روشن رنگ‌ها را باهم تركيب كنيد. هرچه از رنگ‌هاي روشن بيشتر استفاده كنيد، احساس دلبازي بيشتري به خانه‌تان مي‌دهيد.

يكي براي همه

به دنبال اسباب و اثاثيه‌اي باشيد كه با داشتنشان با يك تير چند نشان بزنيد!

چيدمان پذيرايي

رنگ‌هاي خنثي و هماهنگ كارساز هستند

اگر مي‌خواهيد ريسك نكنيد، به سراغ رنگ‌هاي خنثي برويد كه بر فضاي اتاق چيره نشوند، مثل سفيد. سپس يك تركيب همانگ از آن بيرون بكشيد و در همه جاي خانه از آن پيروي كنيد.

دكوراسيون اتاق نشيمن

جسارت داشته باشيد

با اينكه فضاي پذيرايي شما ممكن است كوچك باشد، اما مجبور نيستيد حتما از رنگ‌هاي خنثي استفاده كنيد. رنگ‌هاي بولد و تيره هم مي‌توانند فضا را دلباز نشان دهند، پس نگران نباشيد و اجازه دهيد خلاقيتتان شكوفا شود. اما اگر تصميم به اين كار گرفتيد، از رنگي استفاده كنيد كه براق و صيقلي باشد تا نور را به خوبي بازتاب دهد. درست مثل رنگ‌هاي خنثي يا آيينه، اينكار هم فضاي بزرگتري ايجاد مي‌كند.

پرده‌ها را بالا نصب كنيد

به جاي نصب پرده‌ها درست در بالاي پنچره آن‌ها را در نزديكي سقف نصب كنيد. اين كار باعث مي‌شود حس ارتفاع بيشتري در اتاق ايجاد شود و آنگاه فضا بزرگتر به نظر مي‌رسد.

چيدمان پذيرايي

مبلمان با پايه‌هاي باريك

از مبلمان اثاثيه‌ي حجيم دوري كنيد و لوازمي را انتخاب كنيد كه پايه‌هاي باريك و با فاصله كمي از سطح زمين دارند. اين امر به جريان هوا، فضا و انرژي كمك مي‌كند و از شلوغي فضا مي‌كاهد.

نور طبيعي را به خانه بياوريد

حتي اگر پرده در خانه داريد، بازهم جلوي ورود نور خورشيد به خانه را نگيريد. نور يكي از مهم‌ترين مولفه‌ها در دكوراسيون پذيراي كوچك به حساب مي‌آيد؛ بنابراين با دريافت نور به حداكثر توان حس كوچكي فضا را به كل فراموش كنيد.

نورپردازي پذيرايي

با استفاده از آينه تصور فضاي بيشتر ايجاد كنيد

آينه‌ها هميشه يك راه كلاسيك براي دكوراسيون پذيرايي كوچك بوده‌اند. آينه علاوه بر بازتاب نور با منعكس كردن تصويري از فضا به ذهن شما و ميهمانان شما حقه مي‌زنند تا تصور كنيد كه در فضاي بزرگتري هستيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.