در اين پارك فقط ستاره مي بينيد!

۲۶ بازديد

تاريخ بشريت فراز و نشيب‌هاي زيادي  داشته است و تا حالا دستخوش تغييرات زيادي بوده است اما در اين ميان بعضي  چيزها هستند كه هيچ وقت تغيير نمي‌كنند، مثلا يكي از آن‌ها ستاره‌هاي آسمان  هستند و دقيقا به همين دليل هم هست كه دره چاكو در نيو مكزيكو تا اين  اندازه مشهور شده است.

دره چاكو

دره چاكو در نيو مكزيكو به پارك ملي آسمان تاريك مشهور  است و دليل آن هم تعداد زياد ستاره‌هايي است كه در منطقه وجود دارد و باعث  شده تا فرشي از ستاره در آسمان ظاهر شود. مي‌خواهيم اين دره حيرت‌آور را  بيشتر معرفي كنيم. با مجله دلتا همراه باشيد.

چاكو كجاست؟

چه چيزي در مورد آسمان دره چاكو وجود دارد كه آن را تا اين اندازه براي ستاره شناسان جذاب كرده است؟ چاكو  دره‌اي كم عمق در كشور مكزيك است كه ارتفاعي ۱۹۰۰ متري از سطح دريا دارد و  همين موضوع باعث شده تا آب و هواي خشني داشته باشد. جايي كه تابستان‌هاي  داغ و سوزان و زمستان‌هاي استخوان‌سوزي دارد، با اين وجود تقريبا هيچ وقت  خالي از سكنه نبوده است.

دره چاكو مكزيك

طبق آنچه كه به دست آمده ظاهرا از ۲۹۰۰ سال قبل  از ميلاد مسيح در دره چاكو تمدن وجود داشته است اما اتفاق‌هاي مهم آن در  سال ۸۵۰ بعد از ميلاد مسيح افتاد. مردمي كه به اين دره آمدند خيابان‌هاي  سنگي و سازه‌هاي بزرگي ساختند، سازه‌هايي كه بعضي از آن‌ها بيشتر از ۵۰۰  اتاق دارد و نكته عجيب و جالب در مورد اين سازه‌ها اين است كه تمام سازه‌ها  با نشانه‌هاي اختر شناسي هماهنگي دارند!

علاوه بر اين علم ستاره‌شناسي از هزار سال پيش در دره چاكو وجود داشته  است، همه اين شواهد نشان مي‌دهد كه مردم اين ناحيه چه اطلاعات و دانشي از  ستاره‌ها و ستاره‌شناسي داشته‌اند.

دره چاكو در نيومكزيكو

كنجكاوي هاي عصر مدرن

در اين كه ستاره‌ها براي مردم چاكو از اهميت زيادي برخوردار بوده‌اند،  هيچ شكي نيست اما دليل آن چيست؟ دليل واضح آن اين است كه حتي اگر امروز به  اين منطقه برويد، به اندازه‌اي آسمان بزرگ و درخشان آن هيپنوتيزم‌تان  مي‌كند كه به راحتي مي‌تواند ساعت‌ها خيره نگهتان دارد. در  اين پارك ملي كه هر سال هزاران هزار توريست را به خود جذب مي‌كند،  رصدخانه‌اي اختصاصي وجود دارد كه گردشگران مي‌توانند از تلسكوپ پيشرفته آن  آسمان شگفت‌انگيز را ببينند و در برنامه‌هاي اختر شناسي‌ كه در اين مركز  انجام مي‌شود، شركت كنند.

آسمان دره چاكو

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مطالب گردشگري، مطلب “براي ماجراجويي در برمودا آماده‌ايد؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

دورترين نقطه جهان كه مي‌توانيد در آن‌جا زندگي كنيد! 

بزرگترين باغ گل جهان در قلب كوير 

عجيب‌ترين مزرعه دنيا كه در آن كاديلاك كاشته مي‌شود! 

پلي كه خوشبختي شما را تضمين مي‌كند! 

براي ماجراجويي در برمودا آماده‌ايد؟ 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

غار ملودي، موسيقي از جنس اقيانوس

۲۸ بازديد

غار فينگال اسكاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ‌هايش و همچنين تقارن بي‌نظيرش كه در ارتفاعي حدودا ۲۱ متر شكل گرفته، معروف است.

غار فينگال اسكاتلند

همه ما تا به حال از غارهاي گوناگوني بازديد كرده‌ايم و به نظرمان در دنيا اين جاذبه هاي توريستي طبيعي بسيار جالب هستند. اما غار فينگال اسكاتلند داراي ۳ ويژگي است كه آن  را يكي از منحصر به فردترين غارهاي دنيا مي‌كند. مهم‌ترين ويژگي آن ظاهر  بيروني آن است كه به مراتب از چيزي كه شما در ذهن داريد، متفاوت‌تر است؛  اين ديواره‌ها به طرز جالبي شكل گرفته‌اند كه باعث شده هر ساله گردشگران  زيادي به سوي اسكاتلند بيايند تا چند ساعتي را به تماشاي آن مشغول شوند. مجله دلتا در ادامه اين متن، غار فينگال اسكاتلند را به شما معرفي كرده است؛ با ما همراه باشيد.

غار فينگال اسكاتلند ، غار ملودي

چرا به آن غار ملودي مي‌گويند؟

اين غار كه شبيه يك اثر هنري معاصر مي‌ماند، از ستون‌هاي بازالتي ساخته  شده كه هر كدام به صورت شش ضلعي هستند و شبيه سربازاني ايستاده مي‌مانند.  هرچقدر كه خود غار بزرگ است، ورودي آن هم بسيار جالب است كه هر لحظه امواج  رقصان دريا به آن وارد شده و جنب و جوش مي‌كنند.

يكي از خصوصيات بسيار خاص غار فينگال اسكاتلند را مي‌توان قابليت  آكوستيك طبيعي آن دانست. به لطف سقف طاق داري كه كاملا طبيعي شكل گرفته،  امواج دريا يك آواز بسيار جالبي سر مي‌دهند كه همه بازديد كنندگان از شنيدن  آن شگفت‌زده مي‌شوند. اين هارموني كه انگار توسط يك گروه كر داخل غار زده  مي‌شود، به قدري جالب است كه برخي از مردم تنها به خاطر شنيدن آن به  اسكاتلند آمده و از غار بازديد مي‌كنند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بيشتر، مطلب درياچه‌اي با درختان برعكس! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

رودخانه زيباي هزار رنگ! 

درياچه سرخ سنگال، يك ليوان شيك توت فرنگي! (+ويديو) 

مقصدي بدون آب و برق، براي استراحت مطلق 

شكاف سيلفرا، غواصي هيجان‌انگيز بين دو قاره 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

شهر كوتوله‌ها

۲۱ بازديد

دانشمندان در حال تلاش براي پي بردن به راز پديده مرموزي هستند كه موجب شده بخش بزرگي از جمعيت يك روستاي چيني كوتوله شوند.

يانگسي چين

دانشمندان در تلاشند تا راز روستاي يانگسي  چين را دريابند موضوعي كه سال‌هاست حيرت آن‌ها را برانگيخته است. بوميان  يانگسي چين تلاش كرده‌اند از طريق اسطوره‌ها و داستان‌هاي موجود در بين  اهالي و روستاهاي همجوار و همچنين سالخوردگان روستا به تفسير اين پديده  بپردازند. با مجله دلتا همراه باشيد.

درباره يانگسي

مردم يانگسي دهان به دهان نقل مي‌كنند كه اين روستا، منطقه‌اي سالم و  شاد بود تا اينكه ده‌ها سال قبل، در يك شب تابستاني همه چيز به هم ريخت و  بيماري بدخيمي با حالاتي عجيب و غريب در بين اهالي منتشر شد و همه كودكان ۵  تا ۷ ساله را درگير كرد. اين بيماري موجب شد رشد جسمي آن‌ها متوقف شود.  برخي از اين افراد با ناتواني‌هاي مختلفي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

هيات‌هايي از دانشمندان و كارشناسان به  منظور بررسي منابع آب، خاك و ديگر محصولات به اين روستا آمدند و بررسي  افراد مبتلا نتايج قانع كننده‌اي در اختيار اين دانشمندان قرار داد. اما با  اين حال، آن‌ها نتوانستند علت اين بيماري را كه از سال ۱۹۵۱ همچنان نسل به  نسل در ميان اهالي اين روستا منتقل مي‌شود، تشخيص دهند تا همچنان راز اين  روستاي مرموز سر به مهر و پوشيده بماند.

يانگسي چين درباره يانگسي

به باور روستاييان نيروهاي شرور توانستند  به محل سكونت‌شان غلبه كرده و برخي از آن‌ها با نكوهش اين منطقه آن را  روستايي نفرين شده مي‌‌دانند. عده‌اي ديگر براين باورند كه مردي به نام  “وانگ” با كشتن لاك پشتي سياه و خوردن گوشت آن موجب انتشار اين بيماري شد.  آن‌ها لاك پشت را علت واقعي مي‌دانند.

در طول اين سال‌ها، بسياري از اهالي به  علت ترس از ابتلا به اين وضعيت عجيب و غريب اين منطقه را ترك كرده‌اند. اما  به نظر مي‌رسد كه در زمان حاضر همه چيز در حال بهترشدن است. بسياري از  سالمندان اين منطقه قدشان به ۸۰ سانتي متر مي‌رسد اما نسل جديد به طور قابل  توجهي تحت تاثير پديده كوتاه قدي قرار نگرفته‌اند.

درباره يانگسي

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بيشتر،‌ جزيره‌اي با تنهاترين خانه دنيا! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

۵ مقصد امن اروپايي براي زنان جهانگرد 

درختان هزار رنگ 

سفر به هنگام با ميزباني دلفين‌ها! 

تونل عشق، مسيري به سمت رويا! 

پلي كه خوشبختي شما را تضمين مي‌كند! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

عشق را در طبيعت ببينيم!

۳۵ بازديد

عده‌اي عاشق پاريس‌اند كه شهر عشق است.  اما مكان‌هاي قلبي شكل، چه با دست‌ ساخته شده باشند و چه به‌صورت طبيعي،  به‌وضوح جذابيت نماد عشق را به تصوير مي‌كشند.

مكان هاي قلبي شكل

از پرواز بر فراز تپه‌هاي مرجاني قلبي شكل در استراليا گرفته تا  تاكستان‌هاي گل كه شما را به ياد دبي مي‌اندازند، اين مكان هاي قلبي شكل  الهام‌بخشِ عشق هستند! با مجله دلتا همراه باشيد تا با اين مكان‌ها آشنا شويم.

هوكايدو، ژاپن

در ميان جاذبه‌هاي طبيعي اين جزيره در ژاپن، درياچه تويوني به‌صورت  طبيعي در بخش جنوب شرقي شهر توماكوماي شكل‌ گرفته است و يكي از جذاب‌ترين  مكان هاي قلبي شكل در دنياست.

مكان هاي قلبي شكل در ژاپن

جوكولسارلون گلسير لاگون، ايسلند

در غارهاي يخي جوكولسارلون گلسير لاگون، پنجره‌هاي نامنظم شكلي ايجاد  شده‌اند كه مي‌توان از پايين و به‌ واسطه اين پنجره‌ها آسمان را مشاهده  كرد. در زمستان صدها خوك آبي به اين نقطه سرازير مي‌شوند و در تالاب پر از  ماهي آنجا جشن مي‌گيرند.

مكان هاي قلبي شكل در ايسلند

غار بز كوهي بالايي، آريزونا

با صخره‌نوردي به سمت غار بز كوهي بالايي در آريزونا، صخره‌اي قلبي شكل  مشاهده خواهيد كرد كه طي هزاران سال به‌واسطه فرسايش كوه در يك سنگ قرمز  شكل‌ گرفته است. اين غار با وسعت ۲۷هزار مايل مكعب در ايالات آريزونا،  يوتاه و نيومكزيكو قرار دارد.

مكان هاي قلبي شكل در آريزونا

صخره دريايي قلبي شكل، صخره مانع بزرگ، استراليا

براي ديدن يكي ديگر از مكان هاي قلبي شكل در صخره مانع بزرگ، بايد از يك  هليكوپتر يا هواپيماي دريايي استفاده كنيد. اين صخره مرجاني قلبي شكل با  ارتفاع ۵۶ فوت، منطقه‌اي حفاظت‌ شده است و كسي نمي‌تواند به سمت آن شنا  كرده يا از آن بازديد كند.

مكان هاي قلبي شكل در استراليا

اسپيكنيك، اسلووني

كمي از بهترين نوشيدني‌هاي اسلووني در اسپيكنيك را امتحان كنيد، شهري كوچك كه به خاطر جاده قلبي شكل و بادخيزش مشهور است.

مكان هاي قلبي شكل در اسلووني

باغ جادويي دبي، امارات متحده عربي

هرساله از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه مي، باغ جادويي دبي محل  شكوفايي بيش از ۱۵۰ ميليون گل مي‌شود كه به شكلي زيبا و طاقي شكل و اشكال  باورنكردني تزيين‌شده‌اند. اين باغ يك پياده‌روي زيبا دارد كه به شكل قلب  تزيين‌شده است.

مكان هاي قلبي شكل در دبي

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بيشتر، مطلب درياچه‌اي با درختان برعكس! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

سفر به سرزمين قصه‌ها 

جهنم را از نزديك ببينيد! 

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

اين روستا هيچ دزدي ندارد! 

عجيب‌ترين مزرعه دنيا كه در آن كاديلاك كاشته مي‌شود! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

تونل عشق، مسيري به سمت رويا!

۲۹ بازديد

شايد در ابتدا فكر كنيد كه اشتباهي شده  است يا با معرفي تونل عشق اوكراين مي‌خواهيم اغراق نماييم اما با ديدن  عكس‌هاي اين تونل در شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، سايت‌ها و  وبلاگ‌هاي مختلف متوجه علت نام‌گذاري اين مكان مي‌شويد.

تونل عشق

تونل عشق اوكراين يكي از بهترين جاذبه هاي توريستي در دنياست كه با ديدن عكس‌هايش دلتان مي‌خواهد كه شما هم به اينجا سفر كنيد. در اين تونل قدم بزنيد و حتي بهترين عكس‌ها را بگيريد. مجله دلتا براي افرادي كه به دنبال بهترين مناظر يا شگفت انگيزترين مكان‌هاي جهان  براي عكاسي و البته قدم زدن هستند، تونل عشق اوكراين يا تونل كلاون اوكراين  را معرفي مي‌نمايد.

تونل عشق

تونل عشق اوكراين چيست و كجاست؟

اگر بخواهيم توصيفي غير رمانتيك از اين مكان داشته باشيم و آن را شرح  دهيم بايد بگوييم كه اينجا در واقع مسيري از يك ريل قطار غيرفعال و متروكه  است. جايي كه به دليل متروكه شدن در طول سال‌ها مي‌توانست تبديل به  خرابه‌اي تاريك و حتي ترسناك تبديل شود اما امروزه سرنوشت دست اين ريل قطار  را به گونه ديگري رقم زده است. براي عكاسان و عاشقان، اين يك ريل راه‌آهن  محروم از نور مستقيم خورشيد است كه توسط قوس و طاقي از شاخ‌ها و برگ‌هاي  سرسبز درختان انبوه اطراف پوشانده شده و باعث به وجود آمدن يك تونل بزرگ و  بي‌انتها تا جايي كه چشم كار مي‌كند، روي ريل راه‌آهن شده است.

 تونل كلاون

اين تونل در خارج از روستاي كلوان واقع در غرب كيف و شمال شرق لويو در اوكراين واقع  شده است. به شما پيشنهاد مي‌دهيم حالا كه اين همه راه را براي ديدن تونل  عشق اوكراين آمده‌ايد، به ديدن كليساي زيباي اين مكان و يادبود جنگ‌جهاني  دوم هم برويد. هم‌چنين در ايستگاه قديمي قطار اين شهر پنجره‌هايي با  شيشه‌هاي رنگي بسيار زيبايي قرار دارد كه مي‌تواند شما را مجذوب خود نمايد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مكان‌هاي شگفت انگيز، مطلب درياچه‌اي كه حباب‌هاي آن آتش مي‌گيرد! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

۵ مقصد امن اروپايي براي زنان جهانگرد 

لوور فرانسه؛ بزرگترين موزه هنري جهان 

درياي كشتي‌هاي گم شده 

شهر شيطان، جايي كه تمام مردمانش سنگ شدند! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

ارگاكي، درياچه‌اي كه هنرمندان عاشقش شدند!

۲۵ بازديد

كشور روسيه پر است از زيبايي‌هاي طبيعي  فراوان كه گاهي اين زيبايي‌ها مانند بخش‌هايي از سيبري شكلي خشن به خود  مي‌گيرند و گاهي بسيار نرم و زيبا جلوه مي‌كنند.

درياچه ارگاكي

يكي از پارك‌هاي ملي اين كشور كه محل مورد علاقه اسكي‌بازان هم هست،  ارگاكي نام دارد. اين پارك ملي در بين توريست‌هاي طبيعت گرد بسيار مشهور  است و يكي از محل‌هاي اصلي كوهنوردان براي كوهنوردي هم محسوب مي‌شود. در  ادامه اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم ارگاكي و درياچه مشهور آن را به نام درياچه ارگاكي بيشتر بشناسيم.

پارك ملي ارگاكي از آن دست جاهايي است كه زيبايي دل‌فريب آن مي‌تواند  ساعت‌ها و روزها شما را محو تماشاي خود نگه دارد، كافيست به طبيعت بكر و  دست نخورده شرق سيبري فكر كنيد، رودخانه‌ها و درياچه‌هايي به شفافيت  كريستال، قله‌هاي نوك تيز و خشن در كنار درختان سبز و زيبا و پوشش گياهي.  در كنار تمام اين ديدني‌هاي بي حد و حصر مي‌خواهيم به شما درياچه هنرمندان  را معرفي كنيم.

درياچه ارگاكي در روسيه

اگر اهل عكاسي و عكس گرفتن باشيد هم مطمئنا عاشق اين پارك ملي مي‌شويد.  چشم‌انداز منحصربه‌فرد در كنار علف‌زارهاي بلند، منظره‌اي عالي براي اين  كار هستند. البته فراموش نكنيد كه براي گشت و گذار در اينجا و رسيدن به  درياچه آن بايد از تايگا و صخره‌هاي تندرا عبور كنيد كه اصلا كار راحتي نيست مخصوصا براي افراد  مبتدي كه خيلي تجربه صخره‌نوردي در طبيعت را نداشته‌اند. براي رسيدن به  درياچه بايد از ميان مسيرهاي كوهستاني‌ عبور كنيد كه نه دوچرخه و نه اسب  نمي‌تواند از آن عبور كند و فقط با پاي پياده مي‌توان به آن رسيد.

چرا به ارگاكي، درياچه هنرمندان مي‌گويند؟

به ارگاكي لقب درياچه هنرمندان را داده‌اند، نه به اين دليل كه طبيعت  سحرآميز و آب بسيار شفاف و نيلگون آن كه در نقاشي‌هاي هنرمندان به چشم  مي‌خورد بلكه به اين دليل كه اين درياچه به وسيله هنرمندان كراسنويارسك كشف شد.

درياچه ارگاكي يا درياچه هنرمندان

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مطالب گردشگري، مطلب “براي ماجراجويي در برمودا آماده‌ايد؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

سفر به سرزمين قصه‌ها 

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

درياچه سرخ سنگال، يك ليوان شيك توت فرنگي! (+ويديو) 

مقصدي بدون آب و برق، براي استراحت مطلق 

جزيره‌اي با تنهاترين خانه دنيا! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

جزيره‌اي با تنهاترين خانه دنيا!

۲۶ بازديد

به دورافتاده‌ترين خانه دنيا خوش  آمديد! به راستي چرا اين خانه تك و تنها در اين جزيره ساخته شده است؟ اهالي  اين خانه دارو يا مواد غذايي روزانه‌شان را از كجا تامين مي‌كنند؟

جزيره اليداي

شبه جزيره وستمن، در نزديكي بخش‌هاي جنوبي ايسلند از مجموعه‌اي از جزاير  زيبا تشكيل شده كه در ميان آن‌ها جزير‌ه‌اي جذاب به اسم جزيره اليداي  (Elidaey) به چشم مي‌خورد. اگر گذرتان به اين جزيره كوچك بيفتد در ميان  مراتع سرسبز يك عدد خانه نظرتان را جلب مي‌كند! اين كلبه اسرارآميز از ديگر  نقاط دنيا دور افتاده است و همين موقعيت عجيب باعث شده كه ديگران درباره  صاحب اين خانه داستان‌ها و سناريوهاي زيادي به هم ببافند! در ادامه مجله دلتا را همراهي كنيد تا درباره خانه عجيب جزيره اليداي بيشتر بدانيد.

داستان اين جزيره چيست؟

حدود ۳۰۰ سال پيش ۵ خانواده مختلف راهي اين جزيره شدند كه از طريق ماهي‌گيري، پرورش گاو و شكار طوطي دريايي روزگار مي‌گذراندند. خوشبختانه به خاطر چراگاه‌هاي سرسبزي كه در اين جزيره  هست گاوها هيچ مشكلي بابت غذا نداشتند و خانواده‌ها مي‌توانستند بدون هيچ  مشكلي از آن‌ها تغذيه كنند. اما اين خانواده‌ها در اين خانه‌اي كه امروز در  اين جزيره هست زندگي نمي‌كردند و محل زندگي‌شان تعدادي پناهگاه موقتي بود.  چند سالي گذشت تا اينكه در حوالي دهه ۱۹۳۰ همه كساني كه در اين جزيره  بودند بعد از اينكه فهميدند فرصت‌هاي اين جزيره دورافتاده در جاهاي ديگر هم  پيدا مي‌شود اسباب و اثاثيه‌شان را جمع و جزيره را ترك كردند.

جزيره اليداي در ايسلند

وضعيت جزيره امروز چگونه است؟

با اينكه كسي در اين جزيره زندگي نمي‌كند اما اطرافش حصاركشي شده و همين  مورد آن را اسرارآميزتر كرده است! شايعات زيادي پشت سر اين خانه وجود دارد  اما هيچ كدام به نظر واقعي نمي‌آيد.

اين خانه پناهگاهي براي انجمن شكار محلي است، به بيان ساده‌تر اعضاي اين  انجمن در زمان‌هايي كه از شكار طوطي دريايي برمي‌گردند براي استراحت به  اين خانه مي‌روند. اما حتي اگر به داخل اين خانه جادويي هم نرويد مي‌توانيد  با قايق به نزديكي آن برويد و از دور آن را تماشا كنيد و اين موضوع باعث  شده اين خانه به يك جاذبه گردشگري تبديل شود.
اين خانه در سال ۱۹۵۳ توسط انجمن شكار ساخته و به خانه شكار معروف شد. در  اين خانه خبري از امكاناتي مثل برق، آب، لوله كشي و البته اينترنت نيست. در  داخل اين خانه سيستم جمع آوري آب باران تعبيه شده كه آب مورد نياز آشپزي،  حمام و آشاميدن را تامين مي‌كند.

جزيره اليداي با تنها يك خانه

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مطالب گردشگري، درياچه‌اي كه حباب‌هاي آن آتش مي‌گيرد! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

درياچه گمشده، درياچه‌اي كه هرسال غيب مي‌شود! 

جهنم را از نزديك ببينيد! 

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

اين روستا هيچ دزدي ندارد! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

سفر به هنگام با ميزباني دلفين‌ها!

۲۳ بازديد

هنگام، جزيره‌اي با مساحت بسيار كوچك  در شهر قشم است و براي رفتن به اين جزيره بايد از قشم عبور كنيد و سپس به  جزيره‌اي بسيار زيبا وارد شويد.

جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام

هنگام، از نظر موقعيت جغرافيايي در ميانه  خليج فارس و نزديكي تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامي اهميت  بسياري دارد. به همين دليل در صدسال گذشته مورد توجه كشورهاي اروپايي قرار  گرفته شد. جذابيت اين جزيره‌ها زماني چندين برابر مي‌شود كه سرسبز و داراي  درختان بسياري است. اگر علاقمند به سفر به اين جزيره هستيد، مجله دلتا اطلاعات زيادي در مورد جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام در اختيار شما قرار مي‌دهد.

جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام بهترين فصول براي سفر به جنوب

زمستان، بهترين زمان براي سفر به هنگام

اگر علاقمند هستيد كه در يك هواي بسيار  عالي به جنوب كشور و مخصوصا جزيره هنگام سفر كنيد بهتر است سفرتان را در  فصل زمستان با ۱۵ درجه سانتي گراد در يك هواي دلچسب و خنك تجربه كنيد.  همچنين پاييز و زمستان فصل‌هايي است است كه مي‌توانيد از ديدن دلفين‌ها در  اين جزيره لذت ببريد.

ديدني جذاب جزيره هنگام دربهترين فصل سال

ساحل درخشان هنگام

ساحل زيبا يكي از جاذبه‌هاي گردشگري جزيره  هنگام است. اين جزيره ساحلي شگفت انگيز دارد كه مي‌توانيد ساعت‌ها آنجا  بنشينيد و از هوا و منظره عالي لذت ببريد. ماسه‌هاي ساحل جزيره هنگام در شب  نورهاي بسياري از خودشان ساطع مي‌كنند و فضايي رويايي را ايجاد مي‌كنند.  البته به دليل مشكلات زيست محيطي محدوديت‌هايي براي دسترسي به اين سواحل  اعمال شده است.

ماهي‌هاي آكواريومي جزيره هنگام

اگر به جزاير كيش يا قشم سفر كرده باشيد‌،  براي ديدن اعماق دريا بايد از غواصي استفاده كنيد تا بتوانيد زيبايي  انتهاي دريا را ببينيد اما در جزيره هنگام سوار قايق مي‌شويد و با دور زدن  در دريا تمام موجودات درياي اين جزيره خواهيد ديد و شگفت‌هاي جديدي از  دنياي زير آب را  مشاهده مي‌كنيد.

جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام ماهي هاي آكواريومي جزيره هنگام

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي با جاذبه هاي گردشگري بيشتر، درياچه‌اي با درختان برعكس! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

حوض سلطان؛ بزرگترين آينه طبيعي ايران 

عروس تنگه‌هاي ايران، بهشتي در دل فارس 

گرم ترين نقطه كره زمين كجاست؟ 

در فصل زمستان به تهرانگردي برويم! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

دكوراسيون سنتي، خلاقيت در خانه

۹۰ بازديد

هر شخصي سعي مي‌كند دكوراسيون منزل خود  را به سبكي كه دوست دارد طراحي كند. در اين ميان بهره‌گيري از نكات معماري  سنتي ايران در دكوراسيون داخلي طرفداران خاص خود را دارد.

دكوراسيون داخلي سنتي

دكوراسيون سنتي زماني ايجاد مي‌شود كه براي طراحي دكور و چيدمان منزل از  قابليت‌ها و المان‌هاي طراحي و چيدمان گذشتگان استفاده كنيد. اين نوع  دكوراسيون يك نوستالژي زنده است كه علاوه بر ايجاد فضايي زيبا، باعث مي‌شود  حال و هواي گذشتگان در فضاي منزل احيا شود. در ادامه مجله دلتا با روش‌هاي چيدمان سنتي ايراني آشنا مي‌شويد.

استفاده از وسايل چوبي و عتيقه

يكي از ايده‌هاي ايجاد دكور سنتي استفاده از چوب، وسايل قديمي و عتيقه  است. انتخاب دقيق هر كدام از وسايل مي‌تواند بيننده را به خاطرات خاص گذشته  ببرد. معمولا تم رنگي به كار گرفته شده براي طراحي سنتي رنگ زرشكي به  همراه قهوه‌اي چوب است.

استفاده از دكوراسيون سنتي بدون مبل

از ديگر ايده‌هاي طراحي دكوراسيون به سبك سنتي ايجاد نشيمن زميني است.  استفاده از اين ايده در طراحي دكوراسيون داخلي پذيرايي ايراني فراوان  استفاده مي‌شود. براي اين كار از كوسن‌هاي بزرگ و پشتي با طرح ايراني  استفاده مي‌شود. شايد بد نباشد بدانيد كه رنگ اصلي فضاي دكوراسيون سنتي  قرمز است. رنگ قرمز نماد اصالت و طراحي سنتي است.

دكوراسيون داخلي سنتي

استفاده از صنايع‌دستي

يكي از ايده‌هاي طراحي دكوراسيون سنتي استفاده از صنايع‌دستي به عنوان  رو ديواري و زيراندازهاي دستبافت است. براي رسيدن به دكوراسيون دلخواه خود  احتياجي به صرف هزينه‌هاي بالا نخواهيد داشت. طراحي سنتي از ديدگاه برخي  افراد استفاده از تخت و مبلمان چوبي به همراه كوسن‌هاي رنگي است. اما از  ديد افراد ديگر طراحي سنتي استفاده از صنايع‌دستي مختلف است.

رنگ در دكوراسيون سنتي

رنگ غالب در دكوراسيون ايراني، رنگ فيروزه اي، زرشكي، قهوه اي و سبز  يشمي است. اين رنگ‌ها به عنوان مكمل يكديگر تركيب رنگ فوق العاده‌اي را در  فضا ايجاد خواهند كرد. البته بهتر است از رنگ‌هاي زرشكي و قهوه‌اي در  مبلمان و فرش استفاده شود. براي ايجاد تضاد در دكوراسيون سنتي، مي‌توان  پرنده‌هاي سفالي به رنگ آبي فيروزه‌اي را به كار برد.

استفاده از كرسي

از ديگر پيشنهادات براي اين سبك طراحي داخلي استفاده از كرسي است. مي‌توان گفت حس نوستالژي دوران كودكي را زنده خواهد كرد. استفاده از گرماي وصف نشدني كرسي در سرماي زمستان يك ايده عالي محسوب مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: براي انتخاب فرش مناسب خانه به مطلب فرش دستبافت بهتر است يا ماشيني؟ سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

در چيدمان اتاق كودك به چه نكاتي توجه كنيم؟ 

نكاتي درباره دكوراسيون آشپزخانه كوچك 

رنگ كرم در چيدمان را با چه رنگ‌هايي ست كنيم؟ 

براي اتاق خواب چه رنگي مناسب است؟ 

تغيير دكوراسيون با ترفندهاي ساده 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

فرش در دكوراسيون داخلي

۲۲ بازديد

فرش همواره به عنوان يكي از اساسي‌ترين  اجزاي دكوراسيون داخلي درخانه است. بنابراين انتخاب فرش مناسب و همچنين  هماهنگي آن با ساير اجزاي دكوراسيون يكي از دغدغه‌هاي مهم افراد است.

نكات انتخاب فرش مناسب

در طراحي داخلي منازل علاوه بر فاكتورهاي اصلي مانند ديوارپوش, كفپوش و نورپردازي از عناصر دكوراتيو متعددي استفاده مي‌شود. فرش يكي از عناصر دكوراتيو مهم و ضروري است كه در اكثر خانه‌هاي ايراني كاربرد دارد. انتخاب فرش مناسب براي خانه كار چندان ساده‌اي نيست و بايد موقع انتخاب كمي حساس‌تر عمل كنيم. در اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم به بررسي فرش در دكوراسيون داخلي بپردازيم.

  • استفاده از الگوهاي هندسي و طرح هاي زيبا در فرش‌هاي‌  دستباف باعث زيبايي هر چه تمام اين فرش‌ها شده است. فرش‌هاي دستباف را  مي‌توان در هر فضايي از خانه پهن نمود. اين فرش‌ها‌ با هر نوع دكوراسيون  داخلي هماهنگ مي‌شوند و دكوراسيوني گرم و صميمي در خانه ايجاد مي‌كنند.
  • ارزش هنري فرش‌هاي دستباف و قيمت آنها نسبت به  فرش‌هايي كه با ماشين بافته مي‌شوند بالاتر است. پرزهاي اين نوع فرش‌ها  انعطاف پذير و درخشان هستند و تميز كردن آنها آسان است. فرش دستباف در اثر  نور, شست و شو و استفاده مدام زيبايي خود را از دست نداده و روز به روز  ارزش هنري و ماندگاري آن بالا ميرود.

 نكات انتخاب فرش مناسب

  • الياف مصنوعي با كيفيت بالا گزينه‌اي مناسب براي بافت  فرش هستند اما طراحان فرش‌هاي دستباف مواد طبيعي را پيشنهاد  مي‌دهند.امروزه استفاده از رنگ‌هاي خنثي مانند خاكستري و بژ كه جزء رنگ‌هاي  كلاسيك محسوب مي‌شوند در بافت فرش رواج يافته و  رنگ‌هاي روشن مانند سفيد و  كرمي نيز طرفداران بسياري را به خود جذب كرده‌است.
  • با توجه به اينكه مواد اوليه اين نوع فرش‌ها پشم, پنبه و ابريشم است, هيچ نوع الكتريسيته‌اي در اثر راه رفتن بر روي آنها ايجاد نمي‌شود.  اين يكي از ويژگي‌هاي اصلي فرش‌هاي دستباف است كه آن را از ساير فرش‌ها  متمايز نموده‌است.

پيشنهاد مطالعه: براي انتخاب‌هاي بهتر در دكوراسيون داخلي به مطلب كاغذ ديواري بهتر است يا رنگ آميزي سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

فرش ايراني در خانه‌هاي مدرن ! 

چيدمان مبل در پذيرايي مستطيل شكل 

راهنماي انتخاب جنس مبلمان؛ پارچه اي يا چرم ؟ 

دكور بالاي تخت را دگرگون كنيد! 

بهترين جاي قرارگيري بوفه در خانه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.