جزيره‌اي با تنهاترين خانه دنيا!

۲۷ بازديد

به دورافتاده‌ترين خانه دنيا خوش  آمديد! به راستي چرا اين خانه تك و تنها در اين جزيره ساخته شده است؟ اهالي  اين خانه دارو يا مواد غذايي روزانه‌شان را از كجا تامين مي‌كنند؟

جزيره اليداي

شبه جزيره وستمن، در نزديكي بخش‌هاي جنوبي ايسلند از مجموعه‌اي از جزاير  زيبا تشكيل شده كه در ميان آن‌ها جزير‌ه‌اي جذاب به اسم جزيره اليداي  (Elidaey) به چشم مي‌خورد. اگر گذرتان به اين جزيره كوچك بيفتد در ميان  مراتع سرسبز يك عدد خانه نظرتان را جلب مي‌كند! اين كلبه اسرارآميز از ديگر  نقاط دنيا دور افتاده است و همين موقعيت عجيب باعث شده كه ديگران درباره  صاحب اين خانه داستان‌ها و سناريوهاي زيادي به هم ببافند! در ادامه مجله دلتا را همراهي كنيد تا درباره خانه عجيب جزيره اليداي بيشتر بدانيد.

داستان اين جزيره چيست؟

حدود ۳۰۰ سال پيش ۵ خانواده مختلف راهي اين جزيره شدند كه از طريق ماهي‌گيري، پرورش گاو و شكار طوطي دريايي روزگار مي‌گذراندند. خوشبختانه به خاطر چراگاه‌هاي سرسبزي كه در اين جزيره  هست گاوها هيچ مشكلي بابت غذا نداشتند و خانواده‌ها مي‌توانستند بدون هيچ  مشكلي از آن‌ها تغذيه كنند. اما اين خانواده‌ها در اين خانه‌اي كه امروز در  اين جزيره هست زندگي نمي‌كردند و محل زندگي‌شان تعدادي پناهگاه موقتي بود.  چند سالي گذشت تا اينكه در حوالي دهه ۱۹۳۰ همه كساني كه در اين جزيره  بودند بعد از اينكه فهميدند فرصت‌هاي اين جزيره دورافتاده در جاهاي ديگر هم  پيدا مي‌شود اسباب و اثاثيه‌شان را جمع و جزيره را ترك كردند.

جزيره اليداي در ايسلند

وضعيت جزيره امروز چگونه است؟

با اينكه كسي در اين جزيره زندگي نمي‌كند اما اطرافش حصاركشي شده و همين  مورد آن را اسرارآميزتر كرده است! شايعات زيادي پشت سر اين خانه وجود دارد  اما هيچ كدام به نظر واقعي نمي‌آيد.

اين خانه پناهگاهي براي انجمن شكار محلي است، به بيان ساده‌تر اعضاي اين  انجمن در زمان‌هايي كه از شكار طوطي دريايي برمي‌گردند براي استراحت به  اين خانه مي‌روند. اما حتي اگر به داخل اين خانه جادويي هم نرويد مي‌توانيد  با قايق به نزديكي آن برويد و از دور آن را تماشا كنيد و اين موضوع باعث  شده اين خانه به يك جاذبه گردشگري تبديل شود.
اين خانه در سال ۱۹۵۳ توسط انجمن شكار ساخته و به خانه شكار معروف شد. در  اين خانه خبري از امكاناتي مثل برق، آب، لوله كشي و البته اينترنت نيست. در  داخل اين خانه سيستم جمع آوري آب باران تعبيه شده كه آب مورد نياز آشپزي،  حمام و آشاميدن را تامين مي‌كند.

جزيره اليداي با تنها يك خانه

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مطالب گردشگري، درياچه‌اي كه حباب‌هاي آن آتش مي‌گيرد! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

درياچه گمشده، درياچه‌اي كه هرسال غيب مي‌شود! 

جهنم را از نزديك ببينيد! 

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

اين روستا هيچ دزدي ندارد! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.