۶ ترفند بي‌نظير براي چيدماني زيبا در منزل شما

۲۶ بازديد

شما به راحتي مي‌توانيد با كمترين امكانات ماندگارترين چيدمان را در فضاي داخلي منزل خود داشته باشيد. كافي است كمي خلاقيت به خرج دهيد.

ترفندهاي چيدمان و دكوراسيون زيبا

شايد براي شما هم داشتن يك خانه با چيدماني شيك و زيبا به‌نظر سخت برسد. در اين مطلب از مجله دلتا به معرفي ترفندهاي چيدمان و دكوراسيون زيبا مي‌پردازيم كه شما مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها خانه‌اي با يك چيدمان شيك بچينيد.

استفاده از كارهاي هنري

استفاده از اثرهاي هنري مثل تابلوهاي نقاشي، تابلوفرش‌ها، تابلوهاي منبت‌كاري و غيره مي‌تواند تاثير به‌سزايي در زيباسازي فضاي خانه داشته باشند. با كنار هم قرار دادن اين آثار كه در آن تركيب رنگ‌ها و هماهنگي لازم رعايت شده است مي‌توان كلكسيوني از كارهاي هنري ايجاد كرد كه شكوه و جلوه خاصي به فضاي خانه مي‌بخشد.

ترفندهاي چيدمان و دكوراسيون زيبا

استفاده از تابلوهاي هنري

براي اين كه بتوانيد خانه‌اي منظم و مرتب داشته باشيد در چيدمان اثاثيه و لوازم منزل خود، تقارن و تعادل را رعايت كنيد. از جمله سبك‌هايي كه مي‌تواند شما را در اين كار ياري كند استفاده از سبك كلاسيك است. سبكي كه در آن تقارن و نظم در اسباب و اثاثيه منزل به خوبي ديده مي‌شود.

ترفندهاي چيدمان و دكوراسيون زيبا

استفاده از گياهان گلدار

خوشبو شدن فضاي خانه، ايجاد حس طراوت، نشاط و شادابي و خوش رنگ شدن فضاي خانه از جمله مزاياي استفاده از گياهان گلدار در فضاي داخلي خانه است. شما مي‌توانيد با استفاده از چندين گلدان خوش رنگ و زيبا و كاشتن گياهان گلدار با صرف هزينه‌اي كم محيط خانه خود را به آساني زيباتر از قبل كنيد.

البته آشنايي با گياهان‌متناسب با فضاي خانه شما و همچنين روش نگهداري از آن‌ها امري لازم و ضروري است. براي آشنايي بيشتر با گياهان آپارتماني به مطلب ۷ گياه آپارتماني كه هواي منزل را پاكسازي مي‌كند سر بزنيد.

استفاده از گياهان گلدار

استفاده از انواع اسباب و اثاثيه چوبي

استفاده از اسباب و اثاثيه چوبي در طراحي دكوراسيون و چيدمان منزل همواره زيبايي خاصي به فضاي خانه مي‌بخشد، اما بايد به اين نكته توجه داشت كه استفاده از وسايلي كه تنها از يك رنگ از چوب ساخته شده‌اند فضاي خانه را سرد و بي‌روح مي‌كند. براي اين كار شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي مختلف چوب كه نزديك به هم هستند استفاده كنيد. نكات بيشتر در مورد دكوراسيون چوبي را در مطلب ۴ نكته كليدي استفاده از چوب در دكور منزل بخوانيد.

انواع اسباب و اثاثيه چوبي

نصب تابلوهاي رنگي بر روي ديوارهاي سرد و بي‌روح

يكي از ترفندهاي چيدمان و دكوراسيون زيبا استفاده از تابلوهاي رنگي است. اگر در رنگ‌آميزي ديوارهاي خانه از رنگ‌هاي سرد و بي‌روح استفاده كرده‌ايد، بهتر است از تابلوها و تصاوير شاد يا وسايل تزييني رنگي در طراحي دكوراسيون منزل خود استفاده كنيد. چرا كه اين كار باعث مي‌شود فضاي خانه از حالت سرد و بي‌روحي در بيايد.

نصب تابلوهاي رنگي

استفاده از وسايل نو

هر از چند گاهي با نو كردن يكي از وسايل پركاربرد خانه خود را از حالت يكنواختي و عادت زدگي دربياوريد. با اين كار متحمل هزينه‌هاي زيادي نمي‌شويد. بلكه با ايجاد تنوع در فضاي داخلي منزل، شور و نشاطي جديد را به فضاي خانه خود مي‌بخشيد.

استفاده از وسايل نو

پيشنهاد مطالعه: مطلب ۵ وسيله ضروري كه نشيمن شما بايد داشته باشد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.