دكوراسيون سنتي، خلاقيت در خانه

۹۲ بازديد

هر شخصي سعي مي‌كند دكوراسيون منزل خود  را به سبكي كه دوست دارد طراحي كند. در اين ميان بهره‌گيري از نكات معماري  سنتي ايران در دكوراسيون داخلي طرفداران خاص خود را دارد.

دكوراسيون داخلي سنتي

دكوراسيون سنتي زماني ايجاد مي‌شود كه براي طراحي دكور و چيدمان منزل از  قابليت‌ها و المان‌هاي طراحي و چيدمان گذشتگان استفاده كنيد. اين نوع  دكوراسيون يك نوستالژي زنده است كه علاوه بر ايجاد فضايي زيبا، باعث مي‌شود  حال و هواي گذشتگان در فضاي منزل احيا شود. در ادامه مجله دلتا با روش‌هاي چيدمان سنتي ايراني آشنا مي‌شويد.

استفاده از وسايل چوبي و عتيقه

يكي از ايده‌هاي ايجاد دكور سنتي استفاده از چوب، وسايل قديمي و عتيقه  است. انتخاب دقيق هر كدام از وسايل مي‌تواند بيننده را به خاطرات خاص گذشته  ببرد. معمولا تم رنگي به كار گرفته شده براي طراحي سنتي رنگ زرشكي به  همراه قهوه‌اي چوب است.

استفاده از دكوراسيون سنتي بدون مبل

از ديگر ايده‌هاي طراحي دكوراسيون به سبك سنتي ايجاد نشيمن زميني است.  استفاده از اين ايده در طراحي دكوراسيون داخلي پذيرايي ايراني فراوان  استفاده مي‌شود. براي اين كار از كوسن‌هاي بزرگ و پشتي با طرح ايراني  استفاده مي‌شود. شايد بد نباشد بدانيد كه رنگ اصلي فضاي دكوراسيون سنتي  قرمز است. رنگ قرمز نماد اصالت و طراحي سنتي است.

دكوراسيون داخلي سنتي

استفاده از صنايع‌دستي

يكي از ايده‌هاي طراحي دكوراسيون سنتي استفاده از صنايع‌دستي به عنوان  رو ديواري و زيراندازهاي دستبافت است. براي رسيدن به دكوراسيون دلخواه خود  احتياجي به صرف هزينه‌هاي بالا نخواهيد داشت. طراحي سنتي از ديدگاه برخي  افراد استفاده از تخت و مبلمان چوبي به همراه كوسن‌هاي رنگي است. اما از  ديد افراد ديگر طراحي سنتي استفاده از صنايع‌دستي مختلف است.

رنگ در دكوراسيون سنتي

رنگ غالب در دكوراسيون ايراني، رنگ فيروزه اي، زرشكي، قهوه اي و سبز  يشمي است. اين رنگ‌ها به عنوان مكمل يكديگر تركيب رنگ فوق العاده‌اي را در  فضا ايجاد خواهند كرد. البته بهتر است از رنگ‌هاي زرشكي و قهوه‌اي در  مبلمان و فرش استفاده شود. براي ايجاد تضاد در دكوراسيون سنتي، مي‌توان  پرنده‌هاي سفالي به رنگ آبي فيروزه‌اي را به كار برد.

استفاده از كرسي

از ديگر پيشنهادات براي اين سبك طراحي داخلي استفاده از كرسي است. مي‌توان گفت حس نوستالژي دوران كودكي را زنده خواهد كرد. استفاده از گرماي وصف نشدني كرسي در سرماي زمستان يك ايده عالي محسوب مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: براي انتخاب فرش مناسب خانه به مطلب فرش دستبافت بهتر است يا ماشيني؟ سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

در چيدمان اتاق كودك به چه نكاتي توجه كنيم؟ 

نكاتي درباره دكوراسيون آشپزخانه كوچك 

رنگ كرم در چيدمان را با چه رنگ‌هايي ست كنيم؟ 

براي اتاق خواب چه رنگي مناسب است؟ 

تغيير دكوراسيون با ترفندهاي ساده 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.