در اين پارك فقط ستاره مي بينيد!

۲۷ بازديد

تاريخ بشريت فراز و نشيب‌هاي زيادي  داشته است و تا حالا دستخوش تغييرات زيادي بوده است اما در اين ميان بعضي  چيزها هستند كه هيچ وقت تغيير نمي‌كنند، مثلا يكي از آن‌ها ستاره‌هاي آسمان  هستند و دقيقا به همين دليل هم هست كه دره چاكو در نيو مكزيكو تا اين  اندازه مشهور شده است.

دره چاكو

دره چاكو در نيو مكزيكو به پارك ملي آسمان تاريك مشهور  است و دليل آن هم تعداد زياد ستاره‌هايي است كه در منطقه وجود دارد و باعث  شده تا فرشي از ستاره در آسمان ظاهر شود. مي‌خواهيم اين دره حيرت‌آور را  بيشتر معرفي كنيم. با مجله دلتا همراه باشيد.

چاكو كجاست؟

چه چيزي در مورد آسمان دره چاكو وجود دارد كه آن را تا اين اندازه براي ستاره شناسان جذاب كرده است؟ چاكو  دره‌اي كم عمق در كشور مكزيك است كه ارتفاعي ۱۹۰۰ متري از سطح دريا دارد و  همين موضوع باعث شده تا آب و هواي خشني داشته باشد. جايي كه تابستان‌هاي  داغ و سوزان و زمستان‌هاي استخوان‌سوزي دارد، با اين وجود تقريبا هيچ وقت  خالي از سكنه نبوده است.

دره چاكو مكزيك

طبق آنچه كه به دست آمده ظاهرا از ۲۹۰۰ سال قبل  از ميلاد مسيح در دره چاكو تمدن وجود داشته است اما اتفاق‌هاي مهم آن در  سال ۸۵۰ بعد از ميلاد مسيح افتاد. مردمي كه به اين دره آمدند خيابان‌هاي  سنگي و سازه‌هاي بزرگي ساختند، سازه‌هايي كه بعضي از آن‌ها بيشتر از ۵۰۰  اتاق دارد و نكته عجيب و جالب در مورد اين سازه‌ها اين است كه تمام سازه‌ها  با نشانه‌هاي اختر شناسي هماهنگي دارند!

علاوه بر اين علم ستاره‌شناسي از هزار سال پيش در دره چاكو وجود داشته  است، همه اين شواهد نشان مي‌دهد كه مردم اين ناحيه چه اطلاعات و دانشي از  ستاره‌ها و ستاره‌شناسي داشته‌اند.

دره چاكو در نيومكزيكو

كنجكاوي هاي عصر مدرن

در اين كه ستاره‌ها براي مردم چاكو از اهميت زيادي برخوردار بوده‌اند،  هيچ شكي نيست اما دليل آن چيست؟ دليل واضح آن اين است كه حتي اگر امروز به  اين منطقه برويد، به اندازه‌اي آسمان بزرگ و درخشان آن هيپنوتيزم‌تان  مي‌كند كه به راحتي مي‌تواند ساعت‌ها خيره نگهتان دارد. در  اين پارك ملي كه هر سال هزاران هزار توريست را به خود جذب مي‌كند،  رصدخانه‌اي اختصاصي وجود دارد كه گردشگران مي‌توانند از تلسكوپ پيشرفته آن  آسمان شگفت‌انگيز را ببينند و در برنامه‌هاي اختر شناسي‌ كه در اين مركز  انجام مي‌شود، شركت كنند.

آسمان دره چاكو

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با مطالب گردشگري، مطلب “براي ماجراجويي در برمودا آماده‌ايد؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

دورترين نقطه جهان كه مي‌توانيد در آن‌جا زندگي كنيد! 

بزرگترين باغ گل جهان در قلب كوير 

عجيب‌ترين مزرعه دنيا كه در آن كاديلاك كاشته مي‌شود! 

پلي كه خوشبختي شما را تضمين مي‌كند! 

براي ماجراجويي در برمودا آماده‌ايد؟ 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.