شهر كوتوله‌ها

۲۲ بازديد

دانشمندان در حال تلاش براي پي بردن به راز پديده مرموزي هستند كه موجب شده بخش بزرگي از جمعيت يك روستاي چيني كوتوله شوند.

يانگسي چين

دانشمندان در تلاشند تا راز روستاي يانگسي  چين را دريابند موضوعي كه سال‌هاست حيرت آن‌ها را برانگيخته است. بوميان  يانگسي چين تلاش كرده‌اند از طريق اسطوره‌ها و داستان‌هاي موجود در بين  اهالي و روستاهاي همجوار و همچنين سالخوردگان روستا به تفسير اين پديده  بپردازند. با مجله دلتا همراه باشيد.

درباره يانگسي

مردم يانگسي دهان به دهان نقل مي‌كنند كه اين روستا، منطقه‌اي سالم و  شاد بود تا اينكه ده‌ها سال قبل، در يك شب تابستاني همه چيز به هم ريخت و  بيماري بدخيمي با حالاتي عجيب و غريب در بين اهالي منتشر شد و همه كودكان ۵  تا ۷ ساله را درگير كرد. اين بيماري موجب شد رشد جسمي آن‌ها متوقف شود.  برخي از اين افراد با ناتواني‌هاي مختلفي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

هيات‌هايي از دانشمندان و كارشناسان به  منظور بررسي منابع آب، خاك و ديگر محصولات به اين روستا آمدند و بررسي  افراد مبتلا نتايج قانع كننده‌اي در اختيار اين دانشمندان قرار داد. اما با  اين حال، آن‌ها نتوانستند علت اين بيماري را كه از سال ۱۹۵۱ همچنان نسل به  نسل در ميان اهالي اين روستا منتقل مي‌شود، تشخيص دهند تا همچنان راز اين  روستاي مرموز سر به مهر و پوشيده بماند.

يانگسي چين درباره يانگسي

به باور روستاييان نيروهاي شرور توانستند  به محل سكونت‌شان غلبه كرده و برخي از آن‌ها با نكوهش اين منطقه آن را  روستايي نفرين شده مي‌‌دانند. عده‌اي ديگر براين باورند كه مردي به نام  “وانگ” با كشتن لاك پشتي سياه و خوردن گوشت آن موجب انتشار اين بيماري شد.  آن‌ها لاك پشت را علت واقعي مي‌دانند.

در طول اين سال‌ها، بسياري از اهالي به  علت ترس از ابتلا به اين وضعيت عجيب و غريب اين منطقه را ترك كرده‌اند. اما  به نظر مي‌رسد كه در زمان حاضر همه چيز در حال بهترشدن است. بسياري از  سالمندان اين منطقه قدشان به ۸۰ سانتي متر مي‌رسد اما نسل جديد به طور قابل  توجهي تحت تاثير پديده كوتاه قدي قرار نگرفته‌اند.

درباره يانگسي

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بيشتر،‌ جزيره‌اي با تنهاترين خانه دنيا! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

۵ مقصد امن اروپايي براي زنان جهانگرد 

درختان هزار رنگ 

سفر به هنگام با ميزباني دلفين‌ها! 

تونل عشق، مسيري به سمت رويا! 

پلي كه خوشبختي شما را تضمين مي‌كند! 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.