فرش در دكوراسيون داخلي

۲۳ بازديد

فرش همواره به عنوان يكي از اساسي‌ترين  اجزاي دكوراسيون داخلي درخانه است. بنابراين انتخاب فرش مناسب و همچنين  هماهنگي آن با ساير اجزاي دكوراسيون يكي از دغدغه‌هاي مهم افراد است.

نكات انتخاب فرش مناسب

در طراحي داخلي منازل علاوه بر فاكتورهاي اصلي مانند ديوارپوش, كفپوش و نورپردازي از عناصر دكوراتيو متعددي استفاده مي‌شود. فرش يكي از عناصر دكوراتيو مهم و ضروري است كه در اكثر خانه‌هاي ايراني كاربرد دارد. انتخاب فرش مناسب براي خانه كار چندان ساده‌اي نيست و بايد موقع انتخاب كمي حساس‌تر عمل كنيم. در اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم به بررسي فرش در دكوراسيون داخلي بپردازيم.

  • استفاده از الگوهاي هندسي و طرح هاي زيبا در فرش‌هاي‌  دستباف باعث زيبايي هر چه تمام اين فرش‌ها شده است. فرش‌هاي دستباف را  مي‌توان در هر فضايي از خانه پهن نمود. اين فرش‌ها‌ با هر نوع دكوراسيون  داخلي هماهنگ مي‌شوند و دكوراسيوني گرم و صميمي در خانه ايجاد مي‌كنند.
  • ارزش هنري فرش‌هاي دستباف و قيمت آنها نسبت به  فرش‌هايي كه با ماشين بافته مي‌شوند بالاتر است. پرزهاي اين نوع فرش‌ها  انعطاف پذير و درخشان هستند و تميز كردن آنها آسان است. فرش دستباف در اثر  نور, شست و شو و استفاده مدام زيبايي خود را از دست نداده و روز به روز  ارزش هنري و ماندگاري آن بالا ميرود.

 نكات انتخاب فرش مناسب

  • الياف مصنوعي با كيفيت بالا گزينه‌اي مناسب براي بافت  فرش هستند اما طراحان فرش‌هاي دستباف مواد طبيعي را پيشنهاد  مي‌دهند.امروزه استفاده از رنگ‌هاي خنثي مانند خاكستري و بژ كه جزء رنگ‌هاي  كلاسيك محسوب مي‌شوند در بافت فرش رواج يافته و  رنگ‌هاي روشن مانند سفيد و  كرمي نيز طرفداران بسياري را به خود جذب كرده‌است.
  • با توجه به اينكه مواد اوليه اين نوع فرش‌ها پشم, پنبه و ابريشم است, هيچ نوع الكتريسيته‌اي در اثر راه رفتن بر روي آنها ايجاد نمي‌شود.  اين يكي از ويژگي‌هاي اصلي فرش‌هاي دستباف است كه آن را از ساير فرش‌ها  متمايز نموده‌است.

پيشنهاد مطالعه: براي انتخاب‌هاي بهتر در دكوراسيون داخلي به مطلب كاغذ ديواري بهتر است يا رنگ آميزي سر بزنيد.

همچنين بخوانيد:

فرش ايراني در خانه‌هاي مدرن ! 

چيدمان مبل در پذيرايي مستطيل شكل 

راهنماي انتخاب جنس مبلمان؛ پارچه اي يا چرم ؟ 

دكور بالاي تخت را دگرگون كنيد! 

بهترين جاي قرارگيري بوفه در خانه 

با مجله دكوراسيون دلتا همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.