غار ملودي، موسيقي از جنس اقيانوس

۲۹ بازديد

غار فينگال اسكاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ‌هايش و همچنين تقارن بي‌نظيرش كه در ارتفاعي حدودا ۲۱ متر شكل گرفته، معروف است.

غار فينگال اسكاتلند

همه ما تا به حال از غارهاي گوناگوني بازديد كرده‌ايم و به نظرمان در دنيا اين جاذبه هاي توريستي طبيعي بسيار جالب هستند. اما غار فينگال اسكاتلند داراي ۳ ويژگي است كه آن  را يكي از منحصر به فردترين غارهاي دنيا مي‌كند. مهم‌ترين ويژگي آن ظاهر  بيروني آن است كه به مراتب از چيزي كه شما در ذهن داريد، متفاوت‌تر است؛  اين ديواره‌ها به طرز جالبي شكل گرفته‌اند كه باعث شده هر ساله گردشگران  زيادي به سوي اسكاتلند بيايند تا چند ساعتي را به تماشاي آن مشغول شوند. مجله دلتا در ادامه اين متن، غار فينگال اسكاتلند را به شما معرفي كرده است؛ با ما همراه باشيد.

غار فينگال اسكاتلند ، غار ملودي

چرا به آن غار ملودي مي‌گويند؟

اين غار كه شبيه يك اثر هنري معاصر مي‌ماند، از ستون‌هاي بازالتي ساخته  شده كه هر كدام به صورت شش ضلعي هستند و شبيه سربازاني ايستاده مي‌مانند.  هرچقدر كه خود غار بزرگ است، ورودي آن هم بسيار جالب است كه هر لحظه امواج  رقصان دريا به آن وارد شده و جنب و جوش مي‌كنند.

يكي از خصوصيات بسيار خاص غار فينگال اسكاتلند را مي‌توان قابليت  آكوستيك طبيعي آن دانست. به لطف سقف طاق داري كه كاملا طبيعي شكل گرفته،  امواج دريا يك آواز بسيار جالبي سر مي‌دهند كه همه بازديد كنندگان از شنيدن  آن شگفت‌زده مي‌شوند. اين هارموني كه انگار توسط يك گروه كر داخل غار زده  مي‌شود، به قدري جالب است كه برخي از مردم تنها به خاطر شنيدن آن به  اسكاتلند آمده و از غار بازديد مي‌كنند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بيشتر، مطلب درياچه‌اي با درختان برعكس! را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

رويايي‌ترين هتل‌ها براي خوابيدن زير سقف آسمان 

رودخانه زيباي هزار رنگ! 

درياچه سرخ سنگال، يك ليوان شيك توت فرنگي! (+ويديو) 

مقصدي بدون آب و برق، براي استراحت مطلق 

شكاف سيلفرا، غواصي هيجان‌انگيز بين دو قاره 

با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.