بهترين رنگ براي دكوراسيون داخلي خانه

۵۰ بازديد
آشنايي با تاثير رنگ‌‌ها و استفاده از آن‌ از اصلي‌ترين نكات دكوراسيون داخلي خانه است. چه رنگي براي دكوراسيون داخلي خانه من مناسب است؟
بهترين رنگ براي دكوراسيون

يكي از نكات مهم هنگام اجراي دكوراسيون، توجه به رنگ‌هايي است كه مي‌خواهيد از آن استفاده كنيد. در اين مطلب از مجله دلتا شما را با بهترين رنگ براي دكوراسيون و تاثيري كه اين رنگ‌ها بر روحيه‎تان مي‌گذارد، بيشتر آشنا خواهيم كرد.

دكوراسيون داخلي با رنگ آبي، آرامش در منزل

رنگ آبي موجب كاهش فشار خون، كاهش ميزان تنفس، حفظ تعادل و ايجاد محيطي بي‌سروصدا، مي‌شود و وفاداري، حس محافظه‌كارانه و مسئوليت را افزايش مي‌دهد.

نكته جالب در رابطه با اين رنگ اين است كه باعث احساس رفاه، تازگي، زيبايي و شادابي بيشتر در افراد مي‌شود زيرا اين رنگ تداعي‌كننده آب و آسمان است و آب و آسمان بيشترين تاثير را در رابطه با آرامش افراد در بردارد.

شايد دليل بيشتر افراد براي انتخاب آن احساس صلح و آرامشي است كه در خانه خود پس از سپري كردن يك روز طولاني دارند. رنگ آبي از آن دسته از رنگ‌هايي است كه علاوه بر آرامش اعتمادبه خود در فرد را افزايش مي‌دهد و فرد با اعتماد به نفس بيشتري اوقات خود را سپري مي‌كند.

دكوراسيون داخلي با رنگ سبز، آسايش در خانه

بر اساس تحقيقات متداول روي انسان‌هاي مختلف،كساني رنگ سبز را براي دكوراسيون اتاق خواب يا منزل خود استفاده مي‌كنند كه از ارتباطات اجتماعي و معاشرت‌هاي اجتماعي سالم لذت مي‌برند. اغلب اين افراد شاد و سرزنده به فعاليت مي‌پردازند و با آرامش خاصي روز خود را سپري مي‌كنند چون رنگ سبز تضمين آرامش، آسايش، خنكي، رفع خستگي، اعتدال، احتياط، امنيت، هماهنگي، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

بيشتر افراد مشهور و سرمايه دار معاصر از اين رنگ استفاده مي‌كنند زيرا اعتقاد دارند كه اين رنگ باعث ثروت، رشد، تولد و تجديد حيات بيشتري در آن‌ها مي‌شود و اعتماد به نفس خاصي براي امور روزمره به آن‌ها مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها رنگ سبز اجتماعي بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پيچيدگي، سنت، عادي و گران بودن را مي‌رساند.

دكوراسيون داخلي با رنگ قرمز، شادابي و نشاط در خانه

اگر به دنبال رنگي مدرن با چيدماني خاص از طيف رنگ‌ها هستيد قطعا قرمز مناسب‌ترين رنگ براي اين كار است. جذابيت و نشاطي كه در رنگ قرمز وجود دارد در هيچ رنگ ديگري ديده نمي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اين رنگ اين است كه خود يك سبك را ايجاد مي‌كند و داشتن اعتماد به نفس را به فرد مي‌رساند.

قرمز موجب افزايش فشار خون، بالا رفتن تنفس و افزايش مقاومت مي‌شود و رنگ جسم را خوب منعكس مي‌كند.

هميشه لازم نيست براي استفاده از اين رنگ در منزل اغراق كنيد، مي‌توانيد با تركيب كمي از رنگ سفيد همراه با آن جلوه‌اي مدرن و شيك به منزل خود بدهيد.

روانشناسي رنگ

دكوراسيون داخلي با رنگ نارنجي، سرزندگي و هيجان

نيازي به توضيح زيادي نيست وقتي شما به اين رنگ علاقه داريد قطعا انتخاب مناسبي براي شما است زيرا روانشناسي اين رنگ قدمتي ديرينه دارد و فيثاغورس از سالن‌هاي نارنجي رنگ‌ براي درمان در چين قديم، مصر باستان و هند استفاده مي‌كرد

اين ها نمونه‌هاي بارزي است كه ثابت كند بهترين رنگ براي محيط از جمله سالن‌ها، از زمان قديم تا به حال نارنجي است. علاوه بر اين‌ها از بين رنگ‌ها، نارنجي رنگ مناسبي براي اجتماعات است. تحريك‌پذيري، زودرنجي، كج‌خلقي و خصومت بين افراد را كاهش مي‌دهد و به بهبود رفتارهاي اجتماعي كمك مي‌كند.

به گفته «كريس ايزيكووسكي»، متخصص خواب مركز خواب ادينبورگ، گيرنده‌هاي ويژه‌اي به نام سلول‌هاي گانگليوني در شبكيه چشم وجود دارند كه به رنگ نارنجي بسيار حساس‌ اند.

 تاثير رنگ در دكوراسيون

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.