ست كردن رنگ پرده با مبلمان

۵۲ بازديد
اتاق نشيمن يكي از اتاق‌هاي مهم خانه است. اعضاي خانواده در اتاق نشيمن دور هم جمع مي‌شوند و گفتگو مي‌كنند و و از صحبت هاي يكديگر استفاده مي كنند.
ست مبل با پرده

براي اينكه اتاق نشيمن خانه شما دلنشين و دكوراسيوني متوازن داشته باشد، بايد از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهي كامل داشته باشيد. هم پرده و هم مبل، دو وسيله بزرگ دراتاق نشيمن و ديگر اتاق‌هاي خانه اند و رنگ و طرح آن‌ها تاثير بسيار مهم و تعيين كننده‌اي بر كليت فضاي خانه شما دارد. ما در اين بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌هاي احتمالي و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح مي‌كنيم.

ست كردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبي، زيرطيف‌هاي رنگي خودش را دارد. قرمز هم همين‌طور است. اگر مبل قرمز داريد، بهتر است كه ديوارهاي اتاق شما سفيد نباشند. در عوض ديوارها را به رنگ عاجي يا يك رنگ خنثي خيلي روشن رنگ آميزي كنيد تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نيز دقيقا با توناژ و طيف رنگي مبل هماهنگ كرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزي مبلتان انتخاب كنيد. اگر قرمزي پرده‌ها كمي نارنجي‌تر يا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همين‌طور اگر قرمزي پرده كمي صورتي‌تر يا قرمز‌تر از قرمزي مبلتان بشود، باز هم به مشكل برخواهيد خورد.

اگر دلتان نمي‌خواهد كه اتاق بيش از حد قرمز شود، مي‌توانيد از رنگ‌هاي خنثي براي پرده‌ها استفاده كنيد. استفاده از رنگ‌هاي خنثي براي تمام ست‌ها، در تمام زمينه‌ها جواب مي‌دهد!

طيف رنگي

مبل طوسي و پرده مناسب براي آن

رنگ طوسي هم يكي از پرطرفدار‌ترين رنگ‌ها براي مبلمان است. مي‌توانيد مبل طوسي را با پرده‌هاي نوك مدادي يا مشكي ست كنيد.

مبل طوسي همچنين با پرده‌هاي آبي و طوسي بسيار روشن هم ست مي‌شود و فضا را به تعادل و زيبايي مي‌رساند. استفاده از كفپوش‌هاي طرح چوب، سردي رنگ طوسي را مي‌گيرد و فضا را صميمي و گرم جلوه مي‌دهد. يادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسي ديوارها را خيلي سفيد نكنيد تا توازن فضا به هم نريزد. در عوض مي‌توانيد از رنگ‌هاي طوسي روشن يا انواع كرم‌ها استفاده كنيد.

در استفاده از رنگ طوسي براي ست مبل با پرده، اگر مي‌خواهيد كمي رنگ به فضا اضافه شود، مي‌توانيد اندكي رنگ ياسي به فضا اضافه كنيد. كوسن‌ها، شال مبل، پرده، و ديگر لوازم تزييني مي‌توانند مقدار بسيار كمي از رنگ ياسي داشته باشند تا فضا رنگين‌تر شود.

رنگ‌هاي ديگري هم وجود دارد كه مي‌توانند به فضاي طوسي رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولي هيچ كدام آرامش رنگ ياسي را ندارند و با رنگ طوسي به خوبي ست نمي‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه اي و سياه

مبل قهوه‌اي تيره و سياه، از آن انتخاب‌هاي خاص است كه هر اتاق نشيمني را بسيار شيك و منحصر به فرد مي‌كند. ولي اگر اتاق نشيمن كوچك باشد، انتخاب اين رنگ‌ها با مشكل مواجه خواهد شد. ولي با انتخاب پرده‌هايي با رنگ مناسب مي‌توانيد اين احساس خفگي فضاي كوچك را از بين ببريد.

استفاده از پرده‌هاي حرير و روشن، تيرگي مبل سياه يا قهوه‌اي تيره را خنثي مي‌كند و احساس دلباز بودن را به فضا مي‌دهد. همچنين تركيب سياه و قهوه‌اي تيره با آبي، حسي دلنشين و صميمي را القا  و فضا را بسيار زيبا و متوازن مي‌كند.

مبل مشكي همچنين به خوبي با پرده قرمز و سفيد هماهنگ مي‎شود و فضايي بسيار زيبا و دلپسند به وجود مي‌‌آورد.

انواع مبلمان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.