دكوراسيون پذيرايي بزرگ؛ ايده هاي كاربردي و ساده

۶۶ بازديد
براي طراحي دكوراسيون پذيرايي بزرگ مي‌توانيد به سليقه شخصي، استفاده از قفسه‌هاي دكوري، تغيير مبلمان، انتخاب لوستر مناسب و ... رجوع كنيد.
دكوراسيون پذيرايي بزرگ

حتما تا به حال شنيده ايد كه مي‌گويند هر چه فضا بزرگتر باشد دردسر چيدمان و دكوراسيون آن سخت‌تر است؟! اكنون مي‌خواهيم اشتباه بودن اين نظر را اثبات كنيم. در اين مطلب از مجله دلتا ما نيز به سراغ بررسي ايده‌ها و نكات كارآمد در  مورد  دكوراسيون پذيرايي بزرگ مي‌رويم.

دكوراسيون و طراحي داخلي در صورت اجرا به روش درست و اصولي كاري دلنشين و دوست داشتني خواهد بود. چيدمان منزل بر خلاف تصور عده‌اي، نياز به تخصص و مطالعه دارد و بايد با دانستن نكات و رعايت اصول انجام شود. در غير اين صورت نتيجه‌اي نامناسب  خواهد داشت. در صورت داشتن فضايي بزرگ، امكان پياده كردن طرح‌هاي بسياري را بدون محدوديت در اختيار خواهيد داشت. اما فراموش نكنيد بزرگي فضا به آن معنا نيست كه با شلوغ كردن آن نوعي اغتشاش بصري در فضا ايجاد كنيد. بلكه محيط بايد تعادل را در بهترين حالت خود داشته تا طراحي دكوراسيوني هال و پذيرايي شما زيبا باشد.

دكوراسيون پذيرايي

تزيين پذيرايي بزرگ با تصاوير خانوادگي

يكي از بهترين و دوست داشتني‌ترين ايده‌ها در خصوص دكوراسيون پذيرايي بزرگ استفاده از تصاوير خانوادگي و آلبوم هايتان است. اين ايده به جز پر كردن ديواره‌هاي خالي باعث مي‌شود فضا صميمي‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

همه افراد علاقه‌ زيادي به تماشاي عكس و يادآوري خاطرات گذشته دارند بنابراين اين ايده نوعي سرگرمي به حساب آمده و سبب گذراندن وقت افراد مي‌شود. براي اجراي آن كافي است عكس‌هاي مورد علاقه‌ خود را قاب گرفته و در جاي مناسب به كار بريد. مي‌توانيد بسته به سليقه و خلاقيت خود در مورد ابعاد عكس‌ها تصميم گيري كرده و از اندازه‌هاي مختلف بهره بريد. نكته‌ي مهم استفاده از عكس‌ها در جاي مناسب است كه بايد تناسب و تعادل محيط را بهبود بخشد.

استفاده از قفسه براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

نصب قفسه در فضا را هيچ گاه فراموش نكنيد. قفسه علاوه بر پر كردن ديوار‌هاي خالي ، تناسبات بصري محيط را بهبود مي‌بخشد. از طرفي نصب قفسه هزينه‌ چنداني برايتان نداشته و اجراي راحتي نيز دارد.

دكوري‌هاي مورد استفاده روي قفسه‌ها نيز اهميت ويژه‌اي دارند. سعي كنيد از وسايلي استفاده كنيد كه بر زيبايي فضايتان بيفزايد و يا سبك و سياقي را كه به دنبال آن هستيد در انتخاب وسايل خود رعايت كنيد. درحقيقت قفسه جايگزين بوفه‌هاي سنتي در سبك مدرن است و طرفداران بسياري نسبت به بوفه پيدا كرده است.

دكوراسيون پذيرايي

استفاده از مبلمان مناسب براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

‌مي‌توان گفت كه مبل، قلب فضاي پذيرايي است يا به عبارتي نقطه‌ي كانوني اين فضا به حساب مي‌آيد؛ بنابراين انتخاب مبلمان به عنوان چشم گيرترين عنصر پذيرايي بايد با وسواس بيشتري انجام شود. با توجه به سبك طراحي داخلي و سليقه‌ خود نسبت به انتخاب مدل مبلمان‎تان اقدام كنيد.

 نكته‌ي مهم رنگ مبلمان شما است كه بايد در هماهنگي و يا ارتقا كيفيت محيط باشد.شايان ذكر است كه راحتي مبلمان مهم‌ترين ويژگي آن است، بنابراين راحتي را هيچ گاه فداي زيبايي نكنيد.

دكوراسيون داخلي

انتخاب درست لوستر براي دكوراسيون پذيرايي بزرگ

لوستر نيز جزيي از نقاط كانوني فضاي پذيرايي به حساب مي آيد و بايد در انتخاب آن نهايت دقت را به خرج دهيد. به لطف طراحان و توليدكنندگان طيف گسترده‌اي از طرح‌ها و سبك‌ها در رنگ‌هاي مختلف در بازار عرضه شده است كه مي‌توانيد با توجه به سبك دكوراسيون داخلي فضاي پذيرايي خود دست به انتخاب بزنيد.

لوستر پذيرايي

استفاده از گياهان سبز براي دكوراسيون پذيرايي

گياهان سبز به جز پر كردن فضا باعث تزريق شادابي و نشاط به محيط زندگي شما مي‌شود؛ بنابراين مي‌توان ويژگي مثبت آن‌ها را نحوه‌ تاثير گذاري بر روحيه ساكنان دانست. با توجه به زندگي آپارتماني اين روز‌ها مي‌توان خلا فضاي سبز رو به طور كامل در خانه‌ها احساس كرد. در اين صورت استفاده از گياهان سبز را نه فقط به دليل زيبايي بلكه مي‌توان به سبب ضرورت به كارگيري شان يك الزام دانست. نوع و نحوه‌ آراستگي گياه سبز نيز مي‌تواند بر ارتقاي كيفي فضا تاثير گذار باشد. مكان قرارگيري اين گياهان نيز از ديگر نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

دكوراسيون داخلي

 استفاده از پارتيشن در دكوراسيون پذيرايي بزرگ

اگر فضاي پذيرايي تان بزرگ بوده و نياز به بخش بندي براي هويت بخشي بهتر به آن داريد، مي‌توانيد از پارتيشن‌هايي مانند پاراوان براي رسيدن به اين هدف بهره بگيريد. امروزه پارتيشن‌ها دنيايي از رنگ و طرح‌ها را داراست بنابراين مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه با توجه به هر سليقه و سبكي كه داريد نمونه‌ مورد نظر خود را خواهيد يافت. البته اگر نمونه‌ي بسيار خاصي مد نظرتان است مي‌توانيد آن پارتيشن را سفارش دهيد تا به طور اختصاصي برايتان توليد كنند.

دكوراسيون داخلي

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.