تزيين اتاق نوزاد با ايده‌هاي جذاب

۵۱ بازديد
تزيين اتاق نوزاد بر اساس جنسيت مدت هاست از مد افتاده. مي‌توانيد با انتخاب تم جداب و پالت رنگي متنوع، فضايي جذاب و مدرن براي نوزادتان طراحي كنيد
تزيين اتاق نوزاد

تزيين اتاق نوزاد براي پدر و مادر جذاب و سرگرم كننده است. اما اگر ندانيد از كجا بايد شروع كنيد، ممكن است شما را گيج و سر در گم كند. اين نكات كليدي به شما كمك مي‌كند تا اتاق نوزادتان را با ايده‌هاي جذاب و شيك تزيين كنيد. با مجله دلتا همراه باشيد.

يك سبك يا تم خاص انتخاب كنيد

اگرچه محدود كردن دكوراسيون اتاق نوزاد به يك مفهوم خيلي ضروري نيست، اما انتخاب تم به شما كمك مي‌كند تا روي محدوده مشخصي تمركز كنيد و طراحي منسجم تري داشته باشيد.

قبل از رنگ آميزي ديوارها، روتختي و پرده‌ها را انتخاب كنيد

بهتر است ابتدا روتختي و پرده مورد علاقه تان را انتخاب كنيد، سپس با توجه به آن‌ها ديوار‌ها را رنگ كنيد. به اين ترتيب احتمال بروز ناهماهنگي در چيدمان اتاق را به حداقل مي‌رسانيد. از آنجا كه دست‎تان در انتخاب رنگ ديوار باز است، مي‌توانيد با خيال راحت پارچه‌هاي پرده و روتختي مورد علاقه تان را انتخاب كنيد.
در انتخاب مبلمان (گهواره، ميز تعويض، دراور و كمد) لازم نيست همه يك شكل و يك رنگ باشند، گاهي تركيبي از طرح‌ها و رنگ‌هاي متفاوت در كنار هم (بر اساس پالت رنگي مورد نظرتان) فضاي جذابي خلق مي‌كند.

 دكوراسيون اتاق نوزاد

نقطه كانوني اتاق را مشخص كنيد

معمولا در اتاق نوزاد، گهواره در مركز توجه قرار دارد. گهواره در كنار ديواري كه تزيينات يا رنگ جذابي دارد قرار مي گيرد. همچنين مي‌توانيد گزينه‌هاي ديگري مانند يك پنجره بزرگ، كمد رنگي يا اسباب بازي بزرگ را به عنوان نقطه كانوني اتاق در نظر بگيريد.

تزئين سقف را فراموش نكنيد

نوزادان بيشتر وقت خود را به پشت مي‌خوابند و به بالا نگاه مي‌كنند. رنگ آميزي سقف با يك رنگ آرامش بخش و قرار دادن المان‌هايي كه براي نوزاد جلب توجه كند، موجب سرگرمي او مي‌شود.

تزيين ديوار‌ها به اتاق جان مي‌دهد

طراحي اسم نوزاد روي ديوار، نقاشي ديواري، تابلو‌هايي با رنگ‌هاي متضاد براي جلب توجه نوزاد، يا عكس‌هايي از دوران بارداري و تولد نوزاد، ايده‌هايي براي جذاب كردن ديوار‌هاي اتاق است. چيدمان اتاق

فرش را فراموش نكنيد

فرش، اتاق نوزاد را گرم و دلپذير نشان مي‌دهد. مي‌توانيد فرشي با الياف ضد حساسيت و مطابق با پالت رنگي براي تزيين اتاق نوزاد انتخاب كنيد.

 فضايي براي تعويض پوشك نوزاد آماده كنيد

يكي از ضروريات اتاق نوزاد، فضايي براي تعويض پوشك است. براي حفظ بهداشت و جلوگيري از آلودگي سطوح، روي ميز تعويض ژل آنتي باكتريال و حوله‌هاي كاغذي قرار دهيد. بايستي روزانه سطح ميز تعويض را با دستمال‌هاي آنتي باكتريال، ضدعفوني كنيد. همچنين محلي براي دفع پوشك‌هاي كثيف و لباس‌هاي آلوده نوزاد در نظر بگيريد، به گونه‌اي كه فضاي اتاق آلوده نشود.

دور انديشي كنيد

هنگام انتخاب مبلمان و اثاثيه اتاق نوزاد، دور انديشي كنيد. تختخواب نوزاد هرچند زيبا و جذاب به نظر مي‌رسد، اما يك سال بعد ديگر كاربردي ندارد و نياز به تخت بزرگتري براي كودك نوپايتان خواهيد داشت. يك تختخواب قابل تبديل گزينه مناسبي است. ميز تعويض نيز مي‌تواند يك دراور با كشو‌هايي بزرگ و كاربردي باشد. به اين ترتيب در آينده استفاده بيشتري برايتان خواهد داشت. دور انديشي موجب مي‌شود كه از بودجه و فضايتان بهترين استفاده را داشته باشيد.

از پنجره‌ها غافل نشويد

پرده‌هاي اتاق نوزاد، فقط جنبه زيبايي ندارد، بلكه براي حفظ سلامت و ايمني نوزاد ضروري است.
پرده‌هايي نصب كنيد كه توانايي تاريك كردن فضاي اتاق را داشته باشد. مي‌توانيد از زير پرده‌اي براي اين منظور استفاده كنيد. تاريكي اتاق به كودك كمك مي‌كند تا طولاني‌تر و راحت‌تر بخوابد. مهمتر از همه، باعث مي‌شود اتاق در طول روز بيش از حد گرم نشود

تزيين ديوار

فضاي اتاق نوزاد را كاملا ايمن كنيد

نوزاد در ماه‌هاي اوليه، حركت نمي‌كند، اما اين زمان زود مي‌گذرد و در مدت كوتاهي راه مي‌افتد و اگر محيط ايمن نباشد، فاجعه به بار مي‌آيد. بهتر است از همين حالا پريز‌هاي برق را بپوشانيد، كابل‌ها را از روي زمين جمع كنيد. كمد‌ها را به ديوار و ميز‌ها را به زمين ثابت كنيد تا خطر لغزش آن‌ها وجود نداشته باشد. مراقب خطرات احتمالي باشيد. نوزادان در سال اول زندگي همه چيز را در دهانشان مي‌گذارند. اسباب بازي‌ها، وسايل كوچك، دارو‌ها، پماد‌ها و ديگر موارد خطرناك را از دسترس كودك خارج كنيد.

سخن آخر

تنوع طراحي و تزيين اتاق نوزاد دست شما را براي ايجاد سبك مورد علاقه تان كاملا باز مي‌گذارد. به اين ترتيب لازم نيست خود را به رنگ هاي صورتي و آبي محدود كنيد. كليشه ها را فراموش و دنيايي از طرح و رنگ را به نوزادتان هديه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.