كافهها محلي براي قرارهاي دوستانه و كاري است. معيار انتخاب ما براي صرف قهوه در آنها معمولا فضاي دنج يا خاصشان است.
بيشتر كافهها براي جلب مشتري دست به نوآوري ميزنند و فضاهايي ايجاد ميكنند كه براي مهمانانشان جذاب و منحصر به فرد باشد. با اين حال در انتخاب آنها سليقه بيشترين نقش را بازي ميكند. شايد براي يك نفر كافه زيرپلهاي و كوچك جذاب باشد و براي فرد ديگري فضاي باز و پر از گل و گياه. كافههايي وجود دارند كه فضاي متفاوتي دارند و قدم گذاشتن در آنها مثل قدم گذاشتن در يك دنياي دو بعدي و نقاشي شده است. در نقاط مختلفي از جهان ميتوان نمونههايي از اين كافه دو بعدي را ديد. با مجله دلتا همراه باشيد.
يكي از نمونههاي اين كافهها در سئول قرار دارد. امروزه افراد زيادي علاقهمند شغل و كسب و كار كافه داري در كشور هستند، اينطور به نظر ميآيد كه به غير از داشتن سرمايه علاقه خاصي هم در بين كساني كه دستي بر هنر دارند در راه اندازي اين كسب و كار وجود دارد. خصيصه مهم كسب و كار كافه داري، فرهنگ حاكم بر هر كافه است، به عنوان مثال هر كافهاي سعي ميكند كه روش خاصي از خدمات را تجربه كند و گروه خاصي از جامعه را نشانه گرفته و به اصطلاح فضاي كافه خود را پاتوق مشتريان هدف خود كند.
در كنار محصولات كافه و نحوه خدمات به نظر ميآيد دكور كافه نقش تعيين كنندهاي را ايفا ميكند. تصاوير، متريال، رنگ ديوارها، جنس كف و سقف بسيار در به وجود آوردن فضاي مورد نظر تاثير گذار است.
چگونه يك كافه دو بعدي داشته باشيم؟
با دقت كردن به عكسهاي كافه دو بعدي در مييابيم كه رنگ سفيد و مشكي رنگهاي غالب فضا هستند. زمين و كف كافه به دو بعدي نشان دادن فضا كمك ميكند، پس سراميكهاي كف را ميتوانيد باطراحي خطوط مشكي با زمينه سفيد انتخاب كنيد و همينطور براي ديوارها ميتوانيد فرم قابهايي را نقاشي كنيد و براي اينكه فضا كارتوني با فضاي رئال هم تلفيق شود ميتوانيد يكي از قابها را واقعي در نظر بگيريد.
همچنين بخوانيد:
بازديد از اولين شهر ثبتشده جهان در يونسكو
با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد .